LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chemtrails

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

ronaldv2 schreef: Andere optie: Kun je, wil je niet niet bevatten dat "chemtrails"' daadwerkelijk bijna dagelijks over je eigen hoofd worden uitgespoten zodat dat jij er enige moer tegen kunt ondernemen??
Nee is hier het enige juiste antwoord. Niet alleen kan/wil ik het niet bevatten, het kan ook gewoonweg vanuit een puur technisch oogpunt niet, is wetenschappelijk onmogelijk, praktisch onuitvoerbaar zelfs àls iemand het al zou willen, vergt verregaande samenwerking tussen machtsblokken die non-existent is, is de "least likely option" als iemand ons daadwerkelijk zou willen vergiftigen, heeft op 10km hoogte géén effect op de grond direct onder de "trails" etc. etc. etc.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door kuklos »

ronaldv2 schreef:Vraag: Is het MIJN verantwoordelijkheid om alle informatie die JIJ eventueel in staat zou kunnen zijn om te begrijpen (laat staat accepteren) op een gouden dienblaadje aan te reiken? Of ga je zelf eens wat meer activiteiten ontplooien online door bijv. het zelf verrichten van inspanningen en ergens tijd en energie in te steken? Als jewat wilt weten, lijkt het me handig om er zelf ook eens iets voor te doen ;-)
Goh, en weer doe je hetzelfde als al jouw geloofsgenoten. Ik zal het nog maar eens uitleggen. Als JIJ iets beweert moet JIJ de onderbouwing leveren. Als IK iets beweer moet IK de onderbouwing leveren.
ronaldv2 schreef:Zolang JIJ hier niet aangeeft wat JOUW persoonlijke kennisnivo, en staat-van-bewustzijn is m./b.t. dit onderwerp en "chemtrail-wetenschap" is, zal ik er geen tijd insteken om je bewijzen aan te leveren die je wel in staat bent om te snappen. Hoe kunnen andere mensen weten hoe intelligent je werkelijk bent ;-) en of je uberhaupt in staat bent om deze complexe materie te snappen ?
Ik zie dat je het over mij wil gaan hebben. Goh, ook dat zien we vaker. Als de argumenten op zijn gaan we op de man spelen. Ja, dat maakt jouw standpunt alleen maar sterker. Not.

Leuke collectie urls die je hier geplaatst hebt. Maar, we wachten nog steeds op de bijdrage die de wetenschappelijke toets der kritiek kan doorstaan.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is onduidelijk wie als eerste de theorie van de chemtrails naar buiten heeft gebracht. Volgens een verhaal zou dit een journalist zijn die later heeft toegegeven dat hij dit deed alleen om uit te testen hoeveel geloof mensen zouden hechten aan aperte onzin.

Due to the popularity of the conspiracy theory, official agencies have received thousands of complaints from people who have demanded an explanation. The existence of chemtrails has been repeatedly denied by scientists around the world, who say the trails are normal contrails. The United States Air Force states that the theory is a hoax which "has been investigated and refuted by many established and accredited universities, scientific organizations, and major media publications." The United Kingdom's Department for Environment, Food and Rural Affairs has stated that chemtrails are not scientifically recognized phenomena.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

newmikey schreef:Het is onduidelijk wie als eerste de theorie van de chemtrails naar buiten heeft gebracht. Volgens een verhaal zou dit een journalist zijn die later heeft toegegeven dat hij dit deed alleen om uit te testen hoeveel geloof mensen zouden hechten aan aperte onzin.
Wat ik heb gevonden (als moeder van alle chemtrail activiteiten) is dit officiele document van de United Stated AirForce (USAF). Zij willen het weer globaal wil kunnen controleren als wapen tegen potentiele vijanden van de Verenigde Staten/Naties.

