Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Reindutasn
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2021 13:21

Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door Reindutasn »

Eind 2016 2 Stressless banken gekocht van model wave. Na 4 jaar begon 1 bank (2 zitter) waar wij hoofdzakelijk sávonds alleen op zaten al minder lekker te zitten en (met mooi weer zitten we veel buiten onder veranda), en kwam in 1 van de zittingen een plooi. Dingen werden verkocht met er zit 10 jaar garantie op. Nou dat mag ook wel voor een 2 zitter (hoge rug) van 3215 euro en de 3 zits (lage rug) van 3315 euro. We hadden de extra garantie erbij gekocht van All In House van 5 jaar. Daar 1e x gebruik van moeten maken vanwege vlek op de bank die niet weg wilde en werd netjes opgelost. 2e x bekleding kreeg rare kleur en plooi in 1 zitting en slechter zit comfort. All in house kwam weer en vlek met zeer sterk goedje weg gepoetst en plooi en slecht zitten kon verholpen worden door op te vullen omdat zittingen waren ingezakt. Maar werd verteld opvullen word nooit mooi. Beter is aan te geven dat een veer die in de kussens verwerkt is geknapt is, dan krijg je zo nieuwe kussens. Ik zei dan lieg ik en als men constateert dat er geen gebroken veer is dan sta ik voor joker en kan waarschijnlijk met extra kosten komen te zitten. Tja dat was de enige manier zei de service monteur. Daarna gebeld met All in house en kreeg ik te horen dit is normaal bij een leren bank. Mijn verweer dat ik bij kennissen op een bank heb gezeten van 20 jaar en die er nog net zo strak uitziet alsof het een nieuwe is, was geen reden om anders te reageren. Contact met winkel van Haverkort (Coevorden) waar ze weg kwamen over feit dat we dit niet normaal vinden, en men binnen de speciale garantie er niets aan willen doen. Ook Haverkort liet na veel mails (die eerst niet werden beantwoord) merken dat men dit normaal vond en mijn argument van dit is toch geen Seats en sofas bankje ? maakte niets uit. Toen contact gezocht met Stressless zelf en die verwijzen je doodleuk weer naar de winkel. We dachten op onze oude dag (60+) misschien een laatste x een bank te hebben gekocht want voor zoveel geld en 10 jaar garantie, maar zeggen ze nu, ja dat is op onderstel die garantie, maar bij aankoop verteld men je dat niet. Wij kopen dus NOOOOIIIT weer bij Haverkort en ook geen STRESSLESS weer. En ik had beter toen kunnen googelen, want Stressless heeft wel meer problemen als je daar naar zoekt.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt wettelijke garantie, die is nu voorbij.

Als je garantie bij hebt gekocht, gelden andere regels. Als het goed is heb je de voorwaarden van de bij koop garantie meegekregen, of staat het op de bon.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-bijkopen

Lees goed wat de voorwaarden zijn. Mocht je denken dat je wel garantie hebt, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of je rechtsbijstandverzekering.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat en na vijf jaar een plooi komt in de bekleding, is echt niet bijzonder. En dat bekleding gaat verkleuren, is ook niet zo raar. Misschien staat de ene wel veel meer in het licht.

Jammer genoeg hebt u blijkbaar niet eerst de voorwaarden van die bijgekochte garantie gelezen.

Laat dat kussen opvullen en u zit er weer knap bij.

Reindutasn
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2021 13:21

Re: Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door Reindutasn »

De lederen (was ik vergeten te melden) bekleding van de witte 2 zits verkleuren, kwam door spijkerbroek en dat ging met speciale reiniging middel wat bij het All in house onderhouds pakket zat niet weg. Ons was verteld NIET met andere middelen erop gaan poetsen en is netjes opgelost door A I H. Maar dat van de 2 zits er 1 plooit en alle 2 niet lekker meer zitten en van de 3 zits geen plooi en nog goed zitten omdat daar minder op gezeten word dat valt mij gewoon tegen van zo'n dure bank. En wij dachten dat Stressless kwaliteit was, maar blijkt voor dit type bank niet op te gaan. En komt in mijn ogen puur door feit dat men een te slechte vulling heeft ontwikkelt voor die bank. Want mijn moeder heeft een stoel van hun die al dik 10 jaar is en zit nog net zo goed als in begin terwijl die de hele dag gebruikt word. Maar is weer een leer moment voor ons, en 1x iets duurs gekocht (voor ons dan tenminste) en nooit weer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer u verwacht dat er geen plooien mogen ontstaan, dan kunt u beter geen enkele bank meer kopen. Niemand zal garanderen dat er geen plooien kunnen ontstaan.

Reindutasn
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2021 13:21

Re: Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door Reindutasn »

Heb eerst nog getwijfeld om weer te antwoorden, maar kan het niet laten. Vrienden hebben ook behoorlijke geprijsde bank van leer waar na 15 jaar nog geen plooi of slijtvlek of iets dergelijks te zien is. Weet het merk niet meer maar blijf van mening dat het niet normaal is bij duurdere banken. Heb tijdens rondkijken met banken ook wel Italiaans geschoolde banken gezien die juist snel plooien zei men, omdat die zacht moeten zitten. Maar Stressless die zelf roept 10 jaar garantie (ja ja kleine letters in contract lezen) en bij aankoop praatje is prijzig maar dan heb je ook wat en is niet voor niets 10 jaar garantie. Mijn mening is dat tegenwoordig in deze weggooi maatschappij je niets meer kan vergelijken met de kwaliteit van vroeger. En ja ben inderdaad een 65+-er (ouwe *** als je dat liever hoort) en wij zijn van de generatie die kwaliteit eerder waardeerde en daarom ook alleen maar vertrouwde merken kocht. Helaas verleden tijd allemaal.

Wat mij betreft komt hier een slotje op want was ook alleen maar bedoelt om mensen te waarschuwen, niet om eigen schuld dikke bult verhalen te krijgen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Stressless bank - duurkoop kan ook slechte koop zijn

Ongelezen bericht door Radar »

Op verzoek van de TS een slotje.

Gesloten