LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rofra Home stoppen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Akkie1952
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2019 10:10

Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door Akkie1952 »

Beste lezers,

Zoals bekend bij velen is Rofra Home een leverancier die de kopers maanden in de kou laat staan. Bij gesprekken worden ieder keer de zelfde onzinnige argumenten gebruikt om maar niet te hoeven leveren op de afgesproken tijd. De leveringsvoorwaarden zijn ook nog steeds niet aangepast, en ga maar zo door. Wordt tijd dat de kopers gezamenlijk tegen deze praktijken optreden.

Verder zou het mogelijk moeten zijn om tot een overzicht te komen van kopers die annuleren en maar een deel van hun geld terugkrijgen. Dat is een verder onderzoek waard.

Dus graag recatie's om tot een kern van kopers te komen die dit gaan oppakken.

Moneyman
Berichten: 30075
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Wordt tijd dat de kopers gezamenlijk tegen deze praktijken optreden.

Dus graag recatie's om tot een kern van kopers te komen die dit gaan oppakken.
De enige logische manier om als kopers dit probleem op te lossen is door geen koper (meer) te zijn. Bezint éér gij begint.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door berndv »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Dus graag recatie's om tot een kern van kopers te komen die dit gaan oppakken.
Dat er veel mis gaat valt denk ik moeilijk te ontkennen. Als ik op dit forum zoek op rofra vind ik al 24 pagina's met resultaten. Hoe zich dit verhoudt tot het aantal klanten weet ik natuurlijk niet, hoe groter de keten, hoe meer klanten hoe meer er natuurlijk ook klachten kunnen zijn. Hoe zich dit procentueel verhoudt tot andere soorgelijke zaken is dus ook niet te zeggen.

Maar u wilt iets aanpakken. Wat wilt u aanpakken? Wilt u de winkels laten sluiten? Alle topics die hier voorbij komen zijn individuele gevallen, de klachten zijn ook niet allemaal gelijk van aard, een gezamenlijke aanpak zal waarschijnlijk lastig worden, als het al niet onmogelijk is. Omdat er weliswaar overeenkomsten zijn, zijn het niet dezelfde zaken. Daarbij kent het Nederlands recht ook niet de vormen van een zogenaamde class action lawsuit zoals in Amerika waar iedereen die benadeeld is zich kan aansluiten en kan meeclaimen in de schadevergoeding. Omdat de klachten hier toch wel zeer verschillend zijn, zal een rechter de zaken toch individueel beoordelen.

Akkie1952
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2019 10:10

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door Akkie1952 »

Klachten zijn in principe gelijk. Niet nakomen van de afgesproken leverdatum, maanden en maanden wachten op de bestelde spullen, leveringsvoorwaarden zijn niet correct, geld retour kost maanden, onzinnige antwoorden aan de telefoon, die je steeds terug ziet komen in de klachtenreeks, en ga maar zo door. Dus er zijn wel overeenkomsten te vinden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door berndv »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 11:59
Klachten zijn in principe gelijk.
Dat is het probleem nou juist, u noemt een opsomming van de problemen, niet iedereen heeft dezelfde problemen. En dat geeft u zelf ook al aan:
Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 11:59
Dus er zijn wel overeenkomsten te vinden.
Er zijn overeenkomsten, dat is heel wat anders dan dat iedereen dezelfde problemen heeft. Maar goed, ik geef alleen maar mijn mening. Als tip wil ik u geven dat u uw eigen geschil het beste zelf kunt aanvechten, en dat kan ik een ieder aanraden, het continu oproepen om gezamenlijk een zaak aan te spannen is prima, maar persoonlijk zie ik het nut er niet zozeer van in. Het blijven in mijn ogen individuele problemen die ook individueel beoordeeld dienen te worden door een rechter.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Zoals bekend bij velen is Rofra Home een leverancier die de kopers maanden in de kou laat staan.
Bij mij niet, ik ben een tevreden klant bij wie de afspraken gewoon nagekomen zijn.
Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Bij gesprekken worden ieder keer de zelfde onzinnige argumenten gebruikt om maar niet te hoeven leveren op de afgesproken tijd.
U bent bij alle gesprekken geweest? Hoe weet u dat dat bij anderen zo is?
Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
De leveringsvoorwaarden zijn ook nog steeds niet aangepast, en ga maar zo door.
Wat is er mis aan die voorwaarden dan?
Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Wordt tijd dat de kopers gezamenlijk tegen deze praktijken optreden.
Omdat?
Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Verder zou het mogelijk moeten zijn om tot een overzicht te komen van kopers die annuleren en maar een deel van hun geld terugkrijgen. Dat is een verder onderzoek waard.
En wat is de reden dat er geannuleerd wordt? Er zijn zoveel redenen om te annuleren en ja, ook redenen waardoor annuleringskosten geheel terecht zijn.

Kunt u niet duidelijker zijn in het doel dat u heeft?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door BL2 »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Beste lezers,

Zoals bekend bij velen is Rofra Home een leverancier die de kopers maanden in de kou laat staan
Kijk, da's grappig.
Bij velen bekend, ook op dit forum, en toch er iets kopen.
Conclusie, je kan het hele internet vol zetten met waarschuwingen maar het wordt toch niet gelezen.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Beste lezers,

Zoals bekend bij velen is Rofra Home een leverancier die de kopers maanden in de kou laat staan.
Ja dat klopt, ik heb een jaar of 20 geleden al op een negatieve manier met Rofra te maken gehad. Dat was ééns maar nooit weer. Maar denk je nu echt, omdat JIJ dat toevallig zo graag wil, dat ik me bij jou ga melden? Wordt ik er beter van? Nee. Wordt een ander er beter van? Nee. Waarom zou ik me dan bij jou melden?

Rofra is net zo'n mysterieus verschijnsel als de Media-Markt en de MacDonalds: Iedereen vind het vreselijke bedrijven, en niemand koopt er, en diegenen die er wél kopen waarschuwen iedereen er vooral niet te gaan kopen; maar om een of andere duistere reden bestaan al die bedrijven nog steeds.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rofra Home stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Akkie1952 schreef:
20 jun 2019 10:49
Verder zou het mogelijk moeten zijn om tot een overzicht te komen van kopers die annuleren en maar een deel van hun geld terugkrijgen. Dat is een verder onderzoek waard.

Dus graag recatie's om tot een kern van kopers te komen die dit gaan oppakken.
Maar wat wil je met dat overzicht van kopers? Waarom is het een onderzoek waard, wat moet er onderzocht worden, en wie is/zijn degene die dat onderzoek gaat/gaan doen? Hoe zit het met de privacywetgeving, heb je al waarborgen ingebouwd om aan de geldende eisen te voldoen? Waar haal je het geld vandaan om de onderzoekers te betalen?

Wat zijn trouwens recatie's?

Gesloten