LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dinkycorgi
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2012 20:50

Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door dinkycorgi »

Op 7-9-2012 een aankoop gedaan van stoelen en een bank voor enkele duizende euros. Na 1 week kreeg ik al bericht dat de order 2 weken vertraagd was. Afgesproken was dat de order niet over de levertijd zou gaan, want dat was te laat in mijn situatie. Vervolgens met de klantenservice gebeld, maar deze zouden mij terugbellen. Tot op heden nog geen reactie gehad. Vervolgens op 20 septemer naar de winkel gegaan om een antwoord te krijgen, gezegd werd dat het niet mogelijk was via de winkel. Vervolgens een mail gestuurd met de vraag om opheldering. Tot op heden ook hier geen reactie op gehad. Dus wees voorbereid zodra de order is getekend is het onmogelijk om contact te hebben met het bedrijf Montel / Piet Klerkx. Ik zou NOOIT meer iets kopen bij deze firma of een dochteronderneming, want afspraken worden gemaakt tijdens de verkoop, maar vervolgens wordt er niets van waar gemaakt en wordt de levertijd van 12 weken naar 14 weken verzet binnen 1 week!!! Op de website staat 100% klantenservice, maar het moet zijn 0%!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

2 weken vertraging en U slaat al helemaal door. Sterkte in uw verdere leven !

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door sephora30 »

Denk dat zij ook afhankelijk zijn van anderen voor levering dus 100% zekerheid over de leverdatum kan geen ene meubelzaak geven.

Service Manager
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 11:28

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door Service Manager »

Geachte heer,

Voorop staat dat het mij enorm spijt hoe de communicatie met u is verlopen over uw bestelling bij ons. Dit verdient verre van de schoonheidsprijs en is zeker niet hoe wij normaal gesproken te werk gaan.

Omdat wij absoluut voor 100% klanttevredenheid gaan heb ik uw bericht zeer hoog opgenomen en met onze directie besproken. Wij hebben alles in het werk gesteld om toch op tijd bij u te kunnen leveren. Ondertussen hebben wij met u contact gehad en zijn in staat uw bestelling nog eerder dan de afgesproken leverweek bij u te leveren. Ik hoop dat dit de teleurstelling iets verzacht en u als nog kunt genieten van uw meubelen.

Hartelijke groet,

Manager klantenservice
Piet Klerkx

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Piet Mandemakers zelf heeft zich ermee bemoeit ! Wat dit forum al niet teweeg brengt :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

Service Manager schreef: Hartelijke groet,

Manager klantenservice
Piet Klerkx
Ik lees piet klerkx sjoegel :lol:

Josvg
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2010 16:08

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door Josvg »

Ik heb dit zelf ook meerdere malen meegemaakt (overigens niet bij Piet Klerkx) en door schade en schande wijs geworden.

Maximale zekerheid t.a.v. de leverdatum krijg je door te eisen dat er een VASTE leverdatum in het koopcontract wordt gezet. Verkopers zullen hier echter zelden enthousiast op reageren omdat bij een VERMOEDELIJKE levertijd de termijn nog eens een aantal weken overschreden mag worden voordat je als afnemer iets kunt ondernemen.

Als er op de vaste leverdatum niet geleverd is, heb je het recht om de order te ONTBINDEN (d.w.z. terug naar de situatie voordat er een order geplaatst was). Let op het verschil met ANNULEREN; als je annuleert ben je altijd annuleringskosten verschuldigd en bij ontbinden niet.

Als je ontbonden hebt is het "alleen nog" de kunst om je aanbetaling terug te krijgen. Juridisch heb je recht op onmiddellijke terugbetaling, maar in de prijktijk moet je vaak maar afwachten of en wanneer deze terugkomt.
Gelukkig is ook hier een eenvoudige oplossing voor: NOOIT AANBETALEN. Men mag volgens CBW-voorwaarden een aanbetaling vragen van maximaal 25 procent, maar aanbetalen is niet verplicht. In mijn ervaring heeft nog nooit een meubelbedrijf een order laten lopen nadat ik aan het einde van het verkoopgesprek meedeelde dat ik niet wenste aan te betalen. Wel ben ik bereid om een heel klein bedrag aan te betalen om te laten zijn dat ik serieus ben, maar dat gaat dan om 50 tot maximaal 100 euro.

Ook als het bedrijf waar je je order geplaatst heb onverhoopt failliet gaat loop je zo nauwelijk enig risico. CBW kent in zo'n geval wel een aanbetalingsgarantie, maar lees maar eens in de voorwaarden waar je dan allemaal aan moet voldoen en hoe lang het kan gaan duren... Heb je allemaal geen last van als je niet aanbetaalt!

