LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door prem »

Nou als ik het zo lees blijf ik nog maar weer eens 10 jaar zitten op de Chesterfields van bonpa. Er zitten nog geen gaten in.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

prem schreef:Nou als ik het zo lees blijf ik nog maar weer eens 10 jaar zitten op de Chesterfields van bonpa. Er zitten nog geen gaten in.
Hebbie er 2 dan? Grote kamer! :?

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

koop ook niet bij de woonfabriek slechte bankstellen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

themanwhoknewtoomuch schreef:koop ook niet bij de woonfabriek slechte bankstellen
De Woonfabriek is, vergeleken bij Seats & Sofa's, een "heilige" winkel.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door prem »

tenormin schreef:
prem schreef:Nou als ik het zo lees blijf ik nog maar weer eens 10 jaar zitten op de Chesterfields van bonpa. Er zitten nog geen gaten in.
Hebbie er 2 dan? Grote kamer! :?
Voor Nederlandse begrippen wel ja.

Sergo
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2014 19:04

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Sergo »

Al deze reviews hebben een overeenkomst; ze zijn totaal niet tevreden over de aankoop bij Seats and sofa's. Wij hebben hetzelfde ervaren en zijn bijna 1.5 jaar mee bezig ons geld terug te krijgen. Veel oplossingen gehad vanuit hun kant maar heeft niet geholpen en nu willen we alles doen om het geld terug te krijgen.

Lotaap19
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2014 09:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Lotaap19 »

Hallo,

Wij hebben nu inmiddels een week of 4-5 geleden een bank besteld bij Seats and Sofas Amersfoort. We waren eigenlijk gelijk verkocht toen we het model "storm" zagen staan in de winkel als zijnde "nieuw binnen", we vroegen de verkoper een prijs voor de samenstelling die wij graag zouden willen zien. Er was nog geen mapje met prijzen omdat de bank zó nieuw was, (wat ik persoonlijk erg apart vond is dat de bank die week daarna op internet stond als STERK in prijs verlaagd.. hoe kan dat als die net binnen is??) maar hij kon dit wel op internet opzoeken.. het duurde even maar daar hadden we een prijs 3.800,- Dit vonden wij natuurlijk véél teveel geld, en dat was blijkbaar van ons gezicht af te lezen.. want meteen daarna kwam de "baas denk ik?" erbij om een gesprek met ons aan te gaan.. Om een lang verhaal kort te maken.. we hebben uiteindelijk nog maar 2.000,- hoeven betalen.. typische he zoveel van de prijs af? Ze sluiten je min of meer op, om eigenlijk wel te moeten kopen.. zo'n gevoel krijg je. Een tijd daarvoor waren we in Heerlen Seats and Sofas en ook daar hadden wij voor de grap weliswaar ook meer als 2.000 van de prijs afgepraat.. Maar nu waren we serieus met de koop en hebben besloten het te doen. Het mocht zelfs op afbetaling.. in maandelijkse termijnen, ook daar voor gekozen.. De bank zal er midden februari zijn.. ik ben dus erg benieuwd of wij de bank dan ook echt tegen die tijd krijgen.. en of alles goed mag gaan.. want als ik de ervaringen zo lees, krijg ik er bijna buikpijn van.. iemand ervaringen met maandelijks betalen bij seats and sofas, met het model storm, of met de kwaliteit überhaupt van de banken???? Erg benieuwd......

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door berndv »

Lotaap19 schreef: iemand ervaringen met maandelijks betalen bij seats and sofas, met het model storm, of met de kwaliteit überhaupt van de banken???? Erg benieuwd......
Je staat op pagina 6 van dit topic. Zegt op zich al genoeg. Lees maar even terug en je ziet met wat voor bedrijf je in zee bent gegaan.

Jorickjm
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2014 11:15

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Jorickjm »

Goedendag allemaal,

Speciaal vanwege Seats & Sofa's heb ik toch maar een account aangemaakt bij het Radarforum.
Ik wil iedereen de tip geven: Koop geen bankstel bij Seats & Sofa's! Tenzij je het niet erg vindt om lang te wachten op uw bankstel.

