LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swiss sense

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij Pos kun je gewoon de afspraak verzetten wanneer de voorgestelde datum niet uitkomt.

Lucaduna
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2019 18:45

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Lucaduna »

23 april 2019
Wat een klant onvriendelijk bedrijf is Swiss Sense.
In januari 2019 in de winkel redelijk vriendelijk geholpen en een bed besteld.
Meteen in de winkel aangegeven dat wij absoluut geen haast hebben, afleveren in juni, prima!
Afgelopen vrijdag belde de klantenservice voor het maken van een aflever afspraak op korte termijn.
Ik verzocht hen begin juni het bed te leveren, dat kon nog niet worden afgesproken want de planning ging nog niet zo ver!
Dan moet u dinsdag contact opnemen want dan kan het wel!
Dinsdag contact opgenomen en de medewerker van de klantenservice vertelde mij dat wanneer ik de aflevering vooruit wilde schuiven ik de helft moest aanbetalen.
Toen ik zei dater al een aanbetaling was gedaan en niet nog meer zou aanbetalen, moest er overlegd worden met een leidinggevende.
Ok dan hoefde ik niet extra aan te betalen maar dan zouden er wel extra kosten betaald moeten worden.
Ik gaf aan dat ik deze niet zou betalen en verzocht hen de reeds gedane aanbetaling terug te storten en de order te annuleren.
Uiteindelijk is de afleverdatum op de gewenste datum gepland, nu maar hopen dat het verder goed gaat.
Mijn advies!
Koop bij een bedrijf waar de klant nog koning is, en dat is niet hier!

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom koopt u in januari een bed wat u pas in juni nodig hebt?

Er wordt meestal juist geklaagd dat men een paar weken moet wachten voordat iets geleverd kan worden.

Staat ook op de koopbon vermeld dat er in juni geleverd moet worden? Dan had u simpel daar naar kunnen verwijzen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door BL2 »

Swiss Sence is een bedrijf dat bedden, matrassen enz verkoopt, het is geen opslagbedrijf voor spullen welke je niet nodig hebt.
Als alle klanten dat doen kunnen ze een opslaghal erbij bouwen. Lijkt mij niet vreemd dat ze voor de langdurige opslag een vergoeding vragen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BL2 schreef:
24 apr 2019 12:13
Swiss Sence is een bedrijf dat bedden, matrassen enz verkoopt, het is geen opslagbedrijf voor spullen welke je niet nodig hebt.
Als alle klanten dat doen kunnen ze een opslaghal erbij bouwen. Lijkt mij niet vreemd dat ze voor de langdurige opslag een vergoeding vragen.

Ja en ? Bij tig andere bedrijven is het totaal geen probleem om later dan de reguleire levertijd te laten leveren.

Er hoeft helemaal niet te worden opgeslagen als er maar goed gepland wordt door Swiss Sence. Bestelling plaatsen met leverdatum xx juni en klaar.
De fabriek zou precies moeten kunnen weten wat de productie tijd is en daarnaar toe kunnen werken.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door BL2 »

De fabriek zou precies moeten kunnen weten wat de productie tijd is en daarnaar toe kunnen werken
Denk niet dat de bedden van Swiss Sense op bestelling worden gemaakt, dat lijkt me niet goed voor de winstmarge van het bedrijf.
Denk toch dat er een flinke run wordt gedraaid, is de voorraad op, dan komt er weer een nieuw modelletje.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BL2 schreef:
24 apr 2019 13:10
De fabriek zou precies moeten kunnen weten wat de productie tijd is en daarnaar toe kunnen werken
Denk niet dat de bedden van Swiss Sense op bestelling worden gemaakt, dat lijkt me niet goed voor de winstmarge van het bedrijf.
Denk toch dat er een flinke run wordt gedraaid, is de voorraad op, dan komt er weer een nieuw modelletje.

Gezien veelal de levertijden van 6-8 weken tot langer denk ik dat de bedden wel degelijk op bestelling worden gemaakt.

Zie onder de link met de meest verkocht boxspring volgens Swiss Sense --> 12-13 weken !
https://www.swisssense.nl/boxspring-home-180


Als ik pas in oktober dit bed wil hebben kan Swiss Sense prima hun planning daarop afstemmen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien was het een foutje? Dat de afleverdatum niet op de bon stond!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door gosewijn »

BL2 schreef:
24 apr 2019 13:10
De fabriek zou precies moeten kunnen weten wat de productie tijd is en daarnaar toe kunnen werken
Denk niet dat de bedden van Swiss Sense op bestelling worden gemaakt, dat lijkt me niet goed voor de winstmarge van het bedrijf.
Denk toch dat er een flinke run wordt gedraaid, is de voorraad op, dan komt er weer een nieuw modelletje.
Ze hebben bijna geen bedden voorraad ,bijna alles wordt op bestelling gemaakt . heb je wel eens gekeken in de winkel hoeveel soorten en kleuren bekleding ze hebben . :wink:

Gesloten