LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woon Square

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

Beste mensen en Radar
het gaat om het volgende.
ik heb in 2014 een bankstel gekocht bij Woon Square.eindelijk op 23-10-2014 kreeg ik het bankstel Serena thuis was zo trots dat naar jaren sparen hem thuis had.naar 2 weken begonnen mijn zit kussens in te zakken en de bekleding te lubberen,waar ik nogal van schrikte het was geen goedkoop bankstel.dus ik belde naar Woon Square maar ze wilde dit niet telefonische behandelen maar via een mail.dus ik mailde hun en stuurde hun ook de foto,s erbij hoe mijn bankstel eruit zag.daarop reageerde hun dat er een monteur langs zou komen,daar ging weken overheen.toen de monteur hier kwam,zei hij je krijgt nieuwen binnenkussens en hij printte de formulier uit,eindelijk naar 3 maanden kwamen hun de binnenkussens plaatsen.ik zei tegen hem dat mijn 2 zits bank de kussens ervan er niet in paste hij zei dat is normaal,moest echt met heel mijn gewicht die zitkussens erin persen.over de bekleding zei hij is normaal hoor dat mag voor 10% nou bij mij was het zeker 40% .naar 2 weken begon mijn banken weer in te zakken,ik mailde weer met Woon Square met de foto,s erbij.toen besloten hun dat eind april 2015 mijn bankstel werd opgehaald omdat de technische dienst van hun bedrijf de klachten van dichtbij wilde bekijken,omdat ik het niet vertrouwde merkte ik mijn binnenkussens met een stift.maar ondanks dat dacht eindelijk mijn probleem word opgelost.op 15 mei 2015 kwamen hun mijn bankstel weer thuis afleveren,en tot mijn grote verbazing zag ik aan binnenkussens dat er totaal niks mee was gedaan want zag dat de gemerkte kussens er nog inzaten,dus ik belde hun weer maar dat kon telefonische weer niet dus weer mailen.toen zeiden hun per brief dat er weer de zelfde monteur langs kwam.hij kwam kijken op 15-6-2015 hij zei dit kan niet en begon te typen in zijn mobiele laptop met printer ,maar ineens was zijn printer stuk,weet ook niet wat hij heeft getypt van de klacht .hij zei dat word wel opgestuurd naar uw binnen 14 dagen,weer dacht het word netjes opgelost maar niet dus .op 30 juni 2015 kreeg ik een brief van hun dat mijn klachten ongegrond waren en dat mijn klachten niet verder werden behandeld in de toekomst.de monteur had op geschreven probleem opgelost is . wat niet zo is.dus nu zit ik opgeschept met dit bankstel en voel me radeloos erdoor.ik hoop echt dat de mensen en Radar mij kunnen helpen.alvast bedankt .M.V.G
Jolanda
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2015 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

kan echt niemand mij helpen?

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door 16again »

woonsquare is aangesloten bij CBW, je kan dus naar de geschillencommissie.

stofzuigertje

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag even of zij hier hun kant van het verhaal willen vertellen...

Wel zo eerlijk en ik was 3x een zeer tevreden klant maar wacht voor de 4e keer eerst op hun antwoord hier...

Ik heb zo mijn twijfels dus vraag even of ze op Uw klacht hier hun kant van het verhaal willen toelichten.

Heel Nederland kan meelezen en daar zijn ze niet blij mee, dit kan meer kosten dan hun dure reclame opleverde!

Een tot nu toe tevreden klant maar of dat zo blijft?

Ik wacht even op hun reactie.

JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

Beste stofzuigertje
ik heb een brief van hun dat ik niet meer met deze klacht bij hun mag aankloppen .
want het word niet meer behandeld.ik heb hun ook kenbaar gemaakt dat ik Radar zou schrijven,maar het boeit hun niet blijkbaar ,maar zit wel met een bankstel in mijn maag die wel 10 jaar oud lijkt ,krijg nu zelfs de zit kussens al niet meer goed ,en nu zijn de rug kussens ook aan het inzakken voel me echt zo radeloos ,want ik kan geen nieuwe meer kopen of zo.bedankt voor uw reactie.groetjes jolanda

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JolandaHout schreef:Beste stofzuigertje
ik heb een brief van hun dat ik niet meer met deze klacht bij hun mag aankloppen .
want het word niet meer behandeld.ik heb hun ook kenbaar gemaakt dat ik Radar zou schrijven,maar het boeit hun niet blijkbaar ,maar zit wel met een bankstel in mijn maag die wel 10 jaar oud lijkt ,krijg nu zelfs de zit kussens al niet meer goed ,en nu zijn de rug kussens ook aan het inzakken voel me echt zo radeloos ,want ik kan geen nieuwe meer kopen of zo.bedankt voor uw reactie.groetjes jolanda
Zijn ze niet aangesloten bij een geschillencommissie?
Je kan ze eventueel ingebreke stellen omdat het product niet voldoet aan wat je ervan mag verwachten en als ze dan niets doen een zaak aanspannen. Vraag is alleen of je dat wel wil doen, aangezien het veel tijd en geld kost en je geen garantie hebt dat je gelijk gaat krijgen.

