LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ook wij hebben hele slechte ervaringen met seats en sofas. (Drachten, maar dat maakt volgens mij niet uit, drachten, mijdrecht whatever)

Er stond in de folder een kasteel bankstel, jaja ik woonde niet eens in een kasteel maar ik vond het model wel aardig en..........betaalbaar.
Wij erheen, nou jongens jongens wat een kasteel bankstel, je zou het beter in een woonwagen plaatsen want in een normaal huis zou je denken dat je meubels voor een poppenhuis had.

Toch het kon wel groter gemaakt worden, dat was model ?? (weet niet meer, is al zolang geleden).
Nou laat maar zien.
1 van de banken stond op een verhoging, dus mijn pootjes bugelden boven de grond, maar dat leek me logisch.
Achteraf bleek dat ze de poten niet eens onder de banken hadden gezet, dus in werkelijkeheid was dit nog erger.
Affijn bankstel gekocht, zou een fantastische kwaliteit leer zijn, nou gelukkig maar want dat heb ik echt wel nodig met de honden.
Het bankstel wordt zonder problemen door ons opgehaald, want je moest het zelf halen.
Thuis gekomen blijkt dat je de poten never nooit onder die banken kunt krijgen, want de busjes voor de schroeven die er horen te zitten waren naar binnen geschoten.
Daar begon de ellende mee, bellen, oh dan mogen jullie wel even busjes komen halen.
Yeah sure, weer een uur op en neer naar drachten, maar oke toch maar gedaan.

Bij thuiskomst springt ons kleine swiffertje op de bank echt nog geen 5 kilo en.............een gat in dat fantastische leer.
Bellen, ja daar wilden ze niks van weten natuurlijk.
Binnen een week kwam de keiharde rugleuning door het leer gestoken, ik dacht dat me wat mankeerde, had het eerst niet door, dus naar ome dokter, nee joh, je mankeert niks, toen viel er een kwartje.
Hup nog een ritje drachten, nee dat bankstel was super en fantastisch volgens de medewerkers.
Datzelfde bankstel stond nog in de showroom, ik loop erheen en ga flink met mijn nagels over het leer wat ik op die manier gewoon schilde en riep de verkoper en vroeg hoe fantastisch is dit?
Nee dat hoorde niet zo, nou gek mijn bankstel heeft precies hetzelfde.
Na heel wat geklaag (en ja ook in een overvolle winkel want daar hebben ze de pest aan) mochten we uiteindelijk een nieuw bankstel uitzoeken.
Ik zocht eentje uit die 2x zo duur was, heb geen cent bijbetaald, heb in de winkel eerst flink met mijn nagels over het leer geschraapt om mezelf ervan te overtuigen dat het niet te schillen was.

Mooi vond ik het bankstel niet, lekker zitten deed het ook niet, maar het sliep fantastisch dat dan weer wel :lol: :lol: :roll: .
De grootste hond (goed voor ruim 75 kilo) heeft het leer nooit kapot kunnen krijgen, aangezien het een wit leren bankstel was, en dus veelvuldig schoongemaakt werd omdat de honden blij waren met zulke luxe bedden, maakte ik het met een schuurspons en jif schoon, ook ik heb het leer niet kunnen verwoesten.

Toen we gingen verhuizen heb ik manlief de keus gegeven, of dat bankstel eruit, of ik eruit, hij koos eieren voor zijn geld, het bankstel ging eruit.
We hebben nu een zwart leren banktel, goede kwaliteit leer, de honden mishandelen het elke dag keer op keer, alleen de nieuwe grote hond van dik 70 kilo mag niet op de bank (de oude hond wel hoor, die was minder lomp) het wordt wekelijks 3x schoongemaakt met een zachte doek en groene zeep, we zitten er ook nog op en het ik moet zeggen, het was een reteduur bankstel maar nu na 7 jaar intensief gebruik zie je dat het niet meer nieuw is, zit nog perfect, ligt ook goed (want dat vind ik dan weer belangrijk, wil ook lekker kunnen liggen op een bank).

Het was een wijze les bij seats en sofas, en hoe mooi de banken er in de folder en soms in de winkel er ook uitzien, ik laat me er niet meer toe verleiden :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

Renske99 schreef:
Toen we gingen verhuizen heb ik manlief de keus gegeven, of dat bankstel eruit, of ik eruit, hij koos eieren voor zijn geld, het bankstel ging eruit.
Vermakelijk verhaal, seats en sofa's zet zelfs relaties op scherp.

Maar goed dat de keuze op u is gevallen... :mrgreen:

Iommi
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2012 12:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Iommi »

je sloopt met publiek erbij het eigendom van de winkelier en je krijgt een bank die tweemaal zo duur is zonder bij te betalen??
Heel ongeloofwaardig verhaal. Er is geen winkelier dit dit pikt en de politie er niet bij haalt, hoe dubieus de kwaliteit ook kan zijn...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="Renske99"]Ook wij hebben hele slechte ervaringen met seats en sofas. (Drachten, maar dat maakt volgens mij niet uit, drachten, mijdrecht whatever)

Er stond in de folder een kasteel bankstel, jaja ik woonde niet eens in een kasteel maar ik vond het model wel aardig en..........betaalbaar.

