LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
koalabadcow
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2007 03:10

Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door koalabadcow »

Hoi allemaal!

Ik ben recentelijk opzoek naar nieuwe meubels omdat we gaan verhuizen, en nu ben ik in de jungle van meubelaanbieders terecht gekomen haha. We kijken niet in het hogere segment, dus meer naar complete sets.

Nu ben ik gewoon begonnen op Google, en ben zo wel iets tegengekomen wat ik leuk vind. Uiteraard wilde ik wel even de boel vergelijken, maar ik kon op Google onder dezelfde meubelset niks vinden! Na wat zoeken kwam ik er achter dat op verschillende sites de exacte zelfde set onder verschillende namen verkrijgbaar is, zoals dit dressoir in de naam ijsselmuiden, Impress,
ilana of Impano.


Nu verschillen de prijzen wel wat maar niet denderend veel, maar lijkt het me wel duidelijk dat deze meubels wel in partijen worden gekocht bij wat ik aanneem dezelfde partij is. Is het niet mogelijk om deze set te kopen bij het bedrijf waar deze bedrijven ze ook kopen? Of is dat een heel dom idee vanwege garantie/inkoopwetten etc? En hoe kom je daar überhaupt achter, of is dat juist het geheim van de smid? Alvast bedankt!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vaak komen deze in partij aan uit Polen of het verre oosten. Het zal nagenoeg onmogelijk zijn om bij de fabrieken die deze meubelen maken 1 set te laten versturen. Enerzijds omdat er contracten zijn met afnemers en anderzijds door het transport wat onbetaalbaar zal zijn. Een volle vrachtwagen/container is nou eenmaal goedkoper dan losse meubelen verzenden.
Wel kunt u natuurlijk altijd informeren bij een meubelmaker.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Fabrieken cq groothandel hebben normaal gesproken geen interesse aan particuliere verkoop.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door BL2 »

De bedrijven kopen ze rechtstreeks bij de fabriek, of via een groothandel. Daar kunnen alleen bedrijven inkopen en dan veelal in forse partijen.
Als je als klant bij de groothandel goedkoop zou kunnen kopen, kunnen we de winkel, waar je het koopwaar ook kunt bekijken, testen en bespreken, wel afschaffen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door alloallo »

Respectloos om woninginrichters als meubelboeren te omschrijven!

koalabadcow
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2007 03:10

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door koalabadcow »

Fair enough, bedankt voor de reacties! Aangezien jullie wel verstand van deze dingen te blijken hebben, nog tips/red flags voordat ik ergens een set ga bestellen?

(P.S. En waarom worden deze sets overigens onder andere namen verkocht? Zodat particulieren deze lastiger kunnen vergelijken?)
alloallo schreef:
31 jan 2019 22:30
Respectloos om woninginrichters als meubelboeren te omschrijven!
http://www.meubelboer.nl/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Pas op voor discounters.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door crazyme »

koalabadcow schreef:
31 jan 2019 22:31
Fair enough, bedankt voor de reacties! Aangezien jullie wel verstand van deze dingen te blijken hebben, nog tips/red flags voordat ik ergens een set ga bestellen?
Koop bij een cbw erkende winkel.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga in ieder geval NIET naar Seats & Sofa’s.

koalabadcow
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2007 03:10

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door koalabadcow »

crazyme schreef:
31 jan 2019 22:34
koalabadcow schreef:
31 jan 2019 22:31
Fair enough, bedankt voor de reacties! Aangezien jullie wel verstand van deze dingen te blijken hebben, nog tips/red flags voordat ik ergens een set ga bestellen?
Koop bij een cbw erkende winkel.
Das een goeie, thanks! Daar had ik zelf nog niet naar gekeken.
Theotrucker schreef:
31 jan 2019 22:33
Pas op voor discounters.
Als in sets die zijn afgeprijst of bedrijven die alles afprijzen zoals Seats and Sofas? (waar ik overigens sowieso niks ga kopen omdat die wel érg vaak hier voorbij komen.)

koalabadcow
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2007 03:10

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door koalabadcow »

Lady1234 schreef:
31 jan 2019 22:36
Ga in ieder geval NIET naar Seats & Sofa’s.
Haha, je was me net voor! Thanks!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga alleen naar bedrijven die langer bestaan, langer ingeschreven zijn bij KvK. Gerenommeerde bedrijven, geen verstopte hoekjes op een industrieterrein. Geen S & S.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn er wel meer waar je beter niet kunt kopen. Let goed op de kwaliteit, maar vergis je niet met prijzen. Om iets fatsoenlijks te kopen ben je gewoon geld kwijt. Maar niet alles wat veel geld kost, is ook kwalitatief goed.

