LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mike91
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2018 08:27

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door mike91 »

vreselijke winkel op deze manier ze zijn erg diep gezakt ... hopelijk vandaag eindelijk een oplossing anders geschil indienen ik vind allemaal wel best rot maar op met die bank.

geef ergens anders liever het dubbele uit maar dan moet eerlijke goede service.

cornerbrook
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2019 18:55

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door cornerbrook »

Juni 2019 hoekbankstel combinatie gekocht bij S and S Amersfoort ad €2000 met ronde hoek voor extra zitplaats en bedbank.
September 2019 wordt er een verkeerde combinatie geleverd. Namelijk met een rechte hoek.
Bank meteen met de leverancier teruggezonden. Aan de door S and S geadviseerde leverancier moest wél het overeengekomen bedrag ad €125 betaald worden. Tot dusver was ik dus €2125 armer en geen aankoop rijker.

Omdat de zaak telefonisch niet bereikbaar was ben ik dezelfde dag langs geweest om naar vervolgakties te informeren.
De medewerkster achter de balie kon mij slechts naar de website verwijzen om een servicemelding te maken maar kon mij wel meedelen dat de onkosten voor de volgende levering voor rekening van S and S zou zijn. Voor de rest geen clientvriendelijkheid in de vorm van geruststelling dat alles bij S and S onder controle is dan wel alles goed zou komen. Ik kon mijn oude bankstel nog net redden voordat de Rova hem kwam ophalen.

Daags na mijn servicemelding werd er door het hoofdkantoor gereageerd met het verzoek om het gehele verhaal nogmaals te beschrijven. Daarna nooit meer iets van S and S vernomen. Juli 2019 wederom om een tussenstand gevraagd omtrent de voortgang van mijn aankoop. Nu bleek dat de combi van ronde hoek en bedbank technisch niet mogelijk is. Een verkoopfoutje kan gebeuren maar kennelijk heeft men tijdens de produktie gegokt op de combi bedbank met rechte hoek ipv met mij te communiceren. Er werd een nieuwe opdracht uitgezet nu naar mijn wensen. Omdat de bedbank verviel kreeg ik restitutie van €100. Echter de onkosten van de foutieve levering kon niet worden vergoed omdat het praktisch gezien kennelijk onmogelijk is om twee restituties op één aankoop te realiseren.

Ondanks verschillende verzoeken die ik per email heb verzonden bleef het doodstil aan de kant van S and S. Tot december 2019 toen ik
plots een verlossend bericht kreeg dat mijn bank gereed was en kon worden opgehaald. Deze keer heb ik zelf voor het ophalen van mijn bank gezorgd ondanks de telefonische benadering van het oorspronkelijke leveranciersbedrijf.
Ik concludeer dat wanneer men gokt op een goed verloop, dat S and S banken en stoelen verkoopt met prijzen die best concurrerend genoemd mogen worden. Gaat men echter tevens voor service en cliëntvriendelijkheid, blijf dan ver weg van dit bedrijf.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is, jammer genoeg, al heel lang bekend op dit forum.

John07
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2020 18:06

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door John07 »

Ik herken dat verhaal
Ik krijg van Seats and sofa,s in Eindhoven zomaar een koopcontract waar ik mijn handtekening onder gezet zou hebben.
In middels aan getekende brief gestuurd geen reactie ik heb gevragen om een copy van dat koop contract.
Mail gestuurd geen reactie.
Inmiddels advocaat erop gezet.
Ik zelf zit in schuldsanering en pas een echtscheidingsprocedure achter de rug.
Ze eisen nu voor een bankstel die niet is besteld is door mij eisen ze het geld in 1 keer op.
Wat een rot bedrijf durven geen copy te sturen.
Wel dreigen.
Ik betaal niks voor iets wat ik niet heb besteld

John07
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2020 18:06

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door John07 »

:oops: ik ben nu blij dat ik er niks koop echt een slecht bedrijf.
Dit bedrijf bezorgd andere meubelzaken een slechte naam.
Kan radar niks tegen doen tegen dit bedrijf?

