LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonoutlet Zutphen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rjcmaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2013 17:48

Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door rjcmaas »

De woonoutlet Zutphen is in mijn ogen de meest beschamende zaak die er is.

Na het bestellen van 6 eetkamerstoelen ben ik aan het lijntje gehouden. Deze stoelen stonden per 4 in de showroom. En wilde ze graag per 6, want heb daar dus ook een eetkamertafel gekocht waar deze stoelen aan zouden komen. Een medewerker heeft een aantal keer met de leverancier gebeld of dit mogelijk was. Ja hoor de leverancier bood zelfs aan om 6 nieuwe te leveren ivm kleurverschil. Eerst zegt deze jongen ze zijn 4 voor € 160. Dan komt hij terug na gesprek met leverancier ( alweer ) en zegt: nee ze zijn € 160 per stuk maar omdat je er nu 6 geleverd wilt hebben zijn ze 10% duurder. Uhm ok.. mijn reactie was slaap er een nachtje over en kom morgen terug. Omdat deze stoelen perfect zouden zijn bij de eettafel volgende dag terug gegaan en ze besteld. Medewerker weer leverancier gebeld, geen probleem maar levertijd is 8 weken. Ok dan wacht ik, maar moest wel vast een aanbetaling van € 190 doen. Een week later wordt ik gebeld dat het 10 weken levertijd is, ook balen maar wacht wel.
Nu inmiddels iets meer als 4 weken verder krijg ik een telefoontje dat ze niet meer leverbaar zijn! Maar mocht de 5e stoel gratis hebben. Netjes gezegd ik heb niks aan 5 stoelen aan een tafel van 2,5 lang. Ik kom daar paar dagen later op vrijdag de koopavond de winkel in en niemand weet er vanaf. De jongen die met de leverancier gebeld heeft doet niks, kijkt me aan en loopt weg. De andere meiden wisten van niks maar heb gevraagd of ze dan wilde overleggen en mij maandag terug bellen.
Vervolgens krijg ik maandagochtend een sms wel te verstaan met melding: wij kunnen leverancier niet bereiken en bellen u wanneer dat wel zo is. Een sms??? Maar goed. Ik bel dus op en wordt gelijk aan de store manager door gegeven. Waar op ik hem vraag hoe dit zo kan gebeuren en wat de verklaring is dat het nu niet meer kan. Oh ik heb net de leverancier gesproken zegt hij en nee hij heeft het niet. Ik zeg oh dat is knap ik heb net een paar minuten geleden een sms gehad van jullie. Oh ja kan zegt ie maar nu heb ik hem wel gesproken. Goed over de stoelen, ik heb duidelijk alleen deze deal genomen omdat ze per 6 aan mij verkocht zouden worden. Antwoord: Ja kan gebeuren he. Ik vind dat geen verklaring en heb meerdere keren gevraagd wat er dan mis is gegaan. Ander antwoord: Ja het is nou eenmaal zo.
Ik vind het schandalig om zo behandeld te worden. Heb nog aangegeven dat ik een klant van de winkel ben en niet van de leverancier. Ook heb ik al zeker meer als € 2000 uit gegeven in die winkel, wordt je zo behandeld. Natuurlijk als ik daar kwam werd er gelijk op je afgerend, maar als er iets aan de hand is dan wordt je zo behandeld. Nog mooier, ik heb dan maar de bestelling geannuleerd en wilde graag mijn aanbetaling terug. Zegt deze briljante manager: dat gaat niet lukken want je snapt wel dat we op maandagochtend ( overigens al bijna 11.30 ) niet zoveel geld in de winkel hebben. Dus je moet maar wachten tot het er wel is. Pardon zei ik, ik moet de rest van de week werken dus wil het graag vandaag op komen halen. En het antwoord is: ja we bellen je wel als het er is. Serieus?
Goed gewacht met de wetenschap dat ze om 5 uur dicht gaan, werd ik ik iets na 16.30 gebeld.
Ik heb nog nooit zo'n personeel en behandeling mee gemaakt als hier.
Mijn advies: loop deze winkel hard voorbij want service kennen ze niet, of zelfs klanten normaal behandelen. Het enige wat ze willen en snel en veel spullen verkopen.
Aan mij zijn ze een hele goede klant kwijt geraakt in ieder geval

