Ontevreden over prijs-/kwaliteitverhouding sta-op stoel Meubelzorg

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
MikeVenlo

Ontevreden over prijs-/kwaliteitverhouding sta-op stoel Meubelzorg

Ongelezen bericht door MikeVenlo » 24 jun 2020 00:19

Medio januari van dit jaar heb ik een sta-op stoel gekocht bij Meubelzorg. Toen de verkoper mij in januari bezocht spraken wij af dat de stoel op maat gemaakt zou worden; met name de beensteun zou verlengd worden. De prijs was pittig € 4025, maar ik kreeg voor mijn driezitsbank een inruilprijs terug van € 1000.-.
De levertijd zou tussen de 9 en 14 weken bedragen maar door de coronacrisis ontstond er vertraging en werd de stoel pas op 9 juni jl. geleverd.

De stoel werd geleverd door één persoon die ook de zware driezitsbank mee zou nemen. Dat was voor de man alleen niet te doen dus heb ik hem daar zelf maar mee geholpen.

De bezorger gaf kort instructies over het de elektrische bediening en vertrok. Ik was niet direct in de gelegenheid om de status van de stoel te beoordelen, maar wel viel mij gelijk op de lengte van de beensteun niet was aangepast. Na een paar dagen vond ik het zitcomfort niet in verhouding tot de prijs van de stoel, mede doordat de beensteun niet was verlengd en heb ik contact opgenomen met Meubelzorg.

We kwamen overeen dat ik naar hun filiaal in Udenhoud zou gaan om een andere stoel uit te proberen. Daar was een ruim aanbod aan stoelen en ik heb een keus kunnen maken nadat ik diverse stoelen had uitgeprobeerd. Het viel mij direct op dat het zitcomfort aanzienlijk beter was van die stoelen met een langere lengte van de beensteun.

Er werd een nieuwe prijs berekend en ik moest € 1800,- bijbetalen. Ik vond dat erg veel maar besloot om thuis maar eens goed naar dit prijsverschil te kijken. De volgende dag zag ik dat er zo’n groot prijsverschil was omdat ze geen inruilprijs voor de bank hadden berekend. Contact opgenomen met Meubelzorg en gezegd dat ze een vergissing hadden begaan. Mijn bank was inmiddels meegenomen.
Ik kreeg toen de horen dat het ongebruikelijk was om een geleverd product te retourneren en om die reden had ik geen recht meer op die inruilprijs. Het feit dat de stoel niet was aangepast deed blijkbaar niet ter zake. Schandalig!

berndv

Re: Ontevreden over prijs-/kwaliteitverhouding sta-op stoel Meubelzorg

Ongelezen bericht door berndv » 25 jun 2020 10:56

Ik vraag me af of ontbinding hier binnen de mogelijkheden valt. Enerzijds, als u kunt aantonen dat de stoel die geleverd is niet voldoet aan datgene wat afgesproken is, oftewel dat de beensteun verlengd zou zijn, dan heeft u in ieder geval het recht om nakoming van de overeenkomst te eisen. En als ze daar niet aan kunnen voldoen, zou u de mogelijkheid hebben om de overeenkomst te ontbinden. Pas bij ontbinding zou u de stoel terug kunnen doen en uw geld en oude bank terug kunnen krijgen.

Maar het lastige is wel, dat als u er met hen niet uitkomt, ze nergens bij zijn aangesloten.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 jun 2020 11:16

U had op bestel formulier moeten controleren of ze wel de verlengde voetensteun gemeld hebben.

Vaak zijn dit meubels uit Oost Europa en die maken wat op papier stond.

Ik weet dat er ook handelaren in gebruikte zijn, tussen de €700 en €1900,- leveren die zowel gereinigde als met nieuwe
stof of leder erop. Die passen het zelf aan en leveren uit voorraad.
Als je nog niet showroom klaar vind die goed is mag je zelf de stof/leder uitzoeken.

Ook is dan steviger of zachtere mogelijk, want ze doen het zelf in de werkplaats.
Meubelzorg is dure verkoper met hoge winstmarge.... jammer maar helaas.

Als je kunt ontbinden, bank is vermoedelijk er niet meer moeten ze de volle €4025,- terug betalen of alsnog het verlengde deel na leveren.
De Covid 19 veroorzaakte inderdaad dichte grenzen en vertraging, maar als je kunt Ontbinden wegens niet geleverd wat besteld is?
Koop gewoon bij de vakman in kleine showroom en grote rommelige werkplaats en die worden gelijk op maat gemaakt!

En bezorgen gaat binnen week en ze ruilen nooit een bank in... hebben ze niets aan.
Alleen als ze de stof nog moeten naaien kan het een week of 3 worden.
Ik heb mijn 2e hands gekochte ook laten doen, en dat is beter dan verkoper die op klachten zit te wachten.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 29 jun 2020 15:00

u kunt van hen vorderen dat men alsnog levert wat is overeengekomen en als men dat niet doet dat u dan de koop ontbind, geef ze hiervoor 14 dagen de tijd reageert men niet in deze 14 dagen heeft u een vordering op hen namelijk een 3 zits bank, die van u zelf en het geld....

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... an-ik-doen

Plaats reactie