LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
polyesther74
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2011 11:50

Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door polyesther74 »

Aan het begin van deze maand heb ik 2 grote zweefdeurkasten besteld bij Leenbakker.
Ik was in het filiaal in Zaandam geweest en had de kasten zien staan. Ze waren echter veel te groot om mee te kunnen nemen dus heb ik ze thuis online besteld via de site van Leenbakker.
Het ging om 2 zweefdeurkasten van het type Verona, een legplanken set en een bijbehorend ladenblok. Ook koos ik voor de dienst 'bezorging aan huis' .
Vooraf diende ik een bedrag van 108 euro aan te betalen, het resterende bedrag zou per pin transactie worden voldaan op moment van levering.
Ik heb de bestelling geplaatst , het bedrag van 108 euro betaald, de geboden dienst van bezorging aan huis afgenomen voor 42,50 en een moment van levering gekozen.

12 januari om 8 uur 'sochtends zouden de kasten geleverd worden. Het werd uiteindelijk 20.00 'savonds.
Bij ontvangst bleek al direct dat er een pakket ontbrak.
Door de bezorgers werd een aantekening gemaakt op de bon en er werd mij verteld dat het ladenblok dat ontbrak zo spoedig mogelijk zou worden nageleverd.
Wel moest ik de hele handel afrekenen (inc. het ontbrekende ladenblok). Uiteraad maakte ik bezwaar , immers , ik had nog niet het hele pakket ontvangen.
Het was betalen of de hele handel werd weer meegenomen.
Het was inmiddels laat op de avond, er kon geen contact meer worden opgenomen met kantoor of bezorgdienst en er stonden inmiddels 12 enorme en loodzware pakketten in mijn huiskamer. De bezorgers waren moe en wilde naar huis en ik voelde me behoorlijk onder druk gezet. Uiteindelijk heb ik het resterende bedrag, dat ik nog voor de 2 kasten en het ladenblok moest betalen, per pintransactie voldaan met de garantie dat het ladenblok met hoogste prioriteit zou worden nageleverd. Het werd op de aankoopbon aangetekend en gesigneerd door de bezorgers.
Ik diende de volgende dag slechts het telefoonnummer op de pakbon te bellen om en nieuwe leverdatum af te spreken.

Na vertrek van de bezorgers begon ik de pakketten aan een nader onderzoek te onderwerpen en alvast wat uit te pakken. Bij het eerste pakket bleek al dat de planken gebroken waren.
Direct ben ik verder gaan kijken en ook alle andere pakketten waren beschadigd. Het leek wel alsof er een stoomwals overheen gereden was! De inhoud van de pakketten lag totaal in gruzels!

Na constatering van deze beschadingen heb ik direct het vervoersbedrijf dat me deze rotzooi geleverd had proberen te bellen , immers de bezorgers waren net weg en wellicht konden ze nog rechtomkeer om de handel weer mee te nemen. Het vervoersbedrijf was echter niet meer te bereiken, het was inmiddels 21.15 en de kantooruren waren uiteraard al lang en breed voorbij.
Er restte mij dus niets anders dan de volgende dag het nummer op de pakbon te bellen , zoals mij eerder door de bezorgers was geadviseerd. Zogezegd zo gedaan. Het bleek het nummer van TNT cargo te zijn en deze verwezen mij door naar Leenbakker.
Direct heb ik de klantenservice gebeld en de zaak uitgelegd aan een zeer ongeduldige en onbeschofte dame. De mevrouw in kwestie had aan mijn klacht echter niet echt een boodschap en vond het kennelijk een hoogst vervelend en oninteressant gesprek dat ze kon missen als kiespijn. Ze besloot me terug te laten bellen door een collega.
Uiteindelijk heb ik zelf maar weer contact gezocht met Leenbakker daar het wachten mij te lang duurde daar ik met 12 reusachtige en loodzware pakketten in mijn maag zat waar ik niets mee kon aanvangen.

Ik kreeg een [naam verwijderd door Moderator] aan de lijn die mij voorstelde de pakketten om te laten ruilen en dan direct het ontbrekende pakket na te leveren.
Ik vond het vervelend dat ik nu weer een dag vrij moest nemen en vertelde dit ook aan [naam verwijderd door Moderator] maar het was helaas de enige optie.
Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor aanstaande dinsdag en mij werd gevraagd om de om te ruilen pakket nummers per email ten name van [naam verwijderd door Moderator] aan [email protected] te zenden zodat zij ze hoogst persoonlijk met de hoogste prioriteit in kon boeken voor transport.
Keurig heb ik een mail opgesteld met daarin de om te ruilen pakket nummers en deze t.a.v. [naam verwijderd door Moderator] naar [email protected] gezonden , zoals afgesproken.

