LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROFRA Meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Missysop schreef:Oh walgelijke reactie zeg!

Als ik mijn auto bij de garage breng dat krijg ik gewoon een leen auto mee.. hoe moet ik in godsnaam eten zonder tafel kom op zeg mensen
Hoezo walgelijk ? Een beetje overtrokken reactie.

Het risico dat een artikel terug naar de winkel moet is het risico wat je loopt als koper. Wil je dat risico niet lopen dan moet je niets kopen. Je kijkt alleen naar je eigen ongemakken, denk je dat Rofra op klachten zit te wachten ?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

....dit ligt aan de gemiddelde relatieve vochtigheid bij ons thuis. Deze zou volgens de brief niet overeenstemmen met de relatieve vochtigheid van 50-60% waarop het meubel is afgestemd waardoor onze klacht buiten de “garantie” valt.
De klacht is binnen 6 maanden ontstaan. Juridisch betekent dit dat aangenomen dient te worden dat de klacht ontstaan is door een gebrekkig product, tenzij de winkelier kan aantonen dat de klacht ontstaan is door toedoen van de koper.
De bewijslast ligt dus bij Rofra, zij dienen bij je langs komen om luchtvochtigheid te meten (met geijkte apparatuur), simpelweg roepen dat de luchtvochtigheid niet in orde is dus onvoldoende.

Tevens kan je stellen dat Rofra bij verkoop al had moeten wijzen op eisen betreffende luchtvochtigheid, dit heeft rofra nagelaten, hierdoor voldoet de tafel niet aan verwachtingen die je er normalerwijs van mag hebben.
Wel kregen wij nog het aan “aanbod” om de tafel zelf naar de dichtstbijzijnde Rofra winkel te brengen en deze dan voor € 50,- te laten maken
Recht op garantie betekent dat de winkelier reperatie- en vervoerskosten op zich neemt. Indien reparatie langer dan een paar dagen duurt lijkt het mij niet meer dan normaal dat winkelier tijdelijk vervanging aanbiedt.

Sonna
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2010 18:55

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Sonna »

Ik heb 2 weken geleden een mooie salon tafel gekocht bij Rofra. Een vriendin van mij wilde ook een nieuwe salon tafel.....en die heeft er ook een gekocht vorige week !
Dus 2 goede klanten.... :D De échte vriendelijkheid van de verkoopster is ( was) al ver te zoeken, en ik merkte , dat ze totaal geen verstand van het produkt heeft :? Ik vroeg haar wat voor hout het bovenblad is, ze moest het vragen aan een collega...en toen kwam ze eigenlijk met de naam van de kleur van het hout !Vandaag gebeld, om te vragen wanneer het geleverd gaat worden, antwoord: Daar krijgt u bericht van.... of u moet het hoofdkantoor bellen..Ik vraag vriendelijk of zij het hoofd kantoor wil bellen; Nee dat kan ze niet aan beginnen, dan kan ze wel de hele dag voor iedereen gaan bellen !!! Tsja....je zou er moe van kunnen worden...al dat bellen...!!! Wel eens van SERVICE of KLANTVRIENDELIJKHEID gehoord ?? Na het lezen van al deze negatieve berichten, ga ik nu al vrezen, voor de mooie dure salontafel, die ik besteld heb. Ik zou nu al bijna willen annuleren en ze hun aanbetaling laten houden ....HELP !!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Ik geef je echter weinig kans want hij is behoorlijk geschrokken van het stuwmeer aan klachten wat hij op zijn bordje krijgt. Hij reageert tenminste niet meer hier. :(
Mogelijk is hij verstandig geworden, een discussie win je als bedrijf nooit, je loopt altijd schade op.

Dat in Azie de luchtvochtigheid hoger is, is waar. Dat DAAROM de meubels gaan barsten is naar mijn smaak iets te kort door de bocht. De reden is omdat het hout onvoldoende is gedroogd. Niet alle meubels uit Azie scheuren.

