LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swiss sense

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
inaren
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2004 16:09

Swiss sense

Ongelezen bericht door inaren »

Heeft iemand ervaring met de levertijden van swiss sense? wij hebben in oktober 2011 een boxspring gekocht, levertijd 16 weken. inmiddels lees ik dat hier minimaal 8 weken bij komt! ben inmiddels gebeld door swiss sense en inderdaad de oorspronkelijke levertijd (week 7) wordt niet gehaald en word 6 tot 8 weken later. eea zou komen door een brand in een fabriek? weet iemand meer?

Birdies
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 09:41

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Birdies »

Wij hadden in september een bed gekocht en de levertijd zou week 52 zijn. In week 51 vertelde ze mij,nadat ik zelf gebeld heb, dat het week 2 zou worden.
In week 1 zelf maar weer is gebeld wanneer ze het bed komen brengen, toen kreeg ik te horen dat het nog 6 tot 8 weken zou duren. Nu ben ik blij dat wij onze order geannuleerd hebben, en gelukkig de aanbetaling retour, wanneer ik lees dat het nog later wordt. Wij gaan fijn ergens anders een bed kopen, nooit geen swiss sense meer. Succes !!

Birdies
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 09:41

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Birdies »

hahaha humor

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door alloallo »

Hi,

veel plezier met je bed van Beter Bed (= eigenaar van swiss sense)!

Webcare Beter Bed
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 12:13

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Webcare Beter Bed »

veel plezier met je bed van Beter Bed (= eigenaar van swiss sense)!
Wij willen reageren op bovenstaand citaat: De ontstane verwarring is begrijpelijk, aangezien de oud-eigenaren en oprichters van Beter Bed de oprichters en huidige eigenaren zijn van Swiss Sense. Swiss Sense en Beter Bed zijn echter op geen enkele wijze aan elkaar verbonden, we zijn zelfs concurrenten van elkaar.

Sendy
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2012 12:06

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Sendy »

Ook wij hadden een bed besteld, half augustus met een leverweek 49.
Ook per brief een uitstel van enkele weken en nog geen week vermeld wanneer het bed wel zou komen.
Heb na 20 weken (kan dan pas volgens de voorwaarden CBW Art. 6 lid 3 t/m 6)
Onze aanbetaling gelukkig terug ontvangen.
Als ik alle klachten lees op Klacht.nl dan denk ik dat er meer aan de hand is en de mensen steeds afgescheept worden met een broodje aap verhaal.
Wij hebben direct na annulering van de order bij een andere winkel een zelfde soort bed besteld , een Nederlands produkt, en die hadden we binnen 5 weken in huis.
Als we gewacht hadden was ons bed van Swiss Sense er nu nog niet geweest.

hsluis83
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2012 10:46

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door hsluis83 »

Ook wij wachten op ons bed, zou in week 10 geleverd worden. Net zelf even gebeld omdat ik benieuwd was, maar kreeg te horen dat het 6-8 weken langer gaat duren ivm een brand in een opslagloods. Flink balen.

Zou er echt een brand zijn of is het gewoon een zwak excuus voor andere problemen die spelen?

Klopt het dat ik pas na 20 weken de order kan annuleren? Ik heb verder niets bijzonders afgesproken bij de koop.

Iemand die recent nog een Swiss Sense bed geleverd heeft gekregen?

Zou wel balen zijn, ben bij alle merken/winkels gaan kijken maar Swiss Sense verkoopt voor ons gewoon het beste bed.

CarolineL
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2011 14:47

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door CarolineL »

Wij hebben in oktober ook een Swiss Sense bed aangeschaft. Ons werd verteld dat het rond week 50 geleverd zou worden. Bij ons is het bed drie weken daarvoor geleverd! Wij hebben niets te klagen. Maar bij elk bedrijf zal het op zijn tijd fout gaan..

Wat ik overigens wel begrepen heb, is dat de levertijd behoorlijk is gestegen voor producten die zijn besteld vanaf de laatste week oktober. Het zou natuurlijk netjes zijn als dat wordt gecommuniceerd naar klanten...!

