LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Clif
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2011 00:52

het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Clif »

Er zijn plannen van de overheid om grote auto's te weren uit de binnensteden. Ik vind het nogal wat dat de mensen niet denken aan mensen zoals ik en mijn vrouw die in over de 50 zijn, in een kleine dorp wonen maar last ondervinden van al die grote asociale auto's die met 90 km per uur door onze dorp rijden !Waarom doet de overheid daar niet een stokje voor steken? waarom verbieden ze niet om bepaalde dorpen te meiden en op de snelwegen te blijven ? wat hebben ze te zoeken in ons dorp? die lui draaien veel te harde muziek. ze hebben eens een kat van mij doodgereden en ze stopten niet eens om te kijken naar het beest. ze hebben wel alle aandacht voor veel te jonge meiden die bij ons in het dorp wonen. ik weet wat ik zou doen als zo een figuur mijn kleindochter aansprak. ik zou een klomp naar zijn hoofd gooien. de overheid doet dat niet! de meiden zijn nog geen 20 en ze worden door jongens in de 30 aangesproken! dat kan niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Clif schreef:Er zijn plannen van de overheid om grote auto's te weren uit de binnensteden. Ik vind het nogal wat dat de mensen niet denken aan mensen zoals ik en mijn vrouw die in over de 50 zijn, in een kleine dorp wonen maar last ondervinden van al die grote asociale auto's die met 90 km per uur door onze dorp rijden !Waarom doet de overheid daar niet een stokje voor steken? waarom verbieden ze niet om bepaalde dorpen te meiden en op de snelwegen te blijven ? wat hebben ze te zoeken in ons dorp? die lui draaien veel te harde muziek. ze hebben eens een kat van mij doodgereden en ze stopten niet eens om te kijken naar het beest. ze hebben wel alle aandacht voor veel te jonge meiden die bij ons in het dorp wonen. ik weet wat ik zou doen als zo een figuur mijn kleindochter aansprak. ik zou een klomp naar zijn hoofd gooien. de overheid doet dat niet! de meiden zijn nog geen 20 en ze worden door jongens in de 30 aangesproken! dat kan niet.

Fantastische posting.

De titel gaat over een Hummer maar de posting gaat grotendeels over te jonge meiden die door jongens uit de grote stad worden aangesproken, en waar de overheid het klomp gooien als maatregelen zou moeten introduceren.

Waar een klein dorp groots in kan zijn... :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk dat ze dan beter snelheidscontrole kunnen houden bij je in het dorp. :wink:

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, waar een klein dorp groot in kan zijn. En toch snap ik de topicstarter zeker wel.

Hier in de omgeving zijn de binnenwegen erg smal. Het kost al moeite om een fiets te passeren, heb je een tegenligger, dan zul je allebei de berm in moeten, om de simpele reden dat er al te vaak nauwelijks een berm is. Op veel plekken zal de een even op een oprit van een woning moeten wachten op de ander. Niks mis mee, de bewoners zijn het gewend, en groeten/bedanken elkaar voor het geduld en eventjes ruimte maken voor elkaar.

Maar ja, dan komt dus het sluipverkeer. Mensen die niet van hier zijn, maar die denken dat ze over de binnenwegen sneller zijn omdat ze dan twee stoplichten niet hoeven te passeren. En dan krijg je een drukte van belang, waar dat helemaal niet gaat, en waar de wegen niet op berekend zijn. Dan praat je dus in de meeste gevallen over normale auto's. Maar even de hand opsteken om te bedanken dat je op ze gewacht hebt, ho maar. Integendeel, je krijgt gechagrijn omdat je hen, in hun beleving, ophoudt.

Waar je 60 mag, rijden ze makkelijk 80. Het is echt lachen om die verbeten koppen als je ze achter je hebt, en vertikt harder te gaan. Sterker nog, er is hier een weggedeelte dat wel zo onoverzichtelijk en bochtig is, dat zelfs 50 nog onverantwoord is. Dan zie je ze de kogels uit hun ogen afvuren van nijd omdat het niet hard genoeg gaat. Maar ik zit er echt niet op te wachten een tegenligger te rammen, of een kind of een fietser aan te rijden die net uit zo'n onoverzichtelijke bocht komt. Dus ik pas mijn snelheid aan, simpel zat.

Je wilt niet weten wat er gebeurd als er zo'n pc-hoofttractor aan komt sjeezen. "Opzij, opzij, ik heb meer geld dan jij, kijk naar mij", ze drukken je gewoon opzij.

Blij wordt je er niet van, nee.

