LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interessante mlm data

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

Niels2010 schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Iemand die begint met MLM maar het eigenlijk niet vertrouwt en overal aan twijfelt... zal falen.
Dat zal ongetwijfeld. De vraag is echter: zal iemand die er stellig van overtuigd is dat hij het wel gaat halen, zal die het ook altijd halen?
De beste vraag die je kan stellen. Proficiat. Het antwoord hierop zal veel duidelijk maken.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

Met andere woorden: hen die het niet lukt willen gewoon niet genoeg, doen er niet genoeg voor. Maar nee, daaruit mogen we niet de conclusie trekken dat als je maar wel genoeg wil en wel genoeg doet er succes volgt.

Geniaal toch? Zo kan je altijd mislukken afschuiven op het niet genoeg willen van de deelnemer, ongeacht hoeveel er mislukken. Maar je hoeft ook nooit garanties te geven en kan altijd ontkennen dat het aan het systeem ligt.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jawel! Tupperware geeft levenslange garantie zelfs. :wink: niet onder alle omstandigheden.
DWZ dat was het verkooppraatje van de demonstratrices.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:Ja dat klopt wel denk ik ;)

Amway geeft ook levenslange garanties op hun producten
Het draait niet om productgaranties, maar om garanties op de opportunity. Volgens veel bedrijven wordt deze door hen wél gegeven (kijk maar op de officiële websites), maar vaak blijkt dat de garantie onderhevig is aan strikte voorwaarden (vergelijk andere topics hierover).

Overigens beweert één van de zeldzame 'wetenschappelijke' artikelen (een scriptie volgens mij, overigens met een erg subjectieve insteek) dat een garantie op de opportunity één van de distinctieve eigenschappen van MLM ten opzichte van een piramidespel is (vgl. Snook, 2005:3).

https://www.securesession.com/files/20/ ... _Snook.pdf (pdfje)

Voor meer 'wetenschappelijke' artikelen over MLM (ik heb zelf nog geen tijd gehad om er in te lezen), zie onder andere:

http://scholar.google.nl/scholar?hl=nl& ... CDwQzwIwAw

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Daar ben ik het dus niet met je eens, nu begrijp ik dat jij er enorm over valt dat ik het bericht meerdere keren heb geplaatst. daarvoor heb ik al mijn excuses over aangeboden. Hoop dat we dat hiermee uit de lucht hebben geholpen.

Ondernemen is een vak. MLM is ondernemen en echt een vak.
Simpel, als ik hier had willen werven had ik geschreven met welk bedrijf ik in zee ben gegaan.

Dat doe ik bewust niet! Als je je niet thuis voelt binnen een bedrijf moet je zorgen dat je weg bent. Niemand dwingt je om aan de slag te gaan en je in te kopen binnen een MLM strategie. Het is is ieders eigen verantwoording om kritisch om te gaan met het uitgeven van zijn geld of het investeren. Nu kun je antwoorden dat dit voor heel veel mensen moeilijk is. Inderdaad, kijk maar wat er gebeurt is met Facebook.

Iedereen heeft de volgende eigenschap
1. we hebben de best aan het betalen van belasting
2. we willen rijk worden zonder er iets voor te hoeven doen.

Allebei bestaan niet!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

@chocolate, die eerste post van je voegt echt helemaal niets toe. Het is niets meer dan de zoveelste uitgekauwde doodbedicussieerde onzin die we hier al zo vaak gezien.
Als we dan ook nog meenemen dat jij het niet nodig vond om de regels te lezen en dezelfde post tweemaal te plaatsen (Waarom eigenlijk? Denk je dat wij zo dom zijn dan het anders niet zullen zien?) heb ik niet de illusie dat jij überhaupt iemand hier ook maar enigszins wijzer kan maken. Daaaaag.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Grappig, dat wanneer je met een inhoudelijk antwoord komt, je zoveel agressie oproept en mensen niet ineens meer op een respectvolle wijze kunnen antwoorden.
Jammer, want in de kritieken op MLM zie je net zoveel dooddoeners en uitgekauwde onzin staan.

veel succes met hetgeen je doet. Als je echt wilt praten over voor en tegens zie ik je wel weer verschijnen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

chocolate schreef:Grappig, dat wanneer je met een inhoudelijk antwoord komt, je zoveel agressie oproept en mensen niet ineens meer op een respectvolle wijze kunnen antwoorden.
Paar dingetjes:
JIJ loopt continu overal hetzelfde te posten, en JIJ toont dus geen respect.
Inhoudelijk argument? Vent, je hebt nog geen inhoudelijk argument gegeven. Enkel herkauwde onzin. Kom eens met een inhoudelijk argument, dan kunnen we praten.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Sorry, mijn eerste bericht heb ik op 3 plaatsen geplaatst. Daar zijn we al overheen. Nu graag een inhoudelijke reactie.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

Nee, daar zijn we niet overheen. JIJ dient je aan de regels te houden en doet dat niet.

