LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swiss sense

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Teunbosseman schreef: Ondanks dat we daar een leuk en mooi bed zagen toch maar naar een ander geweest. Specs 99% zelfde, prijs ook maar levertijd 3 tot 5 weken........keuze snel gemaakt.
Merk geheim, of mag ik het weten, ben ook zoekend?

http://www.totaalbed.nl/folder/3a-g.jpg

Verschil in specs waren de poten en achterwand.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

abi schreef:De eerste week van januari een boxspring gekocht bij Swiss Sense in Tilburg.
Een aanbetaling was niet de bedoeling volgens de verkoper, gewoon betalen bij aflevering.
De levertijd zou voor ons type bed ongeveer 8 tot 12 weken bedragen. Maandag 5 maart is ons nieuwe bed geleverd, wat dus precies na 8 weken is.
De aflevering en montage is naar volle tevredenheid gebeurd door twee vriendelijke heren.

Ik heb ook niks aanbetaald. Contractje gemaakt thats it.\

lunak
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2012 19:30

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door lunak »

Ook wij hebben ons laten misleiden om een bed van Swiss Sense te kopen.
27 december 2011 aangeschaft in filiaal Utrecht. Royal 444 a 8000 euro!!Max week 16 werd ons verteld, maar helaas ook wij kregen de brief over de brand.
Direct aangetekend annulering bekend gemaakt aangezien er in het schrijven geen levertijd bekend gemaakt werd. Na onze brief kwam er direct een telefoontje dat wij NIET konden annuleren, omdat het CBW aangeeft in artikel 6 dat ze nog 4 weken extra de tijd hebben om te leveren. Een mail waarin werd bevestigd dat ons bed in week 20 zou komen. Nog geen twee dagen erna belde een andere man van Swiss Sense dat hij niet kon leveren en of wij een finaciele tegemoetkoming wilde hebben. Nee annuleren. Oke ik bel u over twee dagen terug.
Sorry uw bed kan ik niet leveren vanwege de aparte maat van 2.20m vertelde hij twee dagen later. Echt geen financiele vergoeding? Hallo meneer, wij zijn niet om te kopen!
Nog geen twee dagen belt er weer een ander, ditmaal een dame die doodleuk zegt dat het week 22 wordt. Nou nee hoor wij annuleren en hebben dit al schriftelijk bevestigd. Afgelopen woensdag wordt ik weer door een meneer gebeld die mij op alle mogelijke manieren probeert te overtuigen middels een financiele tegemoetkoming om toch te wachten. Na een half uur praten is hij overtuigd dat wij het bed echt niet willen. Immers ook week 20 wordt niet gehaald en wij willen gewoon netjes ons geld terug.
Tot op heden geen geld retour. Swiss Sense misleidt, immer de bedden komen niet uit Zwisterland zoals het doet vermoeden. De zwitserse vlag was al afgekeurd, maar omdat ze nu een matrassenfabriek hebben gekocht zullen ze die gaan gebruiken om er een Zwitsers label aan te hangen. Maar het komt allemaal uit China en de vorige bazen van Beter bed hebben 5 jaar lang vanwege een concurrentie beding niets mogen uitvoeren en nu dus Swiss Sense opgericht, maar zo ga je toch niet met consumenten om?? Omkoping en misleiding zijn de woorden die wij nu hebben bij het merk Swiss Sense. Beste Swiss Sense neem je verantwoording en betaal netjes consumenten hun aankoopbedrag terug als je niet op tijd kunt leveren.
Ps de meneer aan de lijn vertelde dat de brand in China was bij de stoffenfabriek dus de stoffen komen helemaal niet uit Belgie!

Jordo
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:14

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Jordo »

Ik had geen problemen bij de levering van Swiss sense wel waren mijn pootjes van het bed zwaar beschadigd.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Even rekenen: 16 weken levertijd + 4 weken vertraging = 20 weken. In week 22 zou geleverd worden.

Na annulering na week 20 moet je een nieuw bed kopen. Stel dat je daar een week over doet (erg snel!)... met ... 5 weken levertijd !

Dus 21 weken + 5 = 26 weken wachten ! Misschien treedt ook hier vertraging op. Inmiddels had je dus al 4 weken in je Swiss Sense bed kunnen slapen.

bloodhound
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2010 16:55

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door bloodhound »

Ja wij kunnen het ook iedereen afraden om een swiss sense bed te kopen. De kwaliteit die ze beloven, maken ze absoluut niet waar. Ik ben erg benieuwd naar mensen met een swiss sense bed die na 3 of 4 jaar nog tevreden zijn. Hier op het forum vind ik vooral mensen die een korte tijd op hun nieuwe bed liggen.

