LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN: Ervaring?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Brigitte.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 09:43

ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door Brigitte. »

Hi,

Ik ben onlangs door een vriendin benaderd die mij vroeg of ik mee wilde naar een informatieve presentatie bij het hoofdkantoor van het MLM-bedrijf ACN.

Ik moet zeggen dat ik eerst redelijk sceptisch was, maar de presentatie mij eigenlijk best wel aansprak. Omdat ik als student nu niet bepaald in staat ben zomaar €500,- neer te leggen, wilde ik eerst graag weten wat er precies achter het bedrijf schuilt. De meeste threads zijn al verouderd en daarom ben ik op zoek naar mensen die oprecht ervaring hebben met dit bedrijf. Ik zou graag wat van die ervaringen willen horen.


trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door trail46 »

Vond ik wel interessant al zal een mlm-er daar anders over denken.
Deel van reactie uit eerste link...
Na de zoveelste applausronde van overtuigde MLM-discipelen begin ik het langzaam zat te worden. Ik sta op en begin wat kritische opmerkingen, vermomd als vragen, te plaatsen. "Dit lijkt wel erg veel op het Amwaysysteem uit Amerika. Zijn daar niet miljoenen Amerikanen al hun spaargeld mee kwijtgeraakt? En als ik het goed begrijp ga ik er pas na enige jaren geld mee verdienen, als ik al mijn familie en kennissen zo gek heb gekregen om hier ook aan mee te doen? Is het eigenlijk niet een groot piramidespel…"

Geërgerd door mijn vragen wordt ik door onze happy voorganger verzocht de zaal te verlaten, zonder echt antwoord of een inhoudelijke reactie te krijgen. Na een laatste kort betoog van mijn kant weet ik nog een tiental andere mensen in de zaal over te halen om mij richting uitgang te vergezellen. Pogingen van de gastheer om deze groep op andere gedachten te brengen, worden door mij gepareerd. Lachend verlaten we het gebouw, waarna we nog met zijn allen een drankje zijn gaan drinken. Uit hun verhalen blijkt dat ze allemaal onder valse voorwendselen naar deze afspraak waren gelokt. Gelukkig, ik heb tien zieltjes van deze praktijken kunnen redden.

In de weken daarna heb ik nog een paar e-mailtjes gestuurd naar de persoon die mij had uitgenodigd, om hem van de Multi-Level Marketing doctrine af te helpen. Natuurlijk zonder enig resultaat. Bekeerd is bekeerd en het duurt gemiddeld een jaar of twee voordat mensen er achter komen dat het ook voor hun niet werkt. Een jaar later kom ik hem weer tegen op een borrel. "En hoe gaat het?" vroeg ik. "Nou, ik hoop over uiterlijk zes maanden echt geld te gaan verdienen." "Maar dat zei je toch een jaar geleden ook al?"

Mijn enige tip na dit verhaal is simpel. Ga niet in op vage uitnodigingen voor een bijeenkomst als je er een MLM-club achter vermoed. Vermijd ook als het kan de MLM-netwerkers, die menige leuke borrel bederven. MLM werkt alleen voor degenen die het systeem hebben opgezet (1%). De rest (99%) moet gewoon hard werken om de starters rijk te maken, terwijl ze er zelf bekaaid vanaf komen. Je zet bovendien je relatie met vrienden, familie en kennissen op het spel als je hen hierin betrekt. Nee, er zijn echt geen sluipweggetjes richting het financiële paradijs.

Brigitte.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 09:43

Re: ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door Brigitte. »

Dankjewel. De threads die ik vond waren inderdaad al wat ouder.

Op zich mag je trouwens best wat vriendelijker zijn hoor, ik deed je niks.

HPL1940T
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2013 12:19

Re: ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door HPL1940T »

Onlangs werd ik ook uitgenodigd een meeting bij te wonen.

Ik ontving een wazige sms van een kennis die ik al jaren amper gezien had. Hij had een fantastische uitdaging op internationaal niveau, en gunde mij van harte ook om hiermee extra geld te verdienen... Zijn “zakenpartner” zou binnenkort contact met me opnemen.

Een paar dagen later werd ik door zijn "zakenpartner" gebeld. Ik stond in de top 10 van mensen die mijn kennis het gunde om extra geld te verdienen. Hij nodigde mij uit voor een presentatie in een hotel in Emmen. De manier waarop hij sprak deden bij mij direct alle alarmbellen rinkelen... Om toch te weten te komen wat er precies speelde heb ik uit nieuwsgierigheid toch ingestemd en heb de meeting bijgewoond.

