LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living Products?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
steffie71
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2014 14:33

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door steffie71 »

Goedendag allen,
Ook ik heb ervaring met FLP.
Ik begon als gebruiker 10 jr geleden, en over de producten kan ik maar 1 ding zeggen het is ECHT een top product.
Ik kan veel succes verhalen opschrijven,incl van mezelf.
Maar waar deze discussie over gaat is over t werk.
Ook ik raakte enthousiast bij deze meetings, heb een starters pakket gekocht en ben aan de slag gegaan.
Je gaat dus producten verkopen of je haalt mensen binnen die dat voor jou doen waar jij dus weer een percentage van krijgt enz enz.
Het is volkomen veilig en vanuit t zakelijk oog zit t geweldig in elkaar.
Alleen...(nu komt t) het is heel hard werken voordat je zover bent.
Je bent constant bezig mensen te zoeken die voor je willen werken of je producten willen kopen.
Heb je hier tijd en doorzettingsvermogen voor moet je t zeker doen, het is een heel gezond bedrijf :wink:
Heb je eenmaal een groot netwerk opgebouwd kun je inderdaad achterover leunen en t geld komt vanzelf binnen.
Ook daar ben ik ooggetuigen van geweest van mensen die klein begonnen zijn.
Moet eerlijk zeggen dat dit nog allemaal voor de "crisis"was, mensen geven nu niet zo veel meer uit aan deze producten. Erg jammer want ze werken echt.
Dus kortom, een goed bedrijf,goede producten, maar er gaat veel tijd inzitten.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door ruud_a »

steffie71 schreef:Goedendag allen,
Ook ik heb ervaring met FLP.
Ik begon als gebruiker 10 jr geleden, en over de producten kan ik maar 1 ding zeggen het is ECHT een top product.
Ik kan veel succes verhalen opschrijven,incl van mezelf.
Maar waar deze discussie over gaat is over t werk.
Ook ik raakte enthousiast bij deze meetings, heb een starters pakket gekocht en ben aan de slag gegaan.
Je gaat dus producten verkopen of je haalt mensen binnen die dat voor jou doen waar jij dus weer een percentage van krijgt enz enz.
Het is volkomen veilig en vanuit t zakelijk oog zit t geweldig in elkaar.
Alleen...(nu komt t) het is heel hard werken voordat je zover bent.
Je bent constant bezig mensen te zoeken die voor je willen werken of je producten willen kopen.
Heb je hier tijd en doorzettingsvermogen voor moet je t zeker doen, het is een heel gezond bedrijf :wink:
Heb je eenmaal een groot netwerk opgebouwd kun je inderdaad achterover leunen en t geld komt vanzelf binnen.
Ook daar ben ik ooggetuigen van geweest van mensen die klein begonnen zijn.
Moet eerlijk zeggen dat dit nog allemaal voor de "crisis"was, mensen geven nu niet zo veel meer uit aan deze producten. Erg jammer want ze werken echt.
Dus kortom, een goed bedrijf,goede producten, maar er gaat veel tijd inzitten.
als bij u het geld binnenstroomt met achterover leunen, is dat een goed signaal naar de kopers, dat ze worden afgezet.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door dhc »

Joh, gewoon niet op reageren. Dat is er weer zo een die hallelujah roept, anderen beschuldigt van onkunde, ongefundeerde dingen roept en weer met de noorderzon verdwijnt.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door gilas »

Wat is er mis met mijn advies aan Steffie71 om een baan te zoeken bij de Efteling als sprookjesverteller of heks?
Een heleboel mensen willen dat maar die hebben niet zoveel fantasie als Steffie.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door jerwarm »

