Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
indubio
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2022 07:54

Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door indubio »

Ik zou Swiss Sense overslaan als je op zoek bent naar een betrouwbare beddenverkoper. Wij zijn verkeerd geadviseerd in de winkel. We kwamen voor een lattenbodem, maar zijn omgepraat door een verkoper om toch voor een duurdere boxspring te gaan. Wij kozen aanvankelijk voor een lattenbodem, omdat wij op zoek waren naar een hard bed wegens rugproblemen. Deze verkoper garandeerde ons dat de boxspring hard zou zijn en ook hard zal blijven omdat het normaal aangeraden wordt aan zwaarlijvigen (heeft iets te maken met de tegenvering). In het begin was het bed prima, maar begon al snel kuilvorming te krijgen, waardoor wij alles steeds vaker gingen flippen. Wij worden nu elke dag wakker met rugpijn en hebben dit bij hen aangegeven. We zijn inmiddels een jaar e-mailen, langs de winkel gaan verder, service monteur bezoek..die niet op het bed wilde gaan liggen, maar een stok had waarmee hij 0,5 centimeter te weinig meette om de klacht serieus te nemen. Komt er iig op neer dat Swiss Sense niets met deze klacht wil doen en deze volledig naast zich neer legt. Ik heb zelfs aangegeven om een korting voor een nieuw bed te accepteren, maar zelfs dat werd niet geboden. Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een merk zo nonchalant omgaat met hun klachten en overweeg verdere stappen. Wij voelen ons zo ongezien tegenover het grote merk. Wat mij betreft zou ik je adviseren even naar alternatieve merken te kijken als je op zoek bent naar een goed bed in deze prijsklasse.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Kuilvorming klinkt als een serieuze gebrek. Doe een beroep op uw garantie (indien de termijn niet verstreken is) (www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt er op dat u swiss sense uw rugklachten verwijt.

U hebt zelf hun advies opgevolgd en een boxspring gekocht.

Er is gekozen voor een stevig type, er is dus wel degelijk geluisterd naar uw wensen.

Alleen garandeert een nieuw bed niet dat u geen rugklachten ontwikkelt. Daar zijn talloze factoren mee gemoeid.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door PGros »

@crazyme De rugproblemen waren er al.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door PGros »

Maar de verkoper beloofd een hard blijvende boxspring en dat is niet zo. De lattenbodem zou wel hard blijven.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een kuil zit in de boxspring onder de matras.

Daarbij zou ik verwachten dat een matras op een harde ondergrond juist eerder kuilvorming zou vertonen. Alle krachten en vervorming worden dan immers door de matras opgenomen.

Dat de matras zelf niet meer 100% vlak is, vind ik niet zo gek. Dat hoeft geen bezwaar te zijn voor een goede nachtrust.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door witte angora »

Raadsel68 schreef:
18 jun 2022 23:30
PGros schreef:
18 jun 2022 23:04
@crazyme De rugproblemen waren er al.
Precies, maar wie zegt dat de problemen met een lattenbodem minder zouden zijn of zelfs helemaal niet meer?
Dat hangt dus van de constructie van de boxspring en die van de lattenbodem af. Ik mag aannemen dat de meeste mensen wel weten waar hun klachten vandaan komen, en wat de beste manier is om ze te verhelpen.

Ik heb een lattenbodem en een stevig matras, en geen rugklachten meer. Alhoewel mijn rugklachten verholpen zijn door geen leren riemen meer te dragen, dat was bij mij het eigenlijke probleem: drukplekken. Maar evengoed moet ik er niet aan denken weer een matras te hebben met kuilen. Denk dat de rugklachten weer snel zouden toenemen.

