LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Vrees dat er wel schaliegas gaat komen.... VVD... In de uitzending van Zembla (of Tegenlicht?) van de Vara bleek duidelijk dat het water werd vervuild. Wellicht dat de rijkere mensen steeds maar bronwater flesjes willen gaan kopen?!
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... sland.html

Lijkt het jullie een goed idee? Ik hoop dat er een petitie gestart hier wordt over...

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door trail46 »

Vlug, de alu-hoedjes op. Het gaat onzin regenen. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Of bedoel je dat het alu-hoedjes gaat regenen? :lol:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Het bronwater van de Aldi smaakt trouwens best goed, dus dat is helemaal zo'n slecht idee nog niet. Of bedoelde 'gezondheid' dat niet?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

witte angora schreef:Het bronwater van de Aldi smaakt trouwens best goed, dus dat is helemaal zo'n slecht idee nog niet. Of bedoelde 'gezondheid' dat niet?
Ik vind dat van de Lidl toch net iets beter.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Vrees dat er wel schaliegas gaat komen.... VVD... In de uitzending van Zembla (of Tegenlicht?) van de Vara bleek duidelijk dat het water werd vervuild. Wellicht dat de rijkere mensen steeds maar bronwater flesjes willen gaan kopen?!
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... sland.html

Lijkt het jullie een goed idee? Ik hoop dat er een petitie gestart hier wordt over...
Jah. al was het maar omdat zonne-energie en windenergie nooit zullen kunnen voorzien in onze stroombehoefte, omdat die methodes slechts energie produceren als de natuur het wil, wat niet persé is wanneer het nodig is, en we het niet op kunnen slaan voor later gebruik. Kernenergie is door het paniekvoetbal rondom Fukushima ook taboe voor de komende jaren, ondanks dat het een stuk veiliger is als bijvoorbeeld windmolens, dus dan blijft er weinig over qua nieuwe energiebronnen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door 16again »

De heren politici zitten een paar jaar in het pluche in de kamer, daarna begint het echte verdienen pas zodra ze een baantje hebben bij grote bank of olie maatschappij.

Ik sluit niet uit dat ze al in de kamer, de belangen van nieuwe werkgever (en dus eigenbelang) voorop stellen, ipv de belangen van kiezers te behartigen.
Lijkt wel of minister Kamp vandaag publiekelijk bij Shell aan het solliciteren is.
Laatst gewijzigd door 16again op 27 aug 2013 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Antigoon
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jan 2006 10:46

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door Antigoon »

Harrie Kierie schreef:
witte angora schreef:Het bronwater van de Aldi smaakt trouwens best goed, dus dat is helemaal zo'n slecht idee nog niet. Of bedoelde 'gezondheid' dat niet?
Ik vind dat van de Lidl toch net iets beter.
Dan nog liever die rode flesjes water met (schalie)gas! :lol:

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

gezondheid schreef:Vrees dat er wel schaliegas gaat komen....
Volgens mij is het er trouwens al een tijdje.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb aluhoedjes te koop. Slechts 50 euro per stuk Wie wil ze kopen?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

kuklos schreef:Ik heb aluhoedjes te koop. Slechts 50 euro per stuk Wie wil ze kopen?
Zijn die goed voor je gezondheid dan?

potplantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2013 21:50

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door potplantje »

Gas wordt dan iets duurder en warmwater heb je niet meer nodig want dan komt er vuur uit de kraan. Je stopt dan een filter in het toilet en dat is dan schoon drinkwater of zo iets.Afbeelding

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:De heren politici zitten een paar jaar in het pluche in de kamer, daarna begint het echte verdienen pas zodra ze een baantje hebben bij grote bank of olie maatschappij.

Ik sluit niet uit dat ze al in de kamer, de belangen van nieuwe werkgever (en dus eigenbelang) voorop stellen, ipv de belangen van kiezers te behartigen.
Lijkt wel of minister Kamp vandaag publiekelijk bij Shell aan het solliciteren is.
De meeste Nederlandse pensioenfondsen, zo niet alle, beleggen in Shell, Exxon etc, dus jij en ik profiteren daar even hard aan mee natuurlijk. :wink:

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door wdubbelost »

sjohie schreef:
16again schreef:De heren politici zitten een paar jaar in het pluche in de kamer, daarna begint het echte verdienen pas zodra ze een baantje hebben bij grote bank of olie maatschappij.

