LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
HistorieMeubelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2011 23:16
Locatie: Emmen, Drenthe
Contacteer:

Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door HistorieMeubelen »

Wie durft er in een meubelwinkel te onderhandelen over de prijs bij een kleine aankoop?

Bij aanschaf van een compleet interieur is dit heel gebruikelijk, maar wat als je een bijzettafeltje gekocht hebt van pakweg 50.=? Vraag je dan ook of er nog wat aan de prijs te doen is?

Reden voor deze vraag: wij kregen vorige week een dame in onze winkel die zei "juist in deze tijd kun je heel goed onderhandelen over de prijs."
Ze doelde hiermee over de nasleep van de financiële crisis.

Zou jij dit ook doen, of is dat eigenlijk not-done bij een kleinere aankoop?

HistorieMeubelen Emmen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

Is not done, omdat door de zeer lage winstmarge daar geen ruimte voor is.

En vragen is iets anders dan afdwingen, wat sommige helaas doen.
Met die chantage heb ik ook al diverse keren kennis gemaakt.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nee heb, ja kun je krijgen.

Proberen kan altijd, ook bij zogenaamde kleine aankopen. Wie weet heeft deze persoon wel een heel kleine beurs. Je kan ook zeggen, ik geef 10% korting op dit tafeltje is 5 euro.

Tis en blijft een spel, en hoe je dit speelt

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

Als de winstmarge 4% is, dan wordt dat product met verlies verkocht.
Niet echt raadzaam.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door angel1978 »

bbcs verzint er wel vaker dingen bij.

Natuurlijk kun je dit vragen.
En vragen is iets anders dan afdwingen, wat sommige helaas doen.
Met die chantage heb ik ook al diverse keren kennis gemaakt.
Weer volslagen onzin, hoe kun je dit afdwingen dan ? Of zijn we nu ook al verplicht om te kopen ?

Als je wil onderhandelen en de verkoper kan/wil dit niet, dan houdt het op en koop je je produkt ergens anders. Die vrijheid heb je vanzelfsprekend.
De kans dat je er heel veel af krijgt bij een kleine aankoop is natuurlijk niet erg groot, maar als je dit leuk vindt, vooral doen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:Als de winstmarge 4% is, dan wordt dat product met verlies verkocht.
Niet echt raadzaam.
Tis reeds opgemerkt, hoe kom jij aan 4% ?? Kan mij niet voorstellen dat de marge slechts 4% is.

Wat niet raadzaam is om niet te proberen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

Teunbosseman schreef:
BBCS schreef:Als de winstmarge 4% is, dan wordt dat product met verlies verkocht.
Niet echt raadzaam.
Tis reeds opgemerkt, hoe kom jij aan 4% ?? Kan mij niet voorstellen dat de marge slechts 4% is.

Wat niet raadzaam is om niet te proberen.
Die 4% wordt door de meeste webshops gehanteerd en de consument verwacht in veel gevallen dat de normale winkel ook de prijzen van de webshops gaan hanteren.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij dure aankopen zit ook meer winstmarge en heeft de verkoper meer ruimte tot onderhandelen dan de goedkope producten.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door manondoris »

ik vind het zeker de moeite om het te proberen,nee heb je en ja kun je krijgen! ik vind het wel een hele slimme manier om op deze wijze reclame te maken voor je eigen meubeltoko. wat zou t.s doen als dit aan hem gevraagd word?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

manondoris schreef:ik vind het zeker de moeite om het te proberen,nee heb je en ja kun je krijgen! ik vind het wel een hele slimme manier om op deze wijze reclame te maken voor je eigen meubeltoko. wat zou t.s doen als dit aan hem gevraagd word?
Aan de ene kant is het inderdaad slim, en vragen staat vrij.

Aan de andere kant heb je mensen die daar misbruik van maken en aan chantage doen.
Heb ik zelf al diverse keren meegemaakt.
Ben daar toen niet op ingegaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door puma73 »

BBCS schreef:
manondoris schreef:ik vind het zeker de moeite om het te proberen,nee heb je en ja kun je krijgen! ik vind het wel een hele slimme manier om op deze wijze reclame te maken voor je eigen meubeltoko. wat zou t.s doen als dit aan hem gevraagd word?
Aan de ene kant is het inderdaad slim, en vragen staat vrij.

