LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
22 dec 2018 18:15
NeoDutchio schreef:
22 dec 2018 17:36
Bedankt voor weer een nieuwe waarschuwing, maar denkt u echt dat dat helpt? U hebt immers ook niets gedaan met alle waarschuwingen die al jaren gegeven worden. Zo veel nut heeft het waarschuwen dus.
Hoe meet je de effectiviteit van die waarschuwingen?

Mensen die zich wel informeren gaan niet naar S&S, maar melden zich ook niet in dit topic.
Mensen die het hardst schreeuwen om te waarschuwen doen zelf niets met alle waarschuwen. Dus ja, slimme mensen zullen er aan voorbij lopen. Maar aangezien dit topic al vele jaren loopt en er om de zoveel tijd weer nieuwe waarschuwingen komen is het dus vechten tegen de bierkaai. Zo lang mensen pas na aankoop gaan googelen naar de winkel zal er niets veranderen.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
22 dec 2018 20:28
Maar aangezien dit topic al vele jaren loopt en er om de zoveel tijd weer nieuwe waarschuwingen komen is het dus vechten tegen de bierkaai. Zo lang mensen pas na aankoop gaan googelen naar de winkel zal er niets veranderen.
De mensen die niet googelen bereik je inderdaad niet. Maar dit levert nieuwe klagers op, die de waarschuwing verversen
voor diegenen die wel googelen. Dus uiteindelijk zal het wel enig effect hebben.

olaf54321
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2019 11:12

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door olaf54321 »

Wij hebben 20 jaar geleden een leren bank gekocht bij Seat & sofas die het nu pas begint te begeven. Als je zelf goed op de kwaliteit let dan hoeft er geen probleem te zijn.

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door juliomariner »

nooit geweten dat ze ook kwaliteitsbankstellen hebben, In welk deel van de showroom staan die?

(u hebt wel veel moeite gedaan om deze positieve ongeloofwaardige recentie te plaatsen)

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, deze Ts is de witte raaf,

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, ik ken iemand die inmiddels heel wat jaren een bankstel van S&S heeft, zonder klachten. Ik zou er zelf niet kopen en desgevraagd zou ik afraden daar iets te kopen, maar er zijn dus wel meer tevreden klanten.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf54321 schreef:
21 okt 2019 11:17
Wij hebben 20 jaar geleden een leren bank gekocht bij Seat & sofas die het nu pas begint te begeven. Als je zelf goed op de kwaliteit let dan hoeft er geen probleem te zijn.
Een bank is om op te zitten. En zelfs het eerste klas leer die bv Gelderland en Gealux gebruiken is na 20 jaar aan. Ervaring toe. De beuken romp is verder onverwoestbaar. Dat u 20 jaar kan overleven op spaanplaat met hardboard valt onder de categorie eerst zien, dan geloven.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goede leren bekleding kan heel lang meegaan. Ik heb hier een zeer comfortabele leren stoel van bijna vijftig jaar oud en het leer is nog steeds in redelijk goede staat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien waren ze in het eerste jaar in Wommelgem nog wel goed! In 1998 opgericht.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ook een stoel met zwart leer bekleed, uit ongeveer 1980, niet van S&S, maar daar gaat op de plooitjes in de zitting nu wat slijtage optreden. Op de rugleuning en armleggers is nog geen spoor van slijtage te zien. Ook aan het mechaniek om de rugleuning wat naar achter te klappen, mankeert nog niets.

Maar ik denk dat ik voor de toenmalige prijs wel drie bankstellen had kunnen komen kopen bij S&S.

mike91
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 08:27

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mike91 »

Enige tijd geleden een bank gekocht een mooie veel besproken en weet dit gelukkig ook allemaal nog belangrijkste uit de discussie en overleggen :

Verkoper : Deze bank die hier staat is met een slaap functie en een terminal met opslag vak !
Kopers : een slaap functie hebben wij niet nodig maar de opslag is wel makkelijk
Verkoper : ik ga overleggen met manager wat ik met prijs kan doen
Uiteindelijk een mooi aanbod mondeling gekregen : De bank zoals hij daar staat zonder slaapfunctie...
Kopers : Dan willen wij de bank doen 1 vraag nog daarover is het mogelijk dat de hocker (aanheel deel voor voeten) los kan staan zodat
deze anders gebruikt kan worden of is dit altijd vast
Verkoper : Natuurlijk kan dat dit is een los onderdeel en kan u neer zetten zoals u wilt dat weet ik 100% zeker.
Kopers : Toppie

Verkoper tekent alles even op papier en dergelijken en bespreken het nog een keer .
ik heb de hocker los getekend zodat er geen misverstand kan komen...

Inmiddels ontvangen :
Hoekbank met vaste hocker zonder opberg ruimte...

uiteraard gebeld het antwoord : ja maar dat moet allemaal los genoteerd worden en dan heet dat anders... Ik gaf meteen al aan jullie gebruiken kreten die ik nooit kan controleren en ga ervan uit dat jullie eerlijk zijn en het correct doen.

Morgen ga ik bij ze langs en krijg ik nogmaals de uitleg hierover... Ik zal de update plaatsen ...(ik record het gesprek daarom ook.)