Ik sluit niet uit dat ze al in de kamer, de belangen van nieuwe werkgever (en dus eigenbelang) voorop stellen, ipv de belangen van kiezers te behartigen.
Lijkt wel of minister Kamp vandaag publiekelijk bij Shell aan het solliciteren is.
De meeste Nederlandse pensioenfondsen, zo niet alle, beleggen in Shell, Exxon etc, dus jij en ik profiteren daar even hard aan mee natuurlijk. :wink:
Mocht je de pensioengerechtigde leeftijd wel halen en niet teveel water met schaliegas drinken :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik denk dat we wel eens vergeten dat het hier om proefboringen gaat en niet om productie.

Die proefboringen zijn juist bedoeld om te beoordelen of er op economische wijze productie zou kunnen plaatsvinden zonder schade aan te richten aan de omgeving

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, we moeten gewoon terug naar de levenstandaard van 1850. Dan heb je dat gas, de kolencentrales kerncentrales, en al die dingen niet meer nodig.

Wablief? Niemand wil terug? Sja...

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door wdubbelost »

witte angora schreef:Joh, we moeten gewoon terug naar de levenstandaard van 1850. Dan heb je dat gas, de kolencentrales kerncentrales, en al die dingen niet meer nodig.

Wablief? Niemand wil terug? Sja...

OF we gaan een nieuwe standaard bedenken anno 2013+ en gaan achter alternatieven aan...

oeps wat zeg ik nou, zon en wind zijn gratis waardoor er een hoop mensen (lees bedrijven) overbodig zouden gaan worden die de zakjes nu nog goed vullen..(of word ik nu te kritisch? :wink: )

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

wdubbelost schreef:oeps wat zeg ik nou, zon en wind zijn gratis waardoor er een hoop mensen (lees bedrijven) overbodig zouden gaan worden die de zakjes nu nog goed vullen..(of word ik nu te kritisch? :wink: )
Misschien zou je eens een goede berekening kunnen loslaten op jouw idee. Bijvoorbeeld het aantal zonnecellen dat nodig is, samen met het aantal windmolens wat nodig is om de wereld van energie te voorzien. En daarbij uiteraard ook rekening houdend met periodes dat er nagenoeg geen wind is en geen zon is.
Dat is wat effectiever dan roepen dat mensen nu vooral hun zakken vullen met andere vormen van energie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

wdubbelost schreef:
witte angora schreef:Joh, we moeten gewoon terug naar de levenstandaard van 1850. Dan heb je dat gas, de kolencentrales kerncentrales, en al die dingen niet meer nodig.

Wablief? Niemand wil terug? Sja...

OF we gaan een nieuwe standaard bedenken anno 2013+ en gaan achter alternatieven aan...

oeps wat zeg ik nou, zon en wind zijn gratis waardoor er een hoop mensen (lees bedrijven) overbodig zouden gaan worden die de zakjes nu nog goed vullen..(of word ik nu te kritisch? :wink: )
Zonne- en windenergie worden niet geproduceerd wanneer we het nodig hebben, maar wanneer het de natuur goed uit komt. Dat zal dus nooit een 100% vervanging worden van traditionele electriciteitscentrales. Kijk maar naar Duitsland, waar de overheid miljarden subsidies moet geven aan energiebedrijven om kolen en gascentrales aan te laten om stroomuitval te voorkomen in de zuidelijke deelstaten. Wat weer komt door de subsidies op zonnepanelen, en het effect van al die panelen op het stroomnet. Zo betaald de overheid, en dus ultimo de burger, 2x. Dat zien we in Nederland ook al, waar RWE aankondigde een centrale uit te zetten wegens overcapaciteit. En ja, dat doen bedrijven, die houden niet zo van verlies draaien voor een maatschappelijk iets, waar ze nu in Duitsland ook achter komen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef:het hier om proefboringen gaat en niet om productie.

Die proefboringen zijn juist bedoeld om te beoordelen of er op economische wijze productie zou kunnen plaatsvinden zonder schade aan te richten aan de omgeving
Proefboringen zijn de rode loper voor grootschalige productie. Verslaggeving van proefboring wordt immers gedaan door partijen, die daar belang in hebben.
Zonder proefboringen is milieuschade elders al aantoonbaar:
http://www.nu.nl/buitenland/3562457/vis ... oring.html
Mijn voorkeur is echt om het station schaliegas (een vorm van indirecte zone-energie!) te passeren, en direct proeven te doen met opslag/transport zonne energie.
Een stukje Sahara van 50.000 vierkante kilometer (net iets groter dan Nederland) kan in totale energie vraag Europa voorzien!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonne-energie

Gesloten