LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Ik heb een stressless fauteuil aangeschaft via internet na er in de winkel al in gezeten te hebben. Ik kreeg de stoel thuis en wat schetst mijn verbazing als de kleur van zowel het leer als het hout totaal afwijkt van de foto. Ik wil uiteraard de bestelde kleur hebben, maar Ekornes heeft dit al 2 keer afgewezen. Beide keren met een onzinreden ( eerste afwijzing: het kleurverschil zou liggen aan de andere huid ( ze switchen in die brief mooi tussen de woorden tint en kleur. Voor de duidelijkheid : het is een andere kleur en niet slechts wat donkerder/lichter en ik heb een leerlooierij gebeld en die hadden er nog nooit van gehoord enne hoe zit het dan met het hout..?). tweede afwijzing: het ligt aan de instellingen/resolutie van mijn monitor.... dit terwijl ik ook een foto van de geleverde fauteuil (met de internetfoto (zie onder)) heb gestuurd naar de zaak en die wordt op mijn scherm met de juiste kleur weergegeven). De zaak wiens naam ik nu nog niet noem volgt de conclusies van Ekornes (Stressless) en doet niks. Nu is me aangeraden door de zaak de directie (van de zaak) te schrijven wat ik ook zal doen. Mocht dat niet lukken zal ik verder gaan met de geschillencommissie of iets dergelijks en mocht het nodig zijn zelfs een rechtzaak. Ik dacht bij een gerenommeerde zaak een stoel van een gerenommeerd merk gekocht te hebben, maar ik zat er ver naast. Hier de foto en ik zal ontwikkelingen posten. Stressless kan ik in ieder geval hardgrondig afraden en de zaak moet ik nog afwachten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ron1777 op 03 nov 2011 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De belichting en hoe je een foto maakt kan een flink verschil geven.

Probeer het bankje eens binnen zonder flits en buiten ook zonder te maken.
Dan met daglicht krijg je ook een totaal andere stoel.

Als je een kleur online bestelde is een dergelijke afwijking helaas mogelijk.
Alleen als er een lichtere kleur ook leverbaar was zou je kans maken.


Niet Uw monitor maar de opname van foto kan zoveel verschil geven dus probeer het eens met en zonder flits en buiten met zon en bewolk weer en je kreeg 4 totaal verschillende krukjes, de stoel is iets te zwaar om te sjouwen...

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Wat ik nu zie op de foto is identiek aan de stoel die ik hier zie bij daglicht. Er is geen flits gebruikt. Dat de kleuren afwijken is sowieso duidelijk, maar het feit dat de kleur van hout en leer bij de geleverde stoel vrijwel identiek zijn en op de foto totaal verschillend maakt toch wel dat het duidelijk een andere stoel is qua kleur.

stofzuigertje

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vind het leder redelijk op kleur maar het hout is links meer kersen dan rechts dus foute foto van leverancier.
De foto met krukje is meer Eiken dan Kersen of het showmodel had een andere laklaag.
Helaas is binnen en buiten bij daglicht een verschil.
Zij gebruiken een foto studio die totaal anders is dan Uw woning.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

De kleur is totaal niet hetzelfde. Ik was nog vergeten te zeggen (excusez) dat er iemand van de zaak is langsgeweest met een stukje leer en die zag ook dat het totaal anders was. Ook iemand van de zaak zei dat hij de foto's had gezien en dat het heel duidelijk was, maar helaas zijn de mensen in de zaak niet dezelfde als de mensen van de klantenservice of van het merk.

a3aanV
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:35

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door a3aanV »

maar waarom zo moeilijk doen. u besteld iets via internet. u kunt toch zonder reden van opgaaf. een product retourneren ?!?! binnen 8 dagen.
volgens mij geldt deze regel voor alle internet aankopen. maar waarschijnlijk is het al langer dan 8 dagen geleden. les voor de volgende keer dus.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door alloallo »

Volgens mij heeft Ekorness geen enkele verantwoording.

Ekorness levert nooit rechtstreeks aan de consument maar uitsluitend via de detaillist.
Het probleem ligt dus tussen jou en de detaillist. Gezamenlijk zullen jullie tot een oplossing moeten komen.

Op basis van het beeldmateriaal zie ik geen grote verschillen tussen het leder. Het verschil tussen het hout is echter wel groot. In het ene geval is het kersen en in het 2e geval is het beuken. Normaliter moet de orderbevestiging dit duidelijk aangeven.

Toch moet dit eenvoudig op te lossen zijn. Een houten frame is makkelijk te ruilen en geeft weinig kosten.

Vraag: heb je wellicht een showmodel gekocht (of gekregen)?

