LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slaapbank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Marydegroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2016 17:22
Contacteer:

Slaapbank

Ongelezen bericht door Marydegroot »

Vóór aanschaf van slaapbank, goede ervaringen gezocht.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door prem »

Niet doen slaapt niet lekker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:Niet doen slaapt niet lekker.
Maar als je geen ruimte hebt de enige oplossing in veel gevallen....

stofzuigertje

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt ze in 2 groepen indelen;

1 Die goed zitten en erg hard slapen.
2 goede bedden die te slap zitten.

Het is een compromis en Ikea heeft er erg veel die je rustig kunt testen zowel als bank als bed en neem tenminste 10 minuten of langer de tijd
want even kort is niet genoeg.
De bank van jou keuze dus iets langer testen en andere verkopers mag je ook doen, Jysk heeft enkele maar minder keuze... maar niets mis mee...
Ook jou voorkeur voor harde of zachte wilt...

En let ook op materiaal, zelf wil ik op de slaapbank het liefst een opleg matras voor meer comfort en dat beviel prima.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door prem »

GJvdZ schreef:
prem schreef:Niet doen slaapt niet lekker.
Maar als je geen ruimte hebt de enige oplossing in veel gevallen....
Je hebt ook van die "vluchtelingenbedden" die zijn van het leger, die slapen wel goed. Zijn geen tweepersoons uitvoeringen van. Of het oude vertrouwde luchtbedje natuurlijk, tegenwoordig niet meer op te pompen met de voet als in de hippietijd.

KlaasDeKoning
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2016 12:08

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door KlaasDeKoning »

Een topmatras erop is geen slecht idee, want de meeste slaapbanken liggen niet erg comfortabel voor langere tijd. Een dik normaal matras zal waarschijnlijk iets te hoog worden, maar een dunne topper zal de hoogte niet erg doen toenemen en kan qua comfort al een hoop schelen!

Mishello
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2016 23:53

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door Mishello »

​Niet alle slaapbanken zijn slecht, zoals hierboven wordt beweert.

Waar je op moet letten:

* Waarvan is het frame en onderstel gemaakt?

- Triplex (minder stevig)
- Massief hout (stevig)
- Metaal (stevig)

* Hoe is het matras opgebouwd?
- Schuim (variërend van sg10 tot sg40)
- Schuim met vulling ( meer comfort en betere ventilatie)
- Binnenvering ( meeste comfort en ventilatie)

Een slaapbank met binnenvering zijn vaak banken die er uit zien als een volwaardige bank/hoekbank en uitermate schikt zijn om dagelijks te gebruiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Innovation/http://www.innostore.nl dit zijn goede kwaliteit banken maar redelijk prijzig.

Dan de banken met schuim zijn er in verschillende soorten. Je hebt banken met licht SG schuim en zwaarder SG schuim, voor een beetje comfort moet je naar mijn mening minimaal een sg25 nemen en dan het liefst met nog één met extra vulling. Ook de dikte van het schuim en het onderstel zijn van belang. Je kan een slaapbank hebben met lattenbodem of triplex bodem, wat ook weer verschil maakt in het comfort.

Ik heb er inmiddels één aangeschaft met schuim en vulling en moet zeggen dat dit prima ligt/zit, goede ventilatie dus niet te warm. De mijne is van het merk Karup en is o.a. te koop bij Otto, ik heb hem gekocht bij http://www.slaapbankgigant.nl, omdat die meer opties qua kleuren hebben.

Josephine Garma
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:52

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door Josephine Garma »

Ik heb in mijn leven al aardig wat slaapbanken geprobeerd en gehad.
Omdat ik midden in de stad woon en klein behuisd ben, heb ik mij redelijk verdiept in de wereld van de slaapbanken :shock:
Voor mij moet een goede slaapbank aan een aantal eisen voldoen.

Allereerst vind ik comfort erg belangrijk, omdat ik er dagelijks gebruik van maak.
Ik kies ook altijd voor een slaapbank met een los matras, zodat je deze altijd kunt vervangen bij vlekken en/of slijtage. Als het frame maar stevig is kun je er net zo lang mee doen tot je het model beu bent. :arrow:

Uiteraard wil ik ook een mooie slaapbank, want het oog wil ook wat....

Ik vond een combinatie van bovenstaande bij de Karup slaapbanken. Deze zijn in zo ontzettend veel hippe modellen te krijgen en dan die kleuren :D :mrgreen: :D [Reclame-uiting verwijderd door moderatie]

Ik heb het model Poetry gekocht een retro look slaapbank samen met een cocosvulling matras. Serieus de beste slaapbank die ik ooit heb gehad,en voor een schappelijke prijs. Ik kan dit merk (KARUP) aan iedereen aanbevelen!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jul 2018 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame-uiting verwijderd door moderatie

slaapgoeroe
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2018 13:52

Re: Slaapbank

Ongelezen bericht door slaapgoeroe »

Je kunt prima permanent slapen op hedendaagse slaapbanken!

Gesloten