LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
WendyA
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2019 09:31

Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door WendyA »

Een bank gekocht bij Seats and Sofas, dacht een goede koop te hebben. Mij werd een bank verkocht die van 100% leer zou zijn. (ik heb aangegeven een echte leren bank te willen kopen). Door de hoge korting dacht ik een goede koop te hebben gesloten. Bij levering bleek het een bank te zijn die gemaakt is van een combinatie leer met een of andere chemische toevoeging, wat duidelijk te zien is aan het uiteindelijke resultaat. Voor mij een hele lelijke bank. Hard gespaard om deze te kunnen kopen. Seats en sofa verkoper doet nu alsof ik een leren bank heb. Gaf na levering aan dat deze bank nooit in leer had gemaakt kunnen worden. Na mijn klacht zou ik met bijbetaling van 1000 euro de bank wel ineens in het leer kunnen krijgen (ik heb geen 1000 euro meer). Ik voel me meer dan bedrogen. Bij de verkoop had de verkoper moeten zeggen dat het leer niet 100% was en mij de keuze moeten laten of ik deze bank dan nog wilde kopen.Wat ik niet zou hebben gedaan. Hier kan volgens de verkoper niets aan gedaan worden. Krijg geen geld retour.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bent helaas niet de enige die te laat op deze site terecht komt. Kijk eens hier:
meubels-f14/seats-and-sofas-t122580.html

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Voor mij een hele lelijke bank”.

Maar u hebt die bank toch gezien in die zaak?

Dat er nog iemand iets koopt bij dat bedrijf. Onbegrijpelijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door berndv »

Dus in de winkel, met het verhaal erbij dat het 100% leer was vond u de bank mooi genoeg om te kopen en bij levering van die bank en nadat het bleek dat het geen 100% leer was, was de bank niet meer mooi.

Ik weet dat ze verschillende stofgroepen hanteren en dat niet in alle stofgroepen 100% leer gebruikt wordt. Ze spelen daar een mooi spelletje mee, ze adverteren in de folder en online met de goedkoopste stofgroep en in de winkel hebben ze banken staan in de uitvoering van de duurste stofgroep, dus de bank in de winkel krijg je never nooit voor de prijs die je in de folder ziet staan.

Maar goed, voor ts zal het lastig zijn om iets te verhalen, tenzij er op papier is vastgelegd dat het gaat om een 100% leren bank en dat niet hetgeen is wat er geleverd is. En op papier dekken ze zich altijd prima in.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het gaat hierbij om het zo genaamde pleather. Polyurethaan met gemalen leer (van reststukken etc.)
Dit mag natuurlijk niet als 100% leer verkocht worden maar heb het al bij een aantal meubelzaken meegemaakt die mij probeerden wijs te maken dat dit net zo goed was als echt leer ( niet bij Seats and Sofa's trouwens want die zaak mijd ik als de pest)
In dit geval denk ik dat weer geldt, recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen. U geeft aan dat u geen 1000 euro over heeft, budget voor een rechtzaak zult u waarschijnlijk ook niet hebben. Misschien kan uw rechtsbijstand (als u die heeft hier nog niets mee?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Restjes leer worden bewerkt en op een kunststof kern geplakt. Dit heeft gewoon leer, maar is zeker niet te vergelijken met de huiden die echte bedrijven gebruiken waar ze via mallen de onderdelen zelf uitsnijden.
Helaas mag het gewoon leer heten. Het voordeel is dat het zeer weinig kost. En dat is ook het doel van S&S, zo goedkoop mogelijk iets in de markt zetten.

De volgende keer is het voor u belangrijk om vooraf onderzoek te doen naar de verschillende materialen. Helaas voor nu een dure les. Hopelijk gaat de bank een tijdje mee zodat u kunt sparen voor een nieuwe.

Ellencc
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:02

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door Ellencc »

Ik snap niet dat die winkel nog steeds bestaat. Vreselijk arrogant en onbeschoft en dom personeel, walchelijke en slechte banken. Dat die banken niet goed zijn kan je voor die prijs verwachten, maar het personeel is echt te erg voor woorden en als je een nette brief met een klacht schrijft krijg je niet eens antwoord.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vreselijk arrogant en onbeschoft en dom personeel,

Waar vind je nog vakkundig personeel .

