LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AMC

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

AMC

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ik had een vraagje over AMC (een Duits bedrijf dat 'hoogwaardige' pannen aanbiedt voor enorme woekerprijzen): is dat nou een MLM of niet?

Zag ze pasgeleden wel in een lijstje met bekende MLM-bedrijven staan, maar voor de rest kan ik er niet veel over vinden. Heb enkele kennissen die daar hele pannensets hebben aangeschaft tegen enorme prijzen, maar zij zijn verder naar mijn weten niet benaderd voor een distributeursschap ofzo..

Alvast bedankt!

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: AMC

Ongelezen bericht door trappist »

herinner mij zo'n verkoopavond, lang geleden in een vakantieplaats, iedereen die kwam kreeg een nagelknipper kado en er werd ook nog iets verloot, maar de pannen waren bereduur, en meteen beslissen, even op een vergelijkingssite kijken was er niet bij...
Dus aan mij raken ze niets kwijt!

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: AMC

Ongelezen bericht door Niels2010 »

trappist schreef:herinner mij zo'n verkoopavond, lang geleden in een vakantieplaats, iedereen die kwam kreeg een nagelknipper kado en er werd ook nog iets verloot, maar de pannen waren bereduur, en meteen beslissen, even op een vergelijkingssite kijken was er niet bij...
Dus aan mij raken ze niets kwijt!
Interessant, ze doen dus ook aan verkoopavonden, dat wist ik niet.. Beetje vergelijkbaar met die koopavonden waarover ook een topic hier open is (over die persoonlijke uitnodiging)?

Bij de genoemde kennissen kwamen ze (gevraagd) langs voor een kookavond, beetje vergelijkbaar met een Tupperware-party. De verkoper kwam dan koken en liet het verschil tussen normale pannen en AMC-pannen zien. Je schijnt bij die AMC-pannen geen water nodig te hebben en ook geen boter of olie geloof ik.. Pannen zijn wel ongeveer 10x zo duur als Tefal-pannen (die al niet goedkoop zijn). Over prijzen wordt overigens de hele avond niet gesproken, pas als mensen helemaal overtuigd zijn, vertelt de verkoper wat die 'geweldige' pannen moeten kosten.
Laatst gewijzigd door Niels2010 op 28 aug 2010 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AMC

Ongelezen bericht door dhc »

is dat nou een MLM of niet?
Nee, gewoon rotzooi waar je niet in moet trappen....

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: AMC

Ongelezen bericht door Niels2010 »

dhc schreef:gewoon rotzooi waar je niet in moet trappen....
Dat sowieso, maar is het ook geen MLM? Zoals gezegd kwam ik het wel ergens in zo'n MLM-lijst tegen..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AMC

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom is het belangrijk om te weten of het MLM is of niet?
Gewoon niet doen, simpel toch?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: AMC

Ongelezen bericht door Niels2010 »

dhc schreef:Waarom is het belangrijk om te weten of het MLM is of niet?
Gewoon niet doen, simpel toch?
Het is ook niet belangrijk en ik ben ook zeer zeker niet voornemens bij AMC aan de slag te gaan, maar was gewoon nieuwsgierig..

butlerbob
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2012 14:47

Re: AMC

Ongelezen bericht door butlerbob »

Wat betreft de AMC pannen die heb ik een paar jaar geleden uit de boedel van mijn ouders gekregen en deze pannen zijn nu ruim veertig jaar oud en verkeren nog steeds in prima conditie.
Worden hier elke dag gebruikt, je kan ze namelijk opsturen (kosteloos) naar AMC in Den Bosch en daar worden ze weer helemaal als nieuw gemaakt, mocht er wat mee zijn dan.
In ieder geval zit er ruim dertig jaar garantie op, gewoon prima pannen die onverwoestbaar zijn bij normaal gebruik dan, zowel Gas als Inductie etc.
Dus iedereen die zegt dat het 'rotzooi" is heeft totaal ongelijk.
OK die pannen hebben wel een prijs en zeker in de jaren zeventig was dat ook al behoorlijk aan de hoge kant, maar zolang doe je niet met een BK pannetje made in Italy.
Anders gewoon een pannenset kopen bij Blokker of zoiets ben je binnen een jaar van je Italiaanse pannensetje af, ik weet namelijk hoe die pannen daar gemaakt worden.
Met vriendelijke groet.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: AMC

Ongelezen bericht door Niels2010 »

butlerbob schreef:Wat betreft de AMC pannen die heb ik een paar jaar geleden uit de boedel van mijn ouders gekregen en deze pannen zijn nu ruim veertig jaar oud en verkeren nog steeds in prima conditie.
Worden hier elke dag gebruikt, je kan ze namelijk opsturen (kosteloos) naar AMC in Den Bosch en daar worden ze weer helemaal als nieuw gemaakt, mocht er wat mee zijn dan.
In ieder geval zit er ruim dertig jaar garantie op, gewoon prima pannen die onverwoestbaar zijn bij normaal gebruik dan, zowel Gas als Inductie etc.
Dus iedereen die zegt dat het 'rotzooi" is heeft totaal ongelijk.
OK die pannen hebben wel een prijs en zeker in de jaren zeventig was dat ook al behoorlijk aan de hoge kant, maar zolang doe je niet met een BK pannetje made in Italy.
Anders gewoon een pannenset kopen bij Blokker of zoiets ben je binnen een jaar van je Italiaanse pannensetje af, ik weet namelijk hoe die pannen daar gemaakt worden.
Met vriendelijke groet.
Fijn dat de pannen u bevallen, maar ik was benieuwd of u geld verdient over de verkopen van een verkoper die u als verkoper hebt aangemeld, oftewel: is het een MLM-bedrijf?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AMC

