LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biomassa centrale's

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Hierbij een pagina met klachten uit Zwolle over de biomassa centrale:

http://www.petities24.com/forum/166553/start/25

Bijvoorbeeld:

Het is een enorme stank. Als we onze dochter ophalen of wegbrengen naar school, dan stinkt het soms zo erg op het schoolplein, dat je er benauwd van wordt. Ook meld onze dochter dat ze soms vanwege de stank niet buiten kunnen spelen in de pauzes.
Als de wind zelfs draaid dan hebben wij zelfs last van de stank en moeten wij onze ramen dicht doen thuis. Wij wonen zelfs aan de andere kant van de rotonde. Dit kan niet gezond zijn.

Op 18 mei 2016 was dit in het nieuws:
http://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/2 ... e-breecamp

De klachten die mensen hebben worden vaak afgedaan als 'subjectief'.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door puma73 »

En weer geen inhoudelijke reactie van TS, wanneer mogen we van u een inhoudelijke reactie, een mening van u verwachten in plaats van een linkjesregen met daarbij subjectief commentaar dat is overgenomen.

Dit heeft niks met het doel van dit forum te maken, namelijk met elkaar discussieren over consumentenonderwerpen. Dat is het doel van dit forum.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ja benauwdheidsklachten zijn subjectief.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/kl ... -1.5899751

Ik vraag me af welke filters op de biomassa centrale's zitten. Op een site staat dat biomassa centrale nog schadelijker is dan een kolencentrale. In de tijd dat ik geen linken plaatse werd mij verweten dat ik geen bronnen vermeldde. Dus wat wil je nou?

Puma73 als belerende manier van communiceren het gaat hier over:

Milieu
Voor alle onderwerpen omtrent natuur en milieu

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Ja benauwdheidsklachten zijn subjectief.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/kl ... -1.5899751

Ik vraag me af welke filters op de biomassa centrale's zitten. Op een site staat dat biomassa centrale nog schadelijker is dan een kolencentrale. In de tijd dat ik geen linken plaatse werd mij verweten dat ik geen bronnen vermeldde. Dus wat wil je nou?

Puma73 als belerende manier van communiceren het gaat hier over:

Milieu
Voor alle onderwerpen omtrent natuur en milieu
Heeft helemaal niks met belerend te maken, dit is waar het forum voor is bedoeld
Welkom op het forum van Radar! Dit forum is bedoeld voor consumenten die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van Radar behandeld zijn, maar natuurlijk ook alle andere consumentenzaken
U praat niet over onderwerpen, uw dumpt af en toe een link en vraagt wat de leden van het forum er van vinden. Echter als u een mening gevraagd wordt reageert u niet of u dumpt weer een linkje.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door newmikey »

puma73 schreef: U praat niet over onderwerpen, uw dumpt af en toe een link en vraagt wat de leden van het forum er van vinden. Echter als u een mening gevraagd wordt reageert u niet of u dumpt weer een linkje.
+1

Trouwens maar één manier van reageren op dit soort onzinposts van gezondheid: niet.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Natuurlijk moet je het afdoen als onzin. Dat doen ambtenaren ook. Heb je wel verdiept in de biomassa newmikey? Kennlijk niet. Het afdoen als lariekoek deed Prem Radhakishun ook in zijn uitzending. Zonder enige argumenten.

"Ik heb gigantische hoofdpijn, heb het benauwd en ben kortademig. Ik heb aan mijn zwangerschap een longembolie overgehouden, en nu heb ik deze klachten al twee weken", zegt Sylvia

En zo zijn er meer reacties op de verschillende website's te lezen. Mijn mening is waarom bouwt Nederland het land vol met biomassa centrale's? De houtsnippers zijn kennelijk in prijs gestegen het nieuwe goud? Zeker omdat de kolencentrale's dicht moeten er maar biomassa centrale's gaan komen. Trouwens op andere fora worden serieuzere discussies gevoerd met inhoudelijke reacties dan hier. Hier komt men niet verder dan het af te doen als onzin. Een gemeente ambtenaar van Delft vond het maar geldverspilling om onderzoek te doen naar de gezondheid en fijnstof van houtstook. Als men zo redeneert had asbest ook nooit verboden moeten worden omdat de onderzoeken geld kosten. Alles draait tegenwoordig om geld. En de politiek regeert niet, het bedrijfsleven regeert. Een schijn democratie.

