LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mvanderheijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2020 15:05

Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door mvanderheijden »

22 Augustus hier een bank besteld in de inruilactie; lekker handig, want dan nemen ze gelijk je oude bankstel mee terug en hoef je dat zelf niet te regelen, kom je ook niet zonder te zitten. Dácht ik, want bij het tekenen van de koopovereenkomst bleek dat ze niks mee terug gaan nemen vanwege Corona.

Levertijd werd mij toegezegd 8-12 weken. Niet nagerekend, en dus ook niet gezien dat er 14 weken op het koopcontract is gezet. (fout van mij, gebeurd me niet nog een keer)

Na 6 wkn. mijn bank op MP gezet, gratis af te halen, kwam geen reactie op, en aangezien de nieuwe na 8 wkn al kon komen en het grofvuil slechts om de week wordt opgehaald, heb ik na 8 wkn mijn oude bankstel op laten halen, wat me dus €59,- extra heeft gekost aan afvoerkosten.

Na 12 wkn nog geen teken van de nieuwe bank, dus gaan mailen, toen erachter gekomen dat de levertijd dus stiekem op 14 wkn gezet was en zeiden ze me dat er vertraging is, en ze konden niet zeggen hoe lang. Ze zouden navraag gaan doen bij de leverancier.
Ik heb ze erop gewezen dat er op hun website heel duidelijk staat dat er GEEN vertragingen zijn ondanks de covid-19, en dat dat dus niet klopt. Hierop hebben ze er een regeltje bijgezet dat er in enkele gevallen vertraging kan zijn.

Na 10 dgn nog geen enkele reactie met verwachte leverdatum, dus opnieuw gemaild met verzoek om meer informatie. Weer konden ze me hier geen enkele verwachting over geven.

Daarom 1 December met ze gebeld omdat het wel heel vreemd is dat zo’n bedrijf zonder enige planning werkt. Weer konden ze geen enkele uitspraak doen over een verwachte leverdatum. Er was vertraging door Covid. Sommige stoffen zijn niet leverbaar, maar zover die mevr. aan de telefoon wist, wat dat niet het geval met mijn stof.

13 December maar weer eens per mail geprobeerd meer duidelijkheid te krijgen en aangegeven dat als de bank deze maand niet meer gaat komen ik de bank annuleer. Hierop werd aangegeven dat de grondstoffen niet leverbaar zijn, wat mij 2 wkn daarvoor nog was ontkent bij mijn bank, en de verwachting Januari zou zijn. (4 of 31 januari? is nogal een verschil…)
Hierop heb ik gemaild dat ik mijn bank annuleer op grond van artikel 6.2 (levertijd later dan 30 dagen na de afgesproken leverdatum). Ik ben klaar met dit bedrijf en hun zeer slechte communicatie. Ik wil er niks meer van hebben.

Geen reactie op mijn mail. Hierop heb ik na 2 dagen gebeld met de klantenservice. Zij gaven aan dat ik een ander keuzenummer moest hebben, vertikte het om mij door te verbinden zodat ik opnieuw 10 minuten in de wacht moest. Hierop kreeg ik iemand aan de lijn die zei; iemand anders heeft dit in behandeling, ik zal zeggen dat hij zo snel mogelijk reageert.
Vervolgens krijg ik pas 3 dagen later een mailtje (niet van die persoon die het in behandeling had, maar afdeling inkoop) dat zij zich beroepen op op artikel 14; onvoorziene omstandigheden, waardoor ik enkel kan annuleren als ik 30% van de aankoopsom betaal.

Nog eens gebeld en uitgelegd waarom dit niet klopt. Aanbod gedaan om dan €50,- te betalen als tegemoetkoming voor de tijd/gemaakte kosten. Zou hij overleggen met de manager en hem gevraagd hierover in de middag terug te bellen. Is niet gebeurd.

