Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
lialeun
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2021 13:59

Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door lialeun »

November 2020 heb ik voor mijn man een sta op fauteuil gekocht bij Zit Optimaal twv €4700 .=
13 Augustus 2021 werd mijn man opgenomen in een zorgcentrum en is de stoel meegegaan. 31 Augustus melding gemaakt bij Zit Optmaal dat de stoel het niet meer deed.
Ik moest contact opnemen met Oranje.
Na 4 weken (28 sept) kwam deze firma eens kijken en heeft hem “gerepareerd” Na 10 minuten deed hij het weer niet meer.
Intussen had ik een sta-op stoel gehuurd omdat mijn man die echt nodig heeft ivm valgevaar.

Meteen contact gezocht met Zit Optimaal. Geen reactie op mail. Na telefonisch contact van mijn kant , werden er beloftes gedaan die niet na werden gekomen .
Ik heb geeist dat de stoel werd opgehaald en dat gebeurde op 13 oktober.
1 november heb ik weer eens gebeld hoe het met de reparatie stond. Daar bleek nog niets mee gedaan zijn.
15 november zou ik gebeld worden wanneer er meer bekend was maar weer niet gebeld.
Ik heb daarna een brief gestuurd dat ik mijn geld terug wil of een andere stoel. Ik neem hier geen genoegen mee
De huur van de stoel hebben ze op mijn aandringen voor 4 weken vergoed.
Graag zou ik willen weten wat ik nog meer kan doen om een hulpbehoevende man een sta op stoel terug krijgt.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door lialeun

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

door Seinhuis » 22 nov 2021 15:17

De verkoper (Zit Optimaal?) is verantwoordelijk voor de reparatie binnen de garantie. Het gebeurt vaker dat een externe bedrijf komt repareren, maar de verkoper is eindverantwoordelijk.


Dien je klacht (voorkeur per e-mail) bij de verkoper.
Indien hun niet op willen lossen, kan je terecht bij je rechtsbijstandverzekering. Zonder rechtsbijstandverzekering kan je advies vragen aan www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl.

Ook kan je naar de geschillencommissie https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen . Hun uitspraak is bindend, gebruik dit op advies van je rechtsbijstandverzekering, Consumentenbond of juridisch loket of als laatste redmiddel.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat is het probleem? Is er een issue dat onder garantie verholpen moet worden, of is de stoel beschadigd tijdens het transport?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Heeft u de reparatie door oranje zelf betaald ?

Dan heeft u daar gewoon garantie op.

In dat geval zou ik contact opnemen met oranje. Verwacht alleen niet dat ze binnen een week op stoep staan. Ook daar is het enorm druk.

Wanneer er geen sprake is van garantie zou u ook kunnen overwegen om een stoel uit de budget prijsklasse te kopen. Reken dan op ongeveer 1000 euro.

Het is maar net hoe hoog de nood is en uw financiële middelen reiken.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De verkoper (Zit Optimaal?) is verantwoordelijk voor de reparatie binnen de garantie. Het gebeurt vaker dat een externe bedrijf komt repareren, maar de verkoper is eindverantwoordelijk.


Dien je klacht (voorkeur per e-mail) bij de verkoper.
Indien hun niet op willen lossen, kan je terecht bij je rechtsbijstandverzekering. Zonder rechtsbijstandverzekering kan je advies vragen aan www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl.

Ook kan je naar de geschillencommissie https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen . Hun uitspraak is bindend, gebruik dit op advies van je rechtsbijstandverzekering, Consumentenbond of juridisch loket of als laatste redmiddel.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

breien schreef:
22 nov 2021 15:25
In de openingspost wordt het helemaal niet duidelijk of het defect onder de garantie valt.
Het zou kunnen dat er met de verhuizing iets misging.
Je hebt gelijk dat het niet 100% duidelijk is. Doordat bijna een maand tussen de verhuizing en de defect zit ging ik niet vanuit dat door de verhuizing komt.

Indien wel door de verhuizing komt, dan is mogelijk de verhuisbedrijf aansprakelijk. Indien er geen verhuisbedrijf is geweest kan TS kijken of inboedelverzekering verhuizing dekt (sommige doen dat wel, andere niet).


Nadeel zou kunnen zijn dat aankoop bedrijf de verhuizing de schuld kan gaat geven, en de verhuisbedrijf gaat zeggen dat het niet stuk is gegaan door de tijd dat is verstrekt. Dan hebben juristen van rechtsbijstandverzekering, juridisch loket of Consumentenbond een leuke uitdaging.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien was een verzorger de dader? Een die er niet op de juiste manier mee kon omgaan?
Dan kan misschien het Zorgcentrum het claimen bij hun verzekering .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zit Optimaal: Sta-op fauteuil stuk, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ts is nog steeds erg erg onduidelijk over wat er nu precies aan de hand is en de mogelijke oorzaken.

Verder dan “stuk” komen we niet.

Gesloten