http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.5 ... 899752.JPG

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:
Trouwens op andere fora worden serieuzere discussies gevoerd met inhoudelijke reacties dan hier. Hier komt men niet verder dan het af te doen als onzin. Een gemeente ambtenaar van Delft vond het maar geldverspilling om onderzoek te doen naar de gezondheid en fijnstof van houtstook. Als men zo redeneert had asbest ook nooit verboden moeten worden omdat de onderzoeken geld kosten. Alles draait tegenwoordig om geld. En de politiek regeert niet, het bedrijfsleven regeert. Een schijn democratie.
Als diegene die een stelling deponeert (dumpt) niet verder komt dan het dumpen van linkjes en verder niet inhoudelijk in gaat is op wat er gezegd of gevraagd word dan is er niet echt een inhoudelijke discussie mogelijk.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door kuklos »

newmikey schreef:
puma73 schreef: U praat niet over onderwerpen, uw dumpt af en toe een link en vraagt wat de leden van het forum er van vinden. Echter als u een mening gevraagd wordt reageert u niet of u dumpt weer een linkje.
+1
+1

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Natuurlijk moet je het afdoen als onzin. Dat doen ambtenaren ook. Heb je wel verdiept in de biomassa newmikey? Kennlijk niet.
Stel die vraag eens aan jezelf. Heb jij je wel eens verdiept in biocentrales? Echt verdiept? Dus geen subjectieve klaagfora afstruinen en alleen de klachten eruit pikken en die hier dumpen, nee echt verdiepen. Dus inlezen in literatuur, langsgaan bij zo'n centrale, etc?
gezondheid schreef:Trouwens op andere fora worden serieuzere discussies gevoerd met inhoudelijke reacties dan hier. Hier komt men niet verder dan het af te doen als onzin. Een gemeente ambtenaar van Delft vond het maar geldverspilling om onderzoek te doen naar de gezondheid en fijnstof van houtstook. Als men zo redeneert had asbest ook nooit verboden moeten worden omdat de onderzoeken geld kosten. Alles draait tegenwoordig om geld. En de politiek regeert niet, het bedrijfsleven regeert. Een schijn democratie.
Wat doe jij dan hier nog? Zoals al meerdere malen gezegd door meerdere mensen in meerdere topics voer jij geen discussie, maar dump je linkjes. Die jouw subjectieve mening steunen.
Ook nu weer. Politiek regeert niet, bedrijfsleven regeert. Bewijs dat eens in plaats van te roepen.
Laatst gewijzigd door kuklos op 03 jun 2016 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Zoals het nu lijkt zal worden ingezet op verhoging van de schoorstenen bij de biomassa centrale.

Helpt dat wel? Verspreidt je dan niet meer de fijnstof over het gebied heen?

Voegt een "+1" teken dan wel iets toe aan de discussie? De pot verwijt de ketel totdat die zwart ziet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:De pot verwijt de ketel totdat die zwart ziet.
Toch ook leuk dat u zich verdiept in de Nederlandse taal en een totaal nieuw gezegde uitvindt. Hulde daarvoor!

Over het onderwerp kan ik nog één ding zeggen: het opwekken van energie is niet gratis, of het nu door windmolens, biomassa, zonnepanelen, kolencentrales, gas of kernenergie plaatsvindt. Een oplossing met nul emissie en zonder enige milieubelasting bestaat simpelweg niet.