Het noemen van naam en woonplaats vind ik "not done"

Sonna
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2010 18:55

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Sonna »

Nou.....ik heb mijn nieuwe tafel nog niet ....(en ik was....er zo blij mee toen ik hem had gekocht ! ) Ik ga nu maar vast iedere dag de waterbakken aan de verwarming bijvullen.... :roll: O, ja toen ik de verkoopster had gevraagd, wat voor hout het onderstel is , Ook eerst vragen ....en kwam ze terug met de mededeling "lindenhout"! Ik heb geen verstand van houtsoorten, dus gaan GooGelen....Nou van lindenhout worden bijna noit meubelen gemaakt....Ik geloof nóg zachter hout , dan grenen ...Maar in mijn enthousiasme had ik de tafel toen al gekocht. Laat ik maar hopen, dat ik toch wel (voor die prijs €800,=) een goede salontafel heb gekocht. Hè bah....ik hou mijn hart vast ! :!:

franciscab123
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2010 12:25

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door franciscab123 »

Hoi ,
Ik begin nu ook wel het ergste te vrezen...
Ik heb vorige week 2 stoelen gekregen waarna ik nadat de chauffeurs weg waren constadeerde dat ze beschadigd zijn .
Ik heb direct gebeld en mij werd verteld dat ik terug gebeld zou worden.
Vandaag heb ik maar eens weer gebeld omdat ik niet gebeld was.
Ik kreeg het antwoord dat ik met de stoel naar Vaassen moest komen zodat ze de beschadigingen konden zien , waarop ik vroeg hoe ik dat moest doen zonder auto.
Waarop ik het antwoord kreeg u heeft outlet stoelen gekocht , dat waren de laatste en daar mogen beschadigingen aan zitten.
Toen ik vertelde dat de verkoopster dat niet aan ons gemeld heeft omdat er een stoel in de winkel stond met schade die we niet wilden hebben heeft ze ons gezegd dat er nog genoeg in het magazijn waren en we dus stoelen zouden krijgen die niet beschadigd waren.
Zegt de telefoniste dat ze het weer in behandeling zouden nemen en ik er over terug gebeld ga worden.
Wel vreemd eerst naar Vaassen waarop ik zeg dat ik niet weet hoe ik daar moet komen met die stoel , dan zijn het de laatste wat dus niet zo is , en nu maar weer wachten op antwoord .
Ik word er gewoon nerveus van.
Maar ik zal hier zo gauw ik wat hoor weer het antwoord neerzetten al vrees ik voor het antwoord na wat ik hier nu allemaal gelezen heb. :?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het noemen van naam en woonplaats vind ik "not done"
Vaassen is het hoofdkantoor. Geen woonadres. Vraag me niet waar ze wonen want dat weet ik niet. Dat de heer S eigenaar is laat hij overal maar al te graag horen.

De heer Frank Slot heeft zich hier zelf voorgesteld om problemen op te lossen. Dat we niets meer van hem horen viel wel te verwachten. Hij werkt er nu een jaar of 2. Begon met frisse moed, vandaar zijn aanmelden hier, maar is nu geheel ingekapseld in de Rofracultuur.

Mocht hij moeite hebben met zijn naam op dit Forum dan moet hij klachten serieus gaan oplossen. Het geval van de mevrouw hierboven beschrijft maar weer eens de cultuur in dat bedrijf. (uitgezonderd een enkele goedbedoelende winkeldame :wink: )

loekieK
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2010 08:59

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door loekieK »

Ook wij hebben een kast gekocht bij rofra home.
Tijdens het kopen werden we erg vriendelijk geholpen en gingen dan ook met een goed gevoel naar huis.
Omdat we alleen nog niet zeker wisten of de kast in de hoogte zou gaan passen hebben we voor de zekerheid nog geen aanbetaling gedaan.

