LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleeneze

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik ben het op dit punt volledig met je eens. Ik zou een ongevraagde brochure ook in de krantebak gooien.
Ik zit niet te wachten op opdringerige deur-aan-deur verkopers.
Dan ga ik liever een gesprekje met de plaatselijke Jehova Getuige aan.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door jor »

Dick Hamelink [7 november 2007]

Ik heb zojuist besloten met mijn distributeurschap bij Kleeneze te stoppen. Ik heb ruim 250 catalogussen rondgebracht (en ook weer opgehaald) en heb net 32 euro aan bestellingen opgehaald. Dus dit is wel héél erg minimaal.
Wel heb ik 200 euro inleggeld moeten betalen voor een starterspakket met 200 catalogussen en een doosje vol propaganda-rotzooi met twee CD-rommetjes en een startershandleiding met een duidelijk Amerikaans-Engelse achtergrond. Bestellen en betalen met je CreditCard! En het klopt inderdaad hoor. Als je een bestelling wilt doen van nota bene de Kleeneze-klanten, dan moet je als Kleeneze-distributeur daarvoor betalen. Dit is toch uitermate vreemd!
Bovendien moest ik bij alle rond te brengen catalogussen een welkomstbriefje doen en een briefje met de dag waarop ik de catalogussen weer kwam ophalen. Ik heb toen dus voor eigen rekening zo'n 250 welkomstbriefjes en 250 briefjes met de dag van ophalen moeten printen. Dit kostte me nogmaals een dure cartridge van zo'n 20 euro. Dit was dus al 220 euro!
En of dit nog niet genoeg was, ik moest als ik bij het ophalen geen catalogus bij de deur aantrof een briefje in de bus doen van “wij hebben u gemist”. En ja, ook die moesten natuurlijk op eigen kosten worden vervaardigd en uitgeprint….
Het hield dus niet op. Maar d'r kwam nog meer bij. Regelmatig kreeg ik erg negatieve reacties op het bezorgen van de catalogus. Dit uitte zich vooral doordat mensen op bijvoorbeeld het welkomstbriefje schreven deze “post” absoluut niet meer te willen ontvangen. Dat zette mij ook aan het denken. Dat hier toch wel een luchtje aan hing. En oja, ik ben ook een paar keer aan de deur afgesnauwd. En daar zat ik ook niet echt op te wachten.
Kortom, ik ben blij dat ik binnen de 2 weken van de proefperiode gestopt ben en ik hoop nu maar dat ik die 200 euro teruggestort krijg. Ik heb mijn MLM lesje wel geleerd. Ze beloven heel veel, maar ze maken niks waar!
Het is toch vreemd, zodra het met een mlm-bedrijf mis gaat is het ineens eigenlijk geen mlm-verkoop.Rare gasten die voorstanders.Zelfs vogels sch*jten niet in hun eigen nest.
Geplaatst op 16 Sep 2008 20:19 door antileugens

In feite is Kleeneze nauwelijks MLM te noemen. Er zit een MLM aspect in maar de MLM tak is opgericht door mensen zonder ervaring in MLM

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

a. Ik ben geen voor- noch een tegenstander van MLM. Ik heb een aantal relaties die succesvol zijn met MLM en ik weet dat hier veel onzin verkocht wordt.
b. Kleeneze is meer direkt-sales met een vleugje MLM. Natuurlijk is het een MLM bedrijf maar het is heel duidelijk merkbaar dat het managment van Kleeneze geen ervaring met MLM heeft. Ik ben dan ook zeker geen voorstander van Kleeneze want dit is nou typisch zo'n bedrijf waar je eigenlijk veel te hard moet werken. In dit geval geloof ik inderdaad dat de overgrote meerderheid van de deelnemers geen of nagenoeg geen geld verdient, zeker niet als je het op uurbasis bekijkt.

Ik zeg dan ook niet dat het geen MLM bedrijf is maar een direkt-sales bedrijf met een vleugje MLM. Helaas heb ik al vaker moeten constateren dat Jor vaak niet goed begrijpt wat er werkelijk staat. Helaas voornamelijk voor de tegenstanders, want hij heeft hen al vaker tegengewerkt dan hij de intentie had. Met zulke medestanders heb je geen oppositie nodig.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 28 Sep 2008 12:50 door antileugens


--------------------------------------------------------------------------------

a. Ik ben geen voor- noch een tegenstander van MLM
Ach man schei toch uit met die onzin! Iedereen die hier leest weet dat je uit je nek l*lt met die opmerking.Je naam mag antileugens zijn, je bent echt niet in je eerste leugen gestikt.
Geplaatst op 28 Sep 2008 12:50 door antileugens

Ik zeg dan ook niet dat het geen MLM bedrijf is maar een direkt-sales bedrijf met een vleugje MLM.
Een beredenering waar geen hond wat mee kan, behalve jij natuurlijk.Fijn zo een betweter op dit forum die anderen beschuldigd van zaken die hij zelf doet.Je naam is al een grote leugen,maar dat weet je zelf ook wel.Ik zal dit forum zolang mogelijk blijven volgen om elke door jou vertelde leugen/onzin te ontmaskeren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 28 Sep 2008 12:50 door antileugens

a. Ik ben geen voor- noch een tegenstander van MLM. Ik heb een aantal relaties die succesvol zijn met MLM en ik weet dat hier veel onzin verkocht wordt.
b. Kleeneze is meer direkt-sales met een vleugje MLM. Natuurlijk is het een MLM bedrijf

Helaas voornamelijk voor de tegenstanders, want hij heeft hen al vaker tegengewerkt dan hij de intentie had. Met zulke medestanders heb je geen oppositie nodig.