Wij hebben dit bed gekocht in 2007 (bijna 5000 euro!). Toen nog geen problemen met levertijden (dat is tenminste iets). Na een paar maanden lag ik in het kraambed mijn zoontje te voeden. BAM het hoofdeind knalt ineens naar achter. Dus ik knal met baby en al achterover! Motor bleek kapot. Dit is daarna nog 2 keer gebeurd (gelukkig zonder baby). Toen is ons verzekerd dat de motoren inmiddels een betere kwaliteit hadden en dat dit niet meer zou gebeuren. Nou je raadt het al :shock: . Kind 2 is geboren, ik lig weer in het kraambed en BAM weer hetzelfde. Inmiddels waren de matrassen ook al versleten (bed is dan 2 !! jaar oud). Het leek alsof we helemaal schuin lagen en een grote kuil in het midden. Toen zijn we heel boos geworden. Dit had geholpen, we kregen een nieuw bed, gelukkig eindelijk werd er naar ons geluisterd. Ons werd verzekerd dat alle problemen verleden tijd zouden zijn, want wij hebben het bed kort na oprichting van Swiss Sense gekocht en het bed was in de tussentijd vele malen verbeterd. Na nog geen jaar stopte de motor ermee. Toen kregen we weer een nieuwe motor (een nog sterkere was ons verteld).
Nu liggen we inmiddels 2,5 jaar in het nieuwe bed en nu zijn de matrassen weer versleten (weer een kuil en schuin liggen). Een monteur is komen kijken en die zegt dat de garantie voorbij is aangezien de bon dateert van 2007. We kunnen nieuwe matrassen kopen met korting.... Maar op deze manier wil je toch geen euro meer investeren in een dergelijk bedrijf? We hebben er geen vertrouwen meer in. Dan zouden we nu investeren in nieuwe matrassen en dan moeten we over 1,5 jaar weer nieuwe matrassen? En dan de verkooppraatjes: als je zorgt voor een goede topper dan gaan de matrassen wel 10 jaar mee....nou hier niet :? , :evil: na minder dan een jaar lagen we al schuin. We hebben dus nog nooit een jaar fatsoenlijk in ons swiss sense bed geslapen, terwijl we er wel veel geld voor hebben betaald. De garantieregelingen ogen op het eerste gezicht goed. Maar op die matrassen zit bijna geen garantie. En overal om me heen hoor ik klachten over de matrassen, dat ze zo snel verzakken!
Om over de rugklachten nog maar niet te praten...
Kortom het neigt wat mij betreft gewoon naar oplichting.
Als iemand tips heeft voor ons hoe we dit zouden kunnen aanpakken, houden we ons aanbevolen.....

vandenzande
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2012 12:09

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door vandenzande »

Dit bedrijf staat volgens velen op springen. Via een advocaat proberen wij ook onze aanbetaling terug te krijgen. Levertijd was eerst 16 weken, toen kwamen er 6 weken bij, dan nog eens 4. Geen bed. Je wordt steeds aan het lijntje gehouden. Dan maar annuleren. Volgens ons zitten ze zo krap dat ze de aanbetalingen niet meer hebben.

bloodhound
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2010 16:55

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door bloodhound »

Zo'n gevoel hadden wij eerlijk gezegd ook al. Het personeel wisselt ook erg snel volgens mij, en die helpdesk? Is toch gek als je belt dat ze zeggen dat ze net de computer uit hebben gezet of dat er net even niemand aanwezig is?

herrie2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2012 15:59

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door herrie2000 »

Wij hebben in de eerste week van januari een bed besteld. Levertijd.... 4 tot 6 weken (was in ons geval op voorraad, na anderhalve week werden we gebeld wanneer het bed gebracht kon worden. Ondertussen slapen we er een half jaar op en bevalt het bed ons prima.

HAchterdeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2012 10:45

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door HAchterdeur »

@bloodhound

Bij welk filiaal hebben jullie dit bed gekocht dan? Wij zijn bij Roosendaal niet echt goed behandeld, maar bij Breda vond ik het wel sterk personeel. Daar zijn we goed geholpen.

bloodhound
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2010 16:55

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door bloodhound »

Den Bosch...maar klachten lopen via klantenservice

ErwinJansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2014 18:02

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door ErwinJansen »

Ik wil juist eens reageren hoe blij wij zijn met ons Swiss Sense bed.