De leverweek van de kast was week 17(eind april) en uiteindelijk als alles goed gaat komt de kast vandaag binnen . Na alle topics op deze site te hebben gelezen begin ik hem wel een beetje te knijpen, aangezien er al een hoop rompslomp en geregel aanvooraf is gegaan.

De eerste x kregen we namelijk te horen dat 8 weken na de bestelling de kast nog niet was besteld dit is 2x voorgekomen na veel bellen en er achter aan zitten kregen we plots een mail dat de kast binnen 2 weken kon worden geleverd. Een hoop mis communicatie binnen het bedrijf dus. Anders kan een kast niet ineens zo snel worden geleverd als er normaal 12 weken voor staat.

Ik hoop dat vanmiddag alles goed gaat en dat ik tevreden de kast in de huiskamer kan zetten en er nog heel lang van kan genieten.
Als ik tevreden ben zal ik dat ook zeker hier melden.

Sonna
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2010 18:55

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Sonna »

Hallo !
Ik kan me voorstellen, dat je na het lezen van dit alles ook een beetje huiverig bent geworden...net als ik. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ! En er zal natuurlijk ook (het meeste...? ) goed gaan, en goed zijn...Wel heel goed nakijken als het geleverd wordt, voor je gaat betalen. Ik ben dom geweest om aan te betalen, dat schijnt nergens meer verplicht te zijn ! Maar we hopen het beste en wellicht is het allemaal oké ! ?
Veel succes !

Groeten !
loekieK schreef:Ook wij hebben een kast gekocht bij rofra home.
Tijdens het kopen werden we erg vriendelijk geholpen en gingen dan ook met een goed gevoel naar huis.
Omdat we alleen nog niet zeker wisten of de kast in de hoogte zou gaan passen hebben we voor de zekerheid nog geen aanbetaling gedaan.

De leverweek van de kast was week 17(eind april) en uiteindelijk als alles goed gaat komt de kast vandaag binnen . Na alle topics op deze site te hebben gelezen begin ik hem wel een beetje te knijpen, aangezien er al een hoop rompslomp en geregel aanvooraf is gegaan.

De eerste x kregen we namelijk te horen dat 8 weken na de bestelling de kast nog niet was besteld dit is 2x voorgekomen na veel bellen en er achter aan zitten kregen we plots een mail dat de kast binnen 2 weken kon worden geleverd. Een hoop mis communicatie binnen het bedrijf dus. Anders kan een kast niet ineens zo snel worden geleverd als er normaal 12 weken voor staat.

Ik hoop dat vanmiddag alles goed gaat en dat ik tevreden de kast in de huiskamer kan zetten en er nog heel lang van kan genieten.
Als ik tevreden ben zal ik dat ook zeker hier melden.

mirelle10
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 09:40

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door mirelle10 »

Beste,
Ik zou me maar meteen wenden tot je rechtsbijstand verzekering want soebaten met Rofra Home heeft totaal geen zin. Ze hebben van voor tot eind hun woordje klaar en verzinnen dingen ter plekke.... Wij zitten nu te wachten tot dat ze de foute bank & stoel (productiefout) komen ophalen maar nu willen ze eerst de bank ophalen en dan het geld pas storten.... ja ja niet te vertrouwen die figuren! En dat allemaal in garantie periode. Als je een rechtsbijstand hebt... meteen aanmelden! Ik hoop dat het allemaal goed voor je wordt geregeld.
met vriendelijke groet,

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

De kans dat een rechtsbijstand eraan begint is erg klein. Ze, Rofra, zijn namelijk niet aangesloten bij de CBW.

mirelle10
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 09:40

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door mirelle10 »

