LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Forever living products

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Beste,

Ik grijp naar mijn laatste strohalm omdat ik langzaamaan een goede vriend aan het verliezen ben aan FLP. In het begin steunde ik hem met zijn nieuwe 'baan'. Ik vond het nogal MLMachtig klinken maar het is geen domme jongen, dus ik ging er vanuit dat hij er goed aan deed. Toen begonnen de zaken wat vreemder te worden; hij was in no time 'supervisor', na het kopen van een startpakket. Er werden informatieavonden gegeven thuis over FLP door succesvolle ondernemers hogerop in de piramide. Bij de introductie werd als eerste gesproken over de fantastische verdiensten en hoe groot hun huizen zijn, hoe hun dromen zijn uitgekomen. Nu werken zij parttime naar generen een buitengewoon hoog inkomen. Rare introductie, niet? Daarna wordt een dvd opgezet over flp, een plausibel verhaal maar alles is net iets te gelikt. Tijdens de praat over de producten vallen zaken als 'het heeft mijn leven veranderd en ik kan niet meer zonder' bijzonder vaak. Mijn vriend krijgt om de haverklap tal van complimenten toegeworpen. Wanneer ik met een scherpe vraag kom wordt deze niet beantwoord maar met een lach en een grap afgewimpelt.

Daarna werd het anders. Hij begon vrienden te vragen voor hem te werken en mee te gaan naar de informatieavonden, en bij iedere gelegenheid het verkooppraatje voor een product van flp. Andere producten worden met de grond gelijk gemaakt. De vriendschappelijke gesprekken draaien meestal uit op een middel dat ons wederom wordt aangesmeerd en ondanks de volhardende 'nee dank je' lijkt dit geen indruk te maken.

Er worden veel trainingen gegeven, ik vraag me af of de distributeur daarvoor moet betalen. Eveneens als de Succesdays, waarbij een dure locatie gehuurd wordt om bonussen uit te reiken. Dan zijn er de snoepreisjes, eveneens zeer luxe en vol entertainment. Zijn dit lokkertjes..? Ik ben benieuwd of iemand weet of hiervoor betaald dient te worden, immers een training is toch voor de zaak?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb vele fora gelezen, ook buitenlandse fora, en overal wordt direct zeer defensief gereageerd op een bekritisering van hun geliefde Forever. Ik zeg niet dat de producten slecht zijn, uiteraard heb ik er ook een x aantal van mijn vriend afgenomen echter hebben deze absoluut niet het fantastische effect zoals dit beweerd wordt.

Groeten,

Isa
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2015 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

Hallo Isa, dit is gewoon multilevel marketing. En voor alle producten, trainingen en feestavonden moet de distributeur betalen. Niks is gratis daar. Behalve het verliezen van je vrienden dan.

Zie ook dit topic in het mlm subforum op dit forum hier.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze pakken hem helemaal in ! Goed dat jj met beide benen op de grond blijft staan.

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Ja dus toch, er moet betaald worden voor de feestjes en trainingen..? Ik vermoedde het al maar zeker weten deed ik het niet. Er is hem ook wijs gemaakt dat mensen die 'tegenwerken' in zijn werk, hem het geluk niet gunnen! Vind het ook heel moeilijk om op deze manier met hem om te blijven gaan. Heb hem zelfs zaken laten erover maar er is niets mee te beginnen. Hij is er van overtuigd dat hij nu echt binnen enkele maanden 4000 euro netto per maand gaat verdienen. Het is me ook opgevallen dat hij inmiddels ontzettend veel spullen voor eigen gebruik heeft aangeschaft, waarbij het misschien niet onbelangrijk is om te vermelden dat hijnu om de haverklap ziek is dan wel tal van kwaaltjes heeft. Terwijl beweerd wordt dat de producten juist zorgen voor een gezonder bestaan.

Weet iemand hoe ik hier mee om kan gaan, valt er nog iets mee te beginnen of raak ik bijna 20 jaar vriendschap kwijt?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2015 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Zaken laten lezen over de risicos van MLM bedoelde ik

Centurion1
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2012 10:51

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Centurion1 »