Opnieuw een uitgebreide mail gestuurd met de uitleg waarom hun beroeping op artikel 14 geheel onterecht is en er geen onvoorziene omstandigheden zijn:
- de bank is 22 Augustus gekocht, dus midden in de corona crisis
- Tijdens 1 vd telefoongesprekken hebben ze aangegeven dat ze vanaf Juli/Augustus van vertragingen afweten. Toen ik mijn bank kocht op 22 Augustus was dit dus bekend bij hun en hebben zij dit bewust naar mij verzwegen en ook de levertijd hierop niet aangepast.
- Al die tijd heeft er foutieve informatie op hun website gestaan dat er geen vertragingen zijn door de covid (ik heb hier een screenshot van), dit hebben zij pas aangepast toen ik ze er op attendeerde. Inmiddels hebben ze het weer aangepast en staat er gewoon weer ‘Tijdens aankoop is met u een verwachte levertermijn doorgenomen. Deze staat vermeld op uw aankoopbon. Deze verwachte levertermijn is een zeer betrouwbare indicatie. Veelal leveren wij uw meubels ruim binnen de afgesproken levertermijn.’ Met een klein regeltje erbij dat er bijzondere omstandigheden van invloed kunnen zijn. Zeer misleidend vind ik dit.
- Daarnaast geven ze continu tegenstrijdige informatie (de stof is leverbaar, de vertraging komt doordat de stof niet leverbaar is)

Inmiddels zit ik al een paar maanden zonder bankstel en heb ik extra kosten kunnen maken voor het afvoeren hiervan (is mijn eigen beslissing geweest om deze weg te doen zeggen ze dan, maar dus wel omdat zij hem niet konden meenemen zoals de actie wel was waarin ik hem kocht), geen bankstel met de kerstdagen, geen bankstel met oudjaar…
Maar enig begrip of tegemoetkoming hierin van Woonsquare kan ik wel vergeten.
Zij blijven zich geheel onterecht beroepen op artikel 14.
Misbruik maken van de Corona omstandigheden als je het mij vraagt!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Woonsquare is aangesloten bij CBW, indien de levertijd met een maand verstreken is, kun je kosteloos ontbinden.
Artikel 14 betreft overmacht. En beroep daarop lijkt me niet kansvol: Toen de bank verkocht werd, was er al sprake van Corona

Denkend in oplossingen ipv confrontaties: Kan woonsquare niet tijdelijk een leenbank leveren?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt de koop ontbinden, omdat de lever termijn is overschreden. Je krijgt je geld terug, maar dan zit je nog steeds zonder bank. Tegenwoordig hebben de meeste bedrijven geen voorraad, ze bestellen pas bij een x aantal banken zijn gekocht, daarna moet het gemaakt worden, getransporteerd (door corona varen minder vrachtschepen). Of dit een oplossing is?

Wil jij je koop ontbinden en krijg je je geld niet terug? Dan kunt bij je rechtsbijstandverzekering of bij https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/ (kost tussen 102,50 en 152,50 in 2020) terecht om je geld terug te eisen.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dat u uw oude schoenen reeds hebt weggegooid voordat u nieuwe schoenen had, en zelfs al voordat aan u een exacte leverdatum is doorgegeven, is uw eigen keuze. Daar kan de verkoper niets aan doen.

De levertijd van 14 weken is met u gecommuniceerd. Deze staat immers op het koopcontract. Met het zetten van uw handtekening verklaart u akkoord te zijn met alles wat op het koopcontract staat, dus ook met de levertermijn van 14 weken. Dat u dat ter plaatse en ook thuis niet goed gecontroleerd heeft, is wederom geen tekortkoming van de verkoper, maar uw eigen keuze geweest.