steffie71 schreef:Goedendag allen,
Ook ik heb ervaring met FLP.
Ik begon als gebruiker 10 jr geleden, en over de producten kan ik maar 1 ding zeggen het is ECHT een top product.
Ik kan veel succes verhalen opschrijven,incl van mezelf.
Maar waar deze discussie over gaat is over t werk.
Ook ik raakte enthousiast bij deze meetings, heb een starters pakket gekocht en ben aan de slag gegaan.
Je gaat dus producten verkopen of je haalt mensen binnen die dat voor jou doen waar jij dus weer een percentage van krijgt enz enz.
Het is volkomen veilig en vanuit t zakelijk oog zit t geweldig in elkaar.
Alleen...(nu komt t) het is heel hard werken voordat je zover bent.
Je bent constant bezig mensen te zoeken die voor je willen werken of je producten willen kopen.
Heb je hier tijd en doorzettingsvermogen voor moet je t zeker doen, het is een heel gezond bedrijf :wink:
Heb je eenmaal een groot netwerk opgebouwd kun je inderdaad achterover leunen en t geld komt vanzelf binnen.
Ook daar ben ik ooggetuigen van geweest van mensen die klein begonnen zijn.
Moet eerlijk zeggen dat dit nog allemaal voor de "crisis"was, mensen geven nu niet zo veel meer uit aan deze producten. Erg jammer want ze werken echt.
Dus kortom, een goed bedrijf,goede producten, maar er gaat veel tijd inzitten.
whahahahaha, ik moest ff goed lachen.
u bedoelt gewoon het eeuwenoude Pyramidespel??



and last but not least>> gameover! alleen voor de 1 duurt dat langer als de ander.
mensen bedonderen, dat is het... :lol:



niet. :arrow: :| :cry:

Valerie50
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2014 14:10

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Valerie50 »

Kijk er voor uit. FLP, hele mooie praatjes die helemaal ingestudeerd zijn. Ze helpen je om succesvol te worden een betere levensstijl met gezonde producten kortom te mooi om waar te zijn. Iedereen heeft een ingestudeerd verhaal over zichzelf en hoe het op hun pad is gekomen en hoe goed het met ze gaat en hoe blij ze met zijn allen zijn en worden van het helpen van mensen. Wolven in schaapskleren zijn het alleen om hun eigen hagje veilig te stellen, je ziet steeds dezelfde succesvolle sprekers op ontmoetingsdagen dat gaat opvallen. Degene die aansluiten gaan niets bereiken alleen werken voor de up/line. Je investeert meer als je denkt en uiteindelijk raak je alleen maar gedesillusioneerd. Zonder enige schaamte gaan ze op zoek naar de zwakkere onder ons om ze vervolgens compleet te manipuleren. je helpt geen mensen je gaat alleen de boer op met je verhaal en verliest veel vrienden. Je zit in een soort sekte en degene die succesvol zijn die kunnen er niet meer uit, ze zijn een kloon van FLP. Een gewaarschuwd mens telt voor twee hoe mooi het ook klinkt.

willempie0909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 17:23

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door willempie0909 »

Een tijdje dit bericht niet meer gevolgd, maar het blijkt dus toch inderdaad allemaal zo te zijn dat er heel veel niet klopt aan dit soort praktijken. Vond het al heel apart dat je zonder iemand ooit te hebben gezien enalleen een cv te hebben gelezen kon opmaken dat die persoon managers kwaliteiten had.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door jerwarm »

gilas schreef:Wat is er mis met mijn advies aan Steffie71 om een baan te zoeken bij de Efteling als sprookjesverteller of heks?
Een heleboel mensen willen dat maar die hebben niet zoveel fantasie als Steffie.
ik vind het eigenlijk maar een "zweefverhaal", ze kan zich wel melden bij het vliegend tapijt.
die vent wordt de hele tijd hetzelfde ritje ook wel zat. :mrgreen:

Doggy1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2014 14:35

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Doggy1 »

Ik ben gisteren avond ook naar zo spreek avond geweest.
Ze doen dit elke maandag avond in een hotel.
Je wordt welkom geheten,en ze leggen op een slinker wijs manier uit hoe je geld kan verdienen.
Zijn mooie praatjes vind ik,als je dan met hun in zee gaat dan wordt je getraind om weer mensen binnen te halen.
En als je alles zo hoord,gaat het niet eens meer over De producten meer.
Waar het eindelijk wel over moet gaan dan alleen maar verdienen.
Ik dacht gelijk aan Scientology kerk in Amerika.
Dramme en dat je voor hun gaat werken....