Denk na het lezen van deze berichten dat het niet uitmaakt wat jullie allemaal denken over de mensen die met Forever werken,het is een top bedrijf voor mensen die op die manier willen werken en van hun vrijheid gebruik willen maken die dit bedrijf bied.
Er zijn genoeg mensen die het werken voor een baas normaal vinden ,ga dat maar eens uit zoeken .
En ga dan eens rekenen wat die baas die mensen betaald voor alle inzet ,om dan in deze recessie tijd op straat gezet te worden.
Belangrijk is dat je goede informatie op internet verspreid ,en die vuil spuwerij voor je houdt, daar schaad je een hele hoop mensen mee die met een top bedrijf als Forever hun dromen en doelen verwezenlijkt hebben.
Ik wil je graag van mijn kennis over netwerk marketing gebruik laten maken dan komt er op dit forum onderhand is wat eerlijke info over het bedrijf naar voren, want er staat al genoeg rotzooi op waar weinig waarheid inzit.
Hoor graag als je echt wilt weten hoe onze business werkt ,maar ga geen discussie aan over dit geweldige bedrijf.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

centurion1 schreef:Ik wil je graag van mijn kennis over netwerk marketing gebruik laten maken dan komt er op dit forum onderhand is wat eerlijke info over het bedrijf naar voren, want er staat al genoeg rotzooi op waar weinig waarheid inzit.
ik zou zeggen doe eens een poging om wat eerlijke informatie over FLP op dit forum te plaatsen ...

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door trail46 »

[quote="Centurion1"]Denk na het lezen van deze berichten dat het niet uitmaakt wat jullie allemaal denken over de mensen die met Forever werken

Belangrijk is dat je goede informatie op internet verspreid ,en die vuil spuwerij voor je houdt, daar schaad je een hele hoop mensen mee die met een top bedrijf als Forever hun dromen en doelen verwezenlijkt hebben.

Hoor graag als je echt wilt weten hoe onze business werkt ,maar ga geen discussie aan over dit geweldige bedrijf.[/quote]
-----------------------------------------------------------
Eerst maakt niet uit wat anderen denken en in de volgende zin schaad iemand ineens mensen die hun droom hebben verwezenlijkt, wat is het nu?

Geen discussie aangaan? Wat doe je hier dan of kom je hier alleen je reclamepraatje plaatsen? Schie toch uit, dit topic.... http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=57&t=7686

begon al uit 2003 en nog steeds dezelfde fabeltjes. Zoals de anderen al zeggen. Neem jij dan eens de moeite om vragen op een normale wijze te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door trail46 op 18 aug 2012 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door bprosman »

om dan in deze recessie tijd op straat gezet te worden.
Gelukkig blijven mensen in tijden van recessie wel volop producten van MLM bedrijven kopen zodat de omzet (minstens) gelijk blijft, of ..... ?

Centurion1
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2012 10:51

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Centurion1 »

Hoor graag als er echte vragen zijn .

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

Centurion1 schreef:het is een top bedrijf
Want? Op basis van welke criteria kom jij tot die conclusie?
Centurion1 schreef:Er zijn genoeg mensen die het werken voor een baas normaal vinden ,ga dat maar eens uit zoeken .
Wat moet er precies uitgezocht worden? En waar dan?
Centurion1 schreef:Belangrijk is dat je goede informatie op internet verspreid ,en die vuil spuwerij voor je houdt, daar schaad je een hele hoop mensen mee die met een top bedrijf als Forever hun dromen en doelen verwezenlijkt hebben.
Goede informatie is alle informatie die op feiten gebaseerd is. Zijn er in dit topic dan dingen gepresenteerd die geen feiten zijn?
En die vuilspuwerij, ik neem aan dat jij daar alle negatieve dingen mee bedoelt, zelfs als het feiten zijn?
En mensen schaden, hoe dan? Ook daar roep je voornamelijk vragen op.

Centurion1 schreef:Ik wil je graag van mijn kennis over netwerk marketing gebruik laten maken dan komt er op dit forum onderhand is wat eerlijke info over het bedrijf naar voren, want er staat al genoeg rotzooi op waar weinig waarheid inzit.
Oooh? Waarom reageer je daar dan niet op? Je roept nu wel iets, maar wijst niet aan wat er dan niet klopt en waarom het niet klopt.
Centurion1 schreef:Hoor graag als je echt wilt weten hoe onze business werkt ,maar ga geen discussie aan over dit geweldige bedrijf.
Ah, we dienen jou dus per pb te benaderen, waardoor enkel het positieve geluid naar voren komt en geen kritische geluiden te horen zullen zijn. Die praktijk doet me ergens aan denken. Sekte, Noord Korea, Cuba, en zo nog wel meer dingetjes.

NorbertArends
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2012 13:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door NorbertArends »

Beste Isa,

Dit is mijn eerste bezoek aan dit forum en ik zie dat jouw vraag een lawine aan discussie heeft opgeroepen. Ik zie ook dat er niet echt een antwoord op je vraag tussen staat. Ik wil graag mijn eigen ervaring in netwerkmarketing met je delen en wellicht helpt je dat met de situatie met je vriend.

