LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Kwam van de week een interessant artikeltje tegen over Amway (en Fortune Hi-Tech Marketing ofzo). Hierbij even enkele opvallende citaten:
Even proponents of multilevel marketing say the cases and probes underscore one of the growing problems in the industry: It can be very difficult, if not impossible, for most individuals to make a lot of money through the direct sale of products to consumers. And big money is what recruiters often allude to in their pitches.
"The problem so many have is their prices aren't competitive in the real world," says Lou Abbott, who works in multilevel marketing and owns the industry site MLM-TheWholeTruth.com
When it comes to detergent, Consumer Reports program manager Pat Slaven agrees [with the statement of Lou Abbott that the prices of MLM products are often not competitive]. She did blind testing of detergents last year and ranked versions of Amway's Legacy of Clean detergents [9th] and 18th of 20 detergents tested. She recommends against buying them because consumers can "go to the grocery store and get something that performs a whole lot better for a whole lot less money." The highly concentrated Amway brands cost 23 cents and 28 cents a load, respectively. Five of the eight recommended brands cost less.
A 31-day supply of Amway's Nutrilite Double X multivitamins is $75. Supplement retailer GNC's most comparable product, Ultra Mega Green multivitamins, cost $40 for a 60-day supply.
Amway North American managing director Steve Lieberman says, "The quality of our products (is) reflected in our pricing."
Nou in het geval van hun wasmiddel dus niet, volgens de Amerikaanse consumentenbond..
Roland Whitsell, a former business professor who spent 40 years researching and teaching the pitfalls of multilevel marketing, says it's little surprise Amway's big growth is now outside of the U.S. He says the "direct selling" in multilevel marketing is needed in countries with "primitive distribution systems and limited choices in retail stores," but its potential is "seriously limited" here.
Wittlich says he worked day and night on his Amway business and never made a profit. "Active" Amway distributors earn an average of just $115 a month, according to Amway's latest disclosure statement. Just a quarter of 1% (0.26%) make more than $40,000 a year, which Amway attributes to the fact many work part time. Active distributors, which describes about 60% of Amways's 600,000 North American distributors, get at least one bonus check, attempt to make one sale or attend one meeting a year.

"You'd be hard-pressed to find anyone making over $1.50 an hour," Whitsell says of multilevel marketing. "The primary product is opportunity. The strongest, most powerful motivational force today is false hope."
Hmm, ik dacht dat als je je maar voldoende inzette, dat je dan rijk zou worden :S
[...]Gerry Nehra, a Michigan attorney representing multilevel marketing companies and former director of the legal division of Amway from 1982-91: [...] would not comment on Amway specifically, [but] says that when selling training materials becomes the focus, the business becomes "overly dependent" on recruiting more representatives, which raises questions about whether a company is a pyramid scheme.
Oh, ik dacht alleen simpele zielen zoals wij (die nog nooit geMLMd hebben en er niets van snappen en er ook nooit iets van zúllen begrijpen) zulke rare associaties maakten..
Jack Tucker of Knoxville, Tenn., who spent 28 years in wholesale sales, says the products simply weren't priced competitively enough to sell. He could only find one customer willing to pay for Amway's products in the year he was an IBO in the late 1990s.
28 jaar verkoopervaring; 1 klant gevonden in een heel jaar. Zou er dan toch iets mis zijn met de producten?
He earned $4 in commissions on the sale of a concrete cleaner to a friend, yet spent nearly $800 on trips, one or two training tapes a week, meetings and products.
Oeps.
[...]Amway broke the law by telling people they could "significantly supplement their incomes, or even become rich and retire" when about 99% of distributors lost "significant savings" because they had to buy so many training materials as well as the company's own products.
Wittlich says Amway IBOs were expected to buy products added to the catalog, even if they didn't need them. When he shopped outside the company to get lower prices, Wittlich says, his sponsor would remind him he'd never succeed that way. Besides, he says, it was so hard to sell products to others to get his "meager" bonus each month, he had to "hyper consume" them. "They would use all different kinds of things, like telling you about your kids' future being at stake," he says. "We were spending money we couldn't afford to spend."

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

Nieuwe omzetcijfers van Amway in 2011 zullen boven de 10 miljard dollar uitkomen. Dat is 14% groei.
De pensioenen zullen voor huidige pensioengerechtigden rond 6% dalen.
Het aantal banen in Nederland zal met 400.000 dalen in 2012
Het aantal mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen in 2012 zal stijgen met honderdduizenden.
Het aantal kinderen wat overdag geen vader of moeder heeft omdat die moeten werken voor de rekeningen is 1 op 3.

