LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
WILLYTHEWITCH
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:10

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door WILLYTHEWITCH »

JAMMER dat ik dit niet wist over seats en sofa. ook ik heb er een rundleren bankstel gekocht en inderdaad 16 weken moeten wachten . nu ben ik 11 maanden verder en er is al slijtage te vinden , raar eigenlijk het zit op een plek waar niet veel word gezeten. dus ik gebeld nu is de service dus daar, dat je op een speciale dag het bankstel zelf moet komen brengen ????!!!! dus wat nu? wij moeten een busje huren om het te brengen , en dan word de andere dag de bankstel nagekeken, dus eerst een vrije dag nemen ,busje huren en dan weer een busje huren om het bankstel weer te mogen ophalen.!! WAT EEN SERVICE HE !!! duur bankstel zeg, hij was al niet goedkoop (2350,00) plus verhuur van de bus er nog bij!! conclusie; duur bankstel , waardeloze service, slechte kwaliteit !!! oja bijna vergeten! 2 weken na dat we de banstel gekocht te hebben ,ja zeker in de aanbieding voor 1000,00 euro WERKELIJK WAT BEN IK GEN....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

@t. wuite. Nou, dat Seats & Sofa 's volgens u weer in het nieuws moet komen zou helemaal niet meer nodig moeten zijn, hoor. Als er al zoveel jaren word gesjoemeld en internet vol staat over deze toko ga ik me afvragen wanneer mensen nu eens wakker worden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

JAMMER dat ik dit niet wist over seats en sofa. ook ik heb er een rundleren bankstel gekocht en inderdaad 16 weken moeten wachten . nu ben ik 11 maanden verder en er is al slijtage te vinden , raar eigenlijk het zit op een plek waar niet veel word gezeten. dus ik gebeld nu is de service dus daar, dat je op een speciale dag het bankstel zelf moet komen brengen ????!!!! dus wat nu? wij moeten een busje huren om het te brengen , en dan word de andere dag de bankstel nagekeken, dus eerst een vrije dag nemen ,busje huren en dan weer een busje huren om het bankstel weer te mogen ophalen.!! WAT EEN SERVICE HE !!! duur bankstel zeg, hij was al niet goedkoop (2350,00) plus verhuur van de bus er nog bij!! conclusie; duur bankstel , waardeloze service, slechte kwaliteit !!! oja bijna vergeten! 2 weken na dat we de banstel gekocht te hebben ,ja zeker in de aanbieding voor 1000,00 euro WERKELIJK WAT BEN IK GEN....
Die "service" van Seats en Sofas is erop gericht U te ontmoedigen om te klagen. Niemand gaat met zijn bank in een busje de lijdensweg op die U beschrijft om dan te horen te krijgen dat de bank helemaal "niets" mankeert.

Op internet staan gigaveel klachten over dit bedrijf dus de ellende heeft U ook en vooral aan uzelf te danken.

WILLYTHEWITCH
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:10

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door WILLYTHEWITCH »

TJA, niet iedereen heeft of had een computer he, er zijn dus ook mensen die niet iedere dag op internet zitten,helaas zie ik nu wel dat je eerst moet gaan checken voor je ook maar iets koopt, weet ik dat dus nu ook !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

WILLYTHEWITCH schreef:TJA, niet iedereen heeft of had een computer he, er zijn dus ook mensen die niet iedere dag op internet zitten,helaas zie ik nu wel dat je eerst moet gaan checken voor je ook maar iets koopt, weet ik dat dus nu ook !
Nee, daar heeft u gelijk in. Maar het is natuurlijk wel zo dat, als we een klacht lezen, wij er van uitgaan dat U wel op internet zit. Maar sorry dan voor deze voorbarigheid. Echter, nu heeft u er een, toch?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad excuses wanneer U geen internet had dan was mijn reactie voorbarig.

