LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5G netwerk begint in Nederland

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door tree3 »

https://www.demorgen.be/technologie/wet ... -b7d8dcf1/

Meer dan 180 wetenschappers en dokters uit 35 landen hebben de Europese Commissie een moratorium op de uitbreiding van 5G gevraagd. Ze waarschuwen dat de grotere blootstelling aan straling onder meer kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

Het zoveelste waarschuwing tegen straling. Hebben de wetenschappers een punt hierin? In Nederland heeft T-Mobile als eerste al 1 5G zender ingezet. Kunnen zij hier niet beter mee wachten totdat het duidelijk is wat 5G met ons doet? En hoe zit het dan met de andere netwerken, G2 en G3? Klopt het dat hogere frequenties schadelijker zijn dan de lagere?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zijn rond 1900 en daarvoor verschillende medici geweest die stelden: Sneller rijden als (voorbeeld) 30 of 50 km per uur voor de mens is dodelijk. Max rijd nu 360 per uur. U maakt zich druk over 5 G, over 25 jaar hebben we misschien wel 10 G. Of frequenties schadelijk zijn? Niemand die dit zeker weet. Het heeft zo wie zo te maken met het vermogen. Je hebt heel wat Watts nodig (duizenden) om op de FM een radioprogramma landelijk dekkend te maken, maar gesprekken van en naar de maan gaan op de centimeter band met maximaal 10 miliwatt.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Costnix »

Het maakt niet uit welke generatie de mobiele telefoon is. Het één is net zo (on)schadelijk als de andere.
Als u zo vreselijk bang bent voor radiostraling, dan moet alle draadloze vormen van communicatie de deur uitdoen.
Vergeet ook niet om een aluminium pak met bijpassend hoedje te kopen om de radiostraling uit uw buurt tegen te houden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door scontra »

tree3 schreef:https://www.demorgen.be/technologie/wet ... -b7d8dcf1/

Meer dan 180 wetenschappers en dokters uit 35 landen hebben de Europese Commissie een moratorium op de uitbreiding van 5G gevraagd. Ze waarschuwen dat de grotere blootstelling aan straling onder meer kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

Het zoveelste waarschuwing tegen straling. Hebben de wetenschappers een punt hierin? In Nederland heeft T-Mobile als eerste al 1 5G zender ingezet. Kunnen zij hier niet beter mee wachten totdat het duidelijk is wat 5G met ons doet? En hoe zit het dan met de andere netwerken, G2 en G3? Klopt het dat hogere frequenties schadelijker zijn dan de lagere?

De meest gevaarlijke straling komt van de "ZON", mag die dan ook uit a.u.b. :idea:

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
tree3 schreef:https://www.demorgen.be/technologie/wet ... -b7d8dcf1/

Meer dan 180 wetenschappers en dokters uit 35 landen hebben de Europese Commissie een moratorium op de uitbreiding van 5G gevraagd. Ze waarschuwen dat de grotere blootstelling aan straling onder meer kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

Het zoveelste waarschuwing tegen straling. Hebben de wetenschappers een punt hierin? In Nederland heeft T-Mobile als eerste al 1 5G zender ingezet. Kunnen zij hier niet beter mee wachten totdat het duidelijk is wat 5G met ons doet? En hoe zit het dan met de andere netwerken, G2 en G3? Klopt het dat hogere frequenties schadelijker zijn dan de lagere?

De meest gevaarlijke straling komt van de "ZON", mag die dan ook uit a.u.b. :idea:
Een x aantal jaren geleden hadden we ook een hype over zure regen. Hoor je ook niks meer van.

Straling maak ik me wel wat zorgen over, maar het hangt toch echt van mijn gesprekspartner af of ik serieus op het onderwerp in ga of niet. :wink:

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door mp2017 »

witte angora schreef:
scontra schreef:
tree3 schreef:https://www.demorgen.be/technologie/wet ... -b7d8dcf1/

Meer dan 180 wetenschappers en dokters uit 35 landen hebben de Europese Commissie een moratorium op de uitbreiding van 5G gevraagd. Ze waarschuwen dat de grotere blootstelling aan straling onder meer kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

Het zoveelste waarschuwing tegen straling. Hebben de wetenschappers een punt hierin? In Nederland heeft T-Mobile als eerste al 1 5G zender ingezet. Kunnen zij hier niet beter mee wachten totdat het duidelijk is wat 5G met ons doet? En hoe zit het dan met de andere netwerken, G2 en G3? Klopt het dat hogere frequenties schadelijker zijn dan de lagere?