Begin september 2014 heb ik een bankstel besteld bij Seats & Sofa's in Alkmaar. Er werd mij gevraagd of de 6 weken levertijd goed genoeg was en hier heb ik "ja" op geantwoord. Er werd wel geadverteerd met 2 minuten levertijd, maar dat gold natuurlijk niet voor het bankstel dat ik wou hebben.
Vervolgens heb ik meteen de volledige kosten betaald en besloten om het bankstel zelf op te halen, omdat dat wel zo goedkoop was.

7 weken na de bestelling had ik nog niets gehoord en ben toen toch maar gaan bellen om meer informatie over het bankstel te krijgen. Er werd mij verteld dat ik aangegeven had 6 weken te willen wachten totdat de 6 weken levertijd pas inging. Ik ging er vanuit dat de fout bij mij lag en daarom moest ik toch maar weer 6 weken wachten. Toch heb ik even naar de bon gekeken en hier stond ook op dat de levertijd 12 weken was. Vind het wel raar dat de verkoopster iets anders aan mij verteld heeft tijdens de verkoop.

Na 13 weken na aankoop nog steeds geen belletje ontvangen, dus ben ik hun maar weer gaan bellen. Ik kreeg te horen dat het bankstel mogelijk nog niet binnen was en dat ze hier achteraan zouden gaan. Ze zouden dezelfde dag nog terugbellen.

2 dagen later heb ik hun maar weer moeten bellen. Ik kreeg te horen "We hebben u al 3 keer gebeld, maar u heeft niet opgenomen". Hier kan ik mij niets van herinneren en heb ook geen voicemail bericht ontvangen. Maar kreeg nu te horen dat het die week of 1 week later zou worden totdat het bankstel binnen zou komen.

2 weken later weer gebeld om te vragen waar het bankstel blijft. Het zou die week zijn of 1 week later. Waarop ik reageerde dit al eerder gehoord te hebben en er werd meteen actie ondernomen. Het bankstel zou dezelfde week nog geleverd worden.

Nu zie ik deze week in de nieuwe reclamefolder mijn bank voorbij komen en ik word ook gebeld dat mijn bank binnen is (is dit gewoon toeval?). De bank heb ik net opgehaald en heb deze nu eindelijk in de huiskamer staan.

Om het hele verhaal samen te vatten:
Na teveel keer bellen en teveel weken later heb ik eindelijk de bank binnen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door prem »

Dat spul komt allemaal uit China, vandaar de tussenpozen van 6 weken levertijd. Handelingen daar, vier weken onderweg en inklaring, magazijn enz. hier.
Hebben ze dan nog een steekproef van de container scheelt dat ook weer een paar dagen.
Veel plezier met uw bank!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

@jorickjm, wees blij dat je het ontvangen hebt. En nu maar hopen dat je volgende week hier niet terug hoeft te komen om te schrijven dat die bank nu al "zitkuilen" o.i.d. heeft. In ieder geval: geluk met je bank.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Na het lezen van al deze berichten, besloten niet naar Seats en Sofa te gaan.
Ja misschien voor een paar uurtjes plezier met de verkopers om te onderhandelen maar deze verhalen slaan alles.

Oltman Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2015 11:30

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Oltman Jansen »