Naar boven
A = een leugen

B = wat is het nu?

C Ach, de tijd leert dat je altijd word overreden door een str*ntkar en nooit door de gouden koets.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

a. Tja, waar zijn de bewijzen?
b. MLM maar een hele slechte
c. Het lijkt wel of je uit ervaring spreekt (oppassen, je bent weer aan het chatten)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 28 Sep 2008 13:33 door antileugens
c. Het lijkt wel of je uit ervaring spreekt (oppassen, je bent weer aan het chatten)

Naar boven
Spreek inderdaad uit ervaring, vreemd dat je wel het chatgedrag van naderen ziet maar de jouwe niet.ga je nu weer bij de mod uithuilen?
Kleenze is dus een gewoon mlm-bedrijf.Slecht? zijn ze dat niet allemaal dan?. Iets van ( veel beloven weinig geven doet de gek in vrede leven ).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee hoor, er zitten goede tussen. Als je een beetje onderzoek zou doen zou je dat ook weten.
veel beloven weinig geven doet de gek in vrede leven
Volledig mee eens. doet me ook ineens aan de vragen die je niet beantwoord denken. En aan de feiten die maar niet van jullie komen.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Ik heb me nog eens een beetje verdiept in Kleeneeze, ik geloof trouwens dat zevan de nederlandse markt af zijn tegenwoordig.

Eigenlijk kan je er alleen 'rijk' mee worden alsje veel mensen voor je aan het werk hebt.
Dan krijgje nl een deel van de winst van je ondergeschikten, zonder dat je zelf risico loopt op het kwijtraken van gidsen.

Voor een enkeling weggelegd denk ik.

Ik begrijp de opwinding eigenlijk niet echt. Wanneer je ervoor kiest dit werk te gaan doen en er in te investeren, moet je n.m.m.niet gaan huilen als het achteraf niet werkt.

Veel mensen die voor zichzelf beginnen en noodgedwongen weer moeten stoppen,zijn een veelvoud van de genoemde bedragen kwijtgeraakt.



Dus mlm of niet, zelf vooraf de hersens gebruiken voorkomt verdriet achteraf.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik begrijp de opwinding eigenlijk niet echt. Wanneer je ervoor kiest dit werk te gaan doen en er in te investeren, moet je n.m.m.niet gaan huilen als het achteraf niet werkt.

Veel mensen die voor zichzelf beginnen en noodgedwongen weer moeten stoppen,zijn een veelvoud van de genoemde bedragen kwijtgeraakt.
Beste FerdiXXX, hier sla je tweemaal mis.
Worden de mensen die er voor kiezen om te gaan mlm-en wel goed voorgelicht en worden ze niet onder druk gezet? Daar zijn helaas te veel voorbeelden van.

Mensen die voor zichzelf beginnen hebben er over het algemeen veel langer over nagedacht en aldus over het algemeen een meer weloverwogen beslissing genomen.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Kuklos,

Ik ben het niet helemaal met je eens.

Ook bij mlm gaat toch de eerste actie uit van de 'ondernemer'.

De mensen die voor zichzelf beginnen, denken er helaas vaak (gelukkig niet altijd) te makkelijk over. Ik ken voorbeelden te over.
Het eigen baas zijn wordt geromantiseerd, totdat de harde werkelijkheid om de hoek komt kijken.

Voor beide genoemde mogelijkheden is het denk ik zo dat wanneer je er goed over nadenkt en plannen maakt en die kritisch bekijkt, je jezelf een hoop narigheid kan besparen.

Doe je dit niet, dan ben je toch zelf verantwoordelijk voor je ellende.
Dat bedoelde ik met mijn opmerking.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

Ben het helemaal met je eens. Nu de kredietcrisis toeslaat en binnenkort mensen op hun centjes gaan letten zul je eens zien hoeveel ZZP'ers het moeilijk gaan krijgen. ZZP'er zijn is hartstikke leuk in tijden van hoogconjectuur maar zodra de bijl valt blijkt wie het werkelijk "in zich" heeft.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste FerdiXXX, wat je nog steeds vergeet is dat mensen op meetings onder druk gezet (kunnen) worden.
Zolang die praktijken plaatsvinden is het te makkelijk om te zeggen dat het aan de mensen zelf ligt.
Er is al vaker het voorstel gedaan om mlm bedrijven te dwingen mensen pas na een week of langer distributeur te laten worden. En dus op zo'n meeting zelf absoluut die mogelijkheid niet te bieden. Dan is de initiële hoera stemming weg, en hebben mensen erover na kunnen denken.
De mensen die dan nog tekenen zullen in elk geval meer bereidheid tonen aan de slag te gaan dan de mensen die tekenen omdat ze meegezogen zijn in het positieve pitch verhaal.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 28 Sep 2008 17:19 door FerdiXXX

