LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

NIna90 schreef:Ik en mijn vriendin gaan binnenkort samenwonen. Ik heb nu enkel mooie promoties gezien bij Seats and sofa. Maar ik lees nu hier zo van die verhalen en heb nu schrik om bij hun te gaan. Kan toch niet zo erg zijn:p
Nee hoor, zo erg is het niet, vandaar dat er al jarenlang overal geklaagd wordt. Levertijden worden niet nagekomen, prijzen worden verzonnen waar je bijstaat en de kwaliteit is niet wat u hoopt. En als er een probleem is mag u de bank op de bakfiets meenemen naar een bankendokter. Er is een Zweeds warenhuis wat betaalbaarder is en een betere after sales service heeft.

Dhiadjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:13

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Dhiadjee »

In begin 2014 een bank bij seat sofas gekocht. Eerst wilde ik een goedkope bank waar er reclame over gemaakt was. Waar ze toen over zeiden niet meer te hebben. Uiteindelijk maar gaan rond kijken in de winkel en een bank gezien van nep leer. Ze wilde eerst in prijs niet echt zakken waarna ze met moeite wat gezakt waren. Uiteindelijk toch niet willen nemen omdat we de prijs te duur vonden tegenover de product. Toen we de deur uit liepen werden we terug geroepen dat ze toch akkoord gingen met de prijs die we wilden. Meteen enkel een aanbetaling gedaan. De bank was geleverd en het is echt een gedoe om het zelf maar te vervoeren. Uiteindelijk heb ik nu al meer dan 3 jaren de bank en nog harstikke tevreden met de bank. Nu ik jullie verhalen hoor ben ik ook blij dat ik niet meteen met de eerste bedrag instemde maar eerst wat ging onderhandelen. Het klopt dat ze qua verkoop misleiden wat echter niet kan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom wordt iedereen zo makkelijk misleid? Misschien moet de mens eens wat weerbaarder worden en niet op elke korting/actie/bonus/gratis ingaan.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Quark »

Ik zie dit niet als misleiden maar als handel. Als ik zelf iets wil kopen verdiep ik mij eerst in het product. Kijk samen met mijn vrouw wat we willen hebben en kijken op internet wat daar de prijzen zijn. Daarna gaan we naar de stenen winkels maar spreken van te voren af dat we diezelfde dag nog niet kopen.
Als we iets hebben gezien en de prijs staat ons aan, gaan we later terug om tot aankoop over te gaan. Ook bij seats en sofa's hebben we wel eens wat gekocht en dit was geen slecht product. Het bedrijf bestaat al heel lang met heel veel vestigingen dus ze zullen vast wel iets goeds doen. Nee ik werk er niet en kom er ook niet graag, vind de verkoop te opdringerig. Maar , wat ze ook zeggen, de prijs waar je het alleen vandaag voor krijgt geld morgen ook nog.

En voor de scherpe lezer, bovengenoemde geldt niet voor onze dagelijkse boodschappen. :D

Bevertje78
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2018 21:54

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Bevertje78 »

Eind 2012 besloten wij een groot bankstel aan te schaffen bij Seats And sofa’s in de Megastore Den Haag. Direct bij de levering ging een van de metalen pootjes kapot, direct in het zicht. Maar ja, daar legden wij ons bij neer.
Na nog geen heel jaar begon de eerste veering los te raken en drukte naar boven. Een plaats minder om op te zitten... reactie van de klantenservice was, ik moest het bankstel dan maar langs brengen.
De komende maanden en jaren braken meer en meer veren en kwamen naar boven, zodat je bijna nergens meer kunt zitten. Nog geen 3 a 4 jaar na de aanschaf van een 2130 euro duur bankstel is dit gehele ding dus waardeloos en kan de vuilnisbelt op.
Duurzaam??
Op een schriftelijke stellingname en aanvraag bij S&S werd ik nota bene één keer teruggebeld. Ik kon op dat moment niet opnemen en men sprak alleen de voicemail in, dat ik wel terug kan bellen naar het algemene nummer mocht het nodig zijn....
Één poging dus om een klant te woord te staan. Fantastisch.
Ik had eigenlijk graag een medewerker van S&S willen uitnodigen voor een lekker bakje koffie bij ons thuis op de bank. Hij of zij had mogen plaats nemen waar hij/zij wilt. Puur om met eigen ogen te zien dat het mogelijk is op het bankstel te zitten zonder pijn in de kont te krijgen na 10 minuten.
Kijk toch, beste Seats And Sofa wat voor trope je verkoopt!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bevertje78 schreef:Eind 2012 besloten wij een groot bankstel aan te schaffen bij Seats And sofa’s in de Megastore Den Haag. Direct bij de levering ging een van de metalen pootjes kapot, direct in het zicht. Maar ja, daar legden wij ons bij neer.
Na nog geen heel jaar begon de eerste veering los te raken en drukte naar boven. Een plaats minder om op te zitten... reactie van de klantenservice was, ik moest het bankstel dan maar langs brengen.
De komende maanden en jaren braken meer en meer veren en kwamen naar boven, zodat je bijna nergens meer kunt zitten. Nog geen 3 a 4 jaar na de aanschaf van een 2130 euro duur bankstel is dit gehele ding dus waardeloos en kan de vuilnisbelt op.
Duurzaam??
Op een schriftelijke stellingname en aanvraag bij S&S werd ik nota bene één keer teruggebeld. Ik kon op dat moment niet opnemen en men sprak alleen de voicemail in, dat ik wel terug kan bellen naar het algemene nummer mocht het nodig zijn....
Één poging dus om een klant te woord te staan. Fantastisch.
Ik had eigenlijk graag een medewerker van S&S willen uitnodigen voor een lekker bakje koffie bij ons thuis op de bank. Hij of zij had mogen plaats nemen waar hij/zij wilt. Puur om met eigen ogen te zien dat het mogelijk is op het bankstel te zitten zonder pijn in de kont te krijgen na 10 minuten.
Kijk toch, beste Seats And Sofa wat voor trope je verkoopt!
Je bent inmiddels ruim 5 jaar na aankoop verder. De tijd om er iets mee/ aan te doen is wel een beetje verstreken...

