Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2022 14:55

Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Ongelezen bericht door gel »

LET HIEROP bij je aankoop bij Seats and Sofas!! Annulering gelukt!
Ik schrijf dit om anderen te helpen. Zoals velen heb ik met grote spijt ook een aankoop gedaan bij Seats and Sofas, maar ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen. Hoe ze je proberen te belazeren, mijn situatie, wat ik heb gedaan en waar je op wil letten staat hieronder. Samengevat wil je weten dat je 30% van het aankoopbedrag moet terugbetalen als je je aankoop wil annuleren. In mijn geval kon ik annuleren en mijn aanbetaling terug krijgen doordat de verkoper in de winkel de ‘UITERLIJKE LEVERWEEK’ vergeten was in te vullen. Je wil goed letten op ‘VERWACHTE LEVERWEEK’ en ‘UITERLIJKE LEVERWEEK’.

Mijn situatie:
Ik had een grote bank gekocht. Ik heb een aanbetaling gedaan en de rest zou ik betalen in de week van de daadwerkelijk levering. Wat mij opviel bij de aankoop in de winkel is dat de verkoper heel amicaal behulpzaam was, maar zodra de handtekening op papier stond, kapte hij het gesprek af en ging hij naar de volgende klant. Maar goed, de levertijd duurde ontzettend lang, veel langer dan afgesproken, weken gingen voorbij, maar nog steeds geen bank. Verder geen ervaring bij Seats and Sofas en ook geen reviews opgezocht. Achteraf gezien niet zo slim natuurlijk. Vlak na de aankoop vond ik ook Facebook groep https://www.facebook.com/groups/2358185997788816 vol klachten en berichten betreft verzuim van Seats and Sofas. Heel lang hoorde ik niks over de bank. In de winkel was afgesproken dat de bank binnen 6 weken geleverd zou worden. Hele mooie praatjes en allemaal beloftes in de winkel, maar als je erover belt verwijzen ze alleen nog maar naar de KOOPOVEREENKOMST en daarin stond ‘Verwachte leverweek: 6-12 weken’.

Het was inmiddels week 8 en nog steeds geen bank. Vele mails gestuurd dat ik de aankoop wilde annuleren, maar ze konden niets voor mij betekenen zolang de VERWACHTE LEVERWEEK niet verstreken was, in mijn geval dus 6-12 weken. Mocht ik het dan alsnog annuleren dan ben je 30% VERSCHULDIGD VAN HET AANKOOPBEDRAG! Dit staat in kleine letters onderaan de KOOPOVEREENKOMST (zie afbeelding). Je koopt in de winkel, dus je 14 dagen retourrecht zoals je gewend bent bij webwinkels geldt dan niet.

Inmiddels was de ‘VERWACHTE LEVERWEEK’ van 6-12 weken verstreken, want het was week 13 en nog steeds geen bank te bekennen. Weer een e-mail gestuurd dat de bank nog steeds niet geleverd is en het verzoek de aankoop te annuleren, want de VERWACHTE LEVERWEEK van 6-12 weken was nu inmiddels ook al verstreken. En nu komt hun volgende excuus: ‘pas ná de UITERLIJKE LEVERWEEK’ kunnen zij iets zeggen over een eventuele annulering. Dus hiermee willen zij de levertijd rekken indien je wilt annuleren. Maar er stond helemaal geen UITERLIJKE LEVERWEEK ingevuld op de koopovereenkomst! Ze bleven antwoorden dat ze pas meer konden betekenen nadat de UITERLIJKE LEVERWEEK verstreken was. Weer tientallen mails gestuurd dat er geen UITERLIJKE LEVERWEEK ingevuld was en ik de aankoop wil annuleren, maar weer kreeg ik een kopieer/plak antwoord terug. De communicatie verliep ontzettend moeizaam, en opeens waren ze niet meer zo behulpzaam als bij de aankoop. Uiteindelijk dreigde ik naar de rechter te stappen en toen namen ze opeens de moeite om te kijken of de UITERLIJKE LEVERWEEK echt was ingevuld, want dit stond wel in hun systeem, maar niet op de ondertekende koopovereenkomst. Wat bleek was dat de verkoper dit was vergeten. Uiteindelijk bleek dit ook in mijn voordeel uit te pakken.

Weer weken wachten op een duidelijk antwoord terug. Degene die mijn mails beantwoordde heeft ook nooit zijn naam kenbaar gemaakt. Uiteindelijk kon ik door de fout van de verkoper de koopovereenkomst ontbinden en kreeg ik mijn aanbetaling terug. Eén keer en nooit meer Seats en Sofa’s voor mij! Zal daar never nooit meer binnenlopen!

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Ongelezen bericht door rvjapio »

Heel knap en volhardend van u. Mijn complimenten dat u bij zo'n baggerzaak uw recht heeft kunnen halen. En dank voor uw verhaal. Jammer genoeg bestaat S&S al decennia met verschillende winkels en ondanks de duizenden waarschuwingen gaat het ze dankzij al die kopers voor de wind :)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja , de levertijden zijn zowat bij alle winkels erg lang, langer dan normaal.
Geduld moet je in dit geval op kunnen brengen.
Fijn dat je je geld terug hebt gekregen , maar niet alles wat op internet staat klopt. Wij hebben een bank van S&S binnen 3 weken geleverd. Oke de behandeling kan wat netter maar het spul is niet slecht.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Ongelezen bericht door Nevyn »

rvjapio schreef:
11 jul 2022 10:23
Heel knap en volhardend van u. Mijn complimenten dat u bij zo'n baggerzaak uw recht heeft kunnen halen. En dank voor uw verhaal. Jammer genoeg bestaat S&S al decennia met verschillende winkels en ondanks de duizenden waarschuwingen gaat het ze dankzij al die kopers voor de wind :)
Een groot bedrijf dat al meer dan 25 jaar bestaat.
Een bedrijf dat ontzettend veel verkoopt en dus ook zeker klachten krijgt.
Een bedrijf dat nooit een geheim maakt van , dat jezelf moet zorgen voor afhalen.
Een bedrijf met een erg opdringerig en soms agressief verkoop team.
Een bedrijf, waar ik in het verleden best goede producten heb gekocht, die ook jaren lang in ons huis hebben gestaan.
Een bedrijf waar je als je er naar toe gaat, net als bepaalde keuken verkopers jezelf geestelijk moet wapenen.

Een bedrijf waar ik niet ( meer) kom.
Niet om de producten maar omdat ik nu wat op leeftijd, geen zin meer heb in de spanning.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nevyn schreef:
11 jul 2022 11:11



Een groot bedrijf dat al meer dan 25 jaar bestaat.
Een bedrijf dat ontzettend veel verkoopt en dus ook zeker klachten krijgt.
Een bedrijf dat nooit een geheim maakt van , dat jezelf moet zorgen voor afhalen.
Een bedrijf met een erg opdringerig en soms agressief verkoop team.
Een bedrijf, waar ik in het verleden best goede producten heb gekocht, die ook jaren lang in ons huis hebben gestaan.
Een bedrijf waar je als je er naar toe gaat, net als bepaalde keuken verkopers jezelf geestelijk moet wapenen.

Een bedrijf waar ik niet ( meer) kom.
Niet om de producten maar omdat ik nu wat op leeftijd, geen zin meer heb in de spanning.
Klopt wat jij zegt, de klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofas geld terug! Let hierop!

Ongelezen bericht door 16again »

Je komt er makkelijk vanaf. Dat er niet iets in de voorwaarden staat, over overschreden levertijd. Dat was vroeger wel zo, een termijn van een half jaar.

Plaats reactie