LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door angel1978 »

HW007 schreef:@ aardjee

Dus...ik beweer niet wat jij vermeldt. Als je mij citeert, citeer dan exact en geen eigen versie svp.
ah nu ineens wel ?
meten met 2 maten wellicht ?
HW007 schreef:
selectief quoten is hier standaard, en ik leer snel,

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door aardjee »

@HW007 jij zegt "er is dus geen sprake van inkoop en doorverkoop, maar commissie."

Volgens mij is dit niet zo en ik heb aangegeven hoe ik er over denk

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

@HW007, je was en bent zeer duidelijk. Als iemand niet mee wil doen dan is deze niet open-minded. Omdat het niet bestaat dat iemand geen behoefte heeft aan Euphony dan moet die persoon wel closed-minded zijn. En de vervolgconclusie is ook weer duidelijk. De enige mensen die in de mlm wel helemaal oké zijn zijn de mensen die mlm-en en wel klant willen worden.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:@HW007, je was en bent zeer duidelijk. Als iemand niet mee wil doen dan is deze niet open-minded. Omdat het niet bestaat dat iemand geen behoefte heeft aan Euphony dan moet die persoon wel closed-minded zijn. En de vervolgconclusie is ook weer duidelijk. De enige mensen die in de mlm wel helemaal oké zijn zijn de mensen die mlm-en en wel klant willen worden.
Geen onzin doorzetten Kuklos.

Wat ik zei is dat als mensen niet kiezen voor goedkoper bij dezelfde kwaliteit, dat ik ze niet- open minded vindt. De naam Euphony noem ik niet in deze context, dus moet je dat er ook niet van maken. Ook al zou je dat zo graag willen, het staat er niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Jolijn »

HW007 schreef:@ Jolijn

Jij hebt moeite gedaan, dus moeten ze 'JA' zeggen?!
Tja, gaan ze niet over tot Euphony, zijn ze dus niet open minded.
Ik had al zo'n vermoeden.


1. Niemand MOET ja zeggen.
Dat is dan niet zo onbegrijpelijk, zoals je in je eerdere bericht schreef
2. Neen, Euphony heeft hiermee niets uit te staan. Wat ik zeg is dat mensen die duurder blijven betalen voor dezelfde kwaliteit, voor mij niet open minded zijn. Ze willen de dienst waar jij voor betaald krijgt, niet afnemen. Dat jij dat 'niet open minded' noemt, vind ik nogal star gedacht.
3. Je hebt een vermoeden over je eigen conclusie, niet over wat ik schrijf. Ik had al het vermoeden wat je antwoord ong. zo zijn, gebaseerd op wat je eerder hebt geschreven.
Ja, ik vroeg dus naar de bekende weg.


Maar lees gerust zoals je het wilt begrijpen. Jouw beleving, prima toch.
Ja. :)

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Jolijn,

Kijk, dat waardeer ik zo aan jouw manier van communiceren. Je houd je aan de bron-citaten (maakt er niet wat anders van) en geeft daarop je eigen reactie. Dat is pas objectief. Je zou een groot voorbeeld voor anderen zijn (ook voor mijzelf dus).

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007, we kunnen allemaal lezen. En we hebben het goed gelezen. Als je niet voor mlm kiest dan ben je niet open-minded. Het is wel weer duidelijk hoe de belevingswereld van mlm in elkaar zit.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:HW007, we kunnen allemaal lezen. En we hebben het goed gelezen. Als je niet voor mlm kiest dan ben je niet open-minded. Het is wel weer duidelijk hoe de belevingswereld van mlm in elkaar zit.
Dan ben jij denk ik de enige die niet lan lezen :( , want wat jij aanhaalt heb ik niet gezegd of geschreven.

Ik praat over dezelfde diensten tegen lagere prijs :D :D . Ik praat in die context niet over MLM :D :wink:

Hoeveel reacties lang blijf je de lezers nog foppen ? :?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007, jouw bericht was duidelijk. Een heel betoog over mlm. Maar zodra je wordt vastgepind op het veroordelende woordje open-minded gaat het ineens niet meer specifiek over mlm, maar over alle klanten bij alle marketingmehodes?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

Dat ik jouw hoofd heb voorgeprogrammeerd over MLM, wil niet zeggen dat alles wat ik schrijf over MLM gaat.

Als je citeert of vertelt, doe het dan waarheidsgetrouw.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

Toch vreemd dat in dat hele stuk wat je op de vorige pagina hebt neergepend, dat hele stuk wat over mlm gaat, juist dat ene zinnetje over niet open-minded zijn over meer gaat dan alleen mlm.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:Toch vreemd dat in dat hele stuk wat je op de vorige pagina hebt neergepend, dat hele stuk wat over mlm gaat, juist dat ene zinnetje over niet open-minded zijn over meer gaat dan alleen mlm.
Ben blij dat je het eindelijk accepteert en ook dat je het vreemd vindt. Daarmee kom je buiten je comfortzone en verleg je je eigen grenzen.

