LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jane1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:53

Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door Jane1982 »

Beste mensen,

Ik wil graag jullie mening over het volgende.

Eind december heb ik een zestal meubelen besteld bij Zuiderster in Barendrecht, waarvan alles later netjes is bevestigd in een brief (er zou geleverd worden rond week 10 van dit jaar).
Echter, vandaag krijg ik telefonisch te horen dat de Fabrikant van onze bestelde meubelen failliet is gegaan en dat deze dus niet meer geleverd kunnen worden. Er staat echter nog wel een showroommodel van de door mij uitgekozen meubelen in de vestiging van Capelle a/d IJssel welke ik kan krijgen.
Ik heb in december een aanbetaling gedaan van ca. 20% en ik wil beslist niet de showroommodellen van Capelle (deze zijn namelijk al licht beschadigd). Ik ben bang dat ik naar mijn aanbetaling kan fluiten en dat ik dus verplicht ben om andere meubelen uit te zoeken bij Zuiderster. Wat denken jullie?

Vr.gr. Jane

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door Fiore »

ik ben geen expert maar.. ik denk niet dat u verplicht bent om andere meubels uit te zoeken. het is (gelukkig) niet zuiderster die failliet is gegaan, dus u hoeft niet maar te pakken wat u nog kunt krijgen. Naar mijn idee kan zuiderster niet datgene leveren waarvoor u de aanbetaling heeft gedaan, en behoren zij u gewoon uw geld terug te geven.
Ik hoop dat er nog iemand antwoord geeft die er meer verstand van heeft!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door Anastasia »

Pas als U heeft gekeken kunt u beoordelen of U deze show modellen kunt weigeren, soms nog extra voordelig, maar bij schade krijgt U dan direkt Uw geld terug, iets anders zoeken mag wel maar hoeft niet.

MAXIEM

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag jane,

Nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken. Als deze firma (om welke reden dan ook) niet kan leveren wat er is afgesproken, dat kun je juridisch gezien de koop ontbinden en je geld terug eisen. De firma is dan verplicht om binnen 30 kalenderdagen het geld terug te storten. Bovenstaande is gebaseerd op:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

Artikel 265 BW6 Boek 6 Titel 5 Afdeling 5
1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

Sukses, groeten, Maxiem.

Jane1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:53

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door Jane1982 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad nog wel kijken naar de showroommodellen, om de winkel toch nog een kans te geven.
Bevalt het me alsnog niet, gaan we naar een andere passende oplossing zoeken.

gr Jane

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door Eek »

Zuiderster is volgens mij een onderdeel van de mandemakers groep geworden, met een omzet van boven de 1 miljard gaan die nog niet failliet hoor......

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door elianne »

De fabrikant is failliet, staat in het eerste stukje.

Jane1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:53

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door Jane1982 »

Het is inderdaad de fabrikant van onze meubelen die failliet is gegaan, niet de Zuiderster zelf :roll:

Na de showroommodellen in Capelle a/d IJssel bezocht te hebben werden wij, terwijl we in de winkel van Zuiderster stonden, gebeld met nog een vervelende mededeling.... Van de serie meubelen die wij hadden uitgezocht, waren slechts 2 showroommodellen leverbaar. Dat klopte, want op dat moment stonden we ernaast..... flink balen natuurlijk :(
Maar maandag a.s. plegen we een telefoontje naar Zuiderster om onze aanbetaling terug te krijgen (er is toegezegd dat we het geld retour krijgen).

Inmiddels heb ik dit weekend bij een andere meubelwinkel nieuwe spullen uitgezocht, helaas zit hier weer een levertijd van ca. 10 weken aan. Nog even wachten op onze nieuwe spullen dus, maar we houden goede hoop! :wink:

Tot zover.

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Meubels Zuiderster - Fabrikant failliet

Ongelezen bericht door ronan »

heb je wel iets om naar uit te kijken :wink:

succes

Gesloten