Het CBW kan er inderdaad niks aan doen en de geschillencommissie ook niet maar je rechtsbijstandverzekering wel. Ik heb zelf een bank en stoel bij ROFRA gekocht. en deze hebben beide productiefouten. Dit is helemaal begeleid door de rechtsbijstand. Ik denk dat mensen die nu nog in de problemen zitten en geen rechtsbijstand hebben zich moeten wenden tot een rechtswinkel want die weet altijd meer te vertellen en welke wegen te bewandelen. Maar een ding is duidelijk ROFRA maakt er een potje van qua service, garantie. Dus mijn advies GA GEEN WINKEL VAN ROFRA BINNEN De dames zijn vriendelijk hoor, maar als het er opaankomt qua problemen willen ze de klanten ook niet meer te woord staan en zeggen ze ook u heeft het maar met de beslissing van de directie te doen punt. Ik bedoel het goed ga gewoon lekker naar een winkel die WEL bij het CBW is ingeschreven dan heb je teminste een poot op te staan. En ik weet zeker dat ze precies weten wat voor troep ze verkopen en dat zal ze uiteindelijk duur komen te staan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Een rechtbijstandverzekering stelt niets voor. Dit soort kleine zaken behandelen ze niet eens. De belang is daarvoor te klein. Misschien sturen ze een briefje of plegen ze een telefoontje, maar meer doen ze echt niet.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Dit soort kleine zaken behandelen ze niet eens. De belang is daarvoor te klein
Zojuist even in kleine lettertjes bij een bekende rechtsbijstandsverzekeraar gebladerd:
Bij die verzekeraar dient het belang van de zaak minimaal 225 euro te bedragen, anders doen ze niets. Menig meubelaankoop is groter dan 225,- .......
Als het belang niet opweegt tegen de te verwachtte kosten, doet verzekeraar ook niets, maar krijgt de consument vergoeding van de verzekeraar.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Dit soort kleine zaken behandelen ze niet eens. De belang is daarvoor te klein
Zojuist even in kleine lettertjes bij een bekende rechtsbijstandsverzekeraar gebladerd:
Bij die verzekeraar dient het belang van de zaak minimaal 225 euro te bedragen, anders doen ze niets. Menig meubelaankoop is groter dan 225,- .......
Als het belang niet opweegt tegen de te verwachtte kosten, doet verzekeraar ook niets, maar krijgt de consument vergoeding van de verzekeraar.
Dat de waarde van de meubelen snel groter is, lijkt mij logisch. Het gaat echter om de waarde van de schade.

mirelle10
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 09:40

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door mirelle10 »

Beste allemaal,

Het is wel duidelijk dat Rofra een spelletje speelt met zijn aankopende klanten. De klanten hoeven klaarblijkerlijk niet terug te komen ook want er komen wel weer andere aankopende/nietsvermoedende klanten bij.

Ik denk dat dit forum over Rofra heel lang zal bestaan want ze veranderen hun houding toch niet. Geld binnen weg garantie weg klantvriendelijkheid, weg service. Alle klachten worden door de aankopende klant veroorzaakt en als je je geld terug wilt dan krijg je maar een gedeelte want zijn hebben ook kosten gemaakt. Weg geld weg meubels en voor 35 % van het besteede bedrag kan je nog geen andere meubelsstuk kopen.... ja als je misschien naar een outlet gaat en het geluk hebt een mooi meubels stuk te vinden........
Ik vraag me nog steeds af waarom ze al niet falliet zijn verklaart als je zulke slechte meubels levert. Onze zaak loopt nog steeds bij de rechtsbijstand en zal denk ik toch uitlopen op een rechtszaak. Zij willen de meubels eerst ophalen en dan het geld terugstorten ja doei! :evil: :evil: :evil: :evil:

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door foreverfan »

Ik ben blij dat ik zelf ben gaan googelen voor iets bij Rofra te kopen, had daar een leuke kast gezien, maar gezien de service bedenk ik me wel twee keer om daar iets te kopen. Ben nu al bij andere winkel gaan kijken waar ik geen negatieve reviews over heb kunnen vinden

Gesloten