En het is bewezen dat je met Amway geld kan verdienen. (die 14% groei komt van mensen die WEL zijn gestart en dus omzet en inkomen hebben opgebouwd in de tijd dat de criticasters bezig waren om te klagen).Lukt het je niet? Dan blijft je situatie gelijk. Lukt het je wel, dan is je situatie verbeterd.
(mag je je baan houden tot je 67ste, dan is heb je geluk... lukt het niet dan heb je pech).
Dus niet discussieren over of het kan, niet kan.... zorg dat je je baan houdt als je geen kans wilt maken en je met tevredenheid je rekeningen kunt betalen. Daar is niets mis mee. Wil je meer uit het leven halen, dan ben je bereid om de kans wel te nemen.

Ik kan zeggen dat ik de kans destijds wel heb genomen. :idea:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Amway

Ongelezen bericht door trebelski »

mee eens schreef:Nieuwe omzetcijfers van Amway in 2011 zullen boven de 10 miljard dollar uitkomen. Dat is 14% groei.
De pensioenen zullen voor huidige pensioengerechtigden rond 6% dalen.
Het aantal banen in Nederland zal met 400.000 dalen in 2012
Het aantal mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen in 2012 zal stijgen met honderdduizenden.
Het aantal kinderen wat overdag geen vader of moeder heeft omdat die moeten werken voor de rekeningen is 1 op 3.


Ik kan zeggen dat ik de kans destijds wel heb genomen. :idea:
En als alle argumenten dan weer op zijn begint de bangmakerij. Ontzettende flauwelkul.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

Is dat niet een beetje te gemakkelijk?
Gewoonweg alle feiten flauwekul, onzin en bangmakerij noemen?
Ik ga hier geen zeeen van tijd aan spanderen. Ik geloof niet dat we elkaars tijd moeten verdoen. Ik ben succesvol en gelukkig geworden met Amway, jij bent gelukkig en succesvol in hetgeen jij doet. Punt.

Maaaaaar ik geef je de volgende uitdaging graag mee:
1.weerleg alle feiten die in bovenstaande bericht staan.
2.Vervolgens: geef de beste oplossing die jij kent aan mensen die geld nodig hebben, eerder willen stoppen met werken, meer tijd voor hun gezin willen hebben of iets dergelijks.
3. help ze vervolgens aktief om dat geld te gaan verdienen. Steek daar tenminste 2 jaar JOUW tijd in.
4. en als je dat 1 keer hebt volbracht heb je weer recht van spreken en benader je me terug en gaan we samen lunchen.

Is dat een fair deal?

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

@mee eens, je kan een aantal zwakke plekken in onze economie opnoemen. Maar dit is geen bewijs dat Amway werkt. Of mensen er geld mee kunnen verdienen.

Ook de groei van Amway is onbewezen. Je zegt het wel, maar laat eens de link zien die dit bewijst. Volgens Wikipedia was de omzet over 2010 9,2 miljard dollar. En dat cijfer komt weer van Amway zelf.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

Hoi hoi, dit is niet je huiswerk!
de cijfers waren om aan te geven dat er weinig positief in onze economie te vinden is en dat daar tegenover een bedrijf staat wat WEL kan helpen om een positief resultaat in iemands leven te brengen.
En de mensen die dat dan serieus hebben opgebouwd, zijn zover gekomen door anderen te helpen. Jouw huiswerk was om dat ook eens te gaan doen! En dan had je recht van spreken toch?

Natuurlijk is dat cijfer van 9,2 miljard omzet in 2011 volgens jou gelogen. en de cijfers van 2011, die dus over de 10 miljard heen zijn gegaan, zijn natuurlijk ook niet waar.
Immers: Amway bestaat misschien niet eens! Mensen zoals ik kopen en verkopen ook geen echte producten en we krijgen daar ook niet echte winst of echte bonus over.
Gelukkig zijn er mensen zoals jij die dat soort fantasie-bedrijven door hebben!

Je snapt hopelijk dat ik met je zit te grappen (zeg het er maar even bij voor de zekerheid).

Als ik echte producten kan kopen, en ik ken velen die dat ook doen, dan is er omzet. Ze betalen vervolgens mij bonus...al vele jaren prompt.....
Let op: als ze mij wel betalen, dan zullen ze dus ook die anderen betalen.

Waar zouden ze dan volgens jou om moeten gaan liegen? welk nut zie jij daar?Philips maakte laatst hun kwartaalcijfers bekend... ook gelogen zeker, en weet je de cijfers van Akzo, Skania, Toyota en Albert hein? Die maken ze zelf bekend, en dan liegen ze om jou voor de gek te houden....