Groet, Caroline

Sendy
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2012 12:06

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Sendy »

Beste Hsluis,

Ik vermoed dat er meer aan de hand is , want nergens op internet is iets over een brand van hun leverancier te lezen, ook niet in China.
Annuleren kan na 20 weken .
Kijk maar in de CBW voorwaarden art. 6
Dan moeten ze je ook je aanbetalng terug geven.
Wij zullun nooit meer iets aanbetalen bij welke winkel dan ook.
En er zijn echt nog genoeg winkels waar ze geen aanbetaling vragen.
Wij kochten een net zo goed , en ook elektr boxspring elders en hadden deze binnen 5 weken in huis
Lees maar eens alle klachten.
Je zou denken met al die annuleringen ze nu genoeg op voorraad moeten hebben.
Ik begrijp niet dat iedereen het maar pikt dat je 6 maanden op een bed moet wachten.

Grt Sendy

hsluis83
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2012 10:46

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door hsluis83 »

Het enige wat we nu kunnen doen is wachten. Die 20 weken zijn nog lang niet voorbij(week 12-13) en als ze tegen die tijd geen leverdatum kunnen geven zal ik het ook wel annuleren...

Arcas
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2012 20:09

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Arcas »

5 augustus 2011 een bed besteld bij Swiss Sense, deze uiteindelijk op 12 December 2011 pas ontvangen.

het zou in eerste instantie ca 8 weken levertijd zijn. Dit was mooi want ik was 26 november uitgerekend van mijn eerste kindje en de kraamtijd en borstvoeding op een luxe bed zagen we wel zitten!
helaas was ik alweer helemaal te been tegen ze tijd dat het bed kwam en was onze kleine meid al bijna een maand oud!!
pff... wat waren wij boos!

de eerste reden die genoemd werd is onbekend.. het duurde gewoon 6-8 weken langer ze hadden die 8 weken in eerste instantie nooit tegen ons mogen zeggen.

vervolgens, na die tijd werd er gezegd dat het bed verkeerd was besteld. Dit was een fout van de medewerkster in de winkel...

het ergste vond ik de klantenservice, ik werd onfatsoenlijk behandeld, alsof ik iets raars had gedaan, er werd kortaf gereageerd. Er werd ook gewoon gezegd, tja mevrouw had u het bed eerder moeten bestellen. Pardon!!? ik dacht dat ruim 3 maanden voor de bevalling wel optijd zou zijn!

Nu het bed er is slaapt het overigens prima, al scheurde het te dure hoeslaken twv 80 euro al snel op de naad.. Maar deze konden we zo zonder problemen omruilen tegen een nieuwe.

Kenworth
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:19

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Kenworth »

in 2010 heb ik een bed gekocht bij Swiss Sense. Levertijd werd duidelijk gecommuniceerd, namelijk 16 weken. Omdat ik zelf te laat was met bestellen heb ik gevraagd of ze konderen proberen er een spoed bestelling van te maken. Ook op dat moment heeft de verkoper gezegd dat hij het zou vermelden, maar absoluut niks kon garanderen.

Na 12 weken zelf gebeld om te informeren (aangezien delen van het bed uit China komen en deze boten gemiddeld 3 weken onderweg zijn, is er na die periode vaak wat meer duidelijkheid over de levering) wanneer het bed zou komen.

En wat blijkt, hij zou het einde van die week binnen komen. Dus eind van die week weer gebeld en meteen voor de week erop een afspraak ingepland. Keurige dame van de planning, keurige bezorgers en een heerlijk bed.

Kortom, in 2010 hadden ze hun zaakjes in ieder geval prima in orde.

Nog even een algemene opmerking met betrekking tot annulering, na een overschreiding van 4 weken van de uiterste vermoedelijke leverdatum mag er kosteloos geannuleerd worden, of kan je een financiele compensatie bedingen.

hsluis83
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2012 10:46

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door hsluis83 »

vandaag ben ik gebeld door swiss sense, en het lijkt erop dat ons bed de eerste week van april wordt bezorgd. 1 maand vertraging met de originele leverdatum. Wat mij betreft is het leed te overzien en ik kijk uit naar de levering.