Ben benieuwd waar ze mee aan komen!!!

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Moneyman »

mike91 schreef:
24 okt 2019 09:58
... en ga ervan uit dat jullie eerlijk zijn en het correct doen. ...
Da's een mooi uitgangspunt, maar bij dit soort bedrijven helaas al heel lang niet verstandig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tttlocke »

mike91 schreef:
24 okt 2019 09:58
Verkoper : Natuurlijk kan dat dit is een los onderdeel en kan u neer zetten zoals u wilt dat weet ik 100% zeker.
Als een verkoper er dat aan toevoegt, dan weet ie het dus niet '100% zeker'.

mike91
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 08:27

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mike91 »

dat blijkt helaas ja,, ik begrijp dat ze willen verkopen maar dit is gewoon voor liegen maarja hoe wijs ik dat

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door gosewijn »

NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 16:58
olaf54321 schreef:
21 okt 2019 11:17
Wij hebben 20 jaar geleden een leren bank gekocht bij Seat & sofas die het nu pas begint te begeven. Als je zelf goed op de kwaliteit let dan hoeft er geen probleem te zijn.
Een bank is om op te zitten. En zelfs het eerste klas leer die bv Gelderland en Gealux gebruiken is na 20 jaar aan. Ervaring toe. De beuken romp is verder onverwoestbaar. Dat u 20 jaar kan overleven op spaanplaat met hardboard valt onder de categorie eerst zien, dan geloven.
Dan heb jij de banken van Leolux nog nooit van binnen gezien , spaanplaat en hardboard

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:
24 okt 2019 12:16
NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 16:58
olaf54321 schreef:
21 okt 2019 11:17
Wij hebben 20 jaar geleden een leren bank gekocht bij Seat & sofas die het nu pas begint te begeven. Als je zelf goed op de kwaliteit let dan hoeft er geen probleem te zijn.
Een bank is om op te zitten. En zelfs het eerste klas leer die bv Gelderland en Gealux gebruiken is na 20 jaar aan. Ervaring toe. De beuken romp is verder onverwoestbaar. Dat u 20 jaar kan overleven op spaanplaat met hardboard valt onder de categorie eerst zien, dan geloven.
Dan heb jij de banken van Leolux nog nooit van binnen gezien , spaanplaat en hardboard
Kijkt u eens naar de romp van S&S en die van Leolux, dat weet u meteen wat ik bedoel.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ken ze alle twee zeer goed ,

mike91
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 08:27

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mike91 »

Inmiddels contact gehad en komen ze met een 50 euro retour of alles terug brengen dan verbouwen ze de bank ... (wijt mij dan weer veel geld moet kosten) Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord en hoop vandaag nog contact te krijgen.

De betreffende verkopen blijft maar volhouden dat hij alles correct heeft gedaan. inmiddels overweeg ik een geschil via creditkaart of rechtsbijstand erop

AlexBosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2019 17:47

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door AlexBosch »

Zo, net ook even bij Seats and Sofa's binnengelopen in Nieuwegein... wat een verhaal.
Leuk jonge meid die direct met een los prijslijstenboek kwam aanzetten en mij na een snelle keuze voor een relax-fauteuil een offerte zou geven. Paar minuutjes weg en: de prijs 1199,- ging naar 899,- zonder dat ik nog maar iets had gezegd. Leek me een nette prijs.
Ik dacht: kom ik winkel even verder.
Ging naar boven, zag daar: verdomd als het niet waar is: exact dezelfde fauteuil. Met een prijskaartje van 499,-.
Had beneden foto's gemaakt van de stoel en kon echt alles vergelijken: --> I D E N T I E K

Ze kwam ook naar boven, zag me in de stoel zitten en ik confronteerde haar met de prijs. 'Oh sorry', hier en daar. 'Vergeef het me svp, mijn fout'. 'Je vergeeft het me toch wel heh?'. 'Ik werk normaal in Uden, ik ken deze winkel niet.' 'Je kunt deze stoel wel direct meenemen.'
Ik gaf aan het gevoel te hebben voor 400,- te worden ge.aaid.
Ik vroeg naar de garantie. 'Die krijgt u niet. Er zit geen garantie op de koopjeshoek'. Ik gaf aan dat Europees is afgesproken dat consumenten 2 jaar garantie krijgen op hun aankopen. Dat wist ze schijnbaar niet. Dat er geen markering was aangebracht in dit deel van de winkel als 'koopjeshoek' deed haar ook wel beseffen dat het bij S&S eigenlijk overal 'koopjeshoek' is toen ik over de hele verdieping wees naar 'Showroom korting'.
Ze zou er iemand bijhalen. Niet eens de filiaalmanager, maar zelfs de regiomanager! Wow. Wat een fijn gevoel zou dat me moeten geven
Ik ben haar naar beneden gevolgd. Heb nog een keer rondgekeken en ben in de sofa van mijn Volvo gaan zitten, heb de verwarming aangezet en ben vertrokken...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Alex Bosch,

Wat een rot behandeling, ik kreeg een prima kopje koffie aangeboden, hebben toch nog ooit een goed product aan mijn
geleverd waar ik zeer tevreden over ben.

Gesloten