LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meubelszaak

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
van-deuren
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2008 12:12

meubelszaak

Ongelezen bericht door van-deuren »

Zoals al eerder aangegeven hadden wij problemen met een Meubel zaak, deze zijn van de week, netjes door hun opgelost.. Wij kregen 3 opties en hebben er een uitgekozen die ons het meeste aansprak..
Het heeft een tijd geduurd, maar uiteintelijk hebben ze het nu goed afgehandeld.
Laatst gewijzigd door van-deuren op 25 okt 2009 01:13, 3 keer totaal gewijzigd.

dutchman68
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:09

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door dutchman68 »

Die truc heb ik al eerder mee gemaakt bij een bedrijf in Soest. Die zijn al een tijd failliet. Mensen lokken met een advertentie en dan middels zeer agressieve verkoop duurdere dingen aan smeren. Hij deed dat succesvol bij oudere mensen! Schofterig gewoon ik heb het hem zien doen. Ze kwamen voor een bank van € 299,= en gingen weg voor € 699,= VOOR DE ZELFDE BANK !! En ik maar denken wie trapt daar nu nog in.

gr,

Nico

[Bericht aangepast door Moderator (hyperlink verwijderd)]
Laatst gewijzigd door dutchman68 op 27 jul 2009 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

j v rijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2009 21:44

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door j v rijn »

Nou ik zit dit allemaal te lezen,en ik wordt hier niet vrolijk van.Ik heb zelf goede ervaringen met mammoet wonen.

Laatst een matras gekocht zou 6 weken duren,maar ik ging op vakantie ik bellen als het wat eerder kon..En dat kon ik werd persoonlijk heel erg goed geholpen door dhr Boom die heeft het snel geregeld allemaal binnen 4 weken heb ik het matras opgehaald.

En ik heb dus een hele goede ervaring met het bedrijf.

Nogmaals harstikke bedankt voor de snelle service..

Gr DHR V Rijn

Linda1587
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2009 23:26

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door Linda1587 »

Verder kan ik melden dat MAMMOET WONEN uit is geschreven uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Dit geldt voor nog meer nummers die zij opgeven als kamer van koophandelnummer. Als je de nummers opvraagt krijg je totaal; anderen namen zoals L&R Meubels en Convite Holding bv. Deze is overigens ook uitgeschreven uit het register van de kamer van koophandel. een nummer is bijvoorbeeld 29050459.

Pas op mensen!!! Ze zullen binnekort waarschijnlijk failliet gaan en starten onder een nieuwe naam!
Living import is er al zo een van Mammoet, deze zit in Nieuwegein (net geopend!!)

Veel succes iedereen met zijn eigen dramaverhaal met deze zaak! (zaken) Helaas ben ik er ook nog niet van af...

[Bericht aangepast door Moderator (persoonlijke aanval verwijderd)]

Saghi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 17:55

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door Saghi »

Ik heb een grote probleem en ik vraag om raad.

Ik heb begin febriuari 2009 een bankstel besteld ze zouden dat binnen 6 tot 8 weken afleveren. Maar na 10 weken hadden ze nog steeds geen contact opgenomen, ik ben daarheen gegaan, ze zeiden onze excusseshiervoor want het is niet meer leverbaar door die leverancier en we weten het ook pas twee weken ( DAT HOREN ZE TOCH BINNEN 2 WEKEN TE WETEN?) Maar goed!!!! Ik heb weer iets anders uitgekozen, maar in die tijd hadden ze al ruim 1000 euro ( dus de helft van het totale bedrag) van me gekregen, ze zeiden dat ze een bestelling met spoed zullen doen, ik zou het binnen 4 tot 6 weken binnen hebben. Maar ze zijn de afspraken alweer niet nagekomen, ik heb bijna 3 tot 6 keer per dag contact opgenomen maar uiteindelijk heb ik ze telefonisch gesproken ze zeggen dat het tot volgende maand binnen is. maar ik wacht al nu bijna 7 maanden op mijn bankstel, en zij hebben mijn geld al 7 maanden lang.

MENSEN IK WACHT NOG OP HET GOEDE RAAD.
HELP ME

Linda1587
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2009 23:26

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door Linda1587 »

Een goed advies is om naar de winkel te gaan en daar je geld op te halen. Iemand vermelde eerder al dat hij de medewerker zover had gekregen dat hij de aanbetaling is gaan pinnen. Andere mensen hebben ook op deze manier hun geld terug gekregen, het lijkt me de enige oplossing. U staat duidelijk in uw recht gezien er verschillende termijnen overschreden worden. Lees de voorwaarden er eens op na.

Succes met al uw ellende vanwege deze slechte verkooppraktijken!

