LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Smartee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:01

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door Smartee »

Ach ja ik dacht ik vul het topic even aan aangezien ik blijkbaar niet de enige ben die hier hinder van ondervind. Of jij het gelooft maakt me eigenlijk verder weinig uit, ik weet niet eens wie je bent en ik vermoed dat je er bijzonder weinig mee te maken hebt :)

Smartee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:01

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door Smartee »

breien schreef:Is dit onderwerp niet meer iets voor een ingezonden brief in het Alkmaars Dagblad. Het carillion speelt niet zo hard dat het hele land er last van heeft.
Dat zou inderdaad kunnen :) Ik Googelde erop en kwam dit tegen dus ik dacht, laat ik hier even de topicstarter laten horen dat er meer mensen zijn met klachten. Als het niet de bedoeling is dit hier te delen, kan de moderator het topic sluiten wat mij betreft :)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door scontra »

Mucha schreef: Erger dan mensen die klagen over klagers, zijn mensen klagen over mensen die klagen over mensen die klagen.

@mucha,

En u wil daar weer over klagen, laat u vooral niet weerhouden en ga gerust uw gang. :arrow:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door witte angora »

De topicstarter is allang niet meer onder deze naam actief. Geen idee waar hij zijn dagen momenteel mee vult eigenlijk, geen idee ook of zijn meldpunt nog bestaat.

Maar ik zie ook niet goed in waarom iemand die in Maastricht woont er via een openbaar forum kennis van moet nemen dat iemand in Alkmaar last heeft van de klokken, en dat een ander die in Friesland woont en echt overal last van heeft een meldpunt opent om die klokken in Alkmaar het zwijgen op te leggen.

Smartee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:01

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door Smartee »

ah sorry ik had niet gezien dat het om een meldpunt ging, en inderdaad ik snap ook niet waarom iemand in friesland een meldpunt voor klachten in Alkmaar zou openen.. maar hij/zij had dus toch blijkbaar ergens gelijk. Wat ik nog het minst snap is waarom mensen zo hard aanvallen op mij, terwijl ze er echt helemaal niets mee te maken hebben.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door ZaBo »

Smartee schreef:ah sorry ik had niet gezien dat het om een meldpunt ging, en inderdaad ik snap ook niet waarom iemand in friesland een meldpunt voor klachten in Alkmaar zou openen.. maar hij/zij had dus toch blijkbaar ergens gelijk. Wat ik nog het minst snap is waarom mensen zo hard aanvallen op mij, terwijl ze er echt helemaal niets mee te maken hebben.
Wij hebben er niets mee te maken? waarom plaats je het hier dan in hemels naam? :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door scontra »

Smartee schreef:Ik vraag me alleen af waarom jij zo komt schreeuwen dat het nergens op slaat wat ik vertel?
Dat doet hij om boven het geluid van dat tingel-tangelende carillon uit te komen !!!!

Smartee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:01

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door Smartee »

Nee hoor, overdag is helemaal prima. Ik heb een verzoek aan de gemeente gestuurd om de tijden aan te passen. 's Nachts gewoon een klokslag elk uur en overdag elk uur een gezellig melodietje. Hoort toch wel een beetje bij de stad en sommige mensen hechten er waarde aan. Het hoeft van mij niet weg, maar het hoeft ook niet mensen onnodig wakker te houden :)

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door ZaBo »

Smartee schreef:Nee hoor, overdag is helemaal prima. Ik heb een verzoek aan de gemeente gestuurd om de tijden aan te passen. 's Nachts gewoon een klokslag elk uur en overdag elk uur een gezellig melodietje. Hoort toch wel een beetje bij de stad en sommige mensen hechten er waarde aan. Het hoeft van mij niet weg, maar het hoeft ook niet mensen onnodig wakker te houden :)
Dus wat is nu eigenlijk je probleem? het mag wel maar dan om het uur? maar dan wordt je om het uur wakker toch? :shock:

Smartee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:01

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door Smartee »

Volgens mij heb ik het probleem inmiddels wel duidelijk genoeg gemaakt.

's Nachts geen muziek, overdag is prima :)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door scontra »

Smartee schreef:Volgens mij heb ik het probleem inmiddels wel duidelijk genoeg gemaakt.

's Nachts geen muziek, overdag is prima :)

En nu !!!!???

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
gezondheid schreef:Overlast is niet subjectief daarvoor hebben we geluidsmetingen voor bedacht. Het is wetenschappelijk aangetoond dat bepaalde geluiden die te luid zijn de nachtrust verstoren. Uiteindelijk zullen we dat allen moeten betalen aan de zorgkosten.
Je versimplificeert. Het geluidsniveau is objectief, de beleving (en daarom draait het bij overlast) is uitermate subjectief. Lees je de rapporten nooit?
Toch zijn er geluidsniveaus vastgesteld die nog acceptabel zijn en niveaus die dat niet zijn. De ene zal bij de grens zijn schouders ophalen en het weinig uitmaken de ander heeft inderdaad er last van.

Bewoners van een stad hebben recht op nachtrust of ze nou in de oude binnenstad of in een nieuwbouw wonen. Indien een private instelling teveel geluid produceert en dat ook nog eens de hele nacht dan kan het zijn dat die instelling de wet of de APV overschrijd. Dat geldt ook voor een Carljon of een Kerkklok. Aangezien die geen enkel doel meer dient, is de overlast niet te billijken en dient deze dus gestopt te worden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door marnix »

"overschrijdT"

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de topicstarter hier aan zou willen doen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 06 jun 2017 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Carillon speelt 24 uur per dag ieder kwartier

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse berichten verwijderd wegens geruzie / off topic gaan. Nu graag weer conform de huisregels verder discussiëren.

Gesloten