Dinsdag 17 januari nam ik vrij , immers het transport voor de pakketten was op deze dag ingepland , en heb ik tervergeefs zitten wachten op de bezorgers. Echter na 20.00 'savonds was er nog niemand verschenen. Dezelfde avond heb ik nog een email gestuurd naar de bewuste mevrouw met de vraag waar mijn kasten bleven en dat ik direct reactie wilde .
Ik deed dit bewust per email daar het bellen van de klantenservice 15 ct per minuut kost en het gesprek de vorige keren zeer onprettig was en lang duurde. Daarbij had ik liever bewijs dat ik een klacht had ingediend.
Ik kreeg een mail terug met het excuus dat mevr. de voorgaande email met de pakketnummers niet had ontvangen. Uiteraard was ik boos , ik had immers voor niets en vrije dag genomen! Weer moest ik bellen met de klantenservice.
Mevrouw bood als optie dat ik de pakketten dan maar zelf naar het dichtsbijzijnde Leenabakker filiaal moest brengen. Ik stond perplex! 12 enorme pakketten, waar een grote vrachtwagen voor nodig was om te vervoeren moest ik volgens mevr. zelf maar even op de fiets naar het naburige filiaal brengen.
Ik vertelde haar dat ik tabak had van de situatie en vroeg haar en afspraak te maken om de hele zooi bij mij op te laten halen en het bedrag op mijn rekening terug te storten.
Dat was niet mogelijk. Wanneer ik het op wilde laten halen dan moest ik zelf het transport maar betalen!
Het enige wat ze me nog aan kon bieden was om nogmaals een afspraak te maken om de beschadigde pakketten om te laten ruilen. Ik vertelde haar dat ik inmiddels wel door mijn vrije dagen heen was en ik het me eigenlijk niet kon permiteren om nogmaals en dag te gaan zitten wachten. Ze verzekerde me dat het deze keer echt goed zou komen en dat het echt de enige optie was.
Ik zat inmiddels al een week met gigantische pakketten in mijn woonkamer en wilde hoe dan ook van die zooi af dus ik ging akkoord met een nieuwe afspraak. Op 25 januari zouden de pakketten dan eindelijk geleverd worden en de oude , beschadigde pakketten zouden weer meegenomen worden.

Op 25 januari , om 19.30 kwam transportbedrijf Vlug (Hoe ironisch! ) eindelijk de pakketten omruilen.
Twee zeer aardige maar vermoeide heren begonnen direct al de beschadigde pakketten in te laden.
Toen alles keurig en wel in de vrachtwagen was geladen kwamen de mannen met een pakbon naar mij toe. Of ik even een bedrag van 29,00 wilde betalen, anders mochten ze de nieuwe pakketten niet leveren.
Ik zei dat alles al betaald was, incl. het na te leveren ladenblok , en liet ze mijn aankoopbon zien.
Er moest gebeld worden met .. tja.. Joost mag weten wie, en dat duurde eindeloos.
Uiteindelijk kwamen de mannen terug met de boodschap dat de hele zending weer mee retour ging daar de nieuwe pakketten wederom beschadigd waren en ze me deze zending niet wilde afleveren.

Ik vroeg de heren wat dan nu de procedure was , daar ik wel voor twee kasten had betaald. De bezorgers vertelden dat ik Leenbakker moest bellen en de aankoop moest ontbinden daarze niet aan hun verplichtingen hadden voldaan, zijnde levering van twee deugdelijke zweefdeurkasten. De bezorgers vertelde me niet akkoord te gaan met nogmaals een nieuwe zending (iets wat ik ook helemaal niet van plan was!!!) daar ze niet konden garanderen dat een volgend transport wel zonder schade zou zijn.
Ik moest een hele berg bonnen tekenen voor retour van de eerste en de tweede ,nageleverde, zending en deze als bewijs bewaren.
Ik vroeg de heren om dan ook de twee overgebleven pakketten van de eerste zending me te nemen, de enige twee pakketten die in de eerste ronden niet beschadigd bleken te zijn, maar dat konden ze niet doen omdat er van betreffende pakketten geen retourbon was uitgeschreven. (Zucht!!!)
Ik voelde al aan m'n water dat dit helemaal mis zou gaan en vroeg de bezorgers het hele relaas op mijn orginele pakbon te schrijven en die te ondertekenen. Dat hebben ze gedaan.

