Prijsverschillen boxsprings en matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Ysssvrolijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2022 15:08

Prijsverschillen boxsprings en matrassen

Ongelezen bericht door Ysssvrolijk »

nu ben ik zoekende naar een nieuwe boxspring + matras, maar wat me ontzettend opvalt zijn de gigantische prijsverschillen erin.

waar zit het verschil in tussen de boxspring zelf? zijn het de looks of kijk je ook naar andere dingen?

En heb al op veel matrassen gelegen, vind die van de M Line echt heerlijk (heb daar ook een kussen van). Mensen hier ervaring met M line matrassen?
zijn niet goedkoop...

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Prijsverschillen boxsprings en matrassen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Gewoon de M line kopen zou ik zeggen. Wie zijn wij om te zeggen dat je dat niet moet doen als het lekker vindt liggen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Prijsverschillen boxsprings en matrassen

Ongelezen bericht door Jablan »

Ysssvrolijk schreef:
27 apr 2022 11:44
waar zit het verschil in tussen de boxspring zelf?
Land van productie, transport en nog meer de kwaliteitsverschillen in de verwerkte materialen.

Voorbeeld. Er zijn boxspringmatrassen met 500 en 1000 veren per vierkante meter. Maar dan ben je er niet, want hoe stijf of slap zijn die veren? We hebben boxsprings gezien met 1000 veren vulling, waar je diep in weg zakt. Dat betekent slappe veren van zacht metaal of zelfs kunststof.

Overigens is de marge op boxsprings hoger dan op losse bedden en losse matrassen, omdat boxsprings in de mode zijn en daarom wat duurder.

Plaats reactie