Aan de andere kant heb je mensen die daar misbruik van maken en aan chantage doen.
Heb ik zelf al diverse keren meegemaakt.
Ben daar toen niet op ingegaan.
Je bent toch eigenlijk best wel zielig met al die liegende consumenten om je heen, liegen ze niet over een harde schijf, dan proberen ze je te chanteren.
ik zou ze de winkel uitschoppen en de winkel op slot doen hen je er nooit meer last van
Laatst gewijzigd door puma73 op 31 mei 2011 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
angel1978 schreef: Heb je reactie die niet volgens de gedragsregels is, gemeldt.
En jij gluiperd, mag gewoon je gang gaan! :evil:

Jij stalkt en doet, en als je dan eens een flinke reactie terugkrijgt, ren je naar de moderator en gaat gelijk het bericht melden.
Zielepoot!
Als jij nu eerst eens begint met al die beloftes die je gedaan hebt na te komen ?
Wil je een lijst van linkjes naar alle topics waarin je loze beloftes hebt gedaan ? Denk dat je ze zelf nog wel weet, niet ?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
manondoris schreef:ik vind het zeker de moeite om het te proberen,nee heb je en ja kun je krijgen! ik vind het wel een hele slimme manier om op deze wijze reclame te maken voor je eigen meubeltoko. wat zou t.s doen als dit aan hem gevraagd word?
Aan de ene kant is het inderdaad slim, en vragen staat vrij.

Aan de andere kant heb je mensen die daar misbruik van maken en aan chantage doen.
Heb ik zelf al diverse keren meegemaakt.
Ben daar toen niet op ingegaan.
chantage.. Laat me niet lachen...
Hoe wil iemand die bij jou iets wil kopen, je ooit chanteren over de prijs..
Je geeft korting of je geeft het niet.. Praat geen onzin.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Afdingen op zulke bedragen? Omdat het crisis is? En straks maar weer zeuren dat er winkels gaan sluiten en dat je nergens meer terecht kunt. Of ding je je benzine van 50 euro bij de pomp ook af? En je boodschappen? Niet mee eens? Koop je toch ergens anders.
Laatst gewijzigd door Jannes22 op 31 mei 2011 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door puma73 »

angel1978 schreef: Als jij nu eerst eens begint met al die beloftes die je gedaan hebt na te komen ?
Wil je een lijst van linkjes naar alle topics waarin je loze beloftes hebt gedaan ? Denk dat je ze zelf nog wel weet, niet ?
als je hem daar aan herinnert is hij ineens oostindisch doof en blind

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

A.u.b ophouden met ruziën.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

Jannes22 schreef:Afdingen op zulke bedragen? Omdat het crisis is? En straks maar weer zeuren dat er winkels gaan sluiten en dat je nergens meer terecht kunt. Of ding je je benzine van 50 euro bij de pomp ook af? En je boodschappen? Niet mee eens? Koop je toch ergens anders.
Stel voor dat een product €50,- kost, hoeveel zou je dan af willen dingen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door BBCS »

TROS Radar schreef:Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

A.u.b ophouden met ruziën.
Zeg dat aub ook tegen die gasten die mij de hele tijd lopen te betichten van liegen en bedrog.

Of is dat gewoon toegestaan?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
TROS Radar schreef:Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

A.u.b ophouden met ruziën.
Zeg dat aub ook tegen die gasten die mij de hele tijd lopen te betichten van liegen en bedrog.

Of is dat gewoon toegestaan?
Die gasten beweren dit gefundeerd.. Ik kan gewoon laten zien waar je liegt en waarover.. Je wil die linkjes ?

Hoeveel marge op een produkt van 50 euro ?

Dat ligt aan het type produkt..
Levensmiddelen hebben een hele lage marge en dus heeft daar onderhandelen geen zin ( tenzij bij hele grote aantallen ). luxeprodukten gaan vaak 2x over de kop en dus ruimte genoeg.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onderhandelen prijs bij kleine aankoop?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Persoonlijk vind ik het niet zo netjes te gaan afdingen bij dergelijk kleine aankopen. Ook al zit er ruime marge op.. maar de handelingskosten zijn er ook en dan nog het betalingsverkeer etc.

Inderdaad kun je niet in ieders beurs kijken, maar dan vind ik dat men iets moet zoeken wat bij het budget past of wachten op een uitverkoop, of vragen of het showroommodel mee mag, de koopjeshoek bij Ikea ipv de exclusieve winkel etc. etc.

Tja marges van webwinkels zijn niet te vergelijken en elke branche heeft totaal andere marges, maar dit komt ook door afzetvolumes. Op levensmiddelen is deze per product maar heel klein maar door een groot afzetvolume wordt de winst ook wel gegenereerd. Het afzetvolume bij de exclusievere meubelzaken is veel kleiner dus is een hogere marge noodzakelijk om gezond te zijn.

Gesloten