1. "Weather as a Force Multiplier: Owning the Weather in 2025"
http://www.fas.org/spp/military/docops/ ... 3c15-1.htm

2. "The purpose of Chemtrails"
http://beforeitsnews.com/chemtrails/201 ... ttedPage=0

3. "Documents Reveal Air Force Uses Advanced Weather Modification to Alter Climate"
http://aircrap.org/documents-reveal-air ... te/336880/

4. Overzicht van alle chemtrail gerelateerde patenten"
http://globalskywatch.com/chemtrails/ub ... UjITmJCGPQ

5. "Expert: Chemtrails are global covert operation for total control, detecting UFOs"
http://www.examiner.com/article/expert- ... z1GWfEOBBY

6. "Chemtrails and Geo-enginering" (vele links naar ander websites)
http://www.bibliotecapleyades.net/cienc ... trails.htm

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

Lezen schijnt niet de sterkste kant van de chemtrail mafia te zijn. Van de bovenstaande links is alleen de FAS een serieuze met wetenschappelijke achtergrond, de rest zijn chemtrail broeinesten van samenzweringstheorieen.

De FAS link levert een stuk tekst op dat niets aan duidelijkheid nalaat:
"Interestingly enough, the US government made a conscious decision to stop building upon this foundation. As mentioned earlier, international agreements have prevented the US from investigating weather-modification operations that could have widespread, long-lasting, or severe effects. However, possibilities do exist (within the boundaries of established treaties) for using localized precipitation modification over the short term, with limited and potentially positive results. "

Een beetje wolken inzaaien om plaatselijke regenval te bevorderen is alles wat er overblijft van alle complottheorieen dus...

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

newmikey schreef:Lezen schijnt niet de sterkste kant van de chemtrail mafia te zijn. Van de bovenstaande links is alleen de FAS een serieuze met wetenschappelijke achtergrond, de rest zijn chemtrail broeinesten van samenzweringstheorieen.
Hier heb je gehele U.S.A.F. "2025" plaatje: waar chemtrails slecht 1 onderdeel van uitmaken"
http://csat.au.af.mil/2025/index.htm <- originele website
http://www.fas.org/spp/military/docops/usaf/2025/ <- fas backup copy

Dit is de download link naar het origninele USAF document genaamd (PDF format - 52 paginas)
"Chapter 15 - Weather as a Force Multiplier: Owning the Weather in 2025"
http://csat.au.af.mil/2025/volume3/vol3ch15.pdf

Voor de liefhebbers "van wetenschap"....Pluis vooral (zelf even) de bijbehorende referenties naar andere - gerelateerde - projecten door, die in dit document vermeld staa, te vinden vanaf pagina 50 oner het kopje Bibliografy. Ook de Appendixes A, B en C staan vol met referenties naar reeds bestaande en uitgevoerde wetenschappelijk onderbouwde projecten. Have fun :-)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door bprosman »

Tekeningen : "Source : Microsoft image gallery" , oh jee Microsoft zit ook in het complot.
Overigens wel leuke materie maar ben bang dat veel mensen over de woorden 'might' en zo heenlezen en het woord 'concept' in de betekenis van 'iets ontwikkelen in gedachten' ook niet helemaal begrijpen.

australia1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 09:43

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door australia1965 »

Kan niet begrijpen als ik op balkon zit ,zie ik daar vliegtuigen overgaan met de welbekende witte strepen dat ik na een uur of wat langer de hel mooie blauwe lucht niet meer zie.
krijg ik het gevoel dat ik bepaalde dingen niet mag zien.
Is eindelijk die vreselijke winter voorbij ,kijk ik weer tegen een grijze hemel aan veroorzaakt door mijn eigen mensen.(schandalig)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door bprosman »

,zie ik daar vliegtuigen overgaan met de welbekende witte strepen
Dat is voor beginnende piloten dat ze de weg terug weten.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

Gisteravond even wezen fotograferen op het strand bij Egmond. Zuidwestenwind dus dan weet je: Polderbaantijd!

Klaar met schieten en daar op de boulevard stond een wat wezenloos uit z'n ogen kijkende jongeman met een pocketcamera'tje de lucht vanuit alle hoeken te fotograferen.

Een paar voorbijgangers vroegen wat hij aan het doen was en kregen de volle laag van alle conspiracy-theorieën. Strontium, Cadmium en het kwam niet uit de kerosine oh nee! Het komt van Hoogovens in Ijmuiden, die zitten in het complot.

De vliegtuigen hebben sproeiers en stijgen op vanuit Engeland. Waarom ze dan vanuit Schiphol lijken te komen? Opzet! Waarom je die sproeiers niet ziet als ze op Schiphol staan? Ze zijn intrekbaar en het is allemaal één groot smerig complot van de Vrijmetselaars. Michael Jackson was er achter gekomen en daarom al die rechtzaken om pedofilie. Ik heb me staan te bescheuren! Hij was niet te stoppen.