Anders is de Kassa Belbus misschien iets? TV doet wonderen in dit soort zaken.

Zal na jouw waarschuwing hier in ieder geval nooit zaken met Woon Square doen en dat zal voor meer mensen gelden. Hun verlies zullen we maar zeggen. :lol:

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door tortle »


JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

beste Jullie4444
ik heb hun weer een mail gestuurd of hun hier op het forum nogmaals mijn klachten te herzien en kijken wat hun commentaar is,ik kan wel iets aanspannen tegen hun maar heb het geld daar niet voor,ik vind niet dat hun mijn grote probleem zomaar ongegrond hebben verklaart .jammer dat ik hier geen foto,s kan plaatsen hoe mijn banken eruit zien .ze hebben mij zelfs van hun Facebook afgegooid omdat ik mijn klacht ook daar kenbaar maakte en de mensen wilde waarschuwen.bedankt voor uw reactie .ik hoop dat er meer mensen zijn die zullen reageren,wat ik nog meer kan doen.vriendelijke groet jolanda

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door 16again »

JolandaHout schreef:ik kan wel iets aanspannen tegen hun maar heb het geld daar niet voor
Dit is wat geschillencommissie kost: (bedragen die je overigens terug krijgt als je in gelijk gesteld wordt)
€ 102,50: voor factuurbedragen tot € 500,-
€ 127,50: voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-;
€ 152,50: voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JolandaHout schreef:beste Jullie4444
ik heb hun weer een mail gestuurd of hun hier op het forum nogmaals mijn klachten te herzien en kijken wat hun commentaar is,ik kan wel iets aanspannen tegen hun maar heb het geld daar niet voor,ik vind niet dat hun mijn grote probleem zomaar ongegrond hebben verklaart .jammer dat ik hier geen foto,s kan plaatsen hoe mijn banken eruit zien .ze hebben mij zelfs van hun Facebook afgegooid omdat ik mijn klacht ook daar kenbaar maakte en de mensen wilde waarschuwen.bedankt voor uw reactie .ik hoop dat er meer mensen zijn die zullen reageren,wat ik nog meer kan doen.vriendelijke groet jolanda
Als je op "Woon square" googled zie je ook veel klachten staan. Volgens een topic op het Kassa forum heeft het wel degelijk zin om bij de geschillencommissie aan te kloppen.

Als ik jou was zou ik het volgende doen:
1. Brief/e-mail sturen waarin je ze in gebreke stelt en nog 1 keer de kans geeft het probleem op te lossen en dat, als ze dat niet doen, je naar de geschillencommissie gaat. Zet in de brief/e-mail dat je binnen 14 dagen een reactie verwacht.
2. Als ze hierna geen goede oplossing bieden of niet reageren, ga naar de geschillencommissie. Ja, dat kost geld, maar dat krijg je ook weer terug als je aan kan tonen hoe de communicatie gegaan is en dat ze weigeren een goed product te leveren.

Overigens kun je hier fotos posten als bijlage of door ze up te loaden naar een image host site en dan de link hier te posten.

tortle schreef:https://www.google.be/search?q=Julie444 ... GsUYHAg4AM

U bent very busy zo te zien :D
Ik kan alleen geen Frans (I'm English, remember?), haha. Radar is de enige plek waar ik deze alias gebruik. Gelukkig is een google search voor bedrijven heel anders dan een search voor willekeurige usernames. :lol:

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door tortle »

Ach ja bedankt voor je reply.

JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

tortle schreef:Ach ja bedankt voor je reply.
begrijp uw niet voor jouw is dit een spel maar voor mij niet.groetjes

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door tortle »

Dat bericht is bestemd voor julie4444.

speedyjohan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2015 13:07

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door speedyjohan »

Hallo
Ook wij hebben problemen met Woonsquare. In november 2012 kochten we een hoekbank, die werd begin februari geleverd, en eigenlijk vrijwel direct ging die al kapot. Monteur langsgeweest, bank opgehaald, gerepareerd. Koste ons niks.
Nu 2,5 jaar verder, is die weer kapot aan het gaan, hij scheurt bij de zitting, en er steken scherpe pinnen uit, waar mijn moeder zich al aan bezeert heeft.
Omdat ik toen nog even thuis woonde, heb ik mijn moeder geholpen met de klachtenprocedure.
Mijn hemel, dit is niet normaal wat we toen te horen kregen.

