Swiss sense drama!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Edith_4 schreef:
17 nov 2022 11:56
Dus ik blijf van mening dat verkoper niet heeft voldaan aan wettelijke informatieplicht, temeer hij daar wèl van op de hoogte was.
Dat mag natuurlijk. Blijft nog steeds de vraag onbeantwoord: en wat wil je nu eigenlijk? Alleen maar klagen?

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Edith, eens. Schrijf ze een brief/mail dat u om die redenen de koop annuleert en u uw geld terug wilt.

Edith_4
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 okt 2022 09:37

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door Edith_4 »

Dus mijn klacht, schuine randen is al erkend, ook dat dit bij verkoper bekend is.
Uit de stukken blijkt dat dit vooraf niet gemeld is (informatieplicht)

Gezien de uitgebreide (aanvullende) garantievoorwaarden van dit type matras, is er sprake van (zichtbare) schade en behandeling die in strijd is met voorgeschreven garantievoorwaarden.

Edith_4
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 okt 2022 09:37

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door Edith_4 »

J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 12:01
Edith, eens. Schrijf ze een brief/mail dat u om die redenen de koop annuleert en u uw geld terug wilt.
Danjewel!
Ik heb Swiss Sense in juli al in gebreke gesteld.
Nu moet ik voor een fors bedrag naar Geschillencommissie inderdaad

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De hele discussie over de wijze van verpakking, transport en opslag staat compleet los van het probleem. Wat de oorzaak ook geweest is, oprollen, vacuüm, plastic bestek of wat dan ook, heeft niets te maken met wat je mag verwachten van een product.
Een verkoper is niet verplicht te melden of zij een matras opgerold afleveren op niet, of ze dat met een diesel bus doen of dat de bezorger vegetariër is, u moet gewoon een goed product ontvangen. Als na een tijdje blijkt dat er een probleem mee is dat u niet had mogen verwachten, dan gaat de garantieprocedure lopen. En dat probleem moeten ze dan oplossen. Simpeler kan het niet zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door gosewijn »

Toen ik mijn auto kocht was er nergens aangegeven dat ik benzine moest tanken ,denk dat ik ook maar ga proberen de koop ongedaan te maken en de koopprijs terug wil hebben. Zou ik een kans maken. :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

gosewijn schreef:
17 nov 2022 12:30
Toen ik mijn auto kocht was er nergens aangegeven dat ik benzine moest tanken ,denk dat ik ook maar ga proberen de koop ongedaan te maken en de koopprijs terug wil hebben. Zou ik een kans maken. :wink:
Toen u uw auto kocht stond er nergens aangegeven dat uw auto opgerold thuis werd bezorgd en dat dit lakschade heeft veroorzaakt.
Verder vind ik de laatste uitleg van Neodutchie niet verkeerd

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wel rollend thuis gebracht :D

Edith_4
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 okt 2022 09:37

Re: Swiss sense drama!

Ongelezen bericht door Edith_4 »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2022 12:20
De hele discussie over de wijze van verpakking, transport en opslag staat compleet los van het probleem. Wat de oorzaak ook geweest is, oprollen, vacuüm, plastic bestek of wat dan ook, heeft niets te maken met wat je mag verwachten van een product.
Een verkoper is niet verplicht te melden of zij een matras opgerold afleveren op niet, of ze dat met een diesel bus doen of dat de bezorger vegetariër is, u moet gewoon een goed product ontvangen. Als na een tijdje blijkt dat er een probleem mee is dat u niet had mogen verwachten, dan gaat de garantieprocedure lopen. En dat probleem moeten ze dan oplossen. Simpeler kan het niet zijn.
Ok, dankjewel!

Plaats reactie