Moet me trouwens van het hart dat ze wel eens wat netter mogen sproeien - al die trails lopen door elkaar heen, niks net ruitjespatroon. Wat een verspilling! :lol: :mrgreen:

Freeelize
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2013 12:59

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door Freeelize »

Wat een zinloze discussie, over iets dat al zo vaak nieuws is geweest. Waar al zoveel over gezegd en geschreven is, waar als je zelf de moeite eens voor nam, in plaats van je hoofd in het zand te steken, eens een echte gedachte over zou kunnen hebben. Het is al zo vaak toegegeven nooit gehoord over Engeland? En wat daar in de jaren 50 is gebeurd?
Mensen kijken tv, en geloven in een minister!! Ze geloven alles wat op tv en krant gezegd wordt, maar internet liegt!! Terwijl dat de meest grote kans op de waarheid brengt.
Tv doet aan neuro marketing wel eens van gehoord? Weet iemand hier hoe het brein werkt? Nee volgen twitter en facebook, waar het over een liedje gaat, dat is belangrijk. En mensen met echte informatie over wat er echt speelt worden belachelijk gemaakt. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat voor informatie die toe zich neemt. Maar om in deze wereld nog zoiets als chemtrails te ontkennen dan ben je echt niet wakker! Misschien een overdosis aan chemische voedings middelen ;-)
Slavernij bestaat ja ook niet meer duhh. Wake up!! Eet eens vers ipv kant en klaar, wordt je wakker van.
Fijne dag

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door kuklos »

Freeelize schreef:Wat een zinloze discussie, over iets dat al zo vaak nieuws is geweest. Waar al zoveel over gezegd en geschreven is, waar als je zelf de moeite eens voor nam, in plaats van je hoofd in het zand te steken, eens een echte gedachte over zou kunnen hebben. Het is al zo vaak toegegeven nooit gehoord over Engeland? En wat daar in de jaren 50 is gebeurd?
Mensen kijken tv, en geloven in een minister!! Ze geloven alles wat op tv en krant gezegd wordt, maar internet liegt!! Terwijl dat de meest grote kans op de waarheid brengt.
Tv doet aan neuro marketing wel eens van gehoord? Weet iemand hier hoe het brein werkt? Nee volgen twitter en facebook, waar het over een liedje gaat, dat is belangrijk. En mensen met echte informatie over wat er echt speelt worden belachelijk gemaakt. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat voor informatie die toe zich neemt. Maar om in deze wereld nog zoiets als chemtrails te ontkennen dan ben je echt niet wakker! Misschien een overdosis aan chemische voedings middelen ;-)
Slavernij bestaat ja ook niet meer duhh. Wake up!! Eet eens vers ipv kant en klaar, wordt je wakker van.
Fijne dag
Ik zou zeggen, probeer het eens bij Niburu. Daar nemen ze dergelijke onzin klakkeloos aan. Hier vragen we toch wat meer dan "heb je wel eens gehoord van ... ".

Freeelize
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2013 12:59

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door Freeelize »

Gelukkig hoef ik geen allu hoedje, ik heb niets met wazige sites als Niburo, en andere geloofs kwesties.
En iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij wilt geloven. Nee ik geloof niet in complotten, het is triest genoeg dat mensen constant van alles wijs wordt gemaakt! En dat is wat ik wel kan aannemen, dat er veel wijs wordt gemaakt!
Dus vind ik dat iedereen voor zichzelf kan bepalen of iets er is of niet.
Ik zie ze chemtrails! Wat anderen ervan maken is aan hun.
Ik hoef helemaal niets voor iemand te onderbouwen. Alle info is gewoon te vinden hoor, wel goed filteren!! Anders kom je inderdaad op zieke websites uit. Maar je hebt je standpunt al ingenomen.

