LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze ikea bezorgservice

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Linbb
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2020 16:10

Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door Linbb »

Bij ikea kan je meubels bestellen via hun webshop. Dat kost behoorlijk wat (39 euro), maar bespaart tijd en zorgt ervoor dat je de meubels op de door jou gewenste dag in huis hebt. Of tenminste: dat zou het idee moeten zijn. De realiteit is helaas anders.

Ik bestelde mijn meubels voor de 21e. Op de 20e kreeg ik een mail dat maar liefst 12 artikelen niet leverbaar waren. Vervelend, dus wel even een mailtje gestuurd over hoe ikea dit op zou lossen.

De rest van de artikelen zou gelukkig wel komen. Van de bezorgservice kreeg ik de 20e ook nog een bevestiging dat ze de 21e zouden komen. Op de 21e kwam er echter tot mijn grote verrassing geen bezorger. Dus ikea gebeld.

Volgens ikea hadden ze de bestelling uitgesteld omdat er een aantal artikelen niet leverbaar waren. Was wel fijn geweest als ze dat hadden gemeld, maar dat er artikelen niet leverbaar waren had ik ook uit het mailtje van de 20e gehaald. Wel vervelend van de vrije dagen die ik hiervoor op had genomen (een dag om op de levering te wachten en een dag vrij om de meubels in elkaar te zetten).

Maar goed, een nieuwe bezorgdag werd ingepland en alle artikelen (ook de op de 20e geannuleerde artikelen) zouden alsnog bezorgd worden. U raadt het al: dat gebeurde niet. De 12 geannuleerde artikelen werden niet bezorgd. Wel krijg ik hiervoor geld terug. Naast deze 12 is ook nog een ander artikel niet bezorgd en een artikel zwaar beschadigd. Daar krijg ik niet eens geld voor terug. Ook de bezorgkosten moet ik volledig betalen.

Inmiddels ben ik al bijna een week met ikea in gesprek. Een schadevergoeding, waardebon of alsnog leveren van de artikelen is onbespreekbaar. En dat dus terwijl er artikelen gewoon niet geleverd en wel betaald zijn.

Tip: maak nooit gebruik van de ikea bezorgservice. De service is waardeloos en je krijgt je geld niet terug, zelfs als je er recht op hebt.

Hebben jullie tips om tot ikea door te dringen?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel ongebruikelijk voor Ikea. Ga eens langs de klantenservice.

Linbb
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2020 16:10

Re: Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door Linbb »

Langsgaan lukt niet (vandaar de bezorging) en de telefoonlijnen zijn zeer slecht bereikbaar. Ik heb daarom speciaal een twitteraccount aangemaakt en stuur daar al een week berichtjes, maar krijg alleen maar te horen dat ze niets voor me kunnen doen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door Aygulf »

Word altijd een beetje kriegelig als er geroepen wordt "maak geen gebruik van dit bedrijf, waardeloze service" enz. Ik zou zeggen hou op met dat getwitter en gebruik uw tijd en energie om te bellen (dat lukt absoluut, zelf ervaren) of ga toch een keer langs de klantenservice. En wat de niet geleverde artikelen betreft, er is u gemeld dat sommige artikelen niet leverbaar zijn. Die kunnen dus met de beste wil van de wereld dus ook niet bezorgd worden. Bovendien hebt u daar het geld van teruggehad. Er zijn echter tot nu toe wel artikelen bij u bezorgd dus bezorgkosten moeten gewoon betaald worden. Waarom toch meteen "schadevergoeding", een waardebon e.d. verwachten? IKEA is een keurig bedrijf en overal is wel eens overmacht. zeker in deze tijd. Hou op met twitteren en ga gewoon (dus rustig en vriendelijk) telefonisch of fysiek met IKEA in gesprek. Een "zwaar beschadigd" artikel zal toch bekeken moeten worden.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door JozJan »