Eigenlijk kan je er alleen 'rijk' mee worden alsje veel mensen voor je aan het werk hebt.
Dan krijgje nl een deel van de winst van je ondergeschikten, zonder dat je zelf risico loopt op het kwijtraken van gidsen.

Ik begrijp de opwinding eigenlijk niet echt. Wanneer je ervoor kiest dit werk te gaan doen en er in te investeren, moet je n.m.m.niet gaan huilen als het achteraf niet werkt.
Over het investeren schijnen ook de voorstanders het niet echt eens te worden.de 1 roept dat je helemaal nooit hoeft te investeren en de ander zegt dat je wel moet investeren.Bij sommige MLM bedrijven kunnen die zogenaamde ( kleine ) bedragen aardig oplopen als ik de reactie van Lurreg lees in een ander topic.
Geplaatst op 06 Mei 2008 18:45 door Lurreg Ik wees toen op een paar MLM bedrijven zoals ACN, Agel, SynergyV3, Ethos, Vemma. Maar die bedrijven willen een inroll van een paar honderd tot duizend euro.


FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Beste Kuklos,

Ik ben nooit op zo'n meeting geweest, maar neem direct aan dat de druk daar aardig opgevoerd wordt.
Niet iedereen kan daar tegen.

Maar het feit blijft: de persoon in kwestie gaat daar zelf naartoe. De eerste actie is dus vrijwillig.

Is het ook niet zo dat er nu ook al 7 dagen bedenktijd bestaat ?
Of is dit alleen het geval wanneer je een verkoper aan de deur of via het internet hebt.

Ik wil - in dit geval - de Kleeneeze mensen niet verdedigen, maar ben (nog) niet overtuigd dat alle 'schuld' bij Kleeneeze ligt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

Als je nog nooit op zo'n meeting bent geweest, waarom neem je dan gelijk aan dat daar druk wordt uitgeoefend? Kan best kloppen, maar je kunt net zo goed aannemen dat het een kulverhaal is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste FerdiXXX,
Maar het feit blijft: de persoon in kwestie gaat daar zelf naartoe. De eerste actie is dus vrijwillig.
Hmm, ja en nee. Heel veel mensen gaan op basis van valse voorwendselen erheen.
En zelfs als ze er vrijwillig heen gaan geeft dat een organisatie nog niet het recht mensen onder druk te zetten. De fout blijft mijns inziens bij de organisaties liggen.

Zoals al eerder gezegd zal het invoeren van een verplichte zeven dagen bedenktijd voordat je uberhaupt kan tekenen heel veel bezwaarpunten wegnemen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

En waar blijft het bewijs dat mensen onder valse voorwendselen worden uitgenodigt en waar blijft het bewijs dat ze onder druk worden gezet?

Het eerste zou kunnen maar dan zou ik wel graag bewijs zien en het tweede kan niet eens want je hebt onder de Nederlandse wetgeving ook nog eens zoiets als bedenktijd. Het is dus onzin.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door kuklos »

En waar blijft het bewijs dat mensen onder valse voorwendselen worden uitgenodigt en waar blijft het bewijs dat ze onder druk worden gezet?
Pardon? We hebben hier (in dit deel van het forum) alsmede enkele links, onder andere van die man die bij een netwerkbijeenkomst naar een mlm pitch bijeenkomst was gelokt, gezien waaruit blijkt dat dit voorkomt.
Het ontkennen van dit gegeven verbaast me.
Ik zou me prima een discussie kunnen voorstellen over de frequentie ervan, maar niet of het uberhaupt voorkomt.
Het eerste zou kunnen maar dan zou ik wel graag bewijs zien en het tweede kan niet eens want je hebt onder de Nederlandse wetgeving ook nog eens zoiets als bedenktijd. Het is dus onzin.
Nogal een non argument. Diefstal is ook bij wet verboden maar komt wel voor. Dat iemand onder druk zetten bij wet verboden is wil daarmee niet automatisch betekenen dat het niet voorkomt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kleeneze

Ongelezen bericht door antileugens »

Misschien komt onder druk zetten voor. Ik heb dat in elk geval nog nooit meegemaakt en ik ben al naar heel wat bijeenkomsten geweest (nee, ik ben GEEN MLM'er)
En de wet is daar doodsimpel over; je hoeft niet eens contact op te nemen met je sponsor maar gewoon een briefje naar het bedrijf in kwestie en je bent er van af. Om dat te vergelijken met diefstal is natuurlijk van den zotte.

Gesloten