V3sp3r
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 11:26

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door V3sp3r »

Of je de order wilt annuleren omdat de levertijd langer wordt door een brand is natuurlijk iets wat je zelf moet beslissen. Ik vind het wel flauw om nu te klagen over de lange levertijd van 16 weken. Dat wist je ook toen je het bed bestelde. Dat er vervolgens een brand ontstaat in één van de fabrieken is vervelend; maar daar plant natuurlijk niemand op.

Toen ik eind januari SwissSense belde voor een updatet op de leverdatum (medio februari), werd mij keurig vermeld dat er een brand was geweest in één van de fabrieken en dat zij toen verwachtten een vertraging te hebben opgelopen van 8 - 10 weken. Dus nieuwe levertijd medio April.

Op 11 februari ontving ik ook de formele bevestiging per brief en vandaag werd ik opgebeld door de klantenservice om te informeren over de voortgang en of ik nog vragen had. De klantenservice gaf aan dat de textielfabriek weer is gestart met produceren en ze verwachten de komende weken weer de lijsten met ordernummers te ontvangen. De vertraging is nog steeds hetzelfde. Gelijk een tweede afspraak gemaakt over twee weken voor een updatet.

Dat de brand niet is terug te vinden, is een kwestie van goed zoeken.
Swiss Sense geeft op hun website het volgende mbt tot hun leveranciers aan ; en zijn hiermee al redelijk transparant:
- De stoffencollecties zijn afkomstig uit België.
- Voor matrassen wordt een beroep gedaan op Nederlandse en Belgische fabrikanten.
- Alle natuurlijke materialen, zoals paardenhaar, talalay latex, wol en katoen, zijn afkomstig van gerenommeerde Nederlandse bedrijven.
- De motoren van een elektrisch verstelbaar systeem zijn van Duitse makelij.
- Diverse boxspring onderdelen komen o.a. uit China en Maleisië. (de metalen onderdelen)
- De uiteindelijke productie vindt plaats in zorgvuldig geselecteerde fabrieken in Europa en Azië. (niet Zwitserland)

Als je zoekt op 'brand in textielfabriek belgie' dan vind je op http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=VQ3LED9K, dat er bijvoorbeeld eind januari een brand is geweest bij Maes Mattress Ticking in Zwevegem (BE). Dit zou heel goed een leverancier kunnen zijn van Swiss Sense.

Ik kan mij ook voorstellen, dat je pas mensen actief gaat informeren over een vertraging als je echt meer duidelijkheid hebt over wat er aan de hand is. Als de brand inderdaad eind januari is geweest dan vind ik het een behoorlijk prestatie dat de klantenservice de week erna al geïnformeerd was. Dat er een week later een brief verstuurd wordt (11 februari) is eveneens een behoorlijk snelle communicatie!

jantje175
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 21:55

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door jantje175 »

Wij hebben 3 september 2011 een boxspring besteld bij swiss sense en idd na een half jaar pas geleverd gekregen.Nu tijdens de levering is gebleken dat de steunen van het hoofdbord niet passen en dat de topper vies is. Nu heb ik een service formulier gekregen en zou ik binnen 2 dagen gebeld worden,dit is natuurlijk niet gebeurt. Nu anderhalve week later heb ik nog steeds niet vernomen,ze mogen van mij het bed ophalen en nooit geen Swiss sense meer. Wat een waardeloze organisatie. Ik zou iedereen afraden hier een bed te kopen.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door jls63 »

de boxsprings of onderdelen ervan komen hoofdzakelijk uit Azie. Deze worden per zeevracht vervoerd. Reistijd Shangzou (china) naar Rotterdam of Antwerpen is 12 weken. ( he, dat is ongeveer de levertijd die ze normaal opgeven...).

Uit eigen importervaring vanuit China, weet ik, dat de grote zeevervoerders pas varen als het schip is volgeladen. Door recessie in het westen wordt er te weinig in China besteld. Hierdoor duurt het momenteel 4 a 5 weken langer om de boot vol te krijgen ( hmm, levertijden van 16 weken werd ook ergens genoemd toch..).
Door de situatie in egypte, libie enz. heeft de prijs van brandstof opgevoerd. Hier heeft ook Maersk, de zeevervoerder, last van. Bulkschepen varen nu niet op normale snelheid, maar op 3/4 om brandstof te besparen. Gevolg vaartijd 12 naar 16 weken.....En dus weer langere levertijden.