It's all a conspiracy.....

Maar ik snap je wel hoor. Als je je leven lang financieel moeilijk zit, denk je al gauw dat de wereld tegen je is. En dan zijn mooie verhalen moeilijk te verteren. (En stel dat ze dan nog waar zijn ook....) In de middeleeuwen wilden de mensen niet geloven dat de aarde rond was, terwijl de geleerden het konden aantonen.
Maar het volk zette de geleerden liever op de brandstapel, dan hun paradigmas te herzien.
Nu lachen we om de stommiteit van die ongeletterden. :lol:
Kom eens langs en ga eens mee naar Ada Michigan (hoofdkantoor van Amway), misschien dat jij dan ook ziet dat de aarde rond is en Amway echt bestaat.
Robert Kiyosaki, Donald Trump, Bill Clinton, George Bush en vele anderen ("de geleerden") zijn enthousiast over Amway. En ze staan niet op de loonlijst, en ze hebben er ook geen financieel voordeel bij om er positief over te zijn.
Dus waarom zouden ze met hun goede verstand dan tegen de armen roepen: stap in MLM?

Nu eerst maar weer terug naar je huiswerk?
Ik ga geen nieuwe feed meer lezen, het was weer even leuk zo toch?

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

mee eens schreef:de cijfers waren om aan te geven dat er weinig positief in onze economie te vinden is en dat daar tegenover een bedrijf staat wat WEL kan helpen om een positief resultaat in iemands leven te brengen.
Bewijs maar zou ik zeggen. Dat een bedrijf groeit zegt nogal weinig. Er zijn meer bedrijven die groeien.
mee eens schreef:Natuurlijk is dat cijfer van 9,2 miljard omzet in 2011 volgens jou gelogen. en de cijfers van 2011, die dus over de 10 miljard heen zijn gegaan, zijn natuurlijk ook niet waar.
Leer eens lezen. Ik heb gezegd dat de omzet over 2010 9,2 miljard dollar was. Jij stelt dat Amway 14% omzetgroei heeft gehad. Daarmee zou de omzet over 2011 uitkomen op 10,488 miljard dollar. Dus grofweg 10,5 miljard dollar. Maar zoals ook al gezegd, daar heb je dus geen bewijs voor geleverd.

Jij hebt gesteld dat deze groei, gecombineerd met een niet al te beste economie betekent dat mensen hierdoor dus bij Amway moeten zijn. Nogal een uitspraak.
Want uit zo ongeveer alle gegevens die bekend zijn over Amway blijkt dat distributeurs gemiddeld weinig inkomen eruit halen. Minder dan een modaal inkomen.
Je meldt niets over groei in distributeurs. Ook meld je niet waar de groei, nogmaals onbewezen groei, plaatsvond. Was dit over de hele linie qua landen waas Amway actief is, of in specifieke gebieden?
Dus, lever bewijs en inzicht in de cijfers. Pas dan kan je een uitspraak doen. Eerder niet.
mee eens schreef:Immers: Amway bestaat misschien niet eens!
Weer zo'n onzin argument.
mee eens schreef:Philips maakte laatst hun kwartaalcijfers bekend... ook gelogen zeker, en weet je de cijfers van Akzo, Skania, Toyota en Albert hein? Die maken ze zelf bekend, en dan liegen ze om jou voor de gek te houden....
...........
It's all a conspiracy.....
Ook hier. Onzin argument.
mee eens schreef:Als je je leven lang financieel moeilijk zit, denk je al gauw dat de wereld tegen je is. En dan zijn mooie verhalen moeilijk te verteren.
Opnieuw een onzin argument en conclusie.
mee eens schreef:Robert Kiyosaki, Donald Trump, Bill Clinton, George Bush en vele anderen ("de geleerden") zijn enthousiast over Amway.
Kiyosaki werd pas een succesvol auteur toen Amway zijn boeken begon te promoten. Trump heeft wel eens een toespraak gehouden voor ACN, maar is zelf nooit begonnen met mlm. Clinton en Bush, lever het bewijs maar.
Doch als al deze mensen zo enthousiast zijn over mlm, waarom is er dan geen een begonnen als distributeur?
mee eens schreef: En ze staan niet op de loonlijst, en ze hebben er ook geen financieel voordeel bij om er positief over te zijn.
Dus waarom zouden ze met hun goede verstand dan tegen de armen roepen: stap in MLM?
Waarom stappen ze zelf niet in?

Gesloten