“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Dit is waarom het dan ook zinloos is, een zinloze discussie.
Nogmaals fijne dag

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door kuklos »

Freeelize schreef:Gelukkig hoef ik geen allu hoedje, ik heb niets met wazige sites als Niburo, en andere geloofs kwesties.
Wat denk je dat chemtrails zijn?
Freeelize schreef:En dat is wat ik wel kan aannemen, dat er veel wijs wordt gemaakt!
Hou nou eens op met aannemen en kom eens met onderbouwing en bewijs.
Freeelize schreef:Dus vind ik dat iedereen voor zichzelf kan bepalen of iets er is of niet.
Ik zie ze chemtrails! Wat anderen ervan maken is aan hun.
Als er iets is is het te bewijzen, doe dat dan.
Freeelize schreef:Ik hoef helemaal niets voor iemand te onderbouwen. Alle info is gewoon te vinden hoor, wel goed filteren!! Anders kom je inderdaad op zieke websites uit. Maar je hebt je standpunt al ingenomen.
Nou, geef de links naar de info dan eens. Elke keer weer hetzelfde. Steeds wordt beweerd dat er genoeg te vinden is, maar worden er geen links gegeven. En als er dan eindelijk na veel vragen links komen zijn dit continu links naar complottheoriesites, maar nooit eens naar deugdelijke onderzoeken.
Freeelize schreef:Dit is waarom het dan ook zinloos is, een zinloze discussie.
Misschien dat ooit het kwartje gaat vallen. Maar er zal geen discussie meer zijn zodra er deugdelijk bewijs wordt geleverd. Dus kom daar maar eens mee zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door kuklos op 25 apr 2013 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

Freeelize schreef: Ik zie ze chemtrails! Wat anderen ervan maken is aan hun.
U (en wij allemaal) ziet contrails ofwel condenssporen. U maakt daar de niet bestaande "chemtrails" van, een volkomen uit de lucht ( :lol: ) gegrepen complottheorie.

Freeelize
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2013 12:59

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door Freeelize »

Je legt jezelf woorden in de mond, ik neem geen complot aan.
Voor mij zien ze er anders uit als gewone trails, dat is wat ik waarneem. Natuurlijk kan ik jou geen uitsluitend bewijs leveren. En als jij mij het uitsluitend bewijs en aan iedereen die het anders als jou ervaart wel zou kunnen geven, zou dat toch helemaal geweldig zijn :-) Dan was het allemaal opgelost. Je bent welkom om dat te doen.
Kun je dat niet, moet je mensen die anders denken als jij , niet aanvallen met kinderachtig heden als wat je hier allemaal neertikt. Het zegt veel over je.
Mensen geloven zoveel, en geloof is geen zekerheid. Zekerheid krijg je altijd pas achteraf.
Fijne avond

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

Freeelize schreef:Voor mij zien ze er anders uit als gewone trails, dat is wat ik waarneem.
Vertel eens, ik ben razend benieuwd...wàt ziet er anders uit?

Freeelize
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2013 12:59

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door Freeelize »

Ik wacht eerst op jou uitsluitend bewijs!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door puma73 »

Chemtrail is een samentrekking van de Engelse woorden chemical (chemisch) en trail (spoor) en daarmee een variant op contrail (condensation (condensatie) en trail). Het begrip chemtrail wordt gebruikt in complottheorieën die stellen dat er sprake is van het moedwillig verspreiden van bepaalde chemische stoffen in de atmosfeer vanuit straalvliegtuigen, waarbij de condensstrepen deze stoffen kunnen 'camoufleren'. De meeste van deze theorieën gaan ervan uit dat de overheid of NAVO verantwoordelijk is voor de verspreiding van de chemische stoffen.
te vinden op

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemtrail

Dus ja, jij gelooft in complottheorieën. Stop gewoon met je onzin en ga op niburu zitten kletsen over complotten en de theorieën die daar mee samenhangen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chemtrails

Ongelezen bericht door newmikey »

Freeelize schreef:Ik wacht eerst op jou uitsluitend bewijs!
Ik vroeg je slechts om eens uit te leggen wat er volgens je eigen woorden "anders" uitziet maar je bent plotseling je tong verloren? Zelfs zo'n simpel vraagje is te veel? Je eigen observatie zoals je die hier hebt geplaatst kan of wil je niet verder toelichten?

Je maakt jezelf op een uiterst bekwame wijze belachelijk maar dat had je waarschijnlijk inmiddels zelf ook al door, vandaar je antwoord met de hier reeds lang bekende omkering van causaliteit: niet diegene die zegt dat er iets bijzonders aan de hand is waar alle anderen niets zien moet iets "bewijzen", nee diegene die gewoon ziet wat er is - condenssporen.

Gesloten