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:
03 okt 2019 12:36
Vreselijk arrogant en onbeschoft en dom personeel,

Waar vind je nog vakkundig personeel .
Wat heeft het een met het nader te maken? Ooit ben ik eens in een S&S geweest. Werd voor gek verklaard dat ik zonder prijslijst rondliep. Pardon? Uw klant is dom? Daarmee was de toon al gezet. Uiteindelijk een stoeltje gevonden die ik zocht, maar mijn kleur had een levertijd van 16 weken. Euh.... jullie adverteren met 2 minuten levertijd. En toen was ik dus ineens een domme wijsneus.

Er zit een verschil tussen personeel dat niet kan helpen (vanwege onvakkundigheid) en personeel die zijn klanten uitkaffert. S&S hoort bij optie 2.

P.s. Ik zocht gewoon een stoeltje voor erbij op de slaapkamer om de kleren overheen te leggen. Er op zitten zou ik nooit durven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:
03 okt 2019 12:36
Vreselijk arrogant en onbeschoft en dom personeel,

Waar vind je nog vakkundig personeel .
Vakkundige mensen zijn echt wel te vinden, je moet alleen wel goed kijken welke winkel je binnen stapt.

Winkels welke op een kermis lijken en waar je korting koopt ipv meubels, daar vindt je ze inderdaad niet.....

Aan de andere kant, wanneer klanten "personeel" (verkoopmedewerkers, proef je het verschil ?) als voetveeg blijven gebruiken zal de kwaliteit natuurlijk niet toenemen....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door alfatrion »

WendyA schreef:
02 okt 2019 20:46
Een bank gekocht bij Seats and Sofas, dacht een goede koop te hebben. Mij werd een bank verkocht die van 100% leer zou zijn. (ik heb aangegeven een echte leren bank te willen kopen). Door de hoge korting dacht ik een goede koop te hebben gesloten. Bij levering bleek het een bank te zijn die gemaakt is van een combinatie leer met een of andere chemische toevoeging, wat duidelijk te zien is aan het uiteindelijke resultaat.
Dit is een klassiek voorbeeld van misleiding.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dit is een klassiek voorbeeld van misleiding.

Helaas alfa , de term echt leder mag gebruikt worden . 100 % leder geen idee.

boris.pasternak
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 okt 2018 12:10

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door boris.pasternak »

Bij Seats and sofa's koop je een eierwekker, en krijgt er een bankstel bij, dat behoren kopers onderhand toch te weten.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zijn dan prijzige eierwekkers... Helaas mag je ze blijkbaar niet uitproberen, anders werden klanten na het uitproberen wel wakker.

verhaar5
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2019 14:58

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door verhaar5 »

Seats & Sofa's is een ballentent.

Ik kocht 2 jaar geleden twee 2-zits banken en betaalde € 1.400,--. Na enkele maanden begonnen de banken al door te zakken. Heb contact gezocht met S & S om om een oplossing te vragen. Het enige antwoord dat ik kreeg was dat ik met die banken maar naar een of andere werkplaats moest komen (ik meen in Barendrecht o.i.d) óf ik kon een inspectie thuis laten doen door een van hun "deskundigen" en daarvoor moest ik dan een paar honderd euro betalen. Ik heb geëist dat de koop ongedaan zou worden gemaakt en geld terug gestort zou worden. Daar gingen ze niet aan beginnen zonder dat ik hetzij met die banken op m'n nek naar ze toe was gekomen óf ik voor veel geld een inspectie (door hun eigen mensen) had laten uitvoeren, waarvan de uitkomst op voorhand al vast stond, namelijk dat het vast en zeker mijn eigen schuld zou zijn.
Ik had geen zin meer in al die ellende en heb het er maar bij laten zitten. Eigenlijk is dat precies waar deze oplichtersbende op uit is, maar ik had ze eigenlijk tot voorbij de poorten van de hel moeten achtervolgen.
NOOIT meer iets bij S & S kopen, is mijn advies.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helaas luisteren er nog te weinig naar dit soort adviezen anders waren ze allang failliet geweest. Ook u hebt niet naar de vele adviezen over S.S. die op internet staan geluisterd anders was u in een grote boog om deze firma heen gelopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door berndv »