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Wel grappig dat hier mensen te vinden zijn die niet veel verschil tussen het leer zien. Ik heb dat nog niemand op basis van de foto's horen zeggen. Zelfs iemand van de zaak niet. Het was geen showroommodel en er was eerst iets anders met de stoel, waardoor ik 'm niet wilde (is opgelost) en dat nam zoveel aandacht/tijd dat het kleurverschil pas later aan de orde kwam.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door duiner »

Ron1777 schreef:De kleur is totaal niet hetzelfde. Ik was nog vergeten te zeggen (excusez) dat er iemand van de zaak is langsgeweest met een stukje leer en die zag ook dat het totaal anders was. Ook iemand van de zaak zei dat hij de foto's had gezien en dat het heel duidelijk was, maar helaas zijn de mensen in de zaak niet dezelfde als de mensen van de klantenservice of van het merk.
waarschijnlijk, dat heb je met schoenen ook, is het een etalage geval geweest ,
dat verschoten is

maar even een vraagje , waarom niet gekocht in die winkel, dan was dit al niet gebeurd, toch ?.. :wink:

leve de winkels en hun service, ik kan het niet meer schrijven , dan in elke topic !
.
Laatst gewijzigd door duiner op 03 nov 2011 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jouw stoel is een totaal andere kleur dan die op het plaatje.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

duiner schreef:waarschijnlijk, dat heb je met schoenen ook, is het een etalage geval geweest ,dat verschoten is
-
maar even een vraagje , waarom niet gekocht in die winkel, dan was dit al niet gebeurd, toch ?.. :wink: .
De levertijd duidt niet op een etalagegeval en dan verandert de kleur niet in een totaal andere kleur en zou het niet zo egaal zijn.
-
Ik was in de winkel geweest en dacht er nog even over na (er zijn meer winkels en stoelen voorbij gekomen) en heb toen via internet de kleur uitgekozen en via de telefoon besteld. Als ze gewoon leveren wat er op de foto staat is er niks aan de hand. Ook als ik in de winkel een staal had gezien met dezelfde kleur als op de site had ik uiteraard dezelfde stoel kunnen krijgen als nu, dus het probleem zit hem niet in het niet in de winkel bestellen, maar in het leveren van een verkeerde stoel en daar vervolgens geen verantwoordelijkheid voor nemen.

@sephora30: als je de rechterstoel bedoelt ... eindelijk erkenning :D .

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door sprookje »

Het is niet alleen de kleur,het lijkt ook een ander model.Rechts zie ik ten hoogte van de lage rug een dubbele naad.Bij jouw stoel is deze er niet.
Voor mij ook twee verschillende stoelen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Is er sinds de levering al 7 werkdagen verstreken ?
Zo nee, dan kunt u waarschijnlijk gebruik maken van het recht van koop op afstand en de stoel weer op laten halen.

Informeert u eens bij juridisch loket (eerste advies is doorgaans gratis) en consuwijzer. Zij zouden kunnen aangeven of u nog gebruik kan maken van dit recht voor dit product.

Indien de 7 werkdagen wel al om zijn, kunt u volgens mij het standpunt innemen dat het geleverde product niet conform de koopovereenkomst is. In dit geval zou u recht hebben op kostenloos herstel of vervanging van het product. Mochten zij hier niet akkoord mee gaan, zou u ook de overeenkomst kunnen ontbinden. Vraagt u dit wel even na aan de eerder vermelde instanties.

Wat betreft de foto's. Het lijkt erop dat het hout inderdaad afwijkt. Uw stoel heeft meer weg van een kersen en het voorbeeldplaatje meer van een beuken of licht eiken (zoals al aangehaald is). Wat betreft het leer lijkt het mij er ook op dat deze afwijkt, hoewel ik deze iets moeilijker in te schatten vind. Uw foto lijkt meer genomen te zijn in de avond bij kunstlicht vanwege de schaduw op de grond die lijkt aan te geven dat de lichtbron er ietwat schuin boven lijkt te zitten op het plafond. Terwijl de de voorbeeldfoto genomen lijkt bij een zee aan licht (dan wel in een studio of met veel daglicht). De zwarte ronde schijf aan de onderkant van de stoel (ik neem aan dat de stoel hierop draait) lijkt bij uw stoel ook prominenter aanwezig dan op de voorbeeldfoto.
Ron1777 schreef:
sephora30 schreef:Jouw stoel is een totaal andere kleur dan die op het plaatje.
@sephora30: als je de rechterstoel bedoelt ... eindelijk erkenning :D .
Maakt het eigenlijk uit welke stoel sephora bedoelt? Uit de post maak ik op dat sephora de 2 plaatjes heeft bekeken en vind dat er een behoorlijke afwijking is. Is het dan nog relevant of links anders is dan rechts of rechts anders dan links? Ik denk dat het redelijk in te schatten is welke het voorbeeld moet zijn en welke uw stoel moet voorstellen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door alloallo »

De zwarte ring is om de zithoogte te verhogen.