De volgende dag meteen weer contact gezocht met mevr. van Leenbakker. Ze toonde geen enkel begrip of consideratie. Wanneer ik besloot de aankoopsovereenkomst te verbreken (waar ik toch goede redenen voor had) dan moest ik zelf de transportkosten maar betalen. Voorts moest ik zelf maar uitzoeken hoe de twee overgebleven pakketten bij de Leenbakker terecht kwamen. Als deze pakketten niet retour werden aangeboden dan zou ik mijn geld niet terug krijgen. Ik vertelde dat ik de pakketten wel degelijk voor retour had aangeboden , maar dat de transporteur deze niet mee wilde nemen. Daar had ze geen boodschap aan. Ik werd uiteraard erg boos en begon mijn stem enigzins te verheffen (gezien de omstandigheden was dit nog heel bescheiden) . Er is geen onvertogen woord gezegd, ik wilde alleen wel mijn punt maken en niet als een klein kind gedenigreerd worden door deze dame van de klantenservice.

Meteen begon ze te dreigen de verbinding te verbreken. Ik was het meer dan zat en vroeg haar de kwestie op te nemen met haar leidinggevende . Dit zou ze doen en ze zou me hierover in de middag terugbellen.
Dat heeft ze inderdaad gedaan en van beleefdheidsvormen was geen enkele sprake meer. Als de eerste beste crimineel werden mij de rechten (volgens Leenbakker) gelezen en aan bezwaar had men geen enkele boodschap. Wanneer ik het er niet me eens was , dan werd de verbinding verbroken!
Ik vroeg haar mij door te verbinden met haar leidinggegevende . Dit wilde ze niet doen. Haar motivatie was dat de leidinggevende geen klantcontact voerde , dat ik het dus met haar af moest handelen en dat ik een keus moest maken uit de volgende geboden opties:

A) Ik kon de pakketten zelf naar een Leenbakker filiaal brengen.
B) Ik kon de pakketten wederom om laten ruilen/na laten leveren (dit zou wel zo ongeveer twee weken duren) .
C) Ik kon de pakketten op laten halen en zelf de transportkosten betalen. Het aankoopbedrag van de kasten zou dan in de week daaropvolgend op mijn rekening gestort worden.

Ik ging niet akkoord met de geboden opties , daar ik geen vrachtwagen bezit om de rotzooi zelf te vervoeren, ik geen vertrouwen meer heb in nogmaals omruilen en ik geen vrije dagen meer kan opnemen en ook het ophalen van de goederen is geen optie daar dit mij ook een vrije dag zou kosten en ik die niet meer kan opnemen.

Er werd geen consideratie getoond en ik kon naar mijn centen fluiten als ik niet akkoord ging met een van hun opties.
Ik heb uiteindelijk onder protest ingestemd met het ophalen van de pakketten , welke mij dus WEER een vrije dag kost , de vierde op rij. En aangezien ik geen vrije dagen meer heb , kost mij dit een dag inkomsten. Ik heb verteld dat ik hier werk van ging maken en dat ze nog van me zouden horen.
Ze nam dit ter kennisgeving aan , boekte de ophaaldienst in voor vrijdag 28 januari en verbrak de verbinding.

Ik heb direct een resume van het gebeurde opgesteld en mijn protest tegen de geboden opties opgetekend.
Ik heb eronder gezet dat een en ander ook nog per aangetekende brief zal worden bevestigd en onderaan de brief om reactie terug gevraagd. Ik heb uiteraard niets vernomen.

Gister heb ik op mijn duur betaalde vrije dag tevergeefs zitten wachten op Leenbakker. De pakketten zijn niet opgehaald en staan nog steeds in mijn gang. Ik ben moe, en beu en voel me echt volslagen asociaal behandeld.

Ik heb geen kasten, moet maar via een rechtzaak het bedrag van ca. 450 euro terug zien te krijgen , heb geen vrije dagen meer over en heb geen beste beurt gemaakt bij mijn werkgever door steeds vrij te moeten vragen voor deze idiote kwestie!!