Den Bosch1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 14:07

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Den Bosch1982 »

Trap er niet in ! Heel je sociale leven gaat naar de vervelend, relaties gaan stuk want iedere verkoper doet het met iedere vrouw die er rond loopt. Kortom, mooie praatjes dat je kei rijk wordt maar uiteindelijk zit je met een belastingschuld !!! Ze zoeken direct sales managers maar je bent gewoon een loophondje. Je moet eigen baas worden en zelfs dan bepalen ze nog steeds heel de dag door wat je doet.

Iedere ochtend een meeting, naar gelul luisteren en de hele maar dan ook de hele dag op pad en rond 2300 uur kom je een keer thuis. Leuke baan, jaja tuurlijk.


Kortom nooit aan beginnen, niet aan appco, cobra of hoe ze allemaal heten want het is 1 pot nat

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Back on topic: ja, het is misleidend. Het gaat er niet om of MLM verschilt van het zijn van ZZP-er, het gaat om de verschillen met een daadwerkelijk dienstverband. Je hebt minder zekerheid van inkomen, bent zelf verantwoordelijk voor kosten, belastingen en administratie, en het werk is saleswerk en dat moet je gewoon liggen. Deze aspecten worden regelmatig gemaskerd zodat het lijkt alsof het een dienstbetrekking is en het helemaal niet duidelijk is welke taak je moet verrichten.

Het concept daar is niks mis mee, maar ik heb toch wel grote problemen ermee dat sommige MLM-ondernemingen op vacaturesites of Linkedin 'vacatures' posten en de indruk wekken dat het een betaalde baan is. Er wordt hierbij misbruik gemaakt van de onervarenheid en wanhoop van werklozen en starters in deze *** economie. Het zit inderdaad tegen fraude aan.

testher
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2011 15:12

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door testher »

Heb het hele topic gelezen en wil er graag iets aan toevoegen.

Ik heb op dit moment al een jaar een uitkering, maar wil zo snel mogelijk weer aan het werk!
Ik voer daar uitgebreid gesprekken over met mijn werkbegeleider. Zo heb ik allerlei soorten testen gedaan om een goed beeld te krijgen van welke capaciteiten en vaardigheden ik heb.

Daar kwam uit naar vooren dat ik heel makkelijk mensen benader en kan communiceren.
Werk als verkoper stond dan ook hoog bovenaan! Ik ben dan ook meteen werk in die sector gaan zoeken en vind het dus niet vreemd MLM werk te zijn tegengekomen op vacaturesites.
Ik ben van plan binnenkort naar een meeting te gaan en als ik iets niet snap er vragen over te stellen en niet direct te beslissen!
Ik ben het meestal niet met HW007 eens geweest, maar vind wel dat als je weet dat je verkooptalent hebt, je MLM zeker een kans moet geven.
Ik had ook al over een eigen onderneming gedacht, maar zie MLM als een slimme tussenstap vanwege de lagere investering!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Maar natuurlijk, als je goed in dat werk bent moet je het gewoon doen. Ik raad je wel aan een goede kosten/batenanalyse te maken. Ik ken verhalen over mensen die 2000 per maand binnenkloppen, maar na aftrek van de belastingen en kosten maar 800 overhouden. Misschien is dat aanvaardbaar als bijverdienste maar niet voor iets dat wordt geacht een fulltime job te zijn. Als je 40 uur per week (en vaak ook in het weekend) bezig bent, vind ik 800 erg karig.

Verder is het punt niet het concept MLM of franchising of telemarketing. Als je een goede verkoper bent, dan kan het inderdaad een laagdrempelige opstap naar een onderneming of baan of bijverdienste zijn (maar let wel op je kosten/baten).

Het punt is dat de ondernemingen er niet eerlijk over zijn. De vacatures geven vage flitsende hippe termen waarin woorden als 'zakenreis', 'promotie', 'manager' en 'bonus' veelvuldig voorkomen. Maar in tegenstelling tot een bona fide vacature ontbreekt een indicatie van het werk dat de kandidaat geacht wordt te doen. Pas als je op een bijeenkomst komt wordt het je duidelijk (en soms pas zelfs daarna), en die bijeenkomsten zijn op zo'n manier geregeld dat er groepsdruk ontstaat om mee te doen. Plus dat een malafide onderneming iedereen voetstoots accepteert terwijl marktvcerzadiging en geschiktheid voor het werk mi toch ook zouden moeten meespelen in een selectieprocedure.

Natuurlijk zijn er ook 'eerlijke' MLM ondernemingen maar als de vacacture geen duidelijk beeld van het werk geeft dan raad ik een ieder af erop te reageren. Maar als je er een goed beeld over en een goed gevoel bij hebt, veel succes!

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Absoluut niet toestaan. Ik plaats regelmatig vacatures. Kan maar meteen filteren door een goede vacature te plaatsen. Ik gebruik altijd de volgende woorden :

- Partime/Fulltime
- Werkzaam als zelfstandige
- Sales
- Werken met mensen
- Telecom branche.

Never minder
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2013 15:53

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Never minder »

testher schreef:Heb het hele topic gelezen en wil er graag iets aan toevoegen.