Maar voor mij om gaat het wel om de producten.
Daar heb ik zelf in het verleden in genomen en het werkt.
En als ik zelf kan bestellen, is het ook voor de korting die je krijg bij je bestellen,wie wil dat niet.
Ik hoeft geen klanten te winnen,ik wil geen promotisch maken om hoger op te klimmen en te verdienen.
Ik wil gewoon eenvoudig de gel kopen en dat is het.
Maar na zo ( preek )spreek avond,heb ik het idee dat ze daar niet mee akkoord gaan.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Doggy1 schreef:Ik ben gisteren avond ook naar zo spreek avond geweest.
Ze doen dit elke maandag avond in een hotel.
Je wordt welkom geheten,en ze leggen op een slinker wijs manier uit hoe je geld kan verdienen.
Zijn mooie praatjes vind ik,als je dan met hun in zee gaat dan wordt je getraind om weer mensen binnen te halen.
En als je alles zo hoord,gaat het niet eens meer over De producten meer.
Waar het eindelijk wel over moet gaan dan alleen maar verdienen.
Ik dacht gelijk aan Scientology kerk in Amerika.
Dramme en dat je voor hun gaat werken....

Maar voor mij om gaat het wel om de producten.
Daar heb ik zelf in het verleden in genomen en het werkt.
En als ik zelf kan bestellen, is het ook voor de korting die je krijg bij je bestellen,wie wil dat niet.
Ik hoeft geen klanten te winnen,ik wil geen promotisch maken om hoger op te klimmen en te verdienen.
Ik wil gewoon eenvoudig de gel kopen en dat is het.
Maar na zo ( preek )spreek avond,heb ik het idee dat ze daar niet mee akkoord gaan.
Waarom zouden ze daar niet mee akkoord gaan?
Je hebt bij FLP geen verplichting om naar bijeenkomsten te gaan, al zullen veel uplines dat inderdaad wel pushen.
Er is ook geen minimale inkoopverplichting, dus als jij gewoon wil inschrijven zodat je zelf de korting hebt is dat gewoon mogelijk.

burgie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2015 12:53

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door burgie »

Is er nou iemand die ONAFHANKELIJK kan reageren op mijn vraag of het verstandig is om eens een jaartje te bekijken of je van je minimumloon een behoorlijk loon kunt maken van enkele honderden euro's meer zonder dat je onderweg voor niet voorgespiegelde verassingen komt te staan. Laten we zeggen 1500 tot max. 2000 euro netto/maand. Het liefst iemand van de Radarredactie zelf of iemand die onafhankelijk echte ervaringen deelt

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door tenormin »

burgie schreef:
Het liefst iemand van de Radarredactie zelf of iemand die onafhankelijk echte ervaringen deelt
Neem dan contact op met de redactie van Radar. Email adres kunt u ook zelf vinden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Jolijn »

burgie schreef:Is er nou iemand die ONAFHANKELIJK kan reageren op mijn vraag of het verstandig is om eens een jaartje te bekijken of je van je minimumloon een behoorlijk loon kunt maken van enkele honderden euro's meer zonder dat je onderweg voor niet voorgespiegelde verassingen komt te staan. Laten we zeggen 1500 tot max. 2000 euro netto/maand. Het liefst iemand van de Radarredactie zelf of iemand die onafhankelijk echte ervaringen deelt
Je vraag van 13.04 in dit topic ?
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 1#p2127001

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door puma73 »

burgie schreef:Is er nou iemand die ONAFHANKELIJK kan reageren op mijn vraag of het verstandig is om eens een jaartje te bekijken of je van je minimumloon een behoorlijk loon kunt maken van enkele honderden euro's meer zonder dat je onderweg voor niet voorgespiegelde verassingen komt te staan. Laten we zeggen 1500 tot max. 2000 euro netto/maand. Het liefst iemand van de Radarredactie zelf of iemand die onafhankelijk echte ervaringen deelt
Ik zou zeggen lees hier in het MLM gedeelte van het forum de diverse topics na. Dan kom je tot de ontdekking dat er, een enkele uitzondering daargelaten, dat er nog geen droog brood te verdienen valt met MLM.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

burgie schreef:Is er nou iemand die ONAFHANKELIJK kan reageren op mijn vraag of het verstandig is om eens een jaartje te bekijken of je van je minimumloon een behoorlijk loon kunt maken van enkele honderden euro's meer zonder dat je onderweg voor niet voorgespiegelde verassingen komt te staan.
De vraag stellen is de vraag beantwoorden. Die ONAFHANKELIJKE persoon ben jijzelf, en hoewel er duizenden mensen met deze rommel rondlopen in de hoop er rijk van te worden, kan jij er niet ÉÉN vinden die er, pakweg, 1500 à 2000 per maand aan over houdt. Dat geeft op zichzelf al te denken, nietwaar? Ik durf te wedden dat jij geen 3 mensen kent die deze produkten gebruiken, nogmaals, volgens jouw eigen onafhankelijke waarnemingen, en toch is men op zoek naar meer distributeurs.

