LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

breien schreef:
15 aug 2020 20:59
Sinds 5G in werking is gesteld is er een hit tegolf in Nederland.
Warmtestraling.
Maar dat is dan wel raar volgens Trump zorgt de warmte dat Corona verdwijnt en 5G zorgde voor Corona en zorgt nu dan ook dat het verdwijnt? Dat is wel heel vreemd gedrag van 5G.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook hier dacht men dat het virus zou uitdoven in de zomer , integendeel , het laait weer op en uiteraard ligt dat aan de uitrol van 5G :shock:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door scontra »

5G straling werd in vroeger jaren al gebruikt door Jomanda !
Jomanda heeft nu het vrije gebruik van deze frequentie toegestaan, aangezien ze er zelf geen gebruik meer van hoeft te maken.
Hele Nederlandse volksstammen knapten er destijds van op en nu zou het plotseling een negatief effect op de mens hebben, ik "geloof (van) niet" dat dit het geval is, tot iemand het tegendeel wetenschappelijk zal/kan weerleggen.
En alle deskundigheid hier ten spijt, 5G is er 5G blijft ook nog wel een tijdje en zal t.z.t. wel weer worden opgevolgd door nieuw soort G-straling.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door cherokee »

hebra98 schreef:
15 aug 2020 22:31
Denkt er dan niemand aan het feit dat een telefoon ( die je tegen je hoofd houdt) ook met dezelfde frequentie moet stralen in deze verbinding?
Daarom geven de ogen van mijn vrouw dus groen licht als ze in de schemering zit te bellen.............

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door sjohie »

5G is hetzelfde als 4G en 3G, er worden grotendeels dezelfde frequentiebanden gebruikt, en van de voorgaande nummertjes is ook nooit aangetoond dat al dit soort enge bedachte dingen ook écht is gebeurd. Sterker nog, ik ken het verhaal een buurt waar veel mensen ineens klachten kregen, en aangezien er net een 4G mast geplaatst was, moest dat het wel zijn. Wat bleek, die mast stond er al wel, maar was nog niet in gebruik... Ze hebben mensen de nog lege kasten, en nog niet aangesloten antennekabels laten zien, want de Telco in kwestie geloofden ze uiteraard niet zomaar. Gek genoeg waren de klachten ook ineens weg..... Verder is het opgenomen zendvermogen van de mobiele telefoons, die je continue bij je hebt, alleen maar gedaald de afgelopen 20 jaar, dus ook vanaf die kant is er niks aan de hand.

Enige waarin 5G verschilt van 4G is dat écht 5G, dus niet het low-band 5G wat nu uitgerold wordt, wat meer soort 4G+ is, een veel fijnmaziger netwerk van antennes gebruikt ivm de hogere frequenties die net geveild zijn, en dus zal een mobiele telefoon nu signalen van 2 of 3 antennes ontvangen, en met 5G wel van 6 tot 8. Dat is getest, oa in Groningen in ons land, en dat gaf geen problemen, echter wordt dit wel in de gaten houden vanuit de overheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door berndv »

hebra98 schreef:
15 aug 2020 22:31
Denkt er dan niemand aan het feit dat een telefoon ( die je tegen je hoofd houdt) ook met dezelfde frequentie moet stralen in deze verbinding?
Ik heb mijn telefoon meestal in mijn broekzak, zo ongeveer naast mijn "dingdong" zeg maar. :shock:

Denk dat ik toch maar ga kijken naar aluminium-gevoerde boxershorts.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik iets uit de vriezer haal, ontdooi ik het altijd even met mijn telefoon. Ideaal!

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door de auditu »

Johnstein schreef:
15 aug 2020 17:46
De nieuwe 5G netwerken geven in feite MINDER straling dan 3G of 4G
Dit komt omdat de antenne het signaal bundelt en alleen richt op degene die op dat moment staat te bellen.
Alle andere mensen in de omgeving krijgen daardoor dus juist minder straling in verhouding tot het "vroegere" 3G / 4G.
Die antennes zenden namelijk hun straling gelijkmatig in de rondte en hebben daardoor ook een hoger vermogen nodig om iedereen te kunnen bereiken,
Kortom als je de hele dag permanent op 5G staat te bellen heb je wel iets meer straling. Maar als je niet belt heb je geen of nauwelijks straling omdat de bundels ergens anders heen gaan.
Ben zeer benieuwd naar de techniek die daar achter zit.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door geengast »

Is al bijna gedaan. De eerste tests met 6G zijn al bezig.

https://tweakers.net/nieuws/169818/sams ... nties.html

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ts is zeker familie van deze man, zou heel veel verklaren

http://web.archive.org/web/200310120916 ... /rlaurens/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door sjohie »

Johnstein schreef:
15 aug 2020 17:46
De nieuwe 5G netwerken geven in feite MINDER straling dan 3G of 4G
Dit komt omdat de antenne het signaal bundelt en alleen richt op degene die op dat moment staat te bellen.
Alle andere mensen in de omgeving krijgen daardoor dus juist minder straling in verhouding tot het "vroegere" 3G / 4G.
Die antennes zenden namelijk hun straling gelijkmatig in de rondte en hebben daardoor ook een hoger vermogen nodig om iedereen te kunnen bereiken,
Kortom als je de hele dag permanent op 5G staat te bellen heb je wel iets meer straling. Maar als je niet belt heb je geen of nauwelijks straling omdat de bundels ergens anders heen gaan.
Dan moet je wel het hele plaatje inkleuren, voor "echt" 5G, is een veel fijnmaziger antennenetwerk nodig dan voor 4G . De voor 5G benodigde hogere frequenties geven meer snelheid, maar minder bereik per antenne. Wat we nu al kunnen gebruiken als 5G, is low-band 5G, op oude 4G frequenties, en dat komt nog niet echt in de buurt van de onder 5G beloofde snelheden.

Als straks het 5G netwerk helemaal af is, dus ook met de net geveilde frequenties, dan zal een ontvanger (smartphone/tablet etc) signalen van 5 tot 8 antennes gaan ontvangen, waar dat met 4G, 2 of 3 zijn. En dat is wel een wezenlijk verschil, en iets wat oa het Agentschap Telecom et al, erg op gaan monitoren. Het is wel getest natuurlijk, wereldwijd, en in Groningen hier in Nederland, maar die specifieke kennis is nog wat schraal op het moment.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 5G tast gezondheid aan met magnetronstraling

Ongelezen bericht door Radar »

Tsja. Ik gooi hier maar eens een slotje op. Moet ik nog toelichten waarom? Ik geloof dat dat niet per se noodzakelijk is, toch..?

Groeten! Radar^SK

Gesloten