Klompen hebben we hier niet, maar ach, die zullen weinig uitrichten tegen dat soort typjes.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door bianca82 »

allereerst complimenten voor de rijm van angora..

tja als ik alleen naar de titel kijk ben ik heb met ts eens (de rest tja.. heeft niet veel met concumenten dingen te maken)

ik woon in een stad met kleine straatjes en enge bochten.. ik zit altijd op de fiets.. doodeng als er zo'n brede koekblik aankomt rijden ik schiet als het mogelijk is dan altijd de stoep op (wat niet goed is voor mn banden) mag niet.. maar als ik moet kiezen tussen geraakt worden of een boete.. dan neem ik liever die boete.. bespaard uiteindelijk meer geld.

ook kom ik veel in het veluwe gebied (gemeente ede of te wel de dorpen) omdat veel familieleden daar vakantie vieren er zijn daar redelijk wat s bochten tussen het mais en de bossen je ziet haast niks en dan schiet er opeens met volle snelheid (100 a 120 terwijl je er maar 80 mag) een vrachtwagen of zo'n brede bak je tegemoet nou dan zweet je wel even.. vooral omdat het wegen zijn waar ook fietsers fietsen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door bprosman »

Waar je 60 mag, rijden ze makkelijk 80
Over het algemeen kom ik meer racende Golfjes en Seat Ibiza's tegen. Om maar niet te spreken van de gestresste (meestal) moeders die mij 's-morgens in de straat (30Km zone) van mn sokken proberen te rijden omdat ze NET iets te laat zijn om hun kinderen naar school te brengen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Waar je 60 mag, rijden ze makkelijk 80
Over het algemeen kom ik meer racende Golfjes en Seat Ibiza's tegen. Om maar niet te spreken van de gestresste (meestal) moeders die mij 's-morgens in de straat (30Km zone) van mn sokken proberen te rijden omdat ze NET iets te laat zijn om hun kinderen naar school te brengen.
En kijk maar eens hoe die kunnen parkeren bij de scholen...... :twisted:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door BBCS »

Degene die het meeste en het hardste klagen zijn vaak zelf de veroorzakers van de overlast.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk zou dit eens een carnavalkraker moeten worden. De draak steken met al die nieuw-geld typjes, die denken dat ze heel wat zijn, terwijl het niks is, en die hun zelfbeeld alleen maar kunnen etaleren door onder andere in zo'n pc-hoofttractor te rijden of op andere manieren met geld te smijten.

Misschien, heel misschien, als ze eens massaal voor schut worden gezet, dat ze dan eens een beetje gaan dimmen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door bprosman »

En kijk maar eens hoe die kunnen parkeren bij de scholen......
Oh dat noem je parkeren ? :wink: Ik dacht meer van "in de buurt van een parkeerplaats de sleutel dr willekeurig uittrekken" ;-).

Clif
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2011 00:52

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Clif »

ik veroorzaak zelf geen overlast. ik heb zelfs geen auto, ik heb een fiets. ik en mijn vrouw zijn in de 50. ik wist niet eens hoe je een hummer spelt. en moest het opzoeken

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Waar gaat het nu over: een te hard rijdende auto of een hummer?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door bprosman »

maar last ondervinden van al die grote asociale auto's die met 90 km per uur door onze dorp rijden !
Dus niet alleen Hummer's :wink:

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:In een kleine auto kan je ook met 100km per uur door het dorp rijden! :mrgreen:

Wees blij dat er nog een hond is die door je gehucht heen wil rijden.

Je kunt ook B&W voorstellen een grote muur om jullie dorp heen te bouwen.
Precies de juiste benaming voor degenen die met die snelheid door de bebouwde kom racen. :mrgreen:

Maar waarom moet je daar blij om zijn?

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door witte angora »

Die zijn met die snelheid zo rap voorbij dat je geen kans hebt ze te herkennen...

En wat TS betreft, inderdaad, als ze voor een bakkie koffie stoppen, of een shopje in de super willen doen, dan kan hij meteen met zijn klomp aan de gang. :lol:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door mje »

Ik heb in dat dorp weleens met de dakloze krant gestaan....breek me de bek niet open :D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Liever vandaag dan morgen verbieden die grote onnodige aso bakken :evil:

Nemen rustig 2 parkeerplaatsten in beslag en leuk als jij al geparkeerd staat en er zet zo`n patser die grote bak naast jou Fiat Puntootje. Nou probeer dan nog maar s fatsoenlijk in je auto te komen.

Ze zijn mooi om te zien, maar totaal overbodig in dit kleine landje :arrow:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
En kijk maar eens hoe die kunnen parkeren bij de scholen......
Oh dat noem je parkeren ? :wink: Ik dacht meer van "in de buurt van een parkeerplaats de sleutel dr willekeurig uittrekken" ;-).
Uhm..ja..uh sorry....dat bedoelde ik eigenlijk

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Liever vandaag dan morgen verbieden die grote onnodige aso bakken :evil:

Nemen rustig 2 parkeerplaatsten in beslag en leuk als jij al geparkeerd staat en er zet zo`n patser die grote bak naast jou Fiat Puntootje. Nou probeer dan nog maar s fatsoenlijk in je auto te komen.

Ze zijn mooi om te zien, maar totaal overbodig in dit kleine landje :arrow:
Ik heb er geen last van, hier in de omgeving heeft ook iemand een hummer en moet zeggen dat die inderdaad 2 parkeerplaatsen 'pakt' maar er 2 betaald.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: het rijden met grote HUMMER door een klein dorp VERBIEDN!

Ongelezen bericht door duiner »

BBCS schreef:Degene die het meeste en het hardste klagen zijn vaak zelf de veroorzakers van de overlast.
of willen hun geld terug van die dierenzaak van het speeltje , omdat hun kat er niet mee wil spelen .. :D

toevallig dezelfde TS , zag ik,
.

Gesloten