sake1987

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dit topic is gestart August 2012, dus al 8 jaar komen hier met tussen pozen gedupeerde kopers langs. Seats and Sofa’s bestaat al 25 jaar en al die jaren werken ze op dezelfde manier. Dus er is een bestaans recht. Verkopen ze rommel? Ja maar dat doen de duurdere zaken ook. Koop je wat in de duurdere catogorie gaat het best lang mee. Wij hebben al meer dan 10 jaar een bank van S&S hij staat nu in de serre is nog prima. Alleen dit is een bedrijf waar je goed voorbereid naar toe moet gaan net als bepaalde keuken bedrijven. De verkopers zijn aangenomen en getraind om je zoveel en zo duur mogelijk te verkopen. Dat zijn in principe alle verkopers. Maar hier gaat het wat agressiever. En dan sta je buiten en schakelt je verstand weer in en kan je spijt hebben. Dan is het toch koop in een stenen winkel. Heb er laatst nog voor mijn zoon een hoekbank gekocht, een paar keer zuchten een paar honderd euro eraf. Maar dan proberen ze je er nog van alles bij te verkopen. Ben zelf altijd blij als ik de winkel weer uit ben.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door BL2 »

John07 schreef:
26 feb 2020 21:56

Ik krijg van Seats and sofa,s in Eindhoven zomaar een koopcontract waar ik mijn handtekening onder gezet zou hebben.
En hoe komen ze aan je handtekening ?

sake1987

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sake1987 »

BL2 schreef:
27 feb 2020 12:33
John07 schreef:
26 feb 2020 21:56

Ik krijg van Seats and sofa,s in Eindhoven zomaar een koopcontract waar ik mijn handtekening onder gezet zou hebben.
En hoe komen ze aan je handtekening ?
Ja dat zat ik mij later ook af te vragen, S&S gaat toch niet op een rustig moment zitten denken laten we eens net doen of mensen iets bij ons hebben gekocht en kijken wie erin trapt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ex genoot die iets bestelde op jou naam met vervalste handtekening?

Maar vraag eens of ze al geleverd hebben en op welk adres?
Als ze geen bewijs leveren hoef je niets bij je reeds huidige schuld op te tellen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze leveren niet aan huis. Iz allemaal afhaal. Als je een probleem hebt moet je het bankstel ook weer naar hun toebrengen.

sake1987

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sake1987 »

juliomariner schreef:
27 feb 2020 20:08
Ze leveren niet aan huis. Iz allemaal afhaal. Als je een probleem hebt moet je het bankstel ook weer naar hun toebrengen.
Maar ook daar doen ze niet geheimzinnig over Ebbinge al 25 jaar bekend. Heb een keer i.v.m verbouwing Assen de nieuwe bankstel uit Groningen moeten halen kreeg ongevraagd 75 euro korting. Zoals ik al eerder aangaf, het is een winkel waar ik niet graag heen ga, maar veel zaken kan je van te voren weten .

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt Sake, was een reactie op komkommer die wel vaker onzin op het web slingert.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

John07 schreef:
26 feb 2020 22:05
:oops: ik ben nu blij dat ik er niks koop echt een slecht bedrijf.
Dit bedrijf bezorgd andere meubelzaken een slechte naam.
Kan radar niks tegen doen tegen dit bedrijf?
Hoe weet je dat het een slecht bedrijf is als je er niets koopt?

Sinds 2012 een paar klachten hier, meeste klager keren nooit terug dus weten we ook niet hoe het is afgelopen. Op klacht.nl, de vergaarbak van het internet maar 114 klachten dat valt wel mee.

Daarbij zie je ook daar dat de klager niet meer reageren op hun klachten, ondanks de reactie van Seats and Sofas. Dus wat moet Radar doen? Elk groot bedrijf heeft klachten, juist als je die niet vind zou je zorgen moeten maken.

Gesloten