Maar ach, Swiss Sense komt toch uit Zwitserland volgens hen...?Pak de auto en vraag het om zelf op te halen bij de fabriek in Zwitserland. Leuk weekend tripje..

hsluis83
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2012 10:46

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door hsluis83 »

jls63 schreef:de boxsprings of onderdelen ervan komen hoofdzakelijk uit Azie. Deze worden per zeevracht vervoerd. Reistijd Shangzou (china) naar Rotterdam of Antwerpen is 12 weken. ( he, dat is ongeveer de levertijd die ze normaal opgeven...).

Uit eigen importervaring vanuit China, weet ik, dat de grote zeevervoerders pas varen als het schip is volgeladen. Door recessie in het westen wordt er te weinig in China besteld. Hierdoor duurt het momenteel 4 a 5 weken langer om de boot vol te krijgen ( hmm, levertijden van 16 weken werd ook ergens genoemd toch..).
Door de situatie in egypte, libie enz. heeft de prijs van brandstof opgevoerd. Hier heeft ook Maersk, de zeevervoerder, last van. Bulkschepen varen nu niet op normale snelheid, maar op 3/4 om brandstof te besparen. Gevolg vaartijd 12 naar 16 weken.....En dus weer langere levertijden.

Maar ach, Swiss Sense komt toch uit Zwitserland volgens hen...?Pak de auto en vraag het om zelf op te halen bij de fabriek in Zwitserland. Leuk weekend tripje..
Dit is een beetje een nutteloze reactie. We weten allemaal dat Swiss Sense niet uit Zwitserland komt en dat pretendeerd Swiss Sense ook helemaal niet. Dat de onrust in de wereld wat met de vertraging te maken heeft wil ik niet uitsluiten maar is niet direct een probleem.

Wij hebben ondertussen bericht gehad dat ons bed met 1 maand vertraging wordt geleverd en dat is niet het einde van de wereld. Heb goede hoop dat het vanaf nu gewoon vlekkeloos verloopt.

Nogmaals wil aangeven dat een Swiss Sense bed met accesoires voor ons het beste aansloot op onze wensen en dat de ervaring in de winkel(Alexandrium, Rotterdam) gewoon prettig was.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

hsluis83 schreef:Dit is een beetje een nutteloze reactie. We weten allemaal dat Swiss Sense niet uit Zwitserland komt en dat pretendeerd Swiss Sense ook helemaal niet. Dat de onrust in de wereld wat met de vertraging te maken heeft wil ik niet uitsluiten maar is niet direct een probleem.

Wij hebben ondertussen bericht gehad dat ons bed met 1 maand vertraging wordt geleverd en dat is niet het einde van de wereld. Heb goede hoop dat het vanaf nu gewoon vlekkeloos verloopt.

Nogmaals wil aangeven dat een Swiss Sense bed met accesoires voor ons het beste aansloot op onze wensen en dat de ervaring in de winkel(Alexandrium, Rotterdam) gewoon prettig was.
Nutteloos ??
Vindt van niet. Nog niet zo lang gelezen wist ik ook niet dat Swiss Sense niet uit Zwitserland komt maar ze wekken wel de suggestie, ze hebben niet voor niks hun logo aangepast.

Ondanks dat we daar een leuk en mooi bed zagen toch maar naar een ander geweest. Specs 99% zelfde, prijs ook maar levertijd 3 tot 5 weken........keuze snel gemaakt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef: Ondanks dat we daar een leuk en mooi bed zagen toch maar naar een ander geweest. Specs 99% zelfde, prijs ook maar levertijd 3 tot 5 weken........keuze snel gemaakt.
Merk geheim, of mag ik het weten, ben ook zoekend?

abi
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 16:43

Re: Swiss sense

Ongelezen bericht door abi »

De eerste week van januari een boxspring gekocht bij Swiss Sense in Tilburg.
Een aanbetaling was niet de bedoeling volgens de verkoper, gewoon betalen bij aflevering.
De levertijd zou voor ons type bed ongeveer 8 tot 12 weken bedragen. Maandag 5 maart is ons nieuwe bed geleverd, wat dus precies na 8 weken is.
De aflevering en montage is naar volle tevredenheid gebeurd door twee vriendelijke heren.

Gesloten