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:Je bent inmiddels ruim 5 jaar na aankoop verder. De tijd om er iets mee/ aan te doen is wel een beetje verstreken...
Dat is wel de oudste bank die voorbij is gekomen van S&S. Ze kunnen dus wel lang mee die bankstellen.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Nevyn »

Voordat er allerlei reacties komen, ik werk niet bij S&S. Kom er af en toe wel, maar weet na achtervolging van een verkoper, die ik al 3 x heb vertelt dat ik alleen even wil kijken, niet hoe hard ik de winkel weer uit moet lopen.
Maar deze firma bestaat zeker al meer dan 20 jaar en waar ze absoluut geen geheim van maken is, dat ze niet aan huis leveren dus echt Cash and Carry.
Je ziet "veel"klachten over S&S, maar verhoudingsgewijs valt dat ook nog weer mee want over alle grote bedrijven vind je wel klachten.
Maar de klachten die je ziet zijn vaak het zelfde, de bank heeft mankementen en in 1x kan de bank die men wel zelf heeft opgehaald, niet meer terug worden gebracht.
En kwaliteit, ze hebben verschillende groepen met bekleding. De leren bank die mijn zoon tweedehands heeft gekocht, maar die bij S&S nieuw is gekocht in de duurste leer groep, is na 10 jaar nog in prima staat.

Als je bij dit bedrijf binnenstapt, moet je je net als bij de keuken boeren eerst goed op een rijtje hebben wat je wilt kopen, wat je wilt besteden. Een paar keer zuchten scheelt euro's en een keer weglopen nog meer.

En ja je moet het zelf ophalen, dus bedenk ook dat je het voor reparatie zelf naar de winkel moet brengen.

Stromesis
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2018 09:25

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Stromesis »

Het kan zijn dat ik een bijzonder geval ben of dat seats en sofas zich gebeterd heeft na alle negatieve aandacht, maar mijn ervaring is over het algemeen positief.

Wel 2 weken langer dan verwacht maar netjes geleverd. We hadden een hoekbank aangeschaft waarvan achteraf maar 1 deel naar de 3e verdieping (apartement) kon. Er is toen door het lever bedrijf meegedacht en er is erna een hoogwerker geregeld op dezelfde middag zodat het via het raam naar binnen kon. De bank ziet er super uit en zit als gegoten.

Het was dan wel een duurdere bank. Als ik sommige banken uit de folder zie moet er al een belletje gaan rinkelen dat de kwaliteit met die lage bedragen niet top is. Maar nogmaals dit is mijn situatie. Wij hebben een goede ervaring gehad, maar we weten niet of dat voor anderen nu ook geld in deze periode (feb 2018).

Juri Daniels
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:53

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Juri Daniels »

Bij mij waren ze wel op tijd maar wat ik meekreeg sloeg nergens op, ik had besteld 1 zwarte en 1 witte relax fauteuil van het materiaal nep leder, wat kreeg ik mee, 1 beschadigde zwarte en 1 witte van stof en nu moet ik alles weer terug brengen en ik heb geen idee hoe lang ik dan zal moeten wachten, ik vind het een stelletje oplichters.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Nevyn »

Juri Daniels schreef:Bij mij waren ze wel op tijd maar wat ik meekreeg sloeg nergens op, ik had besteld 1 zwarte en 1 witte relax fauteuil van het materiaal nep leder, wat kreeg ik mee, 1 beschadigde zwarte en 1 witte van stof en nu moet ik alles weer terug brengen en ik heb geen idee hoe lang ik dan zal moeten wachten, ik vind het een stelletje oplichters.
Zag je dit pas thuis ? anders had ik het helemaal niet meegenomen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stromesis schreef:Het kan zijn dat ik een bijzonder geval ben of dat seats en sofas zich gebeterd heeft na alle negatieve aandacht, maar mijn ervaring is over het algemeen positief.