Allereerst is er een verschil tussen het bedrijf (in dit geval Forever) en de mensen die er mee samenwerken. Ik ken Forever als een van de betere netwerkmarketingbedrijven. Waar jij nu mee te maken krijgt is een aantal mensen die met Forever samenwerken. Zij werken zelfstandig en niet in opdracht van Forever.

Aan de hand van wat je vertelt kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Het is denk ik ook niet de opzet van netwerkmarketing of Forever om het zo te doen. Ik zie bij diverse mlm-bedrijven dat mensen overenthousiast kunnen worden of worden meegesleept in het enthousiasme van anderen en dat leidt soms tot vergelijkbare situaties. Dat is niet goed en zeker ook niet de opzet van netwerkmarketing.

De trainingen voor nieuwe mensen worden hoofdzakelijk gegeven door de mensen die al bezig zijn. Het bedrijf zelf geeft doorgaans geen of slechts beperkt training. Het is voor netwerkmarketers ook de taak om nieuwe mensen zelf op te leiden, daar worden ze immers ook voor beloond. Het probleem wat jij nu ziet gebeuren is dat iemand wordt opgeleid door iemand anders die het naar mijn mening zelf nog niet helemaal begrijpt, waarschijnlijk omdat deze het ook op deze manier is aangeleerd.

Dan even terug naar jouw situatie. Misschien kun je je vriend de volgende overweging eens meegeven:

Met netwerkmarketing is het bedoeling om mensen aan te trekken die belangstelling hebben voor jou, je product en je business. Dat kun je doen door enthousiast te zijn over je eigen ervaringen en die te delen met anderen. Wat ik zie gebeuren met je vriend is dat hij (of zij?) mensen afstoot in plaats van aantrekt. En dat hij zelfs mensen, die al dicht bij hem staan (zoals jij), hierdoor weet af te stoten. Hoe zou dit gedrag bij mensen uitwerken die verder van hem afstaan? Nieuwe klanten of nieuwe collega's? Denkt hij dat hij deze op deze manier zal aantrekken of misschien ook afstoten?

Mijn advies aan je vriend is om op zoek te gaan naar iemand die het hem beter kan aanleren. Ik kan jullie daar wel bij helpen als je dat wilt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt en hoor het graag terug in dit forum.

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Hallo allen, bedankt voor jullie reacties en het ter discussie stellen van dit onderwerp. Ik had niet anders verwacht dan dat er een Forever Living distributeur tussen zou zitten die opkomt voor het bedrijf. Ik denk, beste centurion, dat je wellicht begrijpt dat je hiermee bij velen slechts irritatie opwerkt en je zult mij werkelijk doen verbazen wanneer je antwoord geeft op de gestelde vragen. Vragen gebaseerd op feiten, zoals al eerder genoemd is. Reageer dan ook niet alsof het gaat om een grote persoonlijke belediging, immers gaat het hier om een bedrijf en de verdiensten die ter discussie staan.
Dit heeft ook niets te maken met vuil spuwerij. Door deze uitspraak komt de term 'brainwashed' (naam van dit topic) wel heel goed tot zijn recht, dus ergens snijd je jezelf ermee in de vingers.

Hallo Norbert bedankt voor je reactie. Ik kan me ten dele goed vinden in je verhaal. Het is me nog niet duidelijk hoe er werkelijk geld verdiend kan worden als distributeur zijnde. Door de werving van nieuwe mensen (uitbreiding netwerk) valt geld te verdienen door wat zij verkopen en door de verkoop van eigen producten. Maar als de distributeur dus met grote regelmaat trainingen volgt, zelf producten aanschaft en naar de feesten gaat, hoe kan dit dan profitabel zijn op financieel vlak?

NorbertArends
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2012 13:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door NorbertArends »

Wat de trainingen betreft: omdat een sponsor belang heeft bij goedopgeleide mensen in zijn downline zou deze training geheel gratis aangeboden moeten worden. Wat ik in de praktijk veel zie is dat er trainingen worden georganiseerd voor grotere groepen en dan heb je een zaal nodig. De kosten voor die zaal wordt dan verdeeld over de deelnemers en dan kom je op een bedrag van €5 à €10 per persoon. Niet echt duur lijkt me. Alles wat daar veel van afwijkt vind ik bedenkelijk, maar kan een goede reden hebben die ik niet ken. Bedenk dat de opzet is om met netwerkmarketing een inkomen te realiseren en niet met trainingen geven. Trainingen zouden dus niet duur hoeven zijn. Aan de andere kant zijn trainingen wel belangrijk, zoals we in de vorige post hebben gezien, dus zie het ook als een (kleine) investering in je persoonlijke ontwikkeling.