Inmiddels is die overeengekomen levertermijn van 14 weken verstreken en met ongeveer een maand overschreden. U kunt zich vanaf 4 januari beroepen op artikel 6.2, 6.3 en 6.4 van de CBW voorwaarden beroepen. Die artikelen houden in dat 30 dagen na het overschrijden van de oorspronkelijk afgesproken levertermijn u recht heeft om de overeenkomst te ontbinden, met volledige terugbetaling van bedragen die u eventueel al betaald heeft. En dat u recht heeft op een vergoeding van schade die het gevolg is van het niet nakomen van de overeenkomst door de leverancier (winkel) waarmee u de overeenkomst heeft. De kosten die u gemaakt heeft voor de afvoer van uw oude bank zullen echter niet onder die schade vallen.
Het beroep op overmacht door de ondernemer is niet redelijk. Ten tijde dat de koop gesloten werd, was al lang en breed bekend dat (lokale) Covid-19 maatregelen voor beperkingen in productie en transport konden opleveren. Bij het aangeven van de vermoedelijke levertermijn had men hier dan ook rekening mee moeten houden.

De vraag is alleen: wilt u wel ontbinden? Wij zijn begin december meubels gaan kopen en bij vrijwel alle winkels werd netjes gewaarschuwd dat levertijden door drukte en strubbelingen in de fabricage/aanvoer als gevolg van Covid-19 langer kunnen zijn dan gebruikelijk.
Wanneer u nu de koop ontbindt, dan moet u bij een andere zaak alsnog een bank aanschaffen. Tenzij u een showroom model kiest of bij de geel-blauwe Zweed gaat shoppen, is de kans groot dat u bij de keuze voor ontbinden en een andere bank aanschaffen nog veel langer op de nieuwe bank moet wachten dan wanneer u nog iets langer wacht op de huidige bestelde bank.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik heb ze erop gewezen dat er op hun website heel duidelijk staat dat er GEEN vertragingen zijn ondanks de covid-19, en dat dat dus niet klopt. Hierop hebben ze er een regeltje bijgezet dat er in enkele gevallen vertraging kan zijn
Heeft u hier een schermafdruk van ?

Dit lijkt mij misleiding.

Er is geen meubelfabriek (of hun toeleveranciers) in de wereld welke geen last ondervind van corona.
En dat was in oktober ook bekend.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door Rinustp »

O zo herkenbaar.

Dit is normaal gedrag bij Woonsquare. Mijn (ex) vrouw heeft een bank besteld en had dezelfde leverproblemen. Ook moest ze extra bijbetalen voor de transportkosten terwijl in de voorwaarden staat dat die zijn inbegrepen.
De bank werd na 16 weken geleverd in de verpakking. Ze moest hem zelf uitpakken en in elkaar zetten. Er zat geen beschrijving bij.

Woonsquare is een heel slecht bedrijf en veel mensen in mijn omgeving, die hier niets plaatsen, hebben er problemen mee gehad. Gelukkig had mijn ex tijdig gewaarschuwd zodat ik naar een fatsoenlijk bedrijf kon gaan.

fam-veen
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:44

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door fam-veen »

Wil jij je koop ontbinden en krijg je je geld niet terug? Dan kunt bij je rechtsbijstandverzekering of bij https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/ (kost tussen 102,50 en 152,50 in 2020) terecht om je geld terug te eisen.
[/quote]

Bovenstaande klopt, behalve dat CBW vanaf 01-01-20 niet meer bij de geschillencommissie is aangesloten. Voor geschillen op aankopen na deze datum kan je terecht bij www.uitgesprokenzaak.nl . Alleen bij geschillen op aankopen van voor deze datum kan je terecht bij de geschillencommissie.


opa55
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2020 14:09

Re: Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare

Ongelezen bericht door opa55 »

Ik heb ook een zeer slechte ervaring met Woonsquare, na twee jaar heb ik ons bankstel naar de millieustraat gebracht, hij was compleet doorgezakt en dat nadat ze al twee keer bij ons waren geweest om het te repareren.(op te vullen).
Wij kopen er in ieder geval nooit iets meer en waarschuwen ook zoveel mogelijk mensen hiervoor.
Gezien de recensies is het onbegrijpelijk dat ze nog bestaan.

Gesloten