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Het enige wat ze willen en snel en veel spullen verkopen.
Daarom noemen ze het ook een woon OUTLET.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door sjohie »

Jannes22 schreef:
Het enige wat ze willen en snel en veel spullen verkopen.
Daarom noemen ze het ook een woon OUTLET.
Da's inderdaad wel de samenvatting van het geheel ja. :lol:

rjcmaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2013 17:48

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door rjcmaas »

Mensen daar gaat het niet om. Outlet of niet. Dat is geen reden om op deze manier te handelen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

rjcmaas schreef:Eerst zegt deze jongen ze zijn 4 voor € 160. Dan komt hij terug na gesprek met leverancier ( alweer ) en zegt: nee ze zijn € 160 per stuk
Dit snapt een klein kind nog.
Zelfs bij Leen Bakker heb je geen eetkamerstoel van € 40,- per stuk.
rjcmaas schreef:volgende dag terug gegaan en ze besteld. Medewerker weer leverancier gebeld, geen probleem maar levertijd is 8 weken. Ok dan wacht ik, maar moest wel vast een aanbetaling van € 190 doen. Een week later wordt ik gebeld dat het 10 weken levertijd is, ook balen maar wacht wel.
Nu inmiddels iets meer als 4 weken verder krijg ik een telefoontje dat ze niet meer leverbaar zijn!
Outlet?
Die verkopen meestal geen nieuwe producten die op bestelling gemaakt worden, maar oudere productlijnen en tja, op = op.
Ja, de winkel heeft wat steekjes laten vallen, maar u legt wel op elke slak zout.
Als u dit niet wilt, moet u nooit meer naar een outlet winkel gaan, maar gewoon het volle pond betalen in een 'echte' meubelzaak.

rjcmaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2013 17:48

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door rjcmaas »

Het gaat er niet om hoeveel geld ik uit geef en waar. Ik vraag niet om veroordeling wat ik met mijn geld doe, is mijn zaak. Voor jouw informatie, ze verkopen alleen maar designer meubelen voor outlet prijzen en lieg er niet om, kwaliteit spul. Dan nog, €160 +10% extra x 6 stoelen vind ik niet goedkoop. En ook daar gaat het niet om. Maar in dit geval om de toezeggingen en de handelingen er na.

Ben hier om mijn ervaring te delen waar dit forum voor bedoeld is.
En correct ja, na deze ervaring zal je mij niet meer in een outlet zien.
Dat is juist de bedoeling na het delen van dit verhaal.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door crazyme »

VioletPrue schreef: Outlet?
Die verkopen meestal geen nieuwe producten die op bestelling gemaakt worden, maar oudere productlijnen en tja, op = op.
Ja, de winkel heeft wat steekjes laten vallen, maar u legt wel op elke slak zout.
Als u dit niet wilt, moet u nooit meer naar een outlet winkel gaan, maar gewoon het volle pond betalen in een 'echte' meubelzaak.
Deze zogenaamde outlets verkopen gewone producten voor gewone prijzen. Soms zet een fabriek zijn oude meuk neer, maar omdat ze ook gewoon huur moeten betalen, moet er ook gewoon marge worden gemaakt.

stefander1982
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mei 2013 15:54

Re: Woonoutlet Zutphen

Ongelezen bericht door stefander1982 »

Dat u deze service moet ervaren is niet netjes, outlet of niet.

Maar zoals eerder al uitgelegd, een outlet is eigenlijk niets meer maar ook niets minder als een winkel die de oude 'rotzooi' van vooroplopend meubelland verkoopt tegen vaak wat aantrekkelijkere prijzen (al vind ik € 160,- per stoel niet echt een outletprijs).

Vind het verhaal op dit forum overigens wel terecht. Het niet goed adviseren, helpen en behandelen van klanten kun je op dit forum openbaar maken zodat de mensen die dit lezen zelf kunnen bepalen nog wel of juist niet naar deze winkel te gaan. En het niet teruggeven van je geld omdat dit niet in de kassa zit?? Bizar.

Outlet of niet, behandel je klanten zoals je zelf behandeld wil worden.

Gesloten