Per toeval kwamen we in juli 2012 in een Swiss Sense outlet store terecht. Swiss Sense zei ons niet erg veel maar omdat we bedden in de etalage zagen staan toch eens in Zutphen naar binnen gelopen. We werden netjes geholpen en na veel aanhoren en modellen bekijken kochten we een showroommodel bed dat de week erop al geleverd kon worden. Het was een bed van Euro 5000,- dat nu de helft koste. Preventum traagschuim matrassen met een Preventum traagschuim topper. Het lag echt heerlijk.

Helaas ging na een maand een elektromotor kapot. Deze werd vervangen door een vernieuwd exemplaar. Alleen was de aansluiting van de stekker iets anders waardoor de motor het vaak niet deed en we eerst de stekker goed moesten aanduwen onder het bed. Voor de 2e keer gebeld en we zouden nu beide motoren nieuw krijgen met eveneens nieuw model bedieningsschakelaars. Helemaal tevreden.

Na een maand of 3 á 4 minder begon ik minder lekker te liggen, het leek wel of het bed ging 'doorliggen'. Daardoor kreeg ik rugpijn.

Ik heb toen vrij snel Swiss Sense gebeld en er zou iemand komen kijken. De medewerker constateerde redelijk normale dikte afname door het liggen. Ik heb aangegeven dat ik er geen goed gevoel bij had en we graag andere matrassen wilden en een andere topper.
We hebben een afspraak gemaakt met een Swiss Sense dealer in Zwolle, we vertelden ons verhaal van de matrassen en zij zeiden dat we eigenlijk beter andere matrassen hadden kunnen nemen.
Traagschuim was in ons geval niet de beste keus en er werd onderbouwd waarom niet.
Nu moet ik wel zeggen dat tijdens ons eerste bezoek aan Swiss Sense Zutphen we ook op een Latex matras lagen (met een Talalay latex topper) en ik dat toen al het fijnste bed vond. Echter waren dat bedden van rond de Euro 7500,- en het bed dat we voor Euro 2500,- 'direct' konden meenemen was toen een logische keus.

Ik wilde nu met de nieuwe kennis graag een Latex matras en een 8cm dik Talalay topper. De verkoper vond dat ook een betere keus en heeft contact gelegd met Uden en heeft zijn beste voor ons gedaan. Hun voorstel was Euro 300,- bijbetalen voor de veel duurdere matrassen en topper, dan zouden de matrassen geruild worden.
En dan nu geen medium meer maar firm matrassen die beter ondersteunen, ook al zijn we geen zwaargewichten.

Na een week of 8 werden de matrassen geleverd. Onder het matras heb ik overigens al bijna sinds de aanschaf een opgevouwen handdoek liggen omdat het middelste vaste stuk een millimeter of 5 lager is dan het verstelbare voeteneind en hoofdeind. Een constructie die van mij in de basis vlakker had gemogen.

Al met al ben ik erg tevreden over de service van Swiss Sense en hebben we nu het geluk dat we voor Euro 2800,- op een bed slapen dat ook zomaar 6 of 7 duizend euro had kunnen kosten. Omdat we nu de duurdere Royal matrassen hebben.
En eerlijk is eerlijk, wij hebben nog nooit zo lekker geslapen als op dit bed. Nu bijna anderhalf jaar en nog geen spoortje van doorzakken te ontdekken.
Elke ochtend dat we wakker worden neem ik mij voor dit eens op internet te schrijven, zo lekker slaapt het. Elke ochtend weer blij. Ook ga ik eigenlijk nooit meer anders liggen in bed, eerder draaide ik mij elk half uur wel een keer omdat je dan weer minder lekker lag.

Helaas schrokken wij in 2012 ook na aanschaf van het bed en na het zoeken op internet wat we nu hadden gekocht. Ineens lees je veel negativiteit over een merk dat we net hadden aangeschaft en wij hebben nu een hele andere ervaring dan op het internet staat.
Ik heb wel wat opmerkingen aan Swiss Sense over wat beter kan als een verkoper een bed wil adviseren, maar we zijn echt erg blij met onze toevallige keuze. En altijd erg netjes geholpen.
Ik weet nu dat je wat meer moet uitgeven en niet te snel voor traagschuim moet kiezen, hoeveel positiefs je daar ook over leest.
Latex en Talalay latex zijn volgens mij een klasse beter.