Kan niet anders dan dat dit een heel erg eenzijdig verhaal is. Ikea en niet meewerken aan een oplossing, wil er bij mij niet in.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Logisch, dit is een consumentenforum. Verwacht u dat Ikea hier klachten over haar klanten gaat plaatsen?
Aygulf schreef:
10 sep 2020 08:50
Word altijd een beetje kriegelig als er geroepen wordt "maak geen gebruik van dit bedrijf, waardeloze service" enz. Ik zou zeggen hou op met dat getwitter en gebruik uw tijd en energie om te bellen (dat lukt absoluut, zelf ervaren) of ga toch een keer langs de klantenservice. En wat de niet geleverde artikelen betreft, er is u gemeld dat sommige artikelen niet leverbaar zijn. Die kunnen dus met de beste wil van de wereld dus ook niet bezorgd worden. Bovendien hebt u daar het geld van teruggehad. Er zijn echter tot nu toe wel artikelen bij u bezorgd dus bezorgkosten moeten gewoon betaald worden. Waarom toch meteen "schadevergoeding", een waardebon e.d. verwachten? IKEA is een keurig bedrijf en overal is wel eens overmacht. zeker in deze tijd. Hou op met twitteren en ga gewoon (dus rustig en vriendelijk) telefonisch of fysiek met IKEA in gesprek. Een "zwaar beschadigd" artikel zal toch bekeken moeten worden.
Dat getwitter is inderdaad minder. Echter, klant heeft serieuze klachten. Niet op komen dagen op afgesproken dag, kapotte spullen, niet serieus genomen worden....Dan past het niet om Ikea bij voorbaat in het gelijk te stellen (net bedrijf). Dat mag Ikea dan ook waarmaken.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Waardeloze ikea bezorgservice

Ongelezen bericht door Aygulf »

J. Deltoer schreef:
10 sep 2020 09:45
Logisch, dit is een consumentenforum. Verwacht u dat Ikea hier klachten over haar klanten gaat plaatsen?
Aygulf schreef:
10 sep 2020 08:50
Word altijd een beetje kriegelig als er geroepen wordt "maak geen gebruik van dit bedrijf, waardeloze service" enz. Ik zou zeggen hou op met dat getwitter en gebruik uw tijd en energie om te bellen (dat lukt absoluut, zelf ervaren) of ga toch een keer langs de klantenservice. En wat de niet geleverde artikelen betreft, er is u gemeld dat sommige artikelen niet leverbaar zijn. Die kunnen dus met de beste wil van de wereld dus ook niet bezorgd worden. Bovendien hebt u daar het geld van teruggehad. Er zijn echter tot nu toe wel artikelen bij u bezorgd dus bezorgkosten moeten gewoon betaald worden. Waarom toch meteen "schadevergoeding", een waardebon e.d. verwachten? IKEA is een keurig bedrijf en overal is wel eens overmacht. zeker in deze tijd. Hou op met twitteren en ga gewoon (dus rustig en vriendelijk) telefonisch of fysiek met IKEA in gesprek. Een "zwaar beschadigd" artikel zal toch bekeken moeten worden.
Dat getwitter is inderdaad minder. Echter, klant heeft serieuze klachten. Niet op komen dagen op afgesproken dag, kapotte spullen, niet serieus genomen worden....Dan past het niet om Ikea bij voorbaat in het gelijk te stellen (net bedrijf). Dat mag Ikea dan ook waarmaken.
Ik stel IKEA niet bij voorbaat in het gelijk net zo min als ik het eenzijdige verhaal van TS kan beoordelen. Ik reageer op zijn manier van galspuwen op een forum i.p.v. fysiek of telefonisch met IKEA in gesprek te gaan (en dat lukt absoluut!). Verder blijf ik bij mijn mening dat IKEA een keurig fatsoenlijk bedrijf is en "het niet serieus genomen worden" is meestal een loze kreet die te pas en te onpas gebruikt wordt als een klant zijn zin niet krijgt...

Gesloten