LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee, maar een MLM'er is ook geen eigenaar van een MLM franchise. Er zijn wel heel wat overeenkomsten:

1. Volg een beproefd concept en je gaat geld verdienen. Probeer je het wiel opnieuw uit te vinden (ga je bijvoorbeeld Taco's verkopen in een Burgerking) dan moet je niet raar staan te kijken als je niet het succes van je succesvolle collega franchisenemers krijgt
2. Heb je het eenmaal goed opgezet, dan hoef je er niet veel tijd meer in te steken
3. Je praat dus over een (vrijwel) passief inkomen

Er zijn ook duidelijke verschillen:
1. Alleen al door de investering is het niet weggelegd voor iedereen terwijl wel iedereen het concept zou kunnen volgen
2. De financiele risico's zijn vele malen groter. Denk hierbij bijvoorbeeld aan MegaPool
3. Er zijn, afhankelijk van de franchise, heel veel verplichtingen, ook als die (veel geld) kosten. Zo worden supermarkten vaak 'gedwongen' bepaalde artikelen onder inkoopsprijs te verkopen.

Etc. etc.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Nee, maar een MLM'er is ook geen eigenaar van een MLM franchise. Er zijn wel heel wat overeenkomsten:

1. Volg een beproefd concept en je gaat geld verdienen. Probeer je het wiel opnieuw uit te vinden (ga je bijvoorbeeld Taco's verkopen in een Burgerking) dan moet je niet raar staan te kijken als je niet het succes van je succesvolle collega franchisenemers krijgt
2. Heb je het eenmaal goed opgezet, dan hoef je er niet veel tijd meer in te steken
3. Je praat dus over een (vrijwel) passief inkomen

Er zijn ook duidelijke verschillen:
1. Alleen al door de investering is het niet weggelegd voor iedereen terwijl wel iedereen het concept zou kunnen volgen
2. De financiele risico's zijn vele malen groter. Denk hierbij bijvoorbeeld aan MegaPool
3. Er zijn, afhankelijk van de franchise, heel veel verplichtingen, ook als die (veel geld) kosten. Zo worden supermarkten vaak 'gedwongen' bepaalde artikelen onder inkoopsprijs te verkopen.

Etc. etc.
Er zijn natuurlijk nog meer verschillen, belangrijkste die zo in me opkomt is merkkracht en -reputatie. Dit verschilt natuurlijk ook onderling in de franchisewereld en de MLM-wereld tussen bedrijven (McDonalds vs. Wendy's; Herbalife vs. proWIN), maar ik denk dat er ook een belangrijk verschil kan zitten in het feit dat in het franchisegebeuren het merk door het moederbedrijf publiciteit wordt geschonken (moederbedrijf is verantwoordelijk voor de marketingkosten), waar in de MLM-wereld de distributeurs juist de marketing voor hun rekening nemen (maar het instapgeld verschilt daardoor dan ook aanzienlijk).

Absoluut ook een interessante discussie, maar niet echt waar ik op doelde. Ik had het meer over de managementverschillen tussen een 'echte' eigen zaak en een MLM-business.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik weet van Herbalife dat er veel aan door het bedrijf gefinancierde sponsoring gedaan word in Amerika.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Ik weet van Herbalife dat er veel aan door het bedrijf gefinancierde sponsoring gedaan word in Amerika.
In Nederland volgens mij ook wel - vergelijk bijvoorbeeld de Herbalife Weight Loss Challenges die door heel Nederland worden georganiseerd, de sponsoring van voetbalclubs, etc. Dat zou ook kunnen verklaren dat Herbalife een vrij bekend merk is (daarom ook door mij tegenover een bedrijf als proWIN geplaatst).

Sowieso spenderen de MLM-bedrijven wel wat aan traditionele reclame en sponsoring (vgl. het topic over 'sponsoring'). Toch blijven de MLM-bedrijven wel voornamelijk gebruik maken van hun standaardmarketingmodel, mond-tot-mondreclame, zoals aan mij uitgelegd door een hoge distributeur van Euphony in datzelfde topic.

4life
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2011 10:51

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door 4life »

Ik zit zelf in een internationaal netwerkers team en kan vol vertrouwen zeggen dat het echt wel werkt. Ik was gewoon een huisvrouw zonder diploma.

Ik weet ook dat sommige bedrijven niet eerlijk werken en alles mooier voorstellen dan dat het in werkelijkheid gaat, en dat ze je producten laten aankopen om die met winst door te verkopen!!!!!
Deze bedrijven geven een slechte naam aan MLM en dat is erg jammer.

Weet waar je op moet letten ( gouden regels )

1 Zoek een bedrijf dat privé is ( zonder aandeelhouders, zonder belegers )
2 Kies een product dat bij je past ( waar je geen stock moet aankopen )
3 Kies een product dat nieuw is op de markt
4 Kies een bedrijf op wereldniveau
5 De beste bedrijven zijn Health & Wellness
6 Kies voor een goed compensatieplan

Laat je niets wijsmaken door bedrijven die snel veel geld beloven, Dit kan dus niet; Sommige bouwen op een jaar een mooi inkomen op, andere doen er langer over, het is maar hoeveel tijd en energie je er voor over hebt. Vraag om meer info en referenties over mensen alsook de producten.

Belangrijk:
Stap nooit in met de gedachten dat je groot geld gaat verdienen, maar stap in met de gedachten dat je in een leuk team terecht komt en dat je iets gaat doen dat je wel fijn vindt om te doen. Sta voor de volle 100% achter het bedrijf en het product, alleen met deze gedachten maak je sucses.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kuklos »

4life schreef:1 Zoek een bedrijf dat privé is ( zonder aandeelhouders, zonder belegers )
Waarom is dit zo belangrijk?
4life schreef:3 Kies een product dat nieuw is op de markt
4 Kies een bedrijf op wereldniveau
5 De beste bedrijven zijn Health & Wellness
Idem als bij vraag 1.
4life schreef:6 Kies voor een goed compensatieplan
Wat is dan precies een goed compensatieplan?

Een laatste vraag die me te binnen schiet is de vraag van het waarom. Waarom slaagt de een wel en de ander niet. Het slagingspercentage binnen mlm is zeer laag. Zie onder andere de link van Niels2010 in de thread over Amway.

Gesloten