Wat betreft producten aanschaffen: vermijd elk bedrijf waar je verplicht wordt om producten aan te schaffen. Of nog beter: waar je überhaupt verplichtingen hebt. Als netwerkmarketer ben je zelfstandig en onafhankelijk en ben je dus niets verplicht. Schaf dus alleen producten aan omdat je ze zelf wilt gebruiken of wilt verkopen en zeker niet meer. Wat ik mensen wel adviseer die net beginnen is dat ze een startpakket bestellen om eigen productervaring op te doen, want dat is de basis van netwerkmarketing. De grootte van dat pakket bepalen de mensen zelf (hoeveel willen en kunnen ze investeren in hun nieuwe bedrijf?). Welke producten je na deze kennismaking wilt blijven gebruiken is weer helemaal aan jezelf.

Wat betreft de feesten: tja, dat is voor iedereen een eigen keuze. Ik ga zelf nooit naar de bedrijfsfeesten tenzij ik ze geheel of voor een groot deel betaald krijg door het bedrijf. Maar dat is dus mijn keuze. Voor als je naar zo'n feest zou willen gaan: bedenk voor jezelf of de investering het waard is. Bijvoorbeeld: wordt daar door iemand een training gegeven waar ik iets nieuws kan leren?

Is het profitabel? Ja, voor degenen die het serieus, als een eigen business, oppakken. Zie het dan ook echt als werk, het komt je niet aanwaaien. Maar ik denk dat het te ver gaat om dit in alle details in dit forum uit te leggen. Bovendien is dat voor elk netwerkmarketingbedrijf weer anders.

Moniquejuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2013 19:28

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Moniquejuh »

Ik zou zeggen om te weten wat het inhoudt ga gezellig eens met je vriend mee ipv vooroordelen. Misschien krijg je een helder inzicht.

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Dag monique, wat een vriendelijke reactie van jou. Ik ben inmiddels ook al mee geweest dus bedankt voor je input. Ik ben niets van mening veranderd, maar zoals het mij nu bereikt denk jij daar heel anders over en dat is je goed recht. Ik heb alleen een vraag vanuit mijn optiek ter sprake gebracht / ter discussie gesteld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Jolijn »

O, en voor al die mensen, die de MLM niet vertrouwen, achterdochtig en sceptisch zijn, blijf dat lekker denken, dan is er meer markt voor die personen die er wel voor open staan, dank jullie wel!
:D
Heb je ook nog kopers nodig of alleen verkopers?

Estervanhoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:59

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Estervanhoorn »

Hallo,

Graag wil ik jullie duidelijkheid geven hoe het nou zit.

Ik ben namelijk zelf distribiteur bij forever living products. Ik zie hier veel voorbij komen dat het veel geld kost en veel ellende opleverd , even kort gezegd. Hier is mijn ervaring met forever:

Ik zit al ruim een jaar bij dit bedrijf, ik werk hierbij zelfstndig en niet voor het bedrijf. Wij hebben inderdaad informTie avonden, dit is elke dinsdag en woensdag en deze zijn geheel gratis. Ook zijn er succesdagen zoals een van jullie ( sorry weet niet wie) zei, dat klopt ook, deze zijn niet geheel gratis dat klopt, je betaald namelijk €10,- en dan heb je de hele dag eten en drinken voor. Ook werd door sommige het woord piramide gezegd, ook dit wil ik graag ophelderen, bij forever werk je samen met mensen, stel dat ik een team opbouw van 4 mensen en bijv. Jantje bouwt een team op van 4 mensen, en jantje zijn team werkt harder als mijn teM dan worden hun meer betaald dat klinkt als een piramide, maar je kunt bij dit bedrijf meer verdienen als de gene waarmee je werkt dit ligt aan je eigen instelling, vind jij meer mensen die met je samen gaan werken dan verdien je ook meer. Zo simpel is het. Ik weet niet of ik nou alles heb beandwoord/opgehelderd, mocht je nog meer vragen hebben of dingen waarbij je je niet prettig voelt mag je me gerust vragen ik wil het je graag goed uitleggen om alle misverstanden te voorkomen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door kuklos »

@Esther, dank voor je reactie, maar je echt nieuwe informatie geef je niet.

Estervanhoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:59

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Estervanhoorn »

Wat zou je willen weten dan? Als je even je vragen voor mij op een rijtje zet dan kan ik die beandwoorden.

Gesloten