LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Swiss Sense

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kerckhoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2012 13:25

Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door kerckhoff »

In mei 2011 hebben wij een boxspring met oplegmatras gekocht bij Swiss Sense. Het ging eigenlijk al mis met de levertijd. Ons was beloofd dat het bed met spoed besteld en geleverd zou worden (ca. 10 weken i.p.v. 14 weken)i.v.m. de zwangerschap van mijn vriendin. Na 10 weken hebben we contact opgenomen met de klantenservice waar niets bekend was van een spoedbestelling maar het bed zou zeker binnen 2 weken geleverd gaan worden. Dit is weer uitgesteld om allerlei andere onduidelijke redenen en uiteindelijk heeft het 16 weken geduurd voordat het bed geleverd was (september 2011).
De kwaliteit van de bedden was meteen zorgelijk. Beide matraskernen van de boxsprings hadden een kuil. Met een oplegmatras erop leek het nog enigszins mee te vallen maar na een paar dagen slapen zijn we toch met flinke rugklachten terug gegaan naar de winkel (Swiss Sense Groningen). Ons vermoeden dat wij tweedehands bedden hebben gekregen werd door de verkoper bevestigd. Een dag later werd dit weer ontkend.
Uiteindelijk hebben wij in november 2011 op advies van de verkoper een nieuw oplegmatras (demomodel uit de winkel) met bijbetaling van EUR 250,00. Na enkele dagen zijn we weer terug gegaan naar de winkel omdat het nieuwe oplegmatras het probleem niet had verholpen. De verkoper is eind november 2011 bij ons langs gekomen om de bedden te testen en heeft direct gezien dat de matraskernen veel te zacht waren. Een dag later heeft hij nieuwe matraskernen voor ons besteld (ook weer met spoed). Ik heb de verkoper meteen gezegd dat wij dan ook ons oude oplegmatras terugwilden (en de EUR 250,00) omdat we dan eindelijk het bed konden proberen zoals we dat in mei 2011 besteld hebben. Dit zou goed komen, werd ons verteld.
Na 12 weken zelf steeds wekelijks de klantenservice gebeld met de vraag wanneer onze nieuwe matrassen zouden komen. Iedere week een ander verhaal waardoor de levering vertraagd was. Uiteindelijk na 21! weken werden onze nieuwe matrassen geleverd. Ik heb aangegeven dat we ons oude oplegmatras nu weer terug wilden. We kregen het advies van Swiss Sense om eerst nog even het huidige oplegmatras te proberen want dat was duurder en moest toch beter liggen. Advies varieerde van 2 tot 12 weken proberen. Na 2 weken zijn we weer naar de winkel gegaan en werd ons verteld dat we ons oude matras niet terug mochten ruilen omdat Swiss Sense niet aan de gang kon blijven. Ik heb de situatie uitgelegd aan de klantenservice en daarna mochten we ineens wel ruilen en over de EUR 250,00 hoefden we ons geen zorgen te maken dat zou goed komen. Nadat we de oplegmatrassen weer terug geruild hadden werd ons doodleuk verteld dat we de EUR 250,00 alleen in de vorm van een textielcheque konden terug krijgen. Hier ben ik het niet mee eens en na veel geklaag uiteindelijk het advies gekregen om de klacht neer te leggen bij de directie. Op 16 mei 2012 heb ik een aangetekende brief verstuurd en tot op heden nog geen reactie. Deze klacht ligt nu bij de Geschillencommissie Wonen.

In eerste instantie leken de nieuwe matraskernen goed te zijn maar na enkele weken ontstond er in beide matrassen weer een kuil. Contact opgenomen met de klantenservice waar ik te horen kreeg dat zij hier niets mee gingen doen en dat ik mijn klacht weer bij de directie zou moeten melden. Als ik dit schriftelijk deed zou er zeker een reactie komen…

Ik heb op 8-6-2012 weer een klachtbrief aangetekend naar de directie van Swiss Sense gestuurd waarin ik eis dat de koopovereenkomst geannuleerd wordt en dat ik mijn geld terug krijg. Mocht ik hier geen reactie op krijgen of gaan ze hier niet mee akkoord dan meld ik ook deze klacht aan bij de Geschillencommissie Wonen.

Ik adviseer iedereen die het overweegt een bed te kopen bij Swiss Sense dit niet te doen. Het lijkt allemaal mooi maar als er problemen komen geeft Swiss Sense niet thuis.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Wellicht denken ze bij swiss-sense dat wanneer de klanten moegestreden wel lekker kunnen slapen.....

Ik kan mij wel voorstellen dat je er klaar mee bent.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Het enige wat ik me wel iedere keer afvraag waarom consumenten iedere keer gaan bellen waar het blijft, het gaat er echt niet sneller van.

Wanneer men langere levertijden heeft dan afgesproken doet men dit niet om klantje te pesten maar om de reden dat de goederen nog niet binnen zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Suzanne 326 schreef:Het enige wat ik me wel iedere keer afvraag waarom consumenten iedere keer gaan bellen waar het blijft, het gaat er echt niet sneller van.