ALOtten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2014 10:03

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door ALOtten »

PRIMA SERVICE BIJ SWISS SENSE!!
Wij hebben nu ongeveer 2 maanden onze boxspring van Swiss Sense. Hij ligt prima alleen schudt het bed bij de minste beweging en lig je dus niet stabiel. Na deze klacht bij swiss sense te hebben gemeld kwam er een service monteur. Hij constateerde het probleem wat veroorzaakt wordt door de bonellvering in de box, direct een oplossing geboden; de boxspring wordt omgeruild voor een pocketvering boxspring. (ons matras was al pocketvering) Prima service en ik werd heel vriendelijk te woord gestaan.

nuris
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2015 15:22

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door nuris »

Wie heeft meer problemen met levering van hun bed. Vorig jaar hebben wij een bed gekocht in de maand oktober en het zou pas in februari 2015 geleverd worden. Eindelijk het bed geleverd en resulteerde dat het hoofdbord is niet wat wij hebben besteld. Bestelling moest opnieuw worden gedaan, maar we moesten weer 3 maanden wachten. Het is inmiddels maand augustus 2015 geen hoofdbord ontvangen. Ieder keer zie ik de reclame op tv en ik zeg tegen mezelf wie is de andere slachtoffer. Schande Swisse Sense. Ik raad iedereen af.

IlseE
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2015 22:50

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door IlseE »

Out with the old & negative:
In 2012 hadden wij een goed voornemen voor 2013;
Begin 2013 hebben wij daarom een bed gekocht bij Swiss Sense. We dachten door de garantie de komende 20 jaar geen zorgen meer te hebben. Helaas blijkt niets minder waar, ik heb nu al 2 jaar slapeloze nachten. Ik wou dat ik vooraf gewaarschuwd was voor dit bedrijf of me meer had verdiept in kritische bloggers. Voor mij is dit de reden dat ik mijn nu uitspreek. Ik hoop dat ik mensen optijd kan waarschuwen en hen geld en verdriet bespaard blijft. Koop nooit een bed bij Swiss Sense!

Wat is er gebeurd?
Wij hebben een zwart eco leather bed gekocht. Deze heeft kleurverschil tussen de boxen en matrassen. Diverse technische experts, kwaliteitsmanagers en monteurs hebben dit gecontroleerd en constateerde een mankement. Het bed is nu voor de 3e keer omgeruild, toch blijft het probleem hetzelfde. Swiss Sense zegt nu dat dit komt door lichtinval in de kamer. Dit is vreemd want onze andere zwart lederen meubels vertonen geen kleurverschil. Swiss Sense verwijst door naar de Geschillencommissie.

Geschillencommissie vd Advocaat
Tijdens de beoordeling van de Geschillencommissie blijkt wederom dat er een duidelijk kleurverschil is tussen de onderdelen, ook bij het wisselen van de opzet. Het kleurverschil is niet verholpen met het leggen van een kleedje, meegebracht door Swiss Sense, toch rapporteerd hij dit wel. Tijdens de zitting hebben wij aangegeven dat dit rapport foutieve informatie bevat en diverse argumenten van verweer aangedragen. Deze staan summier in het rapport en de uitslag: "De door de commissie ingeschakelde deskundige heeft gerapporteerd dat bij onderzoek is gebleken dat er geen sprake is van enig kleurverschil (huh?). Op grond daarvan is de commissie van oordeel (de hele zitting, en aangedragen argumenten, waren dus ook voor de show) dat het geleverde product geen gebrek heeft, het product voldoet aan datgene, wat een consument mag verwachten." Ik ben van mening dat een consument mag verwachten dat een bed van bijna 4K er thuis net zo uitziet als de plaatjes in een webshop en de showroom. Door dit rapport heeft een vervolgproces weinig kans van slagen. Tip: schakel direct een advocaat in, in plaats van deze voor mijn gevoel partijdige en onbekwame geschillencommissie! Dan heb je meer kans van slagen!

Tot slot
Swiss Sense zet zich in de markt als eerlijk familiebedrijf. Mijn ervaring is dat het ze meer gaat om geld, want eerlijk zijn ze in ieder geval niet. Het druist tegen mijn gevoel van normen, waarden en gerechtigheid in, maar ik moet me erbij neerleggen. Ik ben wat naïef, Ik hou ervan om van het goede in de mens uit te gaan en geef ze daarom zoveel kansen. In dit geval 2 jaar! Helaas is niet iedereen goedgezind. Ik doe vooralsnog het licht maar uit en maak mijn bed op over de matrassen heen. Als ik slapeloze nachten blijf houden, verkoop ik het tegen de outletprijs. Ben je geïnteresseerd, dan hoor ik het graag. Ik koop nooit meer een bed bij Swiss Sense! Mijn goede voornemen voor 2016; iemand anders een hoop ellende, geld en zorgen besparen door het delen van mijn verhaal.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Een nieuw bed kan geen nachtrust garanderen, ook geen lichamelijke klachten voorkomen.