Een goed ondernemer doet marktonderzoek voordat hij aan een zaak begint. Dat wil zeggen dat je eerst je markt eens gaat verkennen voordat je gaat starten. Bij FLP heb je een marge van zo'n 10% van je verkopen die je zelf mag houden. Kijk eens rond in je vrienden- en kennissenkring of je kunt inschatten dat je hen 15000 a 20000 euro aan produkten kan verkopen iedere maand, dus 180.000 à 240.000 euro per jaar. Als je denk dat de mensen die jij kan bereiken dit wel uitgeven per jaar aan pilletjes, smeerseltjes en lotionnetjes, dan heb jij je eigen ONAFHANKELIJKE antwoord op je vraag.

burgie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2015 12:53

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door burgie »

Dan vraag ik me af hoe jij kan aantonen dat het verhaal wat ervaren distrubuteurs die 3 jaar geleden ook met 0 ervaring begonnen wel voorbeelden in overvloed kunnen aandragen van slagen. Ik ben zelf ook erg terughoudend maar houd er niet van om mensen on een kwader daglicht te stellen dan dat ze verdienen vóórdat iets bewezen is. Met andere woorden wat je zegt zou best waar kunnen zijn maar bewijzen dat het op voorhand zinloos is heb je ook niet. Dus ik respecteer je antwoord maar ben niet overtuigd al denk ik dat ik het óf niet doe óf zonder investeringen die ik niet kan want ik ben niet achterlijk natuurlijk bedankt in ieder geval voor je antwoord al denk ik dat je bevooroordeeld bent door je huiverigheid wat best begrijpelijk is want ik neig ook onwetend en al naar die kant.....

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door brokkel »

Econometrist, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik hier een antwoord op geef? Anders bij voorbaat mijn exuses.
Dan vraag ik me af hoe jij kan aantonen dat het verhaal wat ervaren distrubuteurs die 3 jaar geleden ook met 0 ervaring begonnen wel voorbeelden in overvloed kunnen aandragen van slagen.
Dit zijn dus mensen die op zo'n avond waarin ze jou proberen te overtuigen in te stappen vertellen hoeveel ze verdienen neem ik aan. Op zo'n avond waarin ze proberen jou zover te krijgen dat jij je onder hem (of 1 van zijn collega's ) gaat werken om net zo'n inkomen te verdienen als hij. Heb je 1 keer letterlijk de bankafschrift gezien van zo'n persoon? Ik ken een paar van dat soort figuren, ze kwamen eerst met gezondheidsproducten van win, vervolgens kwamen ze met Organo Gold koffie, toen gingen ze telefoonabonnementen verkopen en nu zijn ze weer terug bij gezondheidsproducten alleen nu op basis van Aloë en alles kan je kopen met korting op hun speciale kortingskaart van Flexkom... eh, sorry ik bedoel natuurlijk Beep.

Zoek eens op income-disclosure en MLM of DSA en je vindt er best veel (enkele tientallen) en die geven redelijk aan hoeveel mensen wat verdienen aan deze fantastische kans. Dan zie je dat minder dan 1% van de actieve er werkelijk iets aan verdienen en dat vaak minder dan 0,1% genoeg verdient om ervan te leven. Aangezien dit officiële berichten zijn van de firma's zelf zullen ze eerder te positief dan negatief zijn en zelfs dan zijn de cijfers bedroevend.
Ik ben ook terughoudend maar bij beweringen van goede verdienkansen is het niet ik die moet bewijzen dat ze het niet verdienen maar zij die moeten bewijzen dat zij het wel doen. En voor FLP heb ik de volgende cijfers gevonden:
http://www.healthierlifestyle.flp.com/company.jsf
Een bedrijfsomzet van wel ruim 2 miljard met maar 8,5 miljoen distributeurs. Ze zetten dus wel een 300 dollar (ja het zijn dollars waar ze over praten) per jaar per distributeur om. Hoeveel daarvan zou dan eigen gebruik zijn? Ik schat ongeveer tussen de 90 en 99%. Dus in plaats van geld verdienen verliezen ze dus geld. Wat ze ook beweren.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