Da's meer een kasteelromannetje geworden. En bij woonwagen; denk je dan aan een Pipo de Clown huifkarretje? Zeker nooit in een tegenwoordige "woonwagen" geweest? Maar je verhaaltje is leuk, hoor, leest lekker weg...., alleen, waarom geloof ik het verhaaltje nou niet?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maar je verhaaltje is leuk, hoor, leest lekker weg...., alleen, waarom geloof ik het verhaaltje nou niet?
Geen idee? Vertel. Is er geen Seats en Sofa's in Drachten?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef: Maar je verhaaltje is leuk, hoor, leest lekker weg...., alleen, waarom geloof ik het verhaaltje nou niet?
Geen idee? Vertel. Is er geen Seats en Sofa's in Drachten?
Nou, dat krabben en krassen in de winkel b.v. Ja hoor, S&S zullen ook wel in Drachten "zitten".

sameera
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2013 14:55

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sameera »

krijgt seat and sofas dan nooit de dwang om de tent te gaan sluiten? mijn moeder is ook keihardgenaaid, geen bank en geen geld krijgt ze terug.


ik probeer een advocaat en eventueel aangifte.

mstoep
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2013 19:28

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mstoep »

Na het lezen van deze berichten ga ik niet weer naar Seat en Sofas om te kijken voor een bank. Vorige keer dat ik ging kijken werd ik geholpen door kwallen van verkopers en kon er inderdaad ook onwerkelijk veel van de prijs van de bank af.

Chantaldelieve
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 20:59

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Chantaldelieve »

Mensen,

laat je toch niet gek maken door schreeuwfolders van deze toko. Seats and Sofas staan erom bekend te adverteren met producten die laag geprijsd zijn en opeens magisch allemaal uitverkocht zijn als je in hun winkel staat. Slechte service (kennis van mij kon continue op en neer met eigen vervoer toen er iets niet goed bleek). Agressieve verkopers en vervelend kwaliteit meubelen. Allemaal container spul uit China. Volgens mij is alleen het echt dure spul daar nog van enige kwaliteit.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Rim69 »

Chantaldelieve schreef:Mensen,

laat je toch niet gek maken door schreeuwfolders van deze toko. Seats and Sofas staan erom bekend te adverteren met producten die laag geprijsd zijn en opeens magisch allemaal uitverkocht zijn als je in hun winkel staat. Slechte service (kennis van mij kon continue op en neer met eigen vervoer toen er iets niet goed bleek). Agressieve verkopers en ***** kwaliteit meubelen. Allemaal container spul uit China. Volgens mij is alleen het echt dure spul daar nog van enige kwaliteit.
Bedankt.

Dit wisten we nog niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

Chantaldelieve schreef: Agressieve verkopers en ***** kwaliteit meubelen.
Dat ze 5 sterren kwaliteit verkopen is toch echt nieuwe informatie hoor rim96

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn ex vriendin had jaren geleden al een slaapbankje gekocht bij Seats en Sofas in Drachten,

Een mooi bankje dat er leuk uitzag, dus met veel trots in de kleine woonkamer gezet, en het bankje zat ook goed, blij, blij, blij,

Totdat de schoonfamilie op de koffie kwamen...,

Zij vonden het bankje ook erg mooi, totdat de mensen gingen zitten..., het bankje gaf een flinke krak, en brak in tweeën, het bankje kon ook niet meer gemaakt worden, het was zeer slecht materiaal waarvan het gemaakt was, dun hout, die konden de ongeveer 280 kilo niet torsen,

Seats en Sofas gebeld, die gaven uiteraard geen garantie, dus er moest weer een nieuwe bank gekocht worden, en deze kwam niet meer bij Seats en Sofas vandaan,

Deze bank kon het gewicht van de mensen wel dragen en heeft vele jaren gestaan, m.a.w. betaal wat meer dan krijg je ook meer en laat Seats en Sofas links liggen, die verkopen al jaren rommel, en dat blijven ze doen zolang er mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar later toch het schip in gaan met de belabberde kwaliteit van het meubilair,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="Ulbe"]Mijn ex vriendin had jaren geleden al een slaapbankje gekocht bij Seats en Sofas in Drachten,
Totdat de schoonfamilie op de koffie kwamen...,
die konden de ongeveer 280 kilo niet torsen,
[quote]

Nou, neem me niet kwalijk, ik heb geen goed woord over voor S & S, maar een slaapbankje dat ook nog eens 280 kilo zou moeten torsen? Hoeveel mensen zaten er dan wel op voor dat slaapbankje door zijn hoeven zakte? Je bedoelt dit vast als een geintje....