Jouw berichten voegen helemaal niets toe aan de discussie. De discussie was al klaar en jij komt enkel met dezelfde uitgekauwde onzin. Totdat jij iets nieuws hebt toe te voegen blijft de discussie klaar. Dat is een inhoudelijke reactie en jou ook al meerdere malen uitgelegd.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Jammer, nog steeds geen inhoudelijke reactie op mijn stellingen. By the way maar blijven opnieuw en opnieuw wijzen op de regels is een regelumentaire reactie en zeker niet een inhoudelijke reactie.

Ben je ook zo moeilijk voor je zelf, dat wanneer je 1 keer je niet helemaal aan de regels houdt, je daar maar in blijft hangen. Daarom is waarschijnijk MLM niets voor jou is. Dit vraagt namelijk een open vooral creatieve mindset en vooral de behoefte jezelf te willen en te durven ontwikkelen.

Daar buiten gelaten, dat er echt wel een heleboel kritische punten zijn op te noemen binnen deze strategie.
Een heerlijke dag!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

@chocolate, ik heb al eerder gepost dat:
kuklos schreef:Totdat jij iets nieuws hebt toe te voegen blijft de discussie klaar. Dat is een inhoudelijke reactie en jou ook al meerdere malen uitgelegd.
Je kan nu wel proberen mij uit de tent met melden waarom jij denkt dat mlm niets voor me is, maar daar trap ik niet in. Ik probeer het je een laatste keer uit te leggen.

Als jij een inhoudelijke discussie wil dan dien je 2 dingen te doen:
1) Open een nieuw topic met daarin iets nieuws, en ga vooral niet oneindig vaak herkauwde zaken die niets met het topic te maken hebben waarin jij iets plaatst als discussie start beschouwen.
2) Meld werkelijk iets nieuws. Dat heb je tot nu toe nog niet gedaan en daarom hoeft er ook niks meer gezegd te worden dan dat jij tegen de regels in dezelfde berichten plaatst en de discussie al klaar is.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Hoi, Zie mijn reactie op jouw post op een andere topic.
Een heerlijke dag en heel veel succes met bereiken wat je wilt bereiken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik begrijp hieruit dat jij gewoon niks nieuws te melden hebt, maar enkel oude topics wilde bumpen. Is goed hoor. Kom maar terug als je echt iets nieuws te melden hebt, dan zijn we je graag van dienst met een reactie daarop. Daaaaaag.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door trail46 »

chocolate schreef:Sorry, mijn eerste bericht heb ik op 3 plaatsen geplaatst. Daar zijn we al overheen. Nu graag een inhoudelijke reactie.
Daar zijn we zeker overheen want deze zijn reeds verwijderd.
Laatst gewijzigd door trail46 op 02 sep 2012 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

trail46 schreef:Inhoudelijk reageren is dus niet mogelijk, alles is al meermalen uitgekauwd en als het te moeilijk word zie dan de reactie van je voorganger (MLMvoorstanderNL en anderen) die toen hij vastliep vrijwel al zijn reacties gewoon verwijderde.
Dat patroon tekent zich nu al af in het Organo Gold topic. Daar is heel terecht aangehaald dat mlm niet kan ontsnappen aan de wereldwijde recessie. En vervolgens wordt daar zeer angstvallig omheen gedraaid.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Ok, door te reageren op dit bericht in deze form begint het bijna chatten te worden. Mag niet.

Allereerst een aantal van jullie reacties zijn ronduit kwetsend en beledigend te noemen. Op zijn minst betuigen ze van een minimum aan respect voor iemands mening, die nu net niet overeenkomt met die van jezelf. Een plaat voor je kop, dom etc....

Nu het kamp voor- en tegenstanders van MLM is duidelijk en in beide kampen zie je vaak dezelfde argumenten. Maar soms ook niet. Puma voordat je weer uithaalt, je doet jouw naam eer aan, nu reageer ik op het ondernemen binnen een MLM strategie en niet als consument. DIt mag volgens de gedragsregels niet.

Als consument koop je een product omdat het een behoefte vervult en je er een bepaalt verwachtingspatroon van hebt. Als jouw verwachting overeenkomt met prijs koop je het, zoniet, laat je het liggen.

Het recessievraagstuk heb ik zelfs 2 x beantwoord. Namelijk als ondernemer, en dat doe je wanneer je investeert in een MLM bedrijf, moet je vooral kritisch kijken of er een markt is voor jouw product. Als jouw koffie te duur is, al dan niet door de recessie, moet je of accepteren dat je weinig verdient en in een niche werkt, of voor een ander product kiezen.

Het gaat er dus helemaal niet om van Organo Gold al dan niet zegt, het gaat er om, nogmaals, dat jij als ondernemer gaat denken of er een markt is waarin jij kunt verdienen. En als die markt er is of jij er toegang tot hebt.

Hoe naief ben je, wanneer je verwacht dat Organo Gold gaat zeggen, uuhhhh jongens onze koffie is te duur om geld mee te verdienen. Als er mensen zijn die hele dure oploskoffie willen drukken in tijden van recessie, dan is er een markt en verdien je geld. Of je deze stelling ondersteunt moet je zelf invullen.

Nu moeten jullie weer even reageren, anders krijg ik op mijn kop dat mn reacties te lang worden.

Gesloten