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad is zoveel tijd om alsnog te leveren verstreken, dat je normalerwijs recht heb op ontbinden van de koop.

Ik ken de voorwaarden van Mammoet niet , sommige winkels kennen een zeer lange tijd om alsnog te leveren: tot wel 6 maanden. Een dergelijk lange termijn kun je mogelijk succesvol aanvechten (onredelijk bezwarend), al zal dat een hele kluif worden.

.......Ik heb weer iets anders uitgekozen
Dat spreekt juist in je nadeel! Door de opdracht om te zetten begin je eigenlijk opnieuw met een nieuwe levertijd, en kan je achteraf niet meer klagen over voorafgaande maanden.

thilly
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:29

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door thilly »

Ik weet hoe je je voelt
in dec besteld en volledig betaald
3 weken geleden de eerste stoelen en 15 min geleden de laatste
je voelt je machteloos één voordeel ze leveren altijd
bij ons na 30 weken
bij ons is de stres voorbij (al koste het na 44 jaar bijna mijn huwlijk)

izimel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 00:11

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door izimel »

KOOP aub niets bij dit soort winkels, ik vind het betreurend dat dit soort zaken nog hun voortbestaan hebben. Her banken gekocht model kosta. Kreeg de banken 5 maanden na besteldatum. Eenmaal binnen waren we blij, echter bleek al gauw dat dit niet de bank in de winkel was. Als reactie krijgen we doodleuk dat de model iets gewijzigd is. Terugnemen is niet mogelijk. Ook dit hebben we geslikt. Uiteindelijk na 4 maanden was de bank doorgezakt en de armsteunen kapot, het houten binnenwerk kraakte gewoon kapot. En dan hebben we het over een lederen bank. Weer contact met ze opgenomen over garantie, krijg ik de mededeling dat de importeur contact opneemt. Ik heb ze bij mammoet gekocht, niet bij de importeur. Mensen denk eraan, voorkom problemen, blijf er aub uit de buurt.

richardtas
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2009 18:17

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door richardtas »

Ik ben goed geholpen door Mammoet
Laatst gewijzigd door richardtas op 23 sep 2009 08:23, 2 keer totaal gewijzigd.

ron2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2009 07:29

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door ron2009 »

Na een reis van 135km en de actuele website info in de hand banken bekijken. De al geïrriteerde verkoper wist ons meteen te melden dat hij net terug was van vakantie en niet op de hoogte was van de actuele zaken. We moesten zelf maar in de computer kijken in de winkel om welke bank het ging. Wij wezen hem nog op de folder en het type waar het om ging. Na een lange zoektocht en het steeds roder wordende hoofd van de verkoper wees hij ons op een bank, totaal ander model andere prijs etc.
Wij waren toen al klaar met hem en zijn houding en wilden iemand spreken die wel verstand had van zaken. Het mannetje explodeerde bijna. De Mammoetmanager erbij.
Ja, dit is een folder die al een half jaar eerder gedrukt wordt en nu pas uitkomt. Wij waren toch al niet van plan om daar iets te kopen.

Kortom, Mammoet wonen: Slechte behandeling, oude website info en folders is alleen bedoeld om mensen te lokken, weinig showroom voorraad en geen mogelijkheid om de bank uit te proberen.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens de wet oneerlijke handelspraktijken is het verboden lokkertjes in reclamemateriaal op te nemen.
De consument kan overtredingen melden op de volgende website:
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in

richardtas
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2009 18:17

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door richardtas »

Ik ben goed geholpen door Mammoet.
Laatst gewijzigd door richardtas op 23 sep 2009 08:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Taan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2009 12:09

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door Taan »

Tja hier ook een drama geval met Mammoet

Ik zal julie de details besparen, maar ik wacht al vanaf december 2008 op mijn slaapkamermeubels en wordt steeds aan het lijntje gehouden met loze beloftes.

Ik ben er klaar mee en ga mijn geld terughalen. Desnoods ga ik er voor de deur staan om potentiele klanten te waarschuwen.

jpjp
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2009 15:12

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door jpjp »