Ik ben het helemaal zat met Leenbakker en ik raad ook iedereen af om daar iets te bestellen!!!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je kunt het beste weer per aangetekende brief reageren, en zelf de regie overnemen

Ik som hier puntsgewijs op wat je daarin zou kunnen vermelden.

1. Duidelijke weergave van de geschiedenis tot nu toe, inclusief copien van de relevante documenten
2. Je stelt ze in gebreke en geeft ze een redelijke termijn (bijv 30 dagen) om de overeenkomst nog na te komen. Noem datum en tijd en wat je precies van hun verwacht, en geef aan hoe zij met jou concact kunnen leggen.
3. Geef aan dat als ze dit ultimatum niet nakomen je per gelijke datum de overeenkomst buitengerechtelijk ontbindt en je geld terug en vergoeding van de onkosten zult vorderen.

Stuur deze brief naar het hoofdkantoor t.a.v. de directie. (als je de naam van de directeur op internet kunt vinden is dat nog beter)

Hoop is dat het niet tot een echte rechtszaak hoeft te komen. Je staat wel sterk , maar het is wel een hoop gedoe voor Euro 450,-

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Leenbakker is lid van de CBW.

Ik zou een klacht indienen bij de geschillencommissie. Me dunkt dat ze dan wel wat aandacht aan hun klant gaan schenken.

Overigens : een linnenkast versturen met TNT carco : dat is vragen om problemen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Tsja, soms zijn er van die dagen.

De aandacht en service van LB laat inderdaad nogal eens te wensen over.
Zo heb ik daar online een product besteld, online aanbetaling gedaan, afhaal-filiaal opgegeven en verder zouden ze mij op de hoogte stellen wanneer het product daar gearriveerd zou zijn.
Mag je 1 keer raden.
Het bleef lange tijd doodstil.
Uiteindelijk heb ik zelf maar eens contact opgenomen met het filiaal van LB.
'Ja hoor, het product is al een tijdje geleden in het filiaal gearriveerd', zo luidde het laconieke antwoord.
Ik hoef er denk ik niet aan toe te voegen wat ik van deze gang van zaken vind.
Schrale troost was dat het telefoonnummer van het filiaal geen koopnummer was en ik gratis naar 'gewone' nummers kan bellen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door trebelski »

polyesther74 schreef:Aan het begin van deze maand heb ik 2 grote zweefdeurkasten besteld bij Leenbakker.
Ik was van plan 1 zo een witte zweefdeurkast (ook een Verona met ladenblok en planken toch €270.-)te bestellen maar gezien je verhaal en de gang van zaken bij Leenbakker na de aankoop doe ik dat verlopig maar even niet.Dan betaal ik maar iets meer als ik dit soort geze*k kan voorkomen.

polyesther74
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2011 11:50

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door polyesther74 »

trebelski schreef:
polyesther74 schreef:Aan het begin van deze maand heb ik 2 grote zweefdeurkasten besteld bij Leenbakker.
Ik was van plan 1 zo een witte zweefdeurkast (ook een Verona met ladenblok en planken toch €270.-)te bestellen maar gezien je verhaal en de gang van zaken bij Leenbakker na de aankoop doe ik dat verlopig maar even niet.Dan betaal ik maar iets meer als ik dit soort geze*k kan voorkomen.

Ik raad het je inderdaad ten zeerste af , goedkoop blijkt in dezen toch duurkoop te zijn. Daarbij blijkt de kwaliteit van de kasten echt abominabel en 270 euro voor de bewuste kast is echt nog steeds te duur betaald. Het ziet er leuk uit in de winkel, maar de werkelijkheid is toch anders helaas!!
Ze zijn overigens op het moment "niet meer leverbaar" . Ik denk dat ik niet de enige ben die verpulverde pakketten heeft aangeleverd gekregen.

Groet, Esther.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Leen Bakker moet zich eens achter de oren krabben of het zin heeft deze bewerkelijke meubelen zo aan te bieden. Blijkt dat dit gewoon niet kan. Bezorgen uitbesteden is al vragen om problemen. Ongemotiveerde TNT'ers die een produkt vervoeren waar ze totaal geen binding mee hebben. Dit gaat zeker mis.