Hoe kan je nu een lederkleur kiezen via je beeldscherm? Het scherm is niet gecalibreerd en de foto van stressless is waarschijnlijk bewerkt met photoshop.

Door middel van orderbevestiging en kleurstaal is te achterhalen of het de correcte kleur is. Feit blijft dat de winkelier verantwoordelijk is voor de afhandeling (= contractpartij) en niet Stressless!

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Nog even voor de duidelijkheid...de monteur is met de staal langsgeweest en ook toen was er verschil (er zijn toen 2 foto's genomen en hij zei ook dat het een andere kleur was, dus ik dacht : "opgelost"), dus het verschil is niet alleen via het beeldscherm geconstateerd. De kleur van de staal kwam overigens overeen met de foto op de site, dus mijn scherm gaf het goed weer en ook de foto was juist. Er zijn al veel meer dan 7 dagen verstreken en ik heb consuwijzer al gebeld en die zeiden dat ik de stoel terug kon sturen, maar om dat nu te doen zonder garantie van geld terug lijkt me niet handig. De zwarte hogere zwarte schijf is onderdaad een verhogingsring (dat was de oplossing voor het eerste probleem (absurd lage stoel wat in de winkel niet opviel, dus daar zal een ring onder gezeten hebben)).

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Emmy75 schreef:I
Maakt het eigenlijk uit welke stoel sephora bedoelt? Uit de post maak ik op dat sephora de 2 plaatjes heeft bekeken en vind dat er een behoorlijke afwijking is. Is het dan nog relevant of links anders is dan rechts of rechts anders dan links? Ik denk dat het redelijk in te schatten is welke het voorbeeld moet zijn en welke uw stoel moet voorstellen.

Je begrijpt niet wat ik bedoelde. Sephora had kunnen bedoelen dat mijn stoel irl een andere kleur heeft dan op mijn foto. Dat het onwaarschijnlijk is dat hij/ze dat bedoelde wist ik wel, maar ik wilde het uitsluiten.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door box45 »

Ron, je hebt gekocht via Internet en de leverancier is komen kijken? Als de "leverancier" niet reageerd probeer dan eens een normale mail te sturen naar [email protected], uit ervaring weet ik dat klachten bij Ekornes correct behandeld worden.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door alloallo »

Hi Ron

Indien de monteur heeft vastgesteld dat het 2 verschillende kleuren waren, dan zou het probleem snel opgelost moeten worden.

Ik neem aan dat het kleurnummer van de correcte kleur correspondeert met de orderbevestiging?

succes

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door grun »

Emmy75 schreef:Wat betreft de foto's. Het lijkt erop dat het hout inderdaad afwijkt. Uw stoel heeft meer weg van een kersen en het voorbeeldplaatje meer van een beuken of licht eiken (zoals al aangehaald is). Wat betreft het leer lijkt het mij er ook op dat deze afwijkt, hoewel ik deze iets moeilijker in te schatten vind.
Ik denk dat het probleem meer is dat het voorbeeldplaatje (rechts) niet overeenkomt met de tekst die er naast staat. Daar staat dat het model Ambassador is, het hout Kers Gekleurd en het leer Royalin - Tigereye. Dus het is niet zo vreemd dat de geleverde stoel op kersen lijkt, dat is ook wat besteld is. Het kan aan mijn monitor liggen maar hier staan kleine voorbeelden van de leerkleur:

http://www.ekornes.nl/nl/stressless/str ... lnr=100020

Ik vind de rechterfoto veel lichter van kleur dan wat uit de tekst en bovengenoemde link blijkt. De kleur van de foto is niet eens leverbaar in leertype Royalin, dan zou je eigenlijk iets uit de serie Paloma of Classic moeten kiezen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alloallo schreef:De zwarte ring is om de zithoogte te verhogen.
Dat wist ik inderdaad niet, ik was een beetje opgegaan in het spelletje zoek de verschillen. :wink:


@grun,
Indien een monster of model getoond is, zou de stoel daarmee overeen moeten komen.
Indien de gekozen configuratie niet leverbaar was, hadden ze dat toch moeten vertellen aan de telefoon bij het plaatsen van de bestelling, lijkt me.

Gesloten