verhaar5 schreef:
07 okt 2019 15:13
ik had ze eigenlijk tot voorbij de poorten van de hel moeten achtervolgen
eigenlijk wel, maar dat kost moeite en daar had u geen zin in
verhaar5 schreef:
07 okt 2019 15:13
Ik had geen zin meer in al die ellende en heb het er maar bij laten zitten.
Dat ze er dubieuze verkooptactieken op nahouden zal niemand ontkennen. Het is een prijsvechter, en dat is in alles te merken. Ze hebben geen bezorgdienst of iets dergelijks, dus ja, als er iets met de bank is, zult u er overigens mee terug moeten naar de zaak. Vervelend en lastig, maar dat zou u met andere prijsvechters ook hebben gehad. Een Ikea-bank met defecten gaan ze ook niet bij u thuis verhelpen, dan moet u ook met uw zooi in de auto naar de dichtstbijzijnde vestiging.

sake1987

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ellencc schreef:
03 okt 2019 12:27
Ik snap niet dat die winkel nog steeds bestaat. Vreselijk arrogant en onbeschoft en dom personeel, walchelijke en slechte banken. Dat die banken niet goed zijn kan je voor die prijs verwachten, maar het personeel is echt te erg voor woorden en als je een nette brief met een klacht schrijft krijg je niet eens antwoord.
En toch bestaan ze al meer dan 25 jaar, eigenlijk best lang voor een winkel waar zoveel commentaar op is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door berndv »

sake1987 schreef:
07 okt 2019 15:34
En toch bestaan ze al meer dan 25 jaar, eigenlijk best lang voor een winkel waar zoveel commentaar op is.
ach, ze doen ook niet alles verkeerd. Half jaar terug hebben mijn schoonouders een bank uitgezocht bij het filiaal in Hengelo. Er is hen door de verkoper verzekerd dat deze het huis in zou kunnen. Nadat de bank binnen was ben ik samen met mijn zwager naar Hengelo gereden om de bank en 2 fauteuils op te halen. Ik had er meteen al een hard hoofd in dat de bank naar binnen zou kunnen, maar goed, de bank meegenomen. We zijn bijna uur bezig geweest in alle mogelijke hoeken om de bank door de deur te krijgen (deur aan achterkant direct in de woonkamer, dus geen hoeken ofzo) maar de bank paste op geen enkele mogelijkheid door de deur.

Omdat ik de verhalen van de winkel ken (ik loop al een paar jaartjes mee op dit forum) was ik toch wel wat huiverig voor de reactie, ik zat al te denken aan een glaszetter om het raam er uit te laten halen, was het geen probleem om de bank weer terug te doen. Ze hebben schijnbaar een garantie dat de bank het huis in kan. Ze hebben de bank teruggebracht en voor hetzelfde bedrag een nieuwe mogen uitzoeken en hebben ter overbrugging een leenbank gekregen.

Het kan schijnbaar wel, ik kon mijn oren ook niet geloven en dacht ook dat er vast een addertje onder het gras zat. Maar inmiddels hebben ze de nieuwe bank in de kamer staan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas, kunststof in plaats van leer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
07 okt 2019 15:34
Ellencc schreef:
03 okt 2019 12:27
Ik snap niet dat die winkel nog steeds bestaat. Vreselijk arrogant en onbeschoft en dom personeel, walchelijke en slechte banken. Dat die banken niet goed zijn kan je voor die prijs verwachten, maar het personeel is echt te erg voor woorden en als je een nette brief met een klacht schrijft krijg je niet eens antwoord.
En toch bestaan ze al meer dan 25 jaar, eigenlijk best lang voor een winkel waar zoveel commentaar op is.
En de bedrijven waar het hardst om geschreeuwd wordt om te laten sluiten blijven maar bestaan. Grote landelijk ketens gaan failliet, maar S&S en ticket doorverkoopsites blijven maar bestaan. Rarara.

Gesloten