De meest gevaarlijke straling komt van de "ZON", mag die dan ook uit a.u.b. :idea:
Een x aantal jaren geleden hadden we ook een hype over zure regen. Hoor je ook niks meer van.




Straling maak ik me wel wat zorgen over, maar het hangt toch echt van mijn gesprekspartner af of ik serieus op het onderwerp in ga of niet. :wink:
Blijkbaar wel, want anders zou je het onderwerp negeren, en de zure regen heeft dan weer niets met het topic te maken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
scontra schreef:
tree3 schreef:https://www.demorgen.be/technologie/wet ... -b7d8dcf1/

Meer dan 180 wetenschappers en dokters uit 35 landen hebben de Europese Commissie een moratorium op de uitbreiding van 5G gevraagd. Ze waarschuwen dat de grotere blootstelling aan straling onder meer kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

Het zoveelste waarschuwing tegen straling. Hebben de wetenschappers een punt hierin? In Nederland heeft T-Mobile als eerste al 1 5G zender ingezet. Kunnen zij hier niet beter mee wachten totdat het duidelijk is wat 5G met ons doet? En hoe zit het dan met de andere netwerken, G2 en G3? Klopt het dat hogere frequenties schadelijker zijn dan de lagere?

De meest gevaarlijke straling komt van de "ZON", mag die dan ook uit a.u.b. :idea:
Een x aantal jaren geleden hadden we ook een hype over zure regen. Hoor je ook niks meer van.

Straling maak ik me wel wat zorgen over, maar het hangt toch echt van mijn gesprekspartner af of ik serieus op het onderwerp in ga of niet. :wink:
Dat we niks meer over zure regen horen is logisch: er zijn destijds forse maatregelen getroffen om zure regen te stoppen. Die hebben gewerkt.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:Je hebt heel wat Watts nodig (duizenden) om op de FM een radioprogramma landelijk dekkend te maken, maar gesprekken van en naar de maan gaan op de centimeter band met maximaal 10 miliwatt.
Onderbouwing?

De centimeter band werkt met richtantennes, en FM met rondstraler. De richtantenne kan het signaal wel 1000 keer versterken

atlas1302

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We slaan 4G gewoon over en gaan verder met 5G, doe mij maar voor m`n verjaardag een 5 Gtje.
Dat 4G was toch maar niks..ben blij dat mijn 3G het nog steeds doet.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Mijn schoonouders zijn ook redelijk paranoia wat betreft stralingen etc. Die weigeren het wifi in huis te aan te zetten en zijn van mening dat een laptop op je schoot ook niet goed is. En cliche als het is, die liggen dus wel weken per jaar bruin te bakken op een tropisch strand.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

Mobiele telefonie en alles bestaat toch al een jaar of 20. Er zal heus wel iets van schadelijkheid in zitten, telefoontjes en zo moet je niet te dicht bij je oor houden geloof ik.

Maar als het werkelijk zo dodelijk was, dan had in die 20 jaar toch wel een aanzienlijk procentueel deel van de bevolking met ernstige ziekten rond moeten lopen of overleden moeten zijn?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

webshopeigenaar14 schreef:Mijn schoonouders zijn ook redelijk paranoia wat betreft stralingen etc. Die weigeren het wifi in huis te aan te zetten en zijn van mening dat een laptop op je schoot ook niet goed is. En cliche als het is, die liggen dus wel weken per jaar bruin te bakken op een tropisch strand.
Hebben ze wel goed geïsoleerde kabels dan, of komen de kabels bij de Action vandaan?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door sjohie »

tree3 schreef:https://www.demorgen.be/technologie/wet ... -b7d8dcf1/

Meer dan 180 wetenschappers en dokters uit 35 landen hebben de Europese Commissie een moratorium op de uitbreiding van 5G gevraagd. Ze waarschuwen dat de grotere blootstelling aan straling onder meer kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