WILLYTHEWITCH
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:10

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door WILLYTHEWITCH »

ja helaas heb ik wel een computer dat is bedoeld voor school ik ga er bijna nooit er op toevallig zei iemand kijk eens bij radar misschien kunnen die helpen dus zodoende schreef ik dit. niet dat ik hulp of advies verwachtte maar om even mijn frustraties kwijt te zijn. en niet om zulke berichten te krijgen. maar goed het maakt verder niet uit misschien een tip voor jullie om niet zo vel te reageren daar zitten de mensen niet op te wachten maar probeer hun uit te leggen dat er gewoon niks aan te doen is en dat ze beter hun vrienden vertellen niet te kopen bij seats en sofa mond op mond reclame doet veel meer toch m.v.g.willy

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

Vanuit uw standpunt bezien heeft u volkomen gelijk met dat "felle reageren". En mag ik u dan vriendelijk vragen om, vanuit ons standpunt gezien "we een beetje ziek zijn" van Seats & Sofa's, omdat we zoveel klachten lezen. En dat wij er wat meer bij stil moeten staan dat er steeds nieuwe slachtoffers daar kopen, dus niet dat wij hoog van de toren moeten blazen. Ik knoop het in ieder geval goed in mijn oren en zal zeker wat met uw terechte opmerking doen. Vriendelijke groet en prettig weekend.

FRIESE
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:15

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door FRIESE »

Ook wij waren zo dom om bij seats en sofas een enorm wooneiland te kopen.
Koste eigenlijk 2600, maar de verkoper wist er (per telefoon) 1000! af te krijgen.
Binnen1 week, was hoekstuk van eiland al verzakt, wij bellen, oh zei men vriendelijk, komt u er maar ff mee langs, dan kijken we er ff naar.
Dat zou dus betekenen dat we weer een aanhanger zouden moeten huren, 60 euro benzine in auto, dus we zouden dan zowiezo 100 euro kwijt zijn, plus het is nogal een enorm zwaar ding.
We hebben hem nu 5 jaar en hij bestaat uit verschillende gekoppelde onderdelen, maar er zijn minstens 5 zitplaatsen vervormd, goede les, 1keer maar nooit weer wat kopen bij seats and sofas!!!!!

jootjev
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2011 15:13

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door jootjev »

Mijn vader had een tijdje terug een advertentie gezien van seats and sofas. Hij naar de megastore in Zaltbommel. Hij had de advertentie uitgeprint en liet deze aan de verkoper zien... De verkoper moest hard lachen en vertelde dat het bankstel echt wel duurder was en dat de advertentie een lokkertje was.

Natuurlijk geen aankoop gedaan bij deze oplichtersbende!

Vandaag weer hetzelfde geval. Advertentie gezien op internet, uitgeprint en daarheen gegaan. En ja hoor weer hetzelfde verhaal! verkoper lacht ZIJN KLANT :? uit midden in het gezicht en verteld weer doodleuk dat het een lokkertje is en als mijn vader het er niet mee eens was moest hij maar het hoofdkantoor bellen...

Ik denk dat ik van de week maar eens langs ga met dezelfde advertentie en ik denk dat ik niet eerder die tent zal verlaten totdat ik mijn gelijk krijg... en daarna mogen ze de stoeltjes gewoon houden want met zon zaak met zulke "verkopers" ga ik ECHT GEEN zaken doen!!!

stefander1982
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mei 2013 15:54

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door stefander1982 »

Het verhaal wat je nu verteld hoor ik zo vaak van vrienden en familie. We willen allemaal niet naar Seats and Sofas, we weten wat voor een klachten er over dit bedrijf zijn, we weten ook dat ze van € 500 naar € 1500 voor de stof kunnen en ook net zo snel weer terug en we weten ook dat er in de meeste gevallen daarna bij eventuele klachten niet of niet goed gereageerd wordt.

Maar waarom gaan we nou toch altijd naar Seats and Sofas? Het verbaasd mij maar tegelijkertijd intrigeert het mij ook want gaan we voor die fantastische 11-delige huisset? Of gewoon omdat we iedereens ongelijk willen bewijzen en hopen dat wij die ene goede bank kopen?

Ik weet 1 ding, al geven ze de bank gratis en moet ik alleen maar € 10 voor de 11-delige huisset betalen, mij daar niet gezien. Vind het altijd net een kermis maar dan zonder attracties.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

Heel verstandig,stefander1982. "We" hebben zoveel problemen voorbij zien komen over S&S, ook op andere fora, dat je bijna verbaasd bent dat men zich niet eerst inleest over de service en kwaliteit. Maar ja, er blijven telkens nieuwe mensen komen. Denk dat ze echt worden verleid door de 'gratis' spulletjes.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door 16again »

stefander1982 schreef: Maar waarom gaan we nou toch altijd naar Seats and Sofas? .
Elk jaar komt er weer een nieuwe lichting consumenten op de markt (1e eigen huis etc) die LEERgeld gaat betalen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