U kunt nu wel doorgaan met elke individuele oplossing aan te vallen op basis van anecdotisch "bewijs" zonder ook maar enige mogelijke oplossing bij te dragen, maar wat blijft er dàn nog over en hoe constructief bent u dan nog bezig? U wilt toch ook graag uw huis verlichten en verwarmen? Hoe ziet u dat dan nog gebeuren? Als de electriciteit uw huisje niet meer bereikt omdat anderen windmolens als horizonvervuiling zien of hoogspanningslijnen als bron van "electrosmog", hoe leeft u dan?

Wat moeten we volgens u met de brandstof doen waarvan nu in biomassacentrales electriciteit wordt gemaakt? Dumpen op een afvalberg? Begraven in de grond? Vergisten? Met dure vrachtschepen in het midden van de oceaan lozen? Hoeveel bent u bereid voor de resulterende energie te betalen?

Dus kom op, gezondheid, stoppen met biomassa centrales en vervangen door .... ?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Weet je waarom de biomassa centrale's als paddestoelen uit de grond komen Newmikey? En inderdaad de klachten zijn op een anekdotische wijze vastgelegd en het Longfonds heeft hier een verklaring voor. Maar alles weg te zetten als subjectieve klachten, dat gaat er bij mij niet in. Doen natuurkundigen dat ook zo? Als een grotere groep mensen generieke problemen krijgen is dat dan ook anekdotisch? Mensen hebben tegenwoodig weinig inlevingsvermogen in een ander. Een gebrek aan empathie is een van de kenmerken van autisme?


Wat vindt u van de ontwikkeling dat snoeihout tegenwoordig wordt ingezet voor bio-energie, waardoor er een tekort is aan hout voor compost en er meer veen moet worden geïmporteerd met negatieve gevolgen voor natuur en klimaat?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 03 jun 2016 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Weet je waarom de biomassa centrale's als paddestoelen uit de grond komen Newmikey?
Sorry, geef op (retorische) tegenvragen antwoord zodra u ook eindelijk eens wat vragen van mij en van anderen beantwoordt.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Biomassa in kolencentrales draagt niet bij aan terugdringen CO2, zegt KNAW terecht!

Hoe duurzaam is rioolslib bijvoorbeeld, als bij door verbranding zware metalen in het milieu komen?

Inzet van biomassa leidt tot meer fijnstof dan aardgas of kernenergie.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 03 jun 2016 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Biomassa in kolencentrales draagt niet bij aan terugdringen CO2, zegt KNAW terecht!

Hoe duurzaam is rioolslib bijvoorbeeld, als bij door verbranding zware metalen in het milieu komen?
En waarom wordt dit gesteld door de KNAW?

Die zware metalen komen nauwelijks in het milieu terecht door het af vangen door een warmtewisselaar, die ook meer dan 80 % van het fijnstof af vangt.

Mucha

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:
Inzet van biomassa leidt tot meer fijnstof dan aardgas of kernenergie.
Vertel mij eens waar bij kernenergie fijnstof vrijkomt?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door gezondheid »

Een beetje, waarop baseer je dat MichielFRL? Er wordt niet alleen gas gehaald uit de provincie Groningen overigens.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Biomassa centrale's

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Voegt een "+1" teken dan wel iets toe aan de discussie? De pot verwijt de ketel totdat die zwart ziet.
En die vraag stel JIJ? Nergens ga je in op vragen van anderen, nergens geef je blijk ook maar iets van de materie te snappen of zelfs te willen snappen. Het enige wat jij lijkt te willen doen is linkjes dumpen hier. Draagt dat bij aan de discussie? NEE

Als je nou echt zo graag hier werkelijk een discussie wil voeren, ga dan eens in op vragen en standpunten van andere respondenten.
Begin maar eens met onderstaande vraag van Newmikey:
newmikey schreef: Wat moeten we volgens u met de brandstof doen waarvan nu in biomassacentrales electriciteit wordt gemaakt? Dumpen op een afvalberg? Begraven in de grond? Vergisten? Met dure vrachtschepen in het midden van de oceaan lozen? Hoeveel bent u bereid voor de resulterende energie te betalen?

Dus kom op, gezondheid, stoppen met biomassa centrales en vervangen door .... ?

Gesloten