Kijk eens wat dit geintje inmiddels heeft gekost aan vrije dagen van mevrouw en ik weet niet hoeveel transport en andere kosten. Het hele handeltje kan nu retour en weggegooid worden.( + stortingskosten ! )

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door mihoen »

sjoegel schreef:Leen Bakker moet zich eens achter de oren krabben of het zin heeft deze bewerkelijke meubelen zo aan te bieden. Blijkt dat dit gewoon niet kan. Bezorgen uitbesteden is al vragen om problemen. Ongemotiveerde TNT'ers die een produkt vervoeren waar ze totaal geen binding mee hebben. Dit gaat zeker mis.
als leen bakker dit type produkten niet verkoopt, dan doen kwantum gamma, karwei praxis formido jysk ikea het wel. of wil men €400 betalen voor een goede kast? nee meneer, tout nederland wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. en een blik op de economie leert dat prijs en kwaliteit aardig samenhangen.

wat tnt betreft, sinds die staking heb ik al geen goed woord over voor deze posthut. en inderdaad, de bezorgers die spullen afleveren voor leen bakker, die zijn helemaal niet te vertrouwen.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

Dit is natuurlijk op geen enkele manier goed, ik zou een aangetekende brief sturen zoals al gezegd.

Ik heb trouwens net 4 weken geleden een hele goede ervaring met leenbakker gehad. Ik wilde 6 stoelen voor in de serre. Die heb ik besteld en die kwamen op de afgesproken tijd. Een van de stoelen was verkeerd gemonteerd. Ik heb toen gebeld en toen zijn ze de stoel meteen komen ruilen voor een stoel die niet stuk was. Geen gezeur, geen gedoe en ook niet voor de transportkosten betaald. Soms gaat het dus wel goed.

Trudy

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door mihoen »

als ik je een tip mag geven: maak ff een afspraak met de bedrijfsleider van het filiaal in de buurt en leg hem dan op een verdrietige teleurgestelde manier je verhaal voor. ik denk dat je dan veel meer bereikt.
je krijgt als klant dan een gezicht en ik geloof wel dat leen bakker zuinig op zijn klanten. en maak dan melding van het feit dat je niet meer weet waar je nu terecht kan, dan je je een speelbal voelt tussen tnt en leenbakker hoofdkantoor. dat je je met name in de steek gelaten voelt door tnt

Netteke333
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2011 15:40

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door Netteke333 »

Ik denk dat dit meer bij het bezorgen ligt dan de leenbakker zelf inderdaad >_<

ik heb een keer een enorme boekenkast bij de leenbakker besteld en betaald voor bezorgkosten (en ingevuld op welke etage ik woonde enzovoorts) alles zou bezorgt worden in de woning.

Ik kon geen vrij krijgen van mijn werk dus een kennis die wachtte de bezorgdienst af..

Toen ik thuis kwam lagen de pakketen (2 meter lang en zwaar) op de begane grond op me te wachten.. Ik met mijn 1,65 mocht ze zelf naar boven verslepen hoewel ik toch extra betaald had voor de bezorging in mijn huis... Gelukkig konden de buren assistentie verlenen anders stonden die pakketten nu nog in de hal...

superklaver

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door superklaver »

@ Netteke333. Even over de bezorging binnenshuis. Ik denk dat er miscommunicatie is ontstaan bij het maken van de bestelling. TNT bezorgt tot over de eerste drempel van de woning. Dus als u op de 3e etage woont, wordt het naar de derde etage gebracht. Maar als u in een rijtjeshuis woont en het naar de zolder gebracht moet worden en u betaald heeft om het naar boven te brengen, doet tnt dit niet. dit omdat ze tot over de eerste drempel bezorgen, ivm mogelijke beschadigingen die ze kunnen veroorzaken in de woning. Wij hadden laatst ook een klant waarbij dit misverstand is ontstaan. hem hebben we het verschil van bezorgen op etage teruggegeven. ik weet niet wanneer dit bij u gebeurt is. maar u kunt altijd overleggen met de verstigingsmanager van het filiaal waar u het product heeft aangeschaft en het verhaal uitleggen. misschien krijgt u dan ook het vershil terug. proberen kan altijd. succes

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door mihoen »

ben je er al uit met leen bakker?

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Schandalig behandeld Leenbakker, koop nooit iets online!!!

Ongelezen bericht door mihoen »

waarom reageert ts niet meer? toch uiteindelijk tevreden?

Gesloten