Problemen Swiss Sense boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u blijkbaar twee éénpersoons boxsprings hebt gekocht, gaat het nooit werken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
18 sep 2018 00:51
Maar als u blijkbaar twee éénpersoons boxsprings hebt gekocht, gaat het nooit werken.
Het is gebruikelijk dat twee eenpersoons boxsprings gecombineerd worden. Hoe krijg je ze anders in de slaapkamer ?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
18 sep 2018 10:38
Lady1234 schreef:
18 sep 2018 00:51
Maar als u blijkbaar twee éénpersoons boxsprings hebt gekocht, gaat het nooit werken.
Het is gebruikelijk dat twee eenpersoons boxsprings gecombineerd worden. Hoe krijg je ze anders in de slaapkamer ?
Je kan geen twee eenpersoons bakken gebruiken met daarop een tweepersoons matras. De zijkanten van de bakken zijn van hout en hebben geen vering. De binnenkant wel. Dus aan de zijkanten en in het midden heb je geen goede ondersteuning van het matras en zal je de stugheid van het hout gaan voelen. Voor de veren in het matras is het ook niet goed aangezien ze in het midden wel goed zullen veren, richting de randen schuin gaan veren en op de houten rand rechtop staan.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar zijn de houten zijkanten van de boxen van de Ts hoog, zodat hij door het matras die zijkant voelt. Dat zou bij gebruik van een persoon niet uitmaken.

Als ik bij mijzelf kijk, ik heb een boxspring van 1.20 meter breed, bestaat de boxspring ook uit twee bakken, maar de houten zijkant is minder dan de helft van de hoogte van de bak van 25 cm. Ik krijg die zijkant nauwelijks ingedrukt tot het hout. En daar bovenop ligt één matras van ca 25 cm plus nog een topper. In zo’n situatie kan je nooit de houten zijkant voelen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wij weten nog steeds niet welk type /naam boxspring en matras u heeft.

Voor zover ik weet hebben ze geen matrassen van 10 cm dik met veren . Opstaande zijkanten / bak hebben ze ook niet bij boxspring .

In het midden is de matras harder , matras heeft zone s , dat betekend dat er verschil in hardheid is . Ga eens 10 cm hoger of lager liggen , zou wel eens kunnen helpen .

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Dit hebben wij:
Home 160 Pocket vlak SG2 180x200
Matraskern Comfort Pocket 1000 firm 180x200
Topmatras superbe zonder split 180x200

Het probleem is dus dat we de boxen eronder voelen.
Hiervoor hebben we een boxspring van beter bed gehad, zelfde opstelling in totaal geen problemen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hoe dun zijn dan de matras en de topper?

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door gosewijn »

Uw verhaal klopt niet.
Matras is > 20 cm dik
Topper is 10 cm dik

Firm is een prima matras , spec van topper is ook goed.
Met deze matras kunt u nimmer de bodem voelen , tenzij u bv. 150 kg weegt.
Matras ligt op een houten bodem , waarschijnlijk wordt de matras vast gemaakt aan de ombouw bekledig en heeft het bed geen opstaande kanten ,zodat u dit niet kan voelen als u in het midden slaapt , tenzij u het als stapelbed gebruikt . :roll:


U kunt de zone s ervaren als kuilen , ik denk dat het niet zo is , ga eens wat hoger liggen dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij bestaat een boxspring uit een houten bak met veren, met uiteraard opstaande houten kanten, maar niet zo hoog als de veren.

En als daar dan nog een matras op ligt en een topper, moet het niet uitmaken waar je ligt. In het midden, aan het hoofdeinde, of voeteneinde. Je mag dan nooit de houten bak voelen.

En voel je dat wel, dan is er simpelweg iets niet in orde.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Het probleem zit hem dus niet in de zones of wat dan ook. Hoger of lager liggen maakt niet uit.
We kunnen niet in het midden van het bed liggen, hier voelen we de boxen doorheen.
Gaan we dan naar 1 kant van het bed dan is dit duidelijk lager, dus een soort kuil. Ook is het in het midden een stuk steviger en harder door het hout.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zijn gewoon die boxen niet goed. Heel simpel.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door gosewijn »

U zou toch een nieuwe matras krijgen ?.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door zeug »

Lady1234 schreef:
25 sep 2018 23:30
Dan zijn gewoon die boxen niet goed. Heel simpel.
Op een matras onder uw bed slaapt u ook goed althans zo slaap ik.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Nieuw matras is idd onderweg, maar dat kan het probleem echt niet inzitten. Inmiddels komt er dus ook een monteur om het onderstel te beoordelen

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Inmiddels is de tweede monteur ook geweest. Die zeg dat er niks mis is het het onderstel. Hij geeft aan dat de problemen die wij ondervinden inherent zijn aan het product.
Nu dus maar het andere matras afwachten. wat dan weer van een andere leverancier is en dus beter moet zijn.
Fijn dit.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bojanvwijk schreef:
04 okt 2018 12:33
Inmiddels is de tweede monteur ook geweest. Die zeg dat er niks mis is het het onderstel. Hij geeft aan dat de problemen die wij ondervinden inherent zijn aan het product.
Nu dus maar het andere matras afwachten. wat dan weer van een andere leverancier is en dus beter moet zijn.
Fijn dit.
Daar is geen woord over gelogen, maar je kan er zo weinig mee. 1 matras op 2 bodems geeft problemen. Dat is bekend en is uw klacht dus inharent aan het gebruik. Maar dat wil niet zeggen dat het zo niet verkocht had mogen worden.

Mario99
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2019 10:17

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Mario99 »

Bojan, wij ervaren hetzelfde probleem. Is uw probleem verholpen en zo ja hoe?

RDLVW
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2021 18:18

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door RDLVW »

Wat een slecht bedrijf, te veel om op te noemen, verkeerde info, diverse afspraken niet na gekomen , en als klap op de vuurpijl zit ik al 4 weken te wachten op mijn geld van een retour, inmiddels al 4x mail en div keren telefoon contact gehad, allerlei beloften.... maar nog steeds niets!! Mijn laatste mail wordt niet eens meer op gereageerd door de dame. De planning was ook om daar een compleet bed te kopen, maar die heb ik inmiddels bij een ander bedrijf uitgezocht, jammer toch, een bedrijf valt of staat door zijn verkopers/klantenservice. Slechte ervaring dus.

IK WIL MIJN GELD TERUG!!!!
zo schandalig dit dat ik moet smeken om mijn eigen geld!!!
Mensen als je niet zeker ben van een aankoop bij Swiss Sense en het dus daarom evt retour zou moeten zenden, koop je product dan elders!!!

Gesloten