burgie schreef:Dan vraag ik me af hoe jij kan aantonen dat het verhaal wat ervaren distrubuteurs die 3 jaar geleden ook met 0 ervaring begonnen wel voorbeelden in overvloed kunnen aandragen van slagen
Met permissie toch ook maar een reactie van mijzelf:
Jij vraagt om een ONAFHANKELIJKE reactie, en je komt aandragen met voorbeelden vanuit FLP t.a.v. distributeurs die het in 3 jaar helemaal gemaakt zouden hebben. Voilá, exact mijn zelfde antwoord krijg je hierop retour. JIJ bent de onafhankelijke waarnemer, dus JIJ gaat die betreffende distributeurs opzoeken om te kijken hoe zij hun zaakjes geregeld hebben. Dat slaat 3 vliegen in 1 klap; je ziet dat het inderdaad kan, je ziet hoe het moet, en je hebt de ideale persoon gevonden om je bij in te schrijven. Natuurlijk check je de verhalen wel, ziet hun verkoopcijfers in, rekent de inkomsten na, bedenkt of je op dezelfde manier aan eenzelfde klantenkring kunt komen, en er ligt een mooie toekomst voor je open.

Deze werkwijze heeft een aantal veiligheidsmechanismen ingebouwd:
-je komt niet te weten wie deze distributeurs zijn die van 0 naar succes gegaan zijn in 3 jaar; alarmbel 1
-je zoekt ze op maar je blijkt geen afspraak te kunnen maken tussen 9:00 en 18:00 omdat ze dan naar hun werk zijn; alarmbel 2
-je krijgt hun verkoopgegevens en bankafschriften niet in te zien; alarmbel 3
-je ziet als klanten alleen maar andere FLP-distributeurs waaraan zij hun produkten afzetten; alarmbel 4
-je ziet als klanten allemaal mensen uit jouw eigen vrienden- en kennissenkring waardoor jij dus op zoek zou moeten naar wildvreemden; alarmbel 5

Zoals je ziet, ben jijzelf degene hier die het onafhankelijk oordeel kan vellen. Als je wél alles hebt gezien, maar géén alarmbellen hebt waargenomen zou ik zeggen: grijp deze kans!!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door kuklos »

burgie schreef:Dan vraag ik me af hoe jij kan aantonen dat het verhaal wat ervaren distrubuteurs die 3 jaar geleden ook met 0 ervaring begonnen wel voorbeelden in overvloed kunnen aandragen van slagen.
Ik neem aan dat je ook alle bewijzen hebt gezien van die claims?
burgie schreef: Ik ben zelf ook erg terughoudend maar houd er niet van om mensen on een kwader daglicht te stellen dan dat ze verdienen vóórdat iets bewezen is.
Nogmaals, jij hebt die claims dus bewezen gezien?
burgie schreef: Met andere woorden wat je zegt zou best waar kunnen zijn maar bewijzen dat het op voorhand zinloos is heb je ook niet.
En hier sla je de plank dus echt mis, die bewijzen hebben we wel. Namelijk de afwezigheid van al die succesvolle distributeurs.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door kuklos »

brokkel schreef:En voor FLP heb ik de volgende cijfers gevonden:
http://www.healthierlifestyle.flp.com/company.jsf
Een bedrijfsomzet van wel ruim 2 miljard met maar 8,5 miljoen distributeurs. Ze zetten dus wel een 300 dollar (ja het zijn dollars waar ze over praten) per jaar per distributeur om. Hoeveel daarvan zou dan eigen gebruik zijn? Ik schat ongeveer tussen de 90 en 99%. Dus in plaats van geld verdienen verliezen ze dus geld. Wat ze ook beweren.
Brokkel, dank voor het opzoeken van de cijfers. Maar het is zelfs nog erger. Dat is gemiddeld 235 dollar omzet per jaar per distributeur. Iets minder dan 20 dollar per maand dus.

Als doorklikken op die link om de prijzen van de producten eens te gaan bekijken
https://www.foreverliving.com/retail/en ... 0000161723 dan zien we bedragen van ruim boven de 20 euro.
Dus al die distributeurs verkopen gemiddeld een paar producten per jaar. Aan zichzelf is dan al snel de voor de hand liggende conclusie.

Gesloten