LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Komkommer in plastic?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Forum leden,

Ik was vandaag in de buurt super, alleen Komkommers in plastic.
Omdat ik twijfelde hoewel hij nog goed voelde... na verwijderen helft was het slappe hap, oude zooi...
Na alle 11 nog aanwezige halve striptease gegeven te hebben, rotte zooi voor volle prijzen!

Ik leerde ooit dat alle verpakte een houdbaarheidsdatum moesten hebben....
Maar de Komkommers niet blijkbaar.
Nu wilde de Manager van de Buurt Super dat ik ze alle 11 ging kopen wegens beschadigen verpakking!

Mag hij dat eisen als je pas na verwijderen pas kunt zien of ze nog redelijk eetbaar zijn?
Ik heb geweigerd en vroeg aan hem, bel de Politie maar, en vele mede klanten gingen gelijk ook voelen.
Niemand wilde het gestripte deel, en vele vonden het nog in plastic nog redelijk.

Mogen ze dit doen, rotte zooi verkopen terwijl je niets goed kunt voelen?
Ik koop geen 69 cent om thuis gelijk in groen bak te pleuren.

Dit overbodige plastic is lastig en hoewel ze wel langer houdbaar zijn.....
Mogen we dit in de winkel vlak voor aankoop verwijderen om te voelen wat we kopen?

Ik heb ze niet gesneden en vroeg of hij ze zelf wilde proberen, zoek er een uit en proef....
Moeten we dit vaker doen in geval van enige twijfels?

Overbodig plastic word als we succes hebben voorkomen en indien mogelijk laat ik met plastic vaak liggen.
En dat onder het bordje....Verse Groenten....

Wie had hier gelijk volgens U, Ik of de Buurt Super?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door Komkommertijd

Re: Komkommer in plastic?

door Moneyman » 10 nov 2019 21:26

Komkommertijd :lol:
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door moederslink »

Je kunt best dóór het plastic voelen of de komkommers slap of stevig zijn , het geeft geen pas om 11 komkommers te strippen... maar dat is slechts mijn mening , zelf zou ik dit nooit zo doen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door witte angora »

Met een komkommer een discussie aangaan over komkommers... :lol: :lol:

Maar waarom heb je de andere niet gewoon in plastic gelaten? Je hebt ze 'open' gemaakt, dus ze zijn 'onverkoopbaar' geworden. Dus ja, ik denk wel dat de eigenaar gelijk heeft dat je moet betalen. Als je in de winkel een pak koffie openmaakt om te controleren of het nog vers is, zul je ook moeten betalen.

Daarentegen, als je er thuis achter komt dat hij niet goed meer is, kun je ermee terug naar de winkel. Ok. voor 69 cent, sja... :roll:

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Gaat u ook aardappelen uit de zak halen of tomaten uit de verpakking om te voelen of ze zacht zijn?
Vind het eigenlijk wel a-sociaal, zulk gedrag..

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zou ie dat echt gedaan hebben?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd :lol:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik begrijp komkommer wel. Ik had laatst hetzelfde met de biefstuk: vacuümgesealed onder heel taai plasticfolie. Man man man wat hoop gezeur kreeg ik toen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook in de winkel 'gestript', Erthanax? :shock:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

De ultimate check van komkommer, hij laat zien hoe topic starters met de grootste gemak ondergeschoffeld worden door de groep. Zonder maar iets zinnigs te zeggen.

Om op het topic terug te komen, ik vind het irritant dat kopers eerst overal in lopen te knijpen of het wel vers is met hun vieze handen. Kijken met je ogen en je handen gebruik je ergens anders voor.

Daarom dat plastic natuurlijk, hygiëne!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft niets met hygiëne van doen.

“Waarom worden komkommers, aubergines en paprika's soms in plastic verpakt? Een plastic folie om groenten en fruit verlengt de houdbaarheid van het product. Het voorkomt dat producten te snel bederven en weggegooid moeten worden.”

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bijkomend voordeel is dat je het product met een gerust hart kunt consumeren. Zélfs als topicstarter er met zijn vieze vingers in heeft geknepen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Topicstarter heeft ze uitgepakt, dus die zijn niet meer te koop. Ze moeten door de verkoper eerst ontsmet worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eerst ontsmet?

Ik kocht vandaag bij de (KN)aldi een Komkommer, zonder plastic en gewoon verse, niets mis mee en ik zie niemand de schil eten.. even wassen, schillen en die waren ook €0,69

Ik zie de noodzaak van plastic niet als er ook zonder verkocht worden, binnen paar dagen op en weer nieuwe krat!

Wel moet je bij plastic afhankelijk folie dikte meer voelen en dus harder knijpen waardoor de houdbaarheid weg is.
Deze Folie koste geld, belast het milieu en bij fout afval buren gaat deze in de vuilverbranding!

Ik heb Filiaal cheffin gevraagd en die vertelde dat met plastic minder verkoopt.
Indien verkrijgbaar kopen ze dus zonder in... verse groenten en minder verpakking.
Ook is voor hun een rotte in groene bak gooien gratis, uitpakken koste geld en tijd.

En dat ik op niemand reageerde.. moest Lampion voor kleinkinderen maken..... weer erg extreem geworden!
Ze hebben nu hun handen tenminste vrij om de tas vast te houden en hun muziek instrument want dat leverde meestal meer op dan extra vals zingen en zere strot krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

..... weer erg extreem geworden!
Geen zorgen. Zijn we van je gewend.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door RamsesII »

Je gaat toch niet serieus 11 komkommers van het plastic ontdoen in de winkel XD

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
11 nov 2019 13:45
moest Lampion voor kleinkinderen maken..... weer erg extreem geworden!
Ze hebben nu hun handen tenminste vrij om de tas vast te houden en hun muziek instrument
Laat me eens raden... :mrgreen:

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Komkommer in plastic?

Ongelezen bericht door BL2 »

Zag laatst in de super iemand het deksel van een jampot afdraaien, schijnbaar rook het niet lekker genoeg, deksel er weer op, en terug in het vak.
Gewoon omdat het kan....

Gesloten