Succes met deze en volgende aankopen.

Jos

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Toen ik nog in de meubels zat hadden we ook wel eens een klant die niet wilde aanbetalen. Die lieten we altijd gaan .... zonder bestelling. Als er geen vertrouwen is zei mijn baas, dan wordt er geen zaak gedaan. Het moet van 2 kanten komen :wink: .

Trouwens de winkel bepaald de voorwaarden en niet een of andere bijdehandte particulier.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door 16again »

klant die niet wilde aanbetalen. Die lieten we altijd gaan
Dan loopt er ook omzet de deur uit, niet elke winkel kan zich dat veroorloven.
de winkel bepaald de voorwaarden en niet een of andere bijdehandte particulier.
CBW voorwaarden bepalen alleen een maximaal aanbetalings percentage. Het staat beide partijen vrij om, bij het sluiten van de koop, hier over te onderhandelen om eventueel op lager percentage uit te komen

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door lozevisser »

sjoegel schreef:Toen ik nog in de meubels zat hadden we ook wel eens een klant die niet wilde aanbetalen. Die lieten we altijd gaan .... zonder bestelling. Als er geen vertrouwen is zei mijn baas, dan wordt er geen zaak gedaan. Het moet van 2 kanten komen :wink: .

Trouwens de winkel bepaald de voorwaarden en niet een of andere bijdehandte particulier.
Klopt, vertrouwen moet van 2 kanten komen, als ik in dergelijke situaties kom zijn er voor mij 2 mogelijkheden : of ik betaal een symbolisch bedrag aan van max 100 euro of de winkelier kan een bankgarantie van me krijgen als hij een hoger bedrag wil, kosten voor hem natuurlijk.
Willen ze geen van beiden dan ga ik met mijn handel naar een ander.
Dit heeft me een paar jaar geleden een schade van enige duizenden euro`s bespaard toen de betreffende meubelboer op de fles ging.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

of ik betaal een symbolisch bedrag aan van max 100 euro
helemaal mee eens.
Maar er waren figuren die dat ook al te veel vonden. Soms wilden die voor duizenden euro's bestellen en dat was in ons geval altijd maatwerk wat speciaal besteld moest worden. Die stuurde ik door naar mijn baas. Vond hij geweldig. Ja maar, zeiden ze dan "ik ben niet verplicht om aan te betalen". Nee en ik niet om U een bank te verkopen, koop hem ergens anders maar. Toedelodokie.
Meestal kwamen we er wel uit en betaalden ze, inderdaad, een symbolische aanbetaling en was de zaak rond. Maar het waren vaak van die lastige oude baasjes die erg op hun strepen stonden. Dan wist je al dat gaat toch problemen geven bij de uitlevering. Dus daarom vonden we het ook niet erg om die niet als klant te hebben.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Geheel offtopic maar wij doen al 12 jaar zonder aanbetaling en hebben hier nooit problemen mee. Klant tevreden, wij tevreden.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014 14:27

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door [email protected] »

Bij Piet Klerkx A.foort een keuken uitgezocht. Omdat er geen datum bekend was moesten we afwachten wanneer we de keuken moesten bestellen en hebben NIETS besteld en al helemaal geen lever datum afgesproken, dat heeft Piet Klerkx zelf gedaan. Ten tijde dat wij de keuken nodig hadden en wilde bestellen was dhr. Tom van Dijk niet aanwezig en wij zouden gebeld worden. Na meerdere malen bellen en bezoeken geen reactie meer gehad en mondeling en schriftelijk aangegeven dat wij een de keuken niet meer wilde en een andere keuken gingen bestellen en bij een andere keukenboer. Nu beweren zij dat wij een leverdatum hebben afgesproken en de keuken besteld hebben. Op verzoek van Tom van Dijk of we wel konden tekenen om ons van de markt af te halen maar dat we altijd nog konden afzeggen. Ook hier zijn we belazerd, dus mensen pas op bij Piet Klerkx en ga dat grote boeven voorbij. Ze laten en dwingen je te tekenen en later verdraaien ze alles on 15% van je los te krijgen. Pas dus goed op en ga nooit naar Piet Klerkx.
Ook hebben zij nooit op mijn schrijven gereageerd! Zeer asociaal bedrijf!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Montel / Piet Klerkx Amersfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

Laat ze eerst maar eens schriftelijk bewijzen wat ze beweren.

Een blanco order is niet altijd een koopovereenkomst.

Een koopovereenkomst moet bijvoorbeeld voldoende specifiek zijn.

Gesloten