Wat u van een nieuw bed verwacht is niet reëel.

Dat spijkerbed heeft u kennelijk niet bij het proefliggen waargenomen.
U overdrijft dus.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Een nieuw bed kan geen nachtrust garanderen, ook geen lichamelijke klachten voorkomen.
Het probleem is dan ook dat de 3 maanden omruilgarantie geen omruilen garandeert. Dan komt de aankoop wel dicht in de buurt van dwaling/misleiding.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door berndv »

dit berichtje is al een paar maandjes oud, maar:
IlseE schreef:ik heb nu al 2 jaar slapeloze nachten
dat kan natuurlijk gebeuren als het bed niet goed is, maar als ik dan verder lees:
IlseE schreef:Deze heeft kleurverschil tussen de boxen en matrassen.
hoe dan? Hoe kan je hier slapeloze nachten van krijgen?

Houten1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2017 10:48

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Houten1 »

Op 5 januari 2013 hebben wij een bed gekocht bij Swiss Sense. Inmiddels hebben wij al 3 toppers gehad , waarvan allemaal doorgezakt, grote kuilen in het ligvlak. Alle toppers omgeruild in de garantietermijn , wel met bijbetaling. Inmiddels is topper 3 na anderhalf jaar weer doorgezakt en kunnen we tegen een bedrag van 350 euro een nieuwe topper bij hun bestellen ( nieuwprijs 490 euro) Het bedrijf hanteert een afschrijving op de matrassen en toppers. Nu kunnen wij dus die topper kopen voor 350 euro , maar zij geven aan , op deze topper maar 1 jaar garantie te geven. Betalen we 140 euro meer dan heb je 5 jaar garantie.
Onze ervaring met Swiss sense. NOOIT KOPEN!!!!!! Oplichterij en slechte bedden!!!!!

PaulenMarianne
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2018 12:08

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door PaulenMarianne »

Nooit meer Swiss Sense!!!!!!!!!!!!!!!!!! In Breda een boxspring Royal Continental gekocht, 4400 euro. In de winkel overigens netjes geholpen. Toen het bed na 12 weken geleverd werd begon ons drama. Het hoofdbord was en is nog steeds erg wankel. Het bed stonk ontzettend (waarschijnlijk door verscheping uit China???? en de geur blijft erin zitten). We hadden ervoor gekozen om de bedden elektrisch te kunnen verstellen. Ook dit bleek een drama. De matrassen schoven na gebruik zowel aan de achterkant als aan de zijkant van het bed af. en niet zo een klein beetje ook. Na veel aandringen is er een monteur langs geweest en die constateerde inderdaad dat het bed na 3 keer op en neer gedaan te hebben, dat het matras 15 tot 20 cm van het onderstel afgleed. Foto's gemaakt en men zou er op terugkomen. Dit hebben we ook zelf moeten doen, want terugkoppeling vanuit Swiss Sense was er niet. Na diverse telefoontjes, waarin telkens werd beloofd dat ik terug gebeld zou worden, wat dus NIET gebeurde, ben ik erg boos geworden en heb aangegeven andere wegen te gaan bewandelen. Toen kon er ineens wel een voorstel gedaan worden. Er zou een voetbord geplaatst worden op kosten van Swiss Sense. Welnu, het voetbord is geleverd maar zowel het voetbord als het hoofdbord staan echt heel erg wankel.
Toen ik op facebook een advertentie zag van Swiss Sense heb ik gereageerd dat als mensen niet teleurgesteld willen worden, dat ze zeker niet bij Swiss Sense moeten kopen.
Uiteraard de volgende dag een reactie. Na filmpjes gestuurd te hebben, en over en weer wat mail verkeer is geweest, komt de firma POS om te kijken of er iets aan te doen is. Maar nu zou je toch onderhand wel gaan denken dat de klant nog steeds koning is en dat men een telefoontje pleegt om een afspraak te maken, waarbij de datum en tijd voor beide partijen uitkomt. Niet dus, gewoon een mail ontvangen met een datum en een daggedeelte wanneer men wenst langs te komen. Zo werkt het niet dus. Helaas moet ik die datum werken, hard werken voor mijn centjes. Een dag vrij nemen kost weer geld en die 4400 euro van het bed vind en vond ik onderhand wel genoeg. ik ben benieuwd naar de oplossing die ze, samen met POS, gaan bieden. De oplossing zal ik t.z.t. vermelden.

Gesloten