Dat hetzelfde dressoir onder verschillende namen te koop is heeft een reden: kennelijk heeft de fabrikant er geen naam aan gegeven. Dan is het niet gek dat de verschillende winkeliers niet elkaars namen gaan overnemen. Wel opvallend trouwens dat ze allemaal dezelfde foto gebruiken...

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

koalabadcow schreef:
31 jan 2019 22:31

(P.S. En waarom worden deze sets overigens onder andere namen verkocht? Zodat particulieren deze lastiger kunnen vergelijken?
Inderdaad. Omdat er via internet altijd wel een goedkopere aanbieder te vinden is die wél de goederen aanbiedt, maar er geen showroom op na houdt.

Klant gaat lekker rondkijken in fysieke winkels met hoge kosten voor pand op een dure locatie en personeel, schrijft artikel nummertje op van het moois wat er staat en gaat vervolgens thuis lekker Googelen en besteld dan bij de aanbieder van het product met de laagste prijs, omdat deze aanbieder geen winkel heeft en alleen een magazijn op een relatief goedkoop achteraf industrieterrein.

Koopt uw waren bij de winkels waar u ze ook bekijkt. Anders kunnen we in de toekomst nergens anders meer winkelen dan bij enkele grote webshops die de hele markt in handen hebben.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga ook eens kijken bij Ikea. Heldere prijsstelling, goede garantie, keus te over.

En geen maanden wachten tot het eens komt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door kweenie »

Net als bij bijna alle producten geldt ook bij meubels dat er een beperkt aantal fabrieken is. En dat die fabrieken enerzijds hun eigen merken maken, en anderzijds 'merkloze' spullen maken, die winkels of groothandels onder een eigen label kunnen verkopen.

Vijf minuten 'onderzoek' leerde mij dat der hier om een dressoir gaat van 'lamulux", een soort meubelplaten. Die meubels worden in Nederland gedistribueerd door maxfurn/class-furn, met fabrieken in Azië en Roemenië. Dit dressoir komt waarschijnlijk uit de fabriek in Roemenië http://classfurn.ro/activitati/

Maar net als dat je je kleding niet per stuk rechtstreeks bij de fabriek in Bangladesh kunt kopen, zul je je meubels ook niet rechtstreeks bij de fabriek in Roemenië kunnen (of willen) kopen.

sake1987

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ivo.w schreef:
31 jan 2019 23:08
koalabadcow schreef:
31 jan 2019 22:31

(P.S. En waarom worden deze sets overigens onder andere namen verkocht? Zodat particulieren deze lastiger kunnen vergelijken?
Inderdaad. Omdat er via internet altijd wel een goedkopere aanbieder te vinden is die wél de goederen aanbiedt, maar er geen showroom op na houdt.

Klant gaat lekker rondkijken in fysieke winkels met hoge kosten voor pand op een dure locatie en personeel, schrijft artikel nummertje op van het moois wat er staat en gaat vervolgens thuis lekker Googelen en besteld dan bij de aanbieder van het product met de laagste prijs, omdat deze aanbieder geen winkel heeft en alleen een magazijn op een relatief goedkoop achteraf industrieterrein.

Koopt uw waren bij de winkels waar u ze ook bekijkt. Anders kunnen we in de toekomst nergens anders meer winkelen dan bij enkele grote webshops die de hele markt in handen hebben.
Ivo waarom een dief zijn van eigen portemonnee ?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:
31 jan 2019 22:39
Ga alleen naar bedrijven die langer bestaan, langer ingeschreven zijn bij KvK. Gerenommeerde bedrijven, geen verstopte hoekjes op een industrieterrein. Geen S & S.
Dus niemand kan meer een bedrijf beginnen? Alle bedrijven die langer bestaan zijn ook ooit nieuw begonnen. Vaak ook vanuit een garage of andere goedkope locatie....

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Costnix »

Als maar genoeg van die meubels koopt, kunt u ze het merk Koalabadcow geven.
Deze verkoopt u dan weer en heeft een leuk zakcentje bijverdient.
Laatst gewijzigd door Costnix op 02 feb 2019 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waar kopen 'meubelboeren' hun meubels in?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Renewouters mag best wel gaan kopen bij die tijdelijk gehuurde panden van die meubeldiscounters, giganten, hoe ze ook heten. Maar ik zou het niemand hier adviseren.

Gesloten