@ Erthanax: juist een lattenbodem is flexibel, en kan diverse krachten dus goed opvangen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een lattenbodem is inderdaad een beetje flexibel, maar dat is een boxspring toch ook? Dat is immers een "box" met binnenvering waar bovenop de eigenlijke matras ligt.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zou je inderdaad denken. Er zijn dus genoeg mogelijkheden om allerlei krachten op te vangen. Intussen ga ik me afvragen of het probleem wel in de boxspring zit, of dat er gewoon een verkeerde matras is gekocht. Dat kan natuurlijk ook. Dat zeg ik, met de mijne heb ik geen enkel probleem, en hij is toch al een jaar of 7,8 oud.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vermoed ook dat het probleem dat TS ervaart weinig te maken heeft met de ondersteuning van de matras en meer met (de verwachtingen aan) de matras zelf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Erthanax schreef:
19 jun 2022 12:04
Een lattenbodem is inderdaad een beetje flexibel, maar dat is een boxspring toch ook? Dat is immers een "box" met binnenvering waar bovenop de eigenlijke matras ligt.
Een lat is niet even veerkrachtig over de hele breedte, een boxspring wel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een lattenbodem leg je in een ledikant en dan de matras er op. En de Ts wilde blijkbaar alleen een lattenbodem ter vervanging van wat?

Heeft hij bij die boxspring ook een matras gekocht, of het oude gebruikt?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Erthanax »

crazyme schreef:
19 jun 2022 20:36
Een lat is niet even veerkrachtig over de hele breedte, een boxspring wel.
En daarom ontstaat (bij identieke matrassen) wel kuilvorming op een boxspring maar niet op een lattenbodem? Ik zie dat nog niet zo.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
19 jun 2022 20:44
Maar een lattenbodem leg je in een ledikant en dan de matras er op. En de Ts wilde blijkbaar alleen een lattenbodem ter vervanging van wat?

Heeft hij bij die boxspring ook een matras gekocht, of het oude gebruikt?
Gewoon iets minder letterlijk en meer begrijpend lezen..

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Lady1234 »

angel1978 schreef:
19 jun 2022 21:42
Lady1234 schreef:
19 jun 2022 20:44
Maar een lattenbodem leg je in een ledikant en dan de matras er op. En de Ts wilde blijkbaar alleen een lattenbodem ter vervanging van wat?

Heeft hij bij die boxspring ook een matras gekocht, of het oude gebruikt?
Gewoon iets minder letterlijk en meer begrijpend lezen..
Ja, ja, ik heb een nieuwe accu nodig, maar logischerwijze kom ik met een nieuwe auto thuis.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, als ik een gloednieuwe auto voor de prijs van een accu kan krijgen - dan is die gele kanarie zo ingeruild... :lol: :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Erthanax schreef:
19 jun 2022 21:34
crazyme schreef:
19 jun 2022 20:36
Een lat is niet even veerkrachtig over de hele breedte, een boxspring wel.
En daarom ontstaat (bij identieke matrassen) wel kuilvorming op een boxspring maar niet op een lattenbodem? Ik zie dat nog niet zo.
Er is geen sprake van kuilvorming. Dat is althans het resultaat van de beoordeling door swiss sense.

En aangezien swiss sense de matras heeft beoordeeld zullen ze hem ook wel geleverd hebben schat ik in.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Erthanax »

Precies, volgens Swiss Sense niet, maar volgens TS wel, en TS lijkt de al dan niet vermeende kuilvorming in de matras te wijten aan de ondersteuning, een boxspring in plaats van de oorspronkelijk gewenste lattenbodem. Dat laatste lijkt mij niet correct.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
19 jun 2022 22:54
angel1978 schreef:
19 jun 2022 21:42
Lady1234 schreef:
19 jun 2022 20:44
Maar een lattenbodem leg je in een ledikant en dan de matras er op. En de Ts wilde blijkbaar alleen een lattenbodem ter vervanging van wat?

Heeft hij bij die boxspring ook een matras gekocht, of het oude gebruikt?
Gewoon iets minder letterlijk en meer begrijpend lezen..
Ja, ja, ik heb een nieuwe accu nodig, maar logischerwijze kom ik met een nieuwe auto thuis.
Zou toch eens een cursus begrijpend lezen aanbevelen

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Verkeerde geadviseerd in winkel van Swiss Sense

Ongelezen bericht door PGros »

TS heeft het niet over kuilvorming in het matras gehad. Hij heeft een boxspring gekocht en vindt dat die niet stevig genoeg is en vervormd.

Plaats reactie