We schreven onze klacht op www.klacht.nl uiteindelijk kwamen ze toen met HUN oplossing, en dat was repareren, moet mijn moeder nog even 30% betalen.
Of nieuwe bank uitzoeken, maar dan wel met ruim 200Euro bijbetaling.
Omdat mijn moeder absoluut niet achterlijk is, dacht ze, nee ik wil niet meer, je word daar onbeschoft behandelt, krijgt niet waar je om vraagt. Dus ja ze wil d'r geld terug, was toch een bank van bijna 800euro.

Dat weigeren ze, conform CBW enzo, dat is waar ze als eerste mee kwam, gisteren heb ik weer een klacht geplaatst op bovengenoemde website, en heb de geschillencommissie ingeschakeld, wel 127Euro armer, maar nu word er serieus naar gekeken. Mijn moeder is 67, en gaat natuurlijk niet op de bank staan springen, zodat die scheurt.

Ze is woedend, nu woon ik inmiddels in Duitsland, maar ze heeft mij gemachtigd bij de geschillencommissie, dus hopen dat het zo rond gaat komen. In de wet staat, als het produkt binnen 6 maanden kapot gaat, is het een ondeugdelijk produkt. En we hebben garantie tot november 2015.

Wij kopen nooit meer iets daar, het is walgelijk hoe ze met de mensen omgaan, en dan nog te zeggen tegen ons, nee we blijven bij ons standpunt.
Kassa hebben wij ook inmiddels op de hoogte gebracht.

JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

beste speedyjohan
mijn bank had ik op 23 oktober 2014 en in november waren er al problemen.maar ik weiger ook om zeker 157 euro te betalen voor hulp mijn bank was rond de 2200 euro.ik heb hun gevraagd afgelopen week om op hun beslissing terug te komen en om te reageren op dit forum maar hun zeiden we blijven bij onze beslissing en wij reageren nooit op deze forum.maar rechtstreeks met de klant .nu wil ik naar het hoofdkantoor gaan van Woon Square in rijen.heb al de foto,s al af laten drukken en alle brieven laten printen.maar wil uw bedanken voor uw reactie. en wens uw veel s6 met de strijd tegen Woon Square .vriendelijk groet jolanda

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door hidr »

Die 157 euro krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt. Ga ervoor Jolanda. Het is de snelste weg naar je gelijk.
Woonsquare...ben er ooit een keer binnen geweest toen het nog poppeliers heette. Kreeg meteen vanaf de ingang een zogenaamde accountmanager (zeer agressieve verkoper) toegewezen die je tijdens je hele rondgang in het filiaal opdringerig begeleide. Niets gekocht.

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door 16again »

Speedyjohan,

De bank is nu 2,5 jaar oud. Volgens CBW voorwaarden betaal je reparatie dan voor twee derde deel zelf.
Wettelijk heb je mogelijk recht op meer.
30% betalen van reparatie is dus al beter dan CBW voorwaarden.
Of nieuwe bank uitzoeken van rond 800 euro met 200 euro bijbetaling is ook niet zo slecht voor bank van twee en half jaar oud.

Ik betwijfel of geschillencommissie hier tot een gunstiger oordeel komt, als wat door het bedrijf aangeboden is.

JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

ik heb alles gedaan maar woon square wilt totaal niet mee werken .dus nu maar het hoofdkantoor een bezoek brengen.ik hoop dat er meer mensen reageren op dit probleem met het bedrijf hebben of gehad .

m.v.g

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JolandaHout schreef:ik heb alles gedaan maar woon square wilt totaal niet mee werken .dus nu maar het hoofdkantoor een bezoek brengen.ik hoop dat er meer mensen reageren op dit probleem met het bedrijf hebben of gehad .

m.v.g
Maar je bent dus nog steeds niet bij de geschillencommissie geweest? Daar boekten mensen namelijk wél succes, zoals al eerder aangegeven in dit topic.

JolandaHout
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2015 14:00

Re: Woon Square

Ongelezen bericht door JolandaHout »

ik hoor van veel mensen dan hun ook onder een hoedje spelen met dat bedrijf.wat ik ook erg jammer vind .ik vind ook zo dat ze veel vragen voor wat hulp ik ben maar een alleenstaande moeder.ik heb bijna 4 jaar gespaard voor dit bankstel,daarom wil ik iemand van hun hoofdkantoor spreken en niet een puber die mij zomaar afwijst ,maar toch erg bedankt voor je antwoord

Gesloten