Wanneer men langere levertijden heeft dan afgesproken doet men dit niet om klantje te pesten maar om de reden dat de goederen nog niet binnen zijn.
Even vanuit het bedrijf zelf iets laten weten is wel zo netjes.

Desalniettemin een bestelling plaatsen die sneller moet komen dan de normale levertijd is om wat van reden dan ook niet echt handig. De verkoper belooft altijd gouden bergen als hij de order daarmee binnensleept. Spoedleveringen gaan maar te vaak mis met dit soort dingen.

Een bed bestellen ivm een zwangerschap kan men maar beter doen zodra men weet dat men zwanger is op zijn laatst. Levertijden zijn erg vaak erg lang of ergens bestellen waar veel meer ruimte is in de levertijd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Suzanne 326 schreef:Het enige wat ik me wel iedere keer afvraag waarom consumenten iedere keer gaan bellen waar het blijft, het gaat er echt niet sneller van.

Wanneer men langere levertijden heeft dan afgesproken doet men dit niet om klantje te pesten maar om de reden dat de goederen nog niet binnen zijn.
Maar als je dat als klant niet weet, ga je toch niet lekker op de bank zitten afwachten tot je een keer door de winkel gebeld wordt?
Negen van de tien bedrijven zijn te lam om de klant even netjes op de hoogte te houden van de stand van zaken.
Die denken dat een klant het niet merkt als een product dat in (bijv.) week 34 geleverd zou worden er in week 37 nog niet is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt mij logisch dat wanneer je 10 weken hebt afgesproken je in de 11e week even informeert of er iets bekend is.

Je wil toch graag die spullen hebben en vragen is toch niet teveel ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@suzanne 36

vind het een beetje makkelijk gedacht,om heel eerlijk te zijn.
ts doet niks verkeerds..buiten het feit wat emmy dan noemt,eerder bestellen had misschien beter geweest,maar goed ..
misschien een idee wat een bed bij dit bedrijf kost?niet goedkoop en dan mag je toch wel wat verwachten.

en idd verkopers beloven gouden bergen tot je getekend hebt en een aanbetaling hebt gedaan ,zo die is binnen denken ze dan....
en de rest,komt goed..soms en soms ook niet...

dit bedrijf kan je hier veel meer over vinden TS,dus zoek er eens op ...
misschien heb je er iets aan?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

rozemarijntje schreef:@suzanne 36

vind het een beetje makkelijk gedacht,om heel eerlijk te zijn.
ts doet niks verkeerds..buiten het feit wat emmy dan noemt,eerder bestellen had misschien beter geweest,maar goed ..
misschien een idee wat een bed bij dit bedrijf kost?niet goedkoop en dan mag je toch wel wat verwachten.

en idd verkopers beloven gouden bergen tot je getekend hebt en een aanbetaling hebt gedaan ,zo die is binnen denken ze dan....
en de rest,komt goed..soms en soms ook niet...

dit bedrijf kan je hier veel meer over vinden TS,dus zoek er eens op ...
misschien heb je er iets aan?
Het was meer een opmerking van algemene aard, het gaat er namelijk echt niet sneller van. Hoeveel mensen bellen na 4 weken als van te voren is aangegeven dat een levertijd 10 weken is. De verkopende partij wordt hier erg moe van.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja als je het zo bedoeld heb je een punt :wink: eerlijk is eerlijk...

gewoon wachten tot de levertijd die afgesproken is voorbij is en dan eens bellen hoe en wat...maar idd niet eerder..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja als je het zo bedoeld heb je een punt :wink: eerlijk is eerlijk...

gewoon wachten tot de levertijd die afgesproken is voorbij is en dan eens bellen hoe en wat...maar idd niet eerder..

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Slechte service Swiss Sense

Ongelezen bericht door Umad »

Suzanne 326 schreef:Het enige wat ik me wel iedere keer afvraag waarom consumenten iedere keer gaan bellen waar het blijft, het gaat er echt niet sneller van.

Wanneer men langere levertijden heeft dan afgesproken doet men dit niet om klantje te pesten maar om de reden dat de goederen nog niet binnen zijn.
Het enige wat ik me elke keer afvraag is waarom je het op de een of andere manier steeds voor " het bedrijf" op moet nemen terwijl ze hier duidelijk in gebreke zijn gebleven. Als de afgesproken levertijd is overschreden en ik word hiervan niet netjes op de hoogte gesteld bel ik elke dag eventjes op, net zolang tot ze er ziek van zijn.

Worden ze hier moe van? Jammer dan. Ik, en met mij zo ongeveer iedere consument, word er moe van dat het bedrijf er nooit iets aan kan doen en ook nooit even de moeite kan nemen om terug te bellen of van te voren aan te geven dat het iets langer kan duren.

Gesloten