Ongelezen bericht door dhc »

Niels, ga wat anders doen dan ouwe topics over mlm bumpen.
Dit topic is anderhalf jaar oud.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: AMC

Ongelezen bericht door Niels2010 »

dhc schreef:Niels, ga wat anders doen dan ouwe topics over mlm bumpen.
Dit topic is anderhalf jaar oud.
Vriendelijke reactie weer. Volgens mij heb ik dit oude topic niet 'gebumpt', maar heeft 'butlerbob' op dit topic gereageerd. Daarnaast blijf ik mij afvragen waarom het u toch zo steekt dat ik nieuwsgierig ben of AMC MLM is (en dat ik daar nog steeds van niemand antwoord op gekregen heb).

Bovendien zou ik het op prijs stellen als u niet zou trachten mij te vertellen wat ik moet (gaan) doen. Eerst al probeerde u voor mij te besluiten dat ik mij niet mag afvragen of AMC MLM is (het zou fijn zijn als u dan ook zou uitleggen waarom ik deze curiositeit niet mag bezitten..). Daarna vertelde u mij dat ik me er maar gewoon niet mee in moest laten en verder geen lastige vragen moest stellen (ik parafraseer, maar dat had u al door); en dat vind ik - ondanks het feit dat ik geen enkele intentie heb mijn prioriteiten te verleggen van het 'bumpen van oude topics' naar het verkopen van pannen die duurder zijn dan de meeste auto's - een zeer vreemde en intrinsiek abjecte insteek (maar dat is mijn bescheiden mening). In mijn optiek zou iedereen moeten mogen vragen wat hem/haar goeddunkt en is het niet aan anderen om te bepalen wat een relevante vraag is en al helemaal niet of die vraag ook daadwerkelijk gesteld mag worden, maar opnieuw, dat is slechts mijn mening.

En nu, nu dat er hier eindelijk eens iemand lijkt te zijn die duidelijkheid zou kunnen verschaffen over mijn vraag die na anderhalf jaar nog steeds onbeantwoord is, komt u weer om te hoek kijken om mij te vertellen dat ik anders moet gaan doen, dan iets wat ik objectief gezien niet heb gedaan. Vreemd.

Ps. Als u met het 'bumpen van oude topics' refereerde aan een soort van samenhangsel van mijn drie verschillende reacties op drie verschillende topics binnen dit subforum, dan zou ik daarbij graag nog de kanttekening willen plaatsen dat ik de laatste maanden inderdaad even druk ben geweest met het doen van iets anders dan 'het bumpen van oude topics' en dat ik daarom even geen tijd had te reageren op discussies die nu wellicht uitgeblust zijn, maar waarvan ik op het moment van de laatste reacties nog steeds een actief deel uitmaakte. Mijn oprechte excuses als het u heeft geïrriteerd dat ik deze reacties heb geplaatst, ik zal proberen uw gevoelens in ogenschouw te nemen bij mijn verdere beslissingen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: AMC

Ongelezen bericht door antileugens »

Je weet het Niels, als iemand met een vingertje naar een ander wijst wijzen er 3 naar hem/haar zelf. Dus zie die reactie van dhc maar gewoon in dat kader.

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: AMC

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het antwoord op je vraag staat op de site:
http://nl.amc.info/job-info/carriere/

marijke01
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2013 18:31

Re: AMC

Ongelezen bericht door marijke01 »

Hallo Niels ik lees dit nu pas omdat een vriendin ook amc pannen wilde. Ik heb sinds 1986 de pannen en heb ermee op electra/gas en nu halogeen gekookt. De bodems trekken niet krom zoals bij andere pannen. Nadat de man die bij mij thuis is geweest voor een demonstratie en verkoop van de pannen heb ik deze ontvangen met de garantie als er iets mee zou zijn ik ze alleen hoef op te sturen. Tot op heden niet nodig geweest en ik ben nooit benaderd voor verkoop of avonden bij vriendinnen. Pannen zijn wel duurder dan de normale pannen maar gaan ook jarenlang mee ook bij intensief gebruik. vr.groet Marijke

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: AMC

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

marijke01 schreef:Hallo Niels ik lees dit nu pas omdat een vriendin ook amc pannen wilde. Ik heb sinds 1986 de pannen en heb ermee op electra/gas en nu halogeen gekookt. De bodems trekken niet krom zoals bij andere pannen. Nadat de man die bij mij thuis is geweest voor een demonstratie en verkoop van de pannen heb ik deze ontvangen met de garantie als er iets mee zou zijn ik ze alleen hoef op te sturen. Tot op heden niet nodig geweest en ik ben nooit benaderd voor verkoop of avonden bij vriendinnen. Pannen zijn wel duurder dan de normale pannen maar gaan ook jarenlang mee ook bij intensief gebruik. vr.groet Marijke
Daar gaan we weer; je kwam hier vast toevallig terecht.

Henkvandenbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 00:12

Re: AMC

Ongelezen bericht door Henkvandenbrink »

De vraag is AMC MLM was nog steeds niet beantwoord, het antwoord is NEE. Als je AMC verkoopt krijg je alleen over je eigen verkoop provisie, vind je iemand die ook verkoper wil worden dan ontvang je alleen het eerste jaar een deel van zijn provisie als compensatie voor begeleiding daarna niet meer.
Bij MLM moet je altijd weer nieuwe "slachtoffers" vinden die je nodig hebt om je bonus hoog te houden, bij AMC is het gewoon hard werken en provisie krijgen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: AMC

Ongelezen bericht door kuklos »

Daarmee is het dus gewoon mlm. Met een iets andere beloningsvorm, meer niet.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: AMC

Ongelezen bericht door yekki77 »

kuklos schreef:Daarmee is het dus gewoon mlm. Met een iets andere beloningsvorm, meer niet.
Inderdaad een MLM systeem

patron2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2014 23:46

Re: AMC

Ongelezen bericht door patron2011 »

hallo

ik weet niet of er iemand mee bekend is over een persoon die authentic master cookware verkoopt via parkeer plaatsen dit gebeurden in belgie waar mijn schoonouders wonen .maar deze keer gebeurde het zelfs bij mijn schoonouders voor de deur hij belde aan de deur aan en vroeg de weg naar een keukenbedrijf , maar onder tussen bied hij een pannen en een messen set aan van een goed wel duur bekende merk AMC ( Authentic Master Cookware) aan voor een goede prijs , na alles nachecken op de kaartjes van de pannenset staan diverse prijzen die een totaal waarde van 1687 euro bedraagt mijn schoon ouders die hebben echter wel een ander bedrag betaald ,omdat wij deze als kado hebben gekregen vonden wij het vreemd dat z'n duren pannenset kado kregen ,na speur werk bij google komen wij erachter dat deze man waarschijnlijk meerdere mensen hebben opgelicht met het dezelfde verhaal ,wij willen graag weten wat de echte kenmerken van het merk AMC zijn dat we kunnen controleren of deze die wij hebben wel echt zijn en als mijn schoonouders inderdaad zijn opgelicht ,met deze verhaal het wereld inhelpen zodat andere mensen zowel in belgie ,nederland en duitsland ,want heb gemerkt via google dat er meer mensen zijn opgelicht

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: AMC

Ongelezen bericht door De Econometrist »

patron2011 schreef:wij willen graag weten wat de echte kenmerken van het merk AMC zijn dat we kunnen controleren of deze die wij hebben wel echt zijn
Ja, het kenmerk van die pannen is dat ze in gekende winkels worden verkocht en worden voorzien van garantiebewijzen en adressen waar men met de pannen heen kan gaan mocht er onverhoopt iets niet in orde zijn.

Je verhaal geeft blijk dat jij en je schoonouders pas iets beginnen te vermoeden als iemand in dikke letters "OPLICHTER" op zijn voorhoofd getatoëerd heeft staan. Hoezo belt een chauffeur bij een willekeurig huis aan als hij de weg niet kent? Hoezo begint hij de dure spullen die hij moet afleveren in een specifieke winkel maar voor zichzelf te verkopen? Hoezo kan je alles 'nachecken' op de kaartjes van de pannenset?

Rationaliteit is vaak ver te zoeken; zo sta je 's ochtends op, bedenkt wat je allemaal moet doen vandaag, en of je bieten of boerenkool gaat eten vanavond. Dan gaat de voordeurbel en plotseling heb je een pannenset van 1600 euro gekocht. Dat was je toch helemaal niet van plan? Dus waarom doe je dat dan?

En zo'n chauffeur dan? Die begint 's ochtends na de koffie en een saucijzenbroodje zijn route die hij van zijn baas heeft opgegeven gekregen, totdat hij een adres niet goed kan vinden. Dan verkoopt hij de hele bende maar bij een willekeurige voordeur?

Nee, die pannen zijn namaak. ALS dat AMC al inderdaad een kwalitatief goed merk is, dat zou ik niet weten, want voor hetzelfde geld is het Tell-Sell rommel, en dan is het geen namaak maar van zichzelf al troep. En verhaal halen gaat natuurlijk ook niet, want die verkoper is al lang gevlogen. Ik zou niet te veel verwachten van je 7 dagen colportage bedenktijd...

Neem bij deze nu eens de gelegenheid te baat om voor eens en voor altijd een principe besluit te nemen: ga NOOIT een overeenkomst aan bij je voordeur, of via de telefoon als het niet je eigen initiatief was om te bellen en vooraf al het plan had om een aankoop te gaan doen. Een pakje stroopwafels van een 'werkstudent' aan de deur gaat nog, maar voor de rest...

Gesloten