Het zoveelste waarschuwing tegen straling. Hebben de wetenschappers een punt hierin? In Nederland heeft T-Mobile als eerste al 1 5G zender ingezet. Kunnen zij hier niet beter mee wachten totdat het duidelijk is wat 5G met ons doet? En hoe zit het dan met de andere netwerken, G2 en G3? Klopt het dat hogere frequenties schadelijker zijn dan de lagere?
Het zendvermogen van de mobiele telefoons in onze broekzak is de afgelopen jaren fors afgenomen, maw elk jaar krijgen we minder straling te verwerken, dus áls, en dat is gezien alle onderzoeken die zeggen dat er geen schadelijke gevolgen zijn een gróte als, die straling wel schadelijk zou zijn, dan is die door voortschrijdende technieken de afgelopen jaren al veel minder aan geworden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door olaf79 »

De nieuwere frequenties zijn juist minder schadelijk dan de oude. Komt door allerlei compressie technieken waardoor je met minder zendvermogen meer kunt. Wel hebben nieuwe masten meer antennes om het bereik te vergroten en de kosten te verlagen. Meerdere providers maken dan gebruik van dezelfde zendmast. Dit is potentieel erg gevaarlijk. Het zou dus beter zijn om meer zendmasten met een redelijke afstand te hebben.

Meestal ligt het probleem ook niet bij de zend ast maar bij de ontvanger. De telefoon dus. Deze houd je dicht bij je hoofd en dus je hersens en door het ontvangen en zenden worden je hersens warm (ze gaan niet koken zoals sommige broodjes aap beweren), dat is een paar tienden graad, maar is voldoende voor beschadiging. De oude 2g en deels 3g telefoons zijn veel gevaarlijker dan de 4g telefoons. De straling die bij deze vrijkomt is bijna niet te onderscheiden van de omgevingsstraling waar elk mensen zijn hele leven aan blood staat.

Wel wordt het afgeraden om langdurig telefoongebruik bij kinderen onder de 15 jaar toe te staan. Hun hersens zijn nog vollop in ontwikkeling en langdurige blootstelling kan bij hun een nadelig effect hebben.

In Israel is e.e.a. uitgebreid onderzocht en komen voor alsnog tot de conclusie dat er geen uitspraak kan worden gedaan over de lange termijn effecten maar dat er geen reden is tot verbod, wel om te blijven onderzoeken en alert te blijven.

stofzuigertje

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De 3G telefoon is voor mijn voldoende, zelfs 2G kan nog wel... maar nu komen ook de 4G betaalbaar onder de €100,- in de winkels van enkele merken...

Als ik een 5G toestel zoek krijg ik toestellen die te groot zijn of zijn mijn zakken te klein?
De eerste antenne is om dit te testen en als je moet verhuizen om in een 5G netwerk te kunnen gebruiken?

Ik weet dat vele nu klagen dat hun 4G naar 3G terug schakelde omdat er nog geen landelijke dekking is!
Vooral op vakantie parken die alleen afgelopen maanden overvol zaten!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Brahms »

Persoonlijk denk ik dat het voor de algemene gezondheid toch beter is weer af te stappen van al die netwerken en weer over te stappen op rooksignalen. Duidelijk goedkoper en iedereen kan het toepassen.....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door scontra »

Brahms schreef:Persoonlijk denk ik dat het voor de algemene gezondheid toch beter is weer af te stappen van al die netwerken en weer over te stappen op rooksignalen. Duidelijk goedkoper en iedereen kan het toepassen.....
Maar wel het vuurtje "opstoken" met geïmpregneerd hout dan zijn de signalen veel verderop ook nog te zien. ;-)

atlas1302

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Nee,neee jullie willen gewoon een goedkoop 4G toestelletje :lol:

Mucha

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Tree3 is ook bang voor houtrook. Ik wil overstappen op trommels en postduiven. (Hoewel de duiven ook weer voor gezondheidsproblemen kunnen zorgen en het tromgeroffel geluidsoverlast kan veroorzaken)
Een alternatief is geluidssignalen geven met mosquito's. Heb je geen last van houtrook, en ook niet van tromgeroffel.

Maar @tree3, even serieus, wat probeer je nu met dit topic te bereiken? Dat uitrollen gaat toch wel door, de maatschappij is nu eenmaal op dit soort communicatie ingericht. Er is, althans dat gaf iemand in dit topic al aan, veel aandacht om straling te verminderen. Wat wil je nu veranderen?

En doe me nu een lol, en geef voor één keer eens antwoord op mijn vragen in plaats van de volgende link te plaatsen.

Gesloten