Ik heb op dit moment al een jaar een uitkering, maar wil zo snel mogelijk weer aan het werk!
Ik voer daar uitgebreid gesprekken over met mijn werkbegeleider. Zo heb ik allerlei soorten testen gedaan om een goed beeld te krijgen van welke capaciteiten en vaardigheden ik heb.

Daar kwam uit naar vooren dat ik heel makkelijk mensen benader en kan communiceren.
Werk als verkoper stond dan ook hoog bovenaan! Ik ben dan ook meteen werk in die sector gaan zoeken en vind het dus niet vreemd MLM werk te zijn tegengekomen op vacaturesites.
Ik ben van plan binnenkort naar een meeting te gaan en als ik iets niet snap er vragen over te stellen en niet direct te beslissen!
Ik ben het meestal niet met HW007 eens geweest, maar vind wel dat als je weet dat je verkooptalent hebt, je MLM zeker een kans moet geven.
Ik had ook al over een eigen onderneming gedacht, maar zie MLM als een slimme tussenstap vanwege de lagere investering!
Weer een trol van MLM die het zogenaamd wil proberen.
Mensen, trap er niet in> Mlm zijn oplichters, het is een piramidespel, de goederen zijn maar een dekmantel.

Denk na>> je wordt de triljardste die potjes en poedertjes moet gaan verkopen, bovendien is die zooi amper te slijten, vanwege de hoge prijs, logisch ook, van elk verkocht potje moeten meerderen van vreten. Want die staan "boven" je, het kenmerk ook van een piramidespel.
Het eindigt dus dan ook dat je met een onverkoopbaar produkt blijft zitten en scheve gezichten bij familie en kennissen, want die worden het ook gauw zat dat je hun veels te dure zooi probeert te slijten met onophoudelijk zeuren. De enige manier overigens om als "verkoper" die rotzooi aan de man te brengen.

Wees gewaarschuwd en laat je niet in de luren leggen door alle haleluja verhalen van de vele trollen die hier huizen.
Want elk positief bericht over Mlm is altijd afkomstig van een trol, laat dat duidelijk zijn!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ach, MLM hoeft niet per se oplichterij te zijn, maar dan wel een paar kanttekeningen:
* Werkzoekenden via een vacaturesite benaderen is niet ok, die sites zijn voor betaald werk in loondienst. Men begint al meteen mensen te benaderen door te liegen, dat wekt niet veel vertrouwen.
* Het is eveneens niet ok om mensen eerst naar een flitsende presentatie te lokken waarbij pas verteld wordt wat het werk is op het moment dat je de pen al op het contract hebt.
* Het is telemarketeer- en verkoopwerk. Als je daar niet voor in de wieg bent gelegd, moet je het niet doen.
* Als je een beloning krijgt voor het werven van nieuwe distributeurs is het een piramidespel, en wellicht in strijd met de wet.
* Je wordt er GEEN miljonair mee. Wellicht kan je met je onderneming een leuke bijverdienste realiseren als het werk je echt ligt, maar echt geen miljoenen.
* Als er wordt gezegd dat je die miljoenen met een flinke downline wel kan behalen, dat is het een piramidespel. Het geld stroomt binnen terwijl anderen het werk doen, is dat niet een beetje te mooi om waar te zijn?!
* MLM is NIET nieuw, en het is ook onwaar dat over tig jaar de meeste goederen per MLM worden verkocht. Het is doodsimpel verkoop aan de deur ('leuren') in een nieuw jasje, en deurverkoop bestaat al sinds de Oudheid. Sterker nog, ik denk dat er door internet nou juist minder behoefte aan MLM zal zijn, omdat mensen makkelijk de producten online kunnen bestellen;
* Als de producten je niet aanspreken moet je het eveneens niet doen of een ander product verkopen.
* Magneetsieraden en -zooltjes, die op 'vibraties' etc. werken en waar geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is, is natuurlijk kwakzalverij. Ook zou je je toch vragen moeten stellen als je als verkoper zaken verkoopt die in de winkel of op internet goedkoper zijn.
* Verplichte aanschaf van producten en betaalde cursussen riekt eveneens sterk naar oplichterij.

Wat betreft die vacaturesites begrijp ik niet dat de beheerders niet kritisch kijken naar de geplaatste vacatures.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Absoluut niet toestaan. Ik plaats regelmatig vacatures. Kan maar meteen filteren door een goede vacature te plaatsen. Ik gebruik altijd de volgende woorden :

- Partime/Fulltime
- Werkzaam als zelfstandige
- Sales
- Werken met mensen
- Telecom branche.
Frappant dat de woorden mlm en netwerkmarketing NIET gebruikt worden. En zoals Bor Koromovski al aangaf:
Bor Komorovski schreef:Ach, MLM hoeft niet per se oplichterij te zijn, maar dan wel een paar kanttekeningen:
* Werkzoekenden via een vacaturesite benaderen is niet ok, die sites zijn voor betaald werk in loondienst. Men begint al meteen mensen te benaderen door te liegen, dat wekt niet veel vertrouwen.
.....................
Wat betreft die vacaturesites begrijp ik niet dat de beheerders niet kritisch kijken naar de geplaatste vacatures.
Dus GÉÉN mlm op vacaturesites. Dat is pure misleiding.

Gesloten