Het werd me bij binnenkomst dus duidelijk dat het hier een presentatie betrof van ACN. Snelle jongens met gladde praatjes over financiële onafhankelijkheid, geld verdienen, eigen weg in het leven bepalen en wat nog meer voerden de boventoon waarbij alle en natuurlijk alleen maar de positieve elementen werden benadrukt!

Diverse sprekers hadden de mooiste verhalen! Over hun financiële onafhankelijkheid en vrijheid, plezier in het leven, hun geld.... Het had hun leven drastisch veranderd! Wat een zielige, maar ook vooral doorzichtige vertoning...
Een te dikke popie-jopie in een C&A pak, Scapino schoenen en met een gemaakte smile van heb ik jou daar zou mij er wel even van overtuigen dat deelname aan ACN echt geweldig was en dat je haast gek zou zijn om niet mee te doen....
In plaats van 's avonds voor de tv te zitten kon ik die beter verkopen en daarmee mijn inleg van € 500,- betalen om zo vertegenwoordiger van ACN te worden!

Toen ik hem een paar, voor hem waarschijnlijk te moeilijke vragen stelde, werden deze niet beantwoord of beantwoord met een wedervraag. Z'n feitenkennis was niet voldoende om zelfs redelijke simpele vragen te beantwoorden.

Wat er niet verteld wordt is dat je in de eerst aankomende jaren al je vrije tijd er in kunt gaan steken om eindeloos meetings te bezoeken en zieltjes te winnen om voor hun interessant te blijven. Als je dat er al voor over hebt houd er dan wel rekening mee dat je er waarschijnlijk nooit een euro aan overhoud.... Toch heel anders dan de voorspiegeling tijdens zo'n meeting.

Het ergste van dit alles vindt ik dat er dus echt mensen in die zaal zitten die weten dat ze niet goed bezig zijn, zelf al genaaid zijn, en nu proberen hun eigen hachje te redden door jou er ook in te luizen... Dat is dan je familie, vriend of kennis. Afschuwelijk en weerzinwekkend gewoon.

Ik ben natuurlijk niet ingegaan op de vraag om me aan te melden. Ik heb me uiteindelijk die avond wel vermaakt, lekker op kosten van diegene die me uitnodigde drankjes gehad, en me helemaal blauw gelachen om die sukkels...

Dus als je toch al van plan was te gaan scheiden, je kinderen kwijt wilt, ruzie wilt met je familie, je genoeg hebt van je echte vrienden en zin het om eens lekker gebrainwashed te worden DAN zou ik direct lid worden van deze groep mafkezen.

Is je huidige leven je lief, ga dan gerust een avondje lachen om deze idioten, maar stap er nooit in!!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een van de vertegenwoordigers van ACN hierop zal reageren, en dan met name met welke geïndoctrineerde uitleg hij/zij mijn verhaal onderuit zal proberen te halen....

Iedereen succes met zijn/haar keuze,

Johann

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Brigitte. schreef:Omdat ik als student nu niet bepaald in staat ben zomaar €500,- neer te leggen, wilde ik eerst graag weten....
Willen weten is goed, daar ben je student voor.
Maar met de wetenschap die je bij voorbaat al hebt ben jij vast in staat om jezelf de volgende vragen te stellen:
-waar ken jij een soortgelijke situatie dat je eerst 500 euro moet betalen voordat je ergens aan het werk kan?
-ken jij IEMAND in je kennissenkring die via ACN belt of energie afneemt, of ken jij IEMAND waarvan je wel eens hebt gehoord dat die iemand kent die van ACN iets afneemt?
-is je vriendin er zo druk mee dat ze tijd te kort komt en daarom jou maar gevraagd heeft om haar mee te helpen, of doet zij het er ook maar zo'n beetje bij?
-vind je het niet raar dat je vriendin je vraagt om vertegenwoordiger te worden i.p.v. jou één van haar produkten te verkopen?

Je hoeft geen helderziende te zijn om jouw antwoorden te voorspellen, en dat die antwoorden tot de conclusie leiden dat ACN nauwelijks klanten heeft, een overschot aan verkopers die hoofdzakelijk op zoek zijn naar nog méér verkopers, en niet op zoek is naar jouw commerciële skills maar naar jouw €500. Alle hopla die er verder wordt verteld is alleen maar om jou om de tuin te leiden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door dhc »

TS stelt in februari een vraag, daarop wordt antwoord gegeven. Denkt u werkelijk dat ze nog geen keuze heeft gemaakt?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ACN: Ervaring?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als TS dit soort vragen stelt kun je van alles verwachten. Dus ook dat ze nog aan het twijfelen is.

Gesloten