16again schreef:
stefander1982 schreef: Maar waarom gaan we nou toch altijd naar Seats and Sofas? .
Elk jaar komt er weer een nieuwe lichting consumenten op de markt (1e eigen huis etc) die LEERgeld gaat betalen.
Leuke woordspeling "leer"geld gaat betalen, het leer wat door S&S gebruikt word is veelal dun gesneden 'velletjes'; volgende klacht....

marco007
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2013 21:38

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door marco007 »

Hallo,

Ik kocht een salon bij seats and sofas.
Wachttijd ongeveer 10 weken, dit was correct want rond die tijd kon ik het afhalen. Alles was verpakt in karton, dus ik laat het er in en laad het op mijn aanhangwagen, eens thuis en alles uitgepakt waren er 2 ruggen beschadigd. Ik bel onmiddelijk en ik moet een brief richten tot de garantiedienst.
Enkele weken later reactie, ik moet de onderdelen aanbieden in de winkel, daar komt een expert deze nakijken. Ik lever de beschadigde ruggen af en hoor er niks meer van. Na een week bel ik en vraag hoever de zaken ervoor stonden. Ze hebben alles naar de fabriek gestuurd om te herstellen. Na een maand bel ik hoever het staat, niks? Na 2 maanden nog niks, na 3 maanden nog niks; na 4 maanden in een half salon te zitten was ik het echt beu, ik bel elke dag tot ze het beu werden. De stukken waren na 5 maanden terug af te halen. In de winkel aangekomen open ik de verpakking, ER WAS NIKS AAN GEDAAN, ZE WAREN NOG EVEN KAPOT DAN ERVOOR, ze waren onbeleefd en lastig.
Koop nooit een salon bij seat and sofas, het zijn gangsters en ik ben mijn geld kwijt en zit hier met een kapot salon, ga maar naar de rechtbank he ,de kosten zijn hoger dan mijn salon heeft gekost? Het is rommel, grote rommel, zeeeeer minderwaardige kwaliteit, na enkele maanden in hun salons te zitten ,pulveren ze af, allemaal kleine deeltjes komen los, GROTE ROMMEL is het;

appie51
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2013 19:16

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door appie51 »

Waarschuwing Koop nooit bij Seats and Sofas.
Bankstel gekocht omdat we er in de winkel erg lekker op zaten. Helaas na 12 weken levertijd bleek bij thuiskomst, nadat we het bankstel hadden uitgepakt de kwaliteit heel anders te zijn dan hetgeen we hadden besteld.
Er fatsoenlijk op zitten kan niet omdat de kussens van de rugleuning zo zacht zijn dat je er nauwelijks steun aan hebt. Terug gegaan naar de winkel en het showmodel was echt anders.
Met je klacht naar de winkel? Vergeet het maar. Breng je bankstel maar zelf op eigen kosten terug dan zal er in de winkel iemand naar kijken. Verder moet je klachten schriftelijk indienen bij de centrale want de vestiging (Heerlen) voelt zich niet verantwoordelijk voor klachtenafhandeling. Volgens hen staat alles netjes in de 'kleine lettertjes'.
Dus, bezint eer ge begint.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tenormin »

@appie51, had je van te voren dan nog nooit van de beruchte Seats & Sofas gehoord? Hun "werkwijze" is alom bekend; veelal slechte kwaliteit en van het woord service hebben ze echt nog nooit van gehoord. Vele fora vol met dit soort klachten. Maar ja, als men niet eerst zoekt, want Google is toch een wonder?, dan zouden heel wat mensen, ondanks de oh zo aantrekkelijke aanbiedingen - en vooral de "gratis" elfdelige elektrische apparaten - zichzelf een heleboel ellende besparen.

stefander1982
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mei 2013 15:54

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door stefander1982 »

Seats and sofas,

Oh heerlijk, je kan hier zoveel over lezen. Denk dat als ik alles uitprint ik er gewoon een gigantisch dik boek van kan maken, en deel II, III en nog vele andere zullen volgen.

Mensen die zo slim zijn om eerst op internet onderzoek te doen KOOP NOU GEWOON GEEN BANK BIJ SEATS AND SOFAS, GA ER NOG NIET EENS NAAR BINNEN!!!!

Voor alle mensen die toch eerst onderzoek doen, komt ie dan he (komt ie, komt ie dan he)

- er staan nergens prijzen bij?? Nee want die wordt bepaald nadat u er verliefd op bent geworden

- mijn bank kost € 2500,- maar ik mag hem alleen vandaag meenemen voor € 800,-? Zo zo nou dan bent u vast en zeker een geluksmens. Het is uw dag vandaag. Aan de kwaliteit zal het niet liggen.