Wel 2 weken langer dan verwacht maar netjes geleverd. We hadden een hoekbank aangeschaft waarvan achteraf maar 1 deel naar de 3e verdieping (apartement) kon. Er is toen door het lever bedrijf meegedacht en er is erna een hoogwerker geregeld op dezelfde middag zodat het via het raam naar binnen kon. De bank ziet er super uit en zit als gegoten.

Het was dan wel een duurdere bank. Als ik sommige banken uit de folder zie moet er al een belletje gaan rinkelen dat de kwaliteit met die lage bedragen niet top is. Maar nogmaals dit is mijn situatie. Wij hebben een goede ervaring gehad, maar we weten niet of dat voor anderen nu ook geld in deze periode (feb 2018).
Ach ja, en die hoogwerker stond natuurlijk in de buurt en was gratis he. Heel geloofwaardig, not.

Juri Daniels
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:53

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Juri Daniels »

Ja inderdaad ik zag het pas thuis, en nu heb ik de stoelen terug gebracht en ik zou er nu iets positiefs op zetten, ik heb de kleuren mogen veranderen zonder extra kosten jippie, maar toch vraag ik me af hoe lang ik op de bestelling zal moeten wachten

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mahadma »

Juri Daniels schreef:Ja inderdaad ik zag het pas thuis, en nu heb ik de stoelen terug gebracht en ik zou er nu iets positiefs op zetten, ik heb de kleuren mogen veranderen zonder extra kosten jippie, maar toch vraag ik me af hoe lang ik op de bestelling zal moeten wachten
En wanneer ze kapot gaan en of hoe kort ze mee gaan .........

cokop
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2018 16:32

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door cokop »

GA HIER NIET NAAR BINNEN, voor je het weet sta je buiten met iets waar je spijt van krijgt. Wij hebben november 2017 stoelen besteld bij Seats and Sofas Zoeterwoude, die zijn gedurende het jaar 2x geleverd en weer opgehaald (1x niet strak overtrokken, 1x met scheuren) en na ruim een jaar nog steeds geen stoelen! Heb nog een maand dagelijks moeten bellen om mijn geld terug te krijgen en een schadevergoeding voor de kosten van 4 vrije dagen, dagenlang bellen, een jaar lang op tuinstoelen zitten en ergernis hebben ze nog nooit van gehoord! Het enige waar ze aan denken is hun "targets". Het ergste is nog dat ze nog nooit van het woord sorry hebben gehoord, terugbellen doen ze niet en schuiven elke verantwoordelijkheid af naar het hoofdkantoor. Mensen wees gewaarschuwd!!! Goedkoop zijn ze helemaal niet mocht u dat denken.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cokop schreef:
22 dec 2018 17:18
GA HIER NIET NAAR BINNEN, voor je het weet sta je buiten met iets waar je spijt van krijgt. Wij hebben november 2017 stoelen besteld bij Seats and Sofas Zoeterwoude, die zijn gedurende het jaar 2x geleverd en weer opgehaald (1x niet strak overtrokken, 1x met scheuren) en na ruim een jaar nog steeds geen stoelen! Heb nog een maand dagelijks moeten bellen om mijn geld terug te krijgen en een schadevergoeding voor de kosten van 4 vrije dagen, dagenlang bellen, een jaar lang op tuinstoelen zitten en ergernis hebben ze nog nooit van gehoord! Het enige waar ze aan denken is hun "targets". Het ergste is nog dat ze nog nooit van het woord sorry hebben gehoord, terugbellen doen ze niet en schuiven elke verantwoordelijkheid af naar het hoofdkantoor. Mensen wees gewaarschuwd!!! Goedkoop zijn ze helemaal niet mocht u dat denken.
Bedankt voor weer een nieuwe waarschuwing, maar denkt u echt dat dat helpt? U hebt immers ook niets gedaan met alle waarschuwingen die al jaren gegeven worden. Zo veel nut heeft het waarschuwen dus.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mahadma »

Afgelopen week nog tot twee keer toe folders gekregen ........ met zoveel klachten .......... wanneer stoppen die lui nu eens?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Folders met klachten?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mahadma »

Je krijgt tegenwoordig pakketten, en wat we niet willen gaat in het archief.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
22 dec 2018 17:36
Bedankt voor weer een nieuwe waarschuwing, maar denkt u echt dat dat helpt? U hebt immers ook niets gedaan met alle waarschuwingen die al jaren gegeven worden. Zo veel nut heeft het waarschuwen dus.
Hoe meet je de effectiviteit van die waarschuwingen?

Mensen die zich wel informeren gaan niet naar S&S, maar melden zich ook niet in dit topic.

Gesloten