Ik wil dit dan ook even kwijt over mammoet, want als ik dit allemaal lees zakt bij mij de moet of moet zeggen het bed in me schoenen.
Week 16 2e paasdag bedmeubelement besteld ( helft aanbetaald) de verkoper verzekerde ons dat het zeker niet langer duurde dan 12 weken dat is dan dus week 28.
Staat er op de bon leverweek circa week 32.
Week 32 bellen waar ons bed blijft? O dat wordt zeker week 34.
Week 34 bellen waar ons bed blijft? We bellen u zo terug ( moet nog gebeuren)
Week 36 bellen waar ons bed blijft? We belleen de importeur en hoort het binnen 2 weken WIJ BELLEN U.
Week 38 Bellen , u zou ons terugbellen ( OJA DAAR WEET IK NIKS VAN)
Nu zijn we 22 weken verder en nu wil ik mijn aanbetaling terug , al die keren ben ik beleefd en geduldig gebleven maar nu zijn we het zat.!!
Terug bellen HO MAAR. en van al dat wachten aan de telefoon had ik een leuk weekendje kunnen hebben.
MAAR MISSCHIEN LEEST GARANTIEMEUBEL OF MAMMOET MEUBEL DIT WEL
EN KRIJG IK TOCH SNELLLLL MIJN BED.
Gr. Jacqueline

jpjp
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2009 15:12

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door jpjp »

Marielle, ik ben blij voor je dat het goed is gekomen, nu wil ik de hele handel annuleren, hadden ze gezegd stuur maar een brief.
Maar ik begrijp dat ik dit dus naar Thomar Ruwiel B.V. sturen.
Waardsedijk-Oost 10-15
3417 XJ Montfoort
Al zal het wel niet veel helpen, ik snap trouwens niet dat iemend voor z'n zaak kan
werken. :oops:

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door striker009 »

Het lijkt me verstandig om eerst te informeren bij je rechtsbijstand of een wetswinkel. Deze koopovereenkomsten zijn niet zomaar opgesteld, deze heeft men zo waterdicht mogelijk gemaakt.

jpjp
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2009 15:12

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door jpjp »

Ik heb alleen een orderbevestiging en de achterkant is blanco, dus nergens een koopovereenkomst op te vinden. Ik heb gisteren weer gebeld en ook de rechtsbijstand .Brief geschreven en ze nog 2 weken gegeven. Afwachten wat er nu gebeurt.??

Taan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2009 12:09

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door Taan »

Hoppa, mijn meubels zijn weg en ik heb mijn geld terug.

Nadat ik met de service geen steek verder kwam heb ik de winkel gebeld.
Dat ik zaterdag langs zou komen om aan potentiele klanten mijn verhaal te vertellen. Het was wel duidelijk dat het me menens was.
Hij zou even gaan overleggen en ik zou teruggebeld worden. Binnen een half uur had ik de directeur aan de lijn.

Het bleek dat de nabestelling waar ik sinds mei al op zat te wachten niet eens gedaan was! En de servicemedewerkster maar volhouden, jahoor het staat echt in bestelling de leverancier heeft het wéér uitgesteld. Tsssssss daar zakt je broek toch vanaf.

Dezelfde middag afgesproken om de meubels (het beetje wat wel geleverd was) op te laten halen en mijn geld terug te krijgen. Die afspraak zijn ze warempel nagekomen. Wel gelijk het geld naar de bank gebracht om te checken of het wel echt was.

Nu dus maar naar de Ikea. Dan heb je je spullen meteen en als het kapot is kan je het zo omruilen.

Harun
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 14:49

Re: meubelszaak

Ongelezen bericht door Harun »

Nou als ik de reacties voor mijn aankopen had gezien, was ik nooit in die winkel binnengestapt. Ik heb 8 weken voor onze trouwerij (in februari) meubels en een complete slaapkamerset bij deze xxxx besteld. Tijdens de koop is mij beloofd alles binnen 6 weken te regelen, maar heb mijn slaapkamer pas gisteren (na 7 maanden!!!!) binnen gekregen.

Na veel discussie en bellen moest ik de spullen ook nog is zelf gaan ophalen terwijl wij voor de transport betaald hadden. Maar dit is nog niet het ergste. De slaapkamer die ik had besteld blijkt nu ook nog is gebruikt te zijn (neem aan het show model). We vonden het al vreemd omdat er geen montage boekje in zat. Maar gauw werd duidelijk dat het al eerder was opgezet. Alle schroef gaatjes waren te zien. Ze hebben overal maar zitten schroeven, zelfs meerdere malen omdat het blijkbaar bij het opzetten niet was gelukt. In twee onderdelen van het ledikant zaten grote barsten. De bed zelf was ook beschadigd. Een en al ellende.
Bovendien was het niet kompleet waardoor we de deuren van het ledikant niet konden bevestigen. Ook misten we enkele schroefjes voor de planken.

Het is voor mij wel genoeg geweest met deze xxxx. Ik heb ze vanochtend meerdere malen gebeld maar waren niet bereikbaar. Het eerste wat ik maandag doe ik naar een advocaat. Al kost het me een vermogen, maar ik laat me niet zo voor de gek houden.

Gesloten