-De bank was in die stof in de actie maar in mijn kleur € 1000,- duurder?? Ja je hebt te maken met verschillende stofklassen in de meubelbranche (denk aan linnen en katoen) maar een bank die € 1000,- duurder is dan de reclamestof? Bent u niet toevallig gewoon gelokt!

- De bank zat bij ontvangst heel anders dan in de winkel?? Dat klopt, seats and sofas stelt in de winkel het echte 'dure' model op en laat dan een goedkope replica uit China komen waar u op mag zitten (en voila nu ziet u waar de korting vandaan komt).

- het duurt zolang voordat mijn bank er is?? En terecht, bent u weleens via de allergoedkoopste manier van hier naar China gevaren? Denk nou niet dat ze uw bank laten invliegen........

- Seats and Sofas wil mijn geld niet terug geven?? Nee, seats and sofas wil niemand zijn geld terug geven. Ze zullen eerst al die moeite doen om u op te lichten om u vervolgens uw geld terug te geven!!

Mensen mensen, hoop echt dat jullie bovenstaande goed in je geheugen op willen nemen. Dit soort zaken verkloten het voor de gehele meubelbranche en dan vooral deze familie. Seats and Sofas, broer Woonsquare en oom [tekst verwijderd] het zijn allemaal 1 en dezelfde praktijken. En het mooie is, u bent jong en u wilt wat. Komt bij 1 van deze jongens terecht, laat zich 1 keer goed in de maling nemen en daarna doen we het lekker nooit meer en zijn we altijd vol argwaan bij onze volgende meubelaankoop.

Zie het als 1 van de lessen die bij dit leven horen.

Ben zo blij dat ik een forumdier ben en hier gelukkig nooit gekocht heb en nooit naartoe wil. (tenzij ik even dat heerlijke kermisgevoel wil hebben en de verkopers wil stangen.... aanrader) :lol:
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2017 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd. En: persoonsgegevens.

rogare
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2012 11:41

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door rogare »

Amen.....ik heb gelukkig m'n centen terug gekregen.....is als je een goede rechtsbijstandsverzekering hebt.

Het is één grote bende....oplichters bende mag ik wel zeggen.

adranish
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2013 13:20

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door adranish »

Bankstel opgehaald bij Seats and Sofas, Bankstel is niet compleet(fabrieksfout).
Je moet de bankstel zelf terugbrengen, zodat ze in de winkel zelf kunnen kijken of het daadwerkelijk een fabrieksfout is. 1. ik heb zelf de bankstel opgehaald, want ik ga geen honderd euro betalen. 2. ik heb 9 weken op de bank moeten wachten. 3. Nu moet ik de bankstel zelf van drie hoog gaan tillen (geen lift) weer vervoerkosten gaan betalen om de bankstel terug te brengen en dan nog aantal weken gaan wachten totdat de bank weer geleverd kan worden. Ow ! Er was nog een optie, ze zouden de fabrieksfout kunnen herstellen, mits je 50 euro betaald voor de voorrij kosten. Had je honderd euro betaald om de bankstel te laten brengen en je constanteerd een fabrieksfout, dan mag je zelf vervoerkosten gaan betalen om de bankstel terug te brengen. Ik ben ongelofelijk teleurgesteld. Ik zal noooiiiiit meer een bankstel aanschaffen bij Seats and Sofas. Deze mensen kennen geen service ! Ik heb er geen woorden voor. Het is geen computer die je even snel terug brengt naar de winkel. Het is een ****** bankstel ! Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ik stond versteld. Ik zal voortaan eerst de algemene voorwaarde van zulk soort bedrijven moeten lezen voordat ik uberhaupt 1 stap in hun winkel zet. Mijn teleurstelling is niet te verwoorden. Seats and Sofas, als jullie banken leveren en de bankstel heeft een fabrieksfout, dan moeten jullie zelf jullie bankstel ophalen. Mensen hebben netjes voor hun product betaald. Die service van 50 euro moeten jullie gratis aanbieden aan klanten. Hoe kunnen jullie mensen gaan laten betalen voor een fout wat jullie hebben gemaakt !!! In jullie voorwaarden staat dat jullie verantwoordelijk zijn voor fabrieksfouten, maar als je voorrijkosten en zelf kosten moet gaan maken om de bank terug te gaan brengen, dan heb je eigenlijk gewoon betaald voor de fout die jullie hebben gemaakt ! Ik voel mij belazerd.

Gesloten