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Tenormin, :lol:

Het is helaas geen geintje!,

Deze mensen waren dermate stevig gebouwd dat zij samen dit gewicht wisten te bereiken, hieraan is natuurlijk een ongezonde levensstijl debet aan,

Dit kon dit bankje natuurlijk nooit dragen, hier is beter materiaal voor nodig,

Alles was stevig gebouwd in haar familie,

Nogmaals, het is geen geintje,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door 16again »

Als de bank zitplaats biedt aan 3 personen, dan lijkt mij dat 280 kilo moet kunnen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:Als de bank zitplaats biedt aan 3 personen, dan lijkt mij dat 280 kilo moet kunnen.
Lijkt mij ook.

Zolang ze niet bij elkaar op schoot zitten :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:
16again schreef:Als de bank zitplaats biedt aan 3 personen, dan lijkt mij dat 280 kilo moet kunnen.
Lijkt mij ook.

Zolang ze niet bij elkaar op schoot zitten :lol:
Gezien het woord "slaapbankje" en het genoemde gewicht van 2 personen á 280 kilo moeten ze wel bij "elkaar op schoot" terecht kopen. :lol:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

280 kilo p.p ??? :shock:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:280 kilo p.p ??? :shock:
Nee joh, Ulbe schrijft: samen waren ze 280 kilo. Best wel "aan de stevige kant", toch. In aanmerking nemend dat wij hier liften hebben (die zijn extra) die 300 kilo kunnen "torsen". Kijk maar eens naar Obese, dan lig je ook in shock :shock:

t.wuite
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2013 09:15

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door t.wuite »

Wel nu ik heb net zo'n vreselijke ervaring met Seats en Sofa's Nieuwegein. 15 December een bankstel gekocht, ik had mijn eerste nieuwe huis gekocht waar in alleen ging wonen, dus hadden afgesproken dat het niet voor 15 januari geleverd zou worden. Nou daar gaan we, eind januari gebeld, het kon nog wel 2 weken duren, oke, na 2 weken weer gebeld het duurde nog wel een weekje. Eind februari weer aan de bel getrokken, zat inmiddels al 4 weken op een tuinstoel. Ja ze vonden het ook heel vervelend en konden er ook niets aan doen.De fabrikant...... een heel verhaal. Duidelijk gemaakt dat wij niets met de fabrikant te maken hadden maar met hun. Gevraagd naar afdeling planning, wel je geloofd het niet maar die is er niet, niemand in dat hele S&S gebeuren kon mij met een afdeling planning doorverbinden. Via het hoofdkantoor geprobeerd, maar die weigeren je door te verbinden, en verwijzen je weer naar de winkel.
En de winkel weet niets. Eindelijke ze zover gekregen dat ze hun tussenpersoon zouden gaan bellen, althans dat zeiden ze, ga steeds meer twijfelen of ze wel gebeld hebben. Het kon nog wel een weekje duren. Na dat weekje, nou mevrouw het komt voor de Pasen binnen, inmiddels eind maart. Donderdags voor de pasen gebeld, nee er was niets binnen gekomen, moesten de dag erop maar weer bellen. Vrijdags gebeld, nee er was niets binnen, en het kwam ook niet meer. Toen wij zeiden maar het zou voor de pasen binnen zijn, o zeiden ze, dan kan het nog binnen komen. Nou mooi niet dus. Na de Pasen weer gebeld een vreselijke woordenwisseling met dat stelletje idioten daar, ze weten niet eens hoe ze klantvriendelijk met mensen om moeten gaan, ze voelen zich daar allemaal heel wat. Uiteindelijk, wel heel moeilijk de Manager aan de telefoon. Voor de duizendste keer het verhaal verteld, hij zou het uitzoeken en mij binnen 30 min terugbellen. Na ruim half uur zelf weer gebeld kreeg ik zo'n grietje, nou mevrouw ik mag u een heel mooi aanbod doen, u krijgt € 100,00 korting op uw bankstel. Nou ik had dus heel blij moeten zijn, maar dat was ik dus niet ik werd alleen maar bozer. Weer naar de manager gevraagd, die kreeg ik niet want zij was de floor manager, toen ik dreigde, prima dan stap ik nu in de auto en dan zien jullie me straks, toen kon ik wel weer de manager spreken. Het eind van het liedje is nu dat het 18 april wordt geleverd. Maar u begrijpt dat ik daar geen enkel vertrouwen in heb. het is dat ik heb aanbetaald....
Dit zijn gewoon zwendelaars praktijken en het wordt tijd dat dit weer eens in de media wordt belicht.
Nee als je ooit twijfeld om een goedkoop bankstel te kopen doe het beslist niet bij Seats en Sofa's want dit kost je je gezondheid.

Gesloten