Wij Hebben ons 2 jaar geleden ook laten verleiden tot hebt kopen van een bank bij Seats and Sofas.
Na een korte tijd gingen de veer pakketten stuk, na gebeld te hebben met de winkel , werden er nieuwe veer pakketten besteld half jaar levertijd
De nieuwe veer pakketten werden er netjes in gezet. Klaar dachten wij.
Nou dat hebben we geweten.
Na een paar werken veer pakketten weer stuk , maar weer bellen
Na een paar week kwam de stoffeerder , na een gesprek met de stoffeerder is er toen besloten er moest maar polyether in gezet worden, maar er moest wel een veenpakket mee voor de maat.
Weer een paar weken wachten , de polyether werd er in gezet, iedereen blij NEE DUS.
Na een week zakte het eerste pakket al naar beneden, Wij maar weer bellen.
Na een paar week wachten op de stoffeerder kregen we het telefoon nummer van de stoffeerder konden we zelf bellen.
Wij gebeld met de stoffeerder wanneer zij lang kwamen en waarom dat het zo lang duurde.
Het antwoord was u heeft er voor gekozen om in Groningen te gaan wonen zij kwamen daar niet elke week.
Na een aantal reparaties van op vullen en lijmen is de bank nu zo ver dat hij niet meer te repareren is.
Seats and Sofas had maar besloten dat er weer veren pakketten in moesten.
19-1-2015 stoffeerder komt langs met de nieuwe pakketten
Na dat ik hem had laten kijken naar de voorkant van de bank, die nu ook helemaal ingezakt was, zij de stoffeerder dat hij daar niets meer mee kon
Er moest naar een andere oplossing worden gezocht ,dan heeft het ook geen zin dat de veenpakketten er in gezet werden, zij ik tegen de stoffeerder, die heeft hij toen ook maar weer mee genomen.
21-1-2015 weer gebeld met Seats and Sofas we zouden terug gebeld worden.
Vandaag 22-1-2015 zijn we gebeld door de service manager Nou daar word je vrolijk van.
Het was mijn keuze dat de bank niet gerepareerd was en dat de pakketten er niet ingezet waren.
Maar om ons tegemoet te komen konden we wel een bank uitzoeken maar we moesten wel bij betalen.
:evil: :evil: :evil: :evil:

JasminePL
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2015 05:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door JasminePL »

Hallo iedereen

Kan er iemand me helpen?
1 week geleden zijn ik en men vriend naar seats and sofas geweest.
Na veel treuzelen hadden we beslist om een hoekzetel te nemen.
Maar nadat we thuis kwamen en ons rekenmachine erbij gepakt te hebben,
Kwam dit niet goed uit voor ons op financieel gebied.
Nu hebben wij wel een aankoopbevestiging getekend.
Ik heb dus gebeld naar seats and sofas en uitgelegd waarom we het wilden annuleren.
Ik kreeg als antwoord dat we eerst moesten wachtem op een antwoord van de bank.
Nu vandaag een week later belde ik terug met de vraag of ze al antwoord hadden gehad,
Omdat als de bank nee zegt wij kostenloos kunnen annuleren, zo ja dan moeten we 30%
Van het totale bedrag betalen als annulatievergoeding.
Nu om er even op terug te komen, ik heb gebeld met de vraag of ze het antwoord al hadden
gekregen, als antwoord kreeg ik dat de aanvraag nog moest gedaan worden omdat er nog geen
loonfiches, bankkaart en paspoort werdt binnengebracht.
Ook hebben wij nog geen voorschot betaald.
Wat zou er gebeuren als wij er niet meer op reageren aangezien ze niks kunnen doen en dus ook nog
de hoeksalon niet kunnen fabrikeren?
Help ons alstublieft.

Groetjes
de k

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

@JasminePL, dan maar hopen dat de bank het niet goedkeurt dat jullie een bank kopen. Loonfiches, bankkaart, paspoort? Hadden jullie dit dan al overhandigd, samen met de handtekening? Zo niet (wat ik dan maar hoop) afwachten wat er gebeurt. Zou maar niet meer zelf reageren. S&S is niet zo'n fijne toko (Google maar eens rond op klachten). Maar als je niet kan betalen zal de bank toch ook zijn fiat niet geven en...kan het gratis worden geannuleerd, toch?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door dhc »

Ik lees loonfiches, bankkaart, paspoort...
U bent Belgisch?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door prem »

Jasmine is Vlaamse ja.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

prem schreef:Jasmine is Vlaamse ja.
Ja, natuurlijk kan men wel lezen maar jouw conclusie is bijna van "ik ken Jasmine persoonlijk". Dus Vlaamse Jasmine laat zich door die Ollanders ook bedotten?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door prem »

Ik ken de persoon niet persoonlijk hoor maar ze schrijft typisch Vlaams. En ja waarom zouden de Vlamingen niet kopen bij S&S? De keten vind je nu ook hier....in Vlaanderen dus.
Of ze hebben net over de grens gekocht.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Er werd een ervaring gevraagd wat betreft een S&F bank. Wij hebben nu sinds 5 jaar een S&F bankstel. Wij zijn tot op heden nog steeds tevreden. Moet ook zeggen dat hij (gelukkig) in 1 keer goed geleverd is en dat